Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:37

Moderatoropmerking:
SVP met respect over en weer discussiëren. Val de argumenten van een persoon aan, niet de persoon zelf. Probeer daarnaast ook jezelf rustig en onderbouwd te verwoorden. Het is te begrijpen dat mensen wat emotioneel raken door dit onderwerp. Daarnaast zag ik her en der ook wat flauwe opmerkingen, die zijn alleen maar sfeerbedervend en voegen weinig toe. Die wil ik dus graag niet meer zien, de volgende keer dat ik bijlees in dit topic Lachen

Vervolgens een huishoudelijke mededeling, het zou fijn zijn als iedereen goed quote. Je kan op Bokt niet über-quoten (dwz meer dan 3 quotes ineen plaatsen, maximaal 2 quotes) gewoon de middelste quote verwijderen en de quote-tags werken wederom. Zo is het voor iedereen duidelijk wie wat precies gezegd heeft Lachen

En tot slot ook het verzoek om je bericht even dmv de Voorbeeld knop te bekijken, en alle nieuwe reacties te lezen en bij te voegen ipv meerdere berichten onder elkaar posten. Je kan je post ook nog editten Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:38

Ik snap jullie beiden wel. Ik heb thuis paarden en honden. Mijn honden zijn me zeer dierbaar en 2 ervan zijn Bassets. Deze staan erom bekend dat ze erg slecht luisteren. Ik maak het ook wel eens mee dat ze iets doen waarvan ik denk: oef dat is net goed gegaan. Ik kan me voorstellen dat als je paarden thuis hebt en een kind, dat dat soms ook zo is. Als je bij de paarden bent is je kind er ook en je kan soms gewoon geen 2 dingen tegelijk doen cq in de gaten houden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:46

Escardo schreef:
@runningkawa....ik snap wat jij bedoeld..maar jij blijkbaar niet wat ik bedoel...

Onbewaakt moment kan overal dus ook op stal, bij paarden, in de supermarkt enz enz enz..

En mijn hond word wel afgemaakt als hij een kind zou bijten...al beet hij een volwassene werd hij nog afgemaakt..erg banketstaaf maar de keiharde waarheid...

ik weet inderdaad niet hoe het is om kinderen te hebben,en dus te verliezen
(daarom heb ik ze ook niet...)er zijn overgens heel wat ouders die erg nonchalant met hun kinders omgaan
Ik heb trouwens wel mijn zus verloren bij een auto ongeluk...(dus heb ik aan mijn ouders gezien hoe het is om een kind te verliezen,is dat genoeg?)

Over het afmaken van honden gesproken,heb je weleens gezien hoe sommige kinderen honden treiteren?
Een kind moet je nooit met een hond alleen laten,ik heb zelf 7 honden,als er kinderen bij mij zijn ,laat ik nooit die kinderen alleen met mijn honden.
Dit is niet omdat ik mijn honden niet vertrouw,ik vertrouw die kinderen namelijk niet...Er zijn namelijk heel veel ouders die hun kinderen niet leren hoe ze normaal met dieren om moeten gaan,en heel soms ,begrijp ik de hond heel goed als hij een keer een waarschuwing geeft.
Er zouden minder kinderen gebeten worden als ouders gewoon hun kind leren omgaan met honden,en niet op iedere hond afrennen op straat..(dit ik ook vroeger,en nog nooit gebeten..)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:53

@Geerke
Kinderen kunnen heel vervelend zijn tegen honden, ben ik helemaal met je eens..maar ik ben wel van mening dat een hond gewoon niet mag bijten..een knauwtje als waarschuwing is normaal...maar echt bijten...nee dat kan gewoon niet..maar das mijn mening...ook ben ik het met je eens dat kinderen beter met honden moeten omgaan en das natuurlijk aan de ouders...maar ik vind dat kinderen met alle dieren goed horen om te gaan, dus ook met paarden...en daarom gaan de kids van mij altijd mee naar stal..behalve als mijn man thuis is.dan blijven ze thuis..

En ik vertrouw de honden en de kinderen allebei niet...dieren blijven dieren en kinderen blijven kinderen....

