Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nikka schreef:Het ANP had een stukje van een interview met Schockemohle:
"Matthias Rath blijft ondanks de tegenvallende prestaties op het Europees kampioenschap dressuur in Rotterdam de ruiter die de hengst Totilas volgend jaar naar olympisch succes moet leiden. Dat heeft vandaag Paul Schockemöhle, de eigenaar van het duurste paard ter wereld in deze discipline, gezegd"
"Rath viel nu met Totilas in de individuele wedstrijden, beide gewonnen door de Nederlandse Adelinde Cornelissen, buiten de medailles. Schockemöhle: 'Natuurlijk ben ik teleurgesteld. Wat ik mis is dat de ruiter bepaalt wat er in de ring gebeurt. Totilas had in Rotterdam duidelijk geen zin om wat te laten zien. Matthias kon dat niet veranderen"
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1021/Meer-sport/ ... p-EK.dhtml
Ik benijd die MAR echt niet. Overigens wel een beetje flauw om Toot de schuld te geven. Ik zag juist een paard wat echt wat wilde laten zien, maar door miscommunicaties niet uit de verf kwam.
Bloodymary schreef:Al het hele weekend ging het er over dat er iets aan te komen zit, van een of meerdere nieuwe goede paarden die (bijna) gekocht zijn door de Nederlandse ploeg.
Loody schreef:Nou ik zag een paard dat niet wilde werken.. zo zie je maar dat iedere kijk anders is
Nikka schreef:Het ANP had een stukje van een interview met Schockemohle:
"Matthias Rath blijft ondanks de tegenvallende prestaties op het Europees kampioenschap dressuur in Rotterdam de ruiter die de hengst Totilas volgend jaar naar olympisch succes moet leiden. Dat heeft vandaag Paul Schockemöhle, de eigenaar van het duurste paard ter wereld in deze discipline, gezegd"
"Rath viel nu met Totilas in de individuele wedstrijden, beide gewonnen door de Nederlandse Adelinde Cornelissen, buiten de medailles. Schockemöhle: 'Natuurlijk ben ik teleurgesteld. Wat ik mis is dat de ruiter bepaalt wat er in de ring gebeurt. Totilas had in Rotterdam duidelijk geen zin om wat te laten zien. Matthias kon dat niet veranderen"
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1021/Meer-sport/ ... p-EK.dhtml
Ik benijd die MAR echt niet. Overigens wel een beetje flauw om Toot de schuld te geven. Ik zag juist een paard wat echt wat wilde laten zien, maar door miscommunicaties niet uit de verf kwam.
Loody schreef:Dat zeg ik. iedere kijk is anders.
Hij doet het allemaal wel, maar niet extra..dus hij werkt niet wat harder...misschien schreef ik het verkeerd.
Mijn paardje doet ook wat ik van haar vraag, maar als ze niet wil werken zet ze echt geen stapje harder
Maar mijn paardje is totaal niet te vergelijken met Totilas
Loody schreef:Dat zeg ik. iedere kijk is anders.
Hij doet het allemaal wel, maar niet extra..dus hij werkt niet wat harder...misschien schreef ik het verkeerd.
Mijn paardje doet ook wat ik van haar vraag, maar als ze niet wil werken zet ze echt geen stapje harder
Maar mijn paardje is totaal niet te vergelijken met Totilas
Active schreef:In het Utrechts Dagblad staat een artikel waarin Sjef aangeeft dat ze met spoed goede paarden moeten hebben, MAAR hij zegt daarin ook dat Anky naast Upido nog een nieuw paard heeft, maar dat hij daar nog niets over kan zeggen:? Weet iemand daar meer van?
madelief88 schreef:Veulen84 schreef:Eigenlijk vond ik dat Laura geen 4de plek had verdiend nee. Maar Totilas ook geen 5de.
En Fuego, tja ik heb hem wel hoger zitten. Op een 4de plek dus. Hij strekt dan niet zo spectaculair als Adelinde, maar zijn wisseltjes op de volte waren niet mis. En ik heb hem niet kunnen betrappen op hele zware grote fouten zoals Toot.
Helemaal mee eensBen blij toch te zien dat het vooroordeel steeds meer begint te verdwijnen, wel erg jammer dat er nog steeds mensen zijn die denken dat een PRE niet mee in de top kan draaien. In mijn ogen is de PRE hét dressuurpaard bij uitstek.
En Fuego en Juan heb ik niet op fouten of prikkende sporen en sjorrende handen kunnen betrappen...