Slecht nieuws voor ruiters met overgewicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Perrokai

Re: Slecht nieuws voor ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:46

Ik denk dat je die 12% norm maar gewoon moet vergeten, wie kwam daar ook al weer mee ? Dan kan bijna heel nederland van zn paardje afstappen, ook de slanke mensen en word het trekpaard opeens wel heel populair.....als enig mogelijk rijpaard voor iedereen die meer dan 75 kilo weegt. En mannen wegen dat al heel snel als ik zo om me heen kijk....

Ik denk dat het er ook aan ligt wat je doet met het paard. 20% vind ik ook veel klinken. Iemand belde me ooit of er op mijn Belg later een man van 170 kilo mocht rijden. Ik schrok me rot en zei nee.....Ik zag al niet voor me hoe hij er op zou moeten komen. Maar stel nu dat deze man dus niet zo gehinderd zou worden door een enorme buik maar dat hij b.w.v.s. 2.20 m lang is en erg stevig. Hij valt dan nog steeds onder de 20% norm. Indien deze man makkelijk op mijn paard zou kunnen stappen met kruk dan mocht hij van mij wel een tijdje stappen hoor....
Dan beschouw ik dus 20% als het uiterste maximum om even een stukje te stappen en niet om te hobbelen of te draven galopperen en springen of wat dan ook.
Kortstondig kunnen ze dat dan even hebben maar dan houdt het ook op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:56

ik denk dat 15% wel redelijk kan kloppen
Die 20% lijkt me gewoon teveel.
Bij 12% hebben mensen met wat lengte ondergewicht

gerekend vanuit 600 kg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:58

15% is ook best haalbaar imo.
Al zal je voor echt ranke paardjes wel 12% moeten hanteren...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:04

zullen we de ranke paardjes dan meteen maar afschaffen? Whoosh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:08

Neh... zijn voor 14- jarigen, die 1.70 zijn en toch 40 kilo wegen (hoe dat mogelijk is, zal ik wel nooit begrijpen) Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:10

172 en 50 kg wegen wel?
Dan vinden mensen je mooi slank Ja

Al vond ik mezelf dus heel mager... Bmi wijzer stond ook verder in het rood dan nu in het rood bij overgewicht... alleen vinden mensen me nu wel te dik en toen mooi slank... rare wereld hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:16

Nope, dan ben je imo ook te mager

Kan nooit goed zijn. Serieus, dat geloof ik nooit. Ik ben 1.60 en 55 kg, en ik ben heel slank (heb wel spieren, die zullen ook wat wegen denk). Maar da's een heel andere verhouding als jij toen.

Kun je nagaan Lachen

Mensen hebben imo ook nogal een vertekend beeld van dik en dun. Ik heb die foto's van jou op Zanda gezien, ik vind je wel stevig (mag ik dat zeggen, zonder je te beledigen?) maar dik heb ik een heel ander beeld bij Lachen

Vind overgewicht een moeilijk iets.
Ik ken een jongen die is 175 en weegt 90 kilo. Maar hij is helemaal niet dik, slank wel, maar wel heel gespierd... maar die heeft geen overgewicht en volgens de BMI index wel.

Als je gewicht, lengte en vetpercentage hebt, heb je imo een redelijk beeld Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-08 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:19

Ik ga niet op een rank paardje zitten haha..! Het voelt gewoon eng maar het heeft mijn voorkeur ook niet om te rijden, juist wel om te zien. Al was ik een lichtgewicht dan had ik nog een voorkeur voor stevigere paarden dus dat komt goed uit. en om naar te kijken, doe mij maar een arabier of iets...prachtig!

Laatst zat ik per omgeluk op een rank paardje: Op de foto was hij stevig om te zien. Toen ik er kwam was hij dus aan de magere kant en had van die dunne beentjes die ik dus niet gewend ben. Ik was bang dat hij met opsteigen al om zou vallen en dat ik het met stappen en draven al zou merken. Echter hij stond als een huis met opsteigen en bewoog niet. En met stappen en draven had hij met mij geen enkele moeite vreemd genoeg, hoe kan dat dan verklaard worden vraag ik me af. Het was die dag erg nat en glibberig ook nog en hij heeft geen stap verkeerd gezet.

Bij thuiskomst vond ik het voor het plaatje gewoon niet echt zaligmakend deze combi....helaas. Hij was 1.55 trouwens.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:20

ik ben 175 maar ik denk niet dat 50 kg voor mij zou gezond zou zijn ...
ik ben niet zo'n fan van de kate moss look Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:21

@ Perrokai: Gespierd paardje denk ik Lachen

Met een goed gevoel voor balans. Maar als het niet goed voelt, moet je het niet doen... gevoel geeft imo ook een boel aan. Bij verstandige ruiters dan toch Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:22

Dat mag je gerust zeggen hoor Ja
Ik vind mezelf ook flink stevig Lachen
Maar er zijn mensen die vrolijk zeggen dat je michelen rollen hebt... wild vreemde mensen...
Of die echt kijken naar je bij de frietzaak.
Maar dat zijn dan wel de mensen waarvan ik denk...jou BMI is ook niet oke.

Op een rank paard ga ik ook niet rijden.
Dan vind ik me ook een dierenbeul.
Ben een paar jaar terug op zoek geweest naar een paard en dat moest minimaal 165 zijn (voorkeur groter) en stevig gebouwd.
Dus ook geen iel pardje van 170

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:28

Gelukkig! Lachen

Ik vind jou en Zanda echt een mooie combi. Jullie passen goed bij elkaar. Hij heeft ook een zekere lichtheid van bewegen, geeft ook wel iets aan. En loopt mooi over de rug Lachen

Zanda is idd lekker stevig, maar fijn groot ook, en door die combi een elegant paard Lachen

Ik vind dat echt lomp, als mensen dat doen. Ik vind dat onbeleefd en grof... dat doe je niet, dat soort dingen. Er zullen altijd mensen zijn die zich beter voelen door jou neer te halen...

En toch zegt het meer over hen als over jou Lachen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:30

Ik heb ook je foto's gezien RK (zucht eindelijk heb ik je gezien Knipoog ) maar mijn opvatting is weer anders. Ik vind je niet eens stevig. Op 1 foto leek je iets steviger maar dat was vertekend, je bent in mijn ogen helemaal niet te dik. Maar iedereen heeft er andere ideeen over en is het anders gewend.
Hier lopen ook wat 16 jarige meiden die in mijn ogen veel te dun zijn, ik vind het niet mooi en ze zijn te iel op ieder paard. Is echt gewoon een kwestie van smaak en opvatting volgens mij.

Yamcha, hij was juist veel spieren kwijt gek he ?. Het voelde juist enorm goed, het rijden dan, maar op de foto's achteraf dacht ik....hmmm nee, nee dat is geen lekker plaatje. Misschien als hij weer bijgevoed en getraint was dat het anders was maar ik heb er al twee die bijgespijkert moeten worden dus ik zocht nu ook een paard wat wel helemaal in orde was. Dat was deze dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:30

Thanks!

maar wel maat 46 op zijn rug... *schrik* hoor ik nu bij veel mensen Haha!
Ach ja, maat 36 de knoop van verzetten omdat het anders van je kont zakt is ook niet alles Lachen

edit
Nou ik ben wel te dik hoor.
10/15 kilo minder zou niet erg zijn... wie weet ooit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:35

Sonja Bakker! Haha! Haha!

Ja, ik schrik me idd kapot Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:36

SB lijkt me super om te doen...
Het enige waarom nog niet.. je moet een verpakking kopen van tig stuks, en je mag er maar 1 van gebruiken.
En wat doe je dan met de rest? Over de datum laten gaan? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:40

SB is op zich best gezond Lachen

Eigenlijk zou je iemand moeten vinden om het samen mee te doen, dan heb je dat probleem niet. Het is dat je zo allemachtig ver weg woont...

Maar ff serieus: als je het samen doet met iemand is het beter vol te houden ook Lachen
Maar je bereikt een gewicht wat klopt bij jouw lijf. Het is niet zo dat je er super mager van wordt ofzo Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:41

En kan natuurlijk mijn vriend mee laten doen... maar die is dus helemaal niet de dik.
Zit zelfs elke avond aan de chips Lachen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:47

Haha ik schrik niet van 46 maar ik vraag me wel af waar het dan zit ???? Ik heb sinds een paar maanden ook weer 46 maar ik ben echt wel dikker dan dat jij bent, of misschien veeeeeeel kleiner haha......

Hoe dan ook als ik jou zou zien rijden op Zanda komt de gedachte over gewicht niet eens in me op......

Ik keek hier naar een slanke maar grove en toch kleinere man op een pony en toen gingen mn haren overeind staan......een slanke iele kleine pony 1.40 denk ik en hij was hotseklotsende beginner op die rug en woog 100 kilo.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:49

het zit aan mijn buik.
anders krijg ik het knoopje niet dicht Tong uitsteken

zo'n voorbeeld als jij schetst kan echt idd echt niet.
Oke misschien dat een beginner dat niet beseft.. maar hem daar voorzichtig op wijzen lijkt me niet overbodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:51

runningkawa schreef:
En kan natuurlijk mijn vriend mee laten doen... maar die is dus helemaal niet de dik.

Maakt niks uit, je hebt ook SB-verantwoorde chips Haha!

En je bereikt alleen maar je ideale gewicht, als hij dat al heeft, verandert er niks Lachen
Je valt er niet per sé van af, alleen als je te zwaar bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:53

haha, dat zal de gewone croky niet zijn Lachen

Ow... dat wist ik niet Lachen

Dan toch eens een boekje gaan halen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:54

Daarom. Je vriend kan best meedoen Lachen

Nope, da's geen Croky idd...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:05

Yamcha schreef:
runningkawa schreef:

Maakt niks uit, je hebt ook SB-verantwoorde chips Haha!

En je bereikt alleen maar je ideale gewicht, als hij dat al heeft, verandert er niks Lachen
Je valt er niet per sé van af, alleen als je te zwaar bent.

Off topic: Dat laatste geloof ik niet helemaal.

Als ik in het weekend thuis kwam toen mijn broer "aan de Sonja" was, at ik 's avonds dus ook hetzelfde mee. In mijn geval hoefde dat dan gelukkig niet met een weegschaal in (veel te kleine) porties verdeeld te worden, en ik at dan ook gerust meer dan 3 keer zoveel.
Ik kan me niet voorstellen dat ik niet zou afvallen als ik me wel precies aan het boek zou houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:17

Dat is wel echt zo.
Ik werk in een kledingwinkel (totaal off-topic dit, trouwens) en heb regelmatig klanten die SonjaBakkeren. Na verloop van tijd valt geen van hen meer af als ze een gezond gewicht bereikt hebben. Wat voor hen goed is.

Als je denkt er een maatje 34 mee te kunnen bereiken, heb je het mis, trouwens. Een klant van mij, 1.80 lang, bleef op een maat 40, 42 hangen. En die paste perfect bij haar Lachen