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:54

Klopt, Geerke, helaas zijn er ook enorm veel hondenbezitters die hun honden niet opvoeden en die kwaad worden als je iets van onbehoorlijk gedrag zegt. Vaak rennen de honden ook op de kinderen af. Als we nu allemaal eens een beetje rekening met elkaar hielden, en daar hoort het opvoeden van je kroost/huisdieren bij, dan zouden er minder rottige dingen gebeuren, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:55

Maar juist omdat je geen ogen in je rug hebt, wat ik kan begrijpen, maak je toch je weide zo af dat een kindje niet meteen in de wei staat?
Juist zelf aan huis gaat dat makkelijk, heb je het zelf namelijk in handen.

Daarom hebben wij het ook afgemaakt dat de honden niet de wei (of de weg) in kunnen op een onbewaakt moment. Simpelweg omdat ik juist begrijp dat je ze niet altijd in de gaten kunt houden.
Maar dan zorg je toch dat het niet erg is.
Dat is iets wat ik dan gewoon niet kan begrijpen
Paard aan huis, je kunt het afmaken zoals je wilt...en dan niet kind veilig...dat snap ik gewoon niet....

Hier gaat geen 1 hond dood door ge-etter van kinderen...sorry...gebeurd niet...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:01

Dat zou ik ook doen Runningkawa, lekker afsluiten zodat je kind er niet bij kan....maar kinderen zijn ook erg vindingrijk..Knipoog..
Ik snap dat jij dat niet begrijpt..ook ik begrijp dat niet...

Maar dan nog vind ik niet dat de ouders dan zou afgekraakt moeten worden...die snappen het nu zelf ook wel, alleen nu is het te laat...

Mijn hond wordt niet afgemaakt door een kind dat hem pest..en mijn hond mag zo'n kind een knauw geven...maar tussen knauwen en bijten zit een groot verschil...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:11

Escardo schreef:
Dat zou ik ook doen Runningkawa, lekker afsluiten zodat je kind er niet bij kan....maar kinderen zijn ook erg vindingrijk..Knipoog..
Ik snap dat jij dat niet begrijpt..ook ik begrijp dat niet...

Maar dan nog vind ik niet dat de ouders dan zou afgekraakt moeten worden...die snappen het nu zelf ook wel, alleen nu is het te laat...

Kinderen zijn idd vindingrijk.
Toch kun je er veel aan doen om ongelukken te voorkomen door goede bescherming (bijv dicht hek bij de paddock of een hek om het zwembad. als er dan toch iets gebeurd, kun je zeggen dat je er alles aan gedaan heb om het te voorkomen. Ik kan goed begrijpen dat kinderen snel zijn en je geen ogen in je rug heb....

De ouders worden afgekraakt (is dat zo? volgens mij wordt gewoon de waarheid verteld over hun verantwoordelijkheid) omdat het paard wordt afgemaakt, terwijl deze niet verantwoordelijk was voor het kind in de wei en dus niet schuldig was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:15

Ik zou een hond niet laten afmaken als het zijn schuld niet is.
Ik heb een boxer van 40 kilo en een zoontje van 13 kilo. Ik leer hem dat hij moet aaien, niet slaan. Als hij ooit aan oren af wat ook gaat trekken wordt hij afgestraft. Speelgoed van de hond is van de hond niet van het kind en dat geld ook andersom. Ik probeer een balans te vinden tussen beide. Mijn dieren staan ook hoog op mijn lijst. Ik sta er op dat mensen ook mijn hond begroeten. Ik heb naar weten er alles aan gedaan de sfeer tussen beiden goed te laten zijn. Ik probeer gelijk respect voor dieren bij te brengen, echter dient mijn hond ook respect te tonen naar mijn kind.
Maar dieren zijn dieren en kunnen ook eens iets doen zonder dat daar directe aanleiding toe is. Ze zijn niet altijd onschuldig.

Het is niet reeel dat je je kind alle seconden in het oog kunt houden of het nu bij paarden of thuis is. Thuis gebeuren ook de vreselijkste ongelukken.
Misschien was de weide van hengst ook niet een plek waar het kind normaliter kwam en zat ie normaal gewoon achter de omheining bij het huis. Tuurlijk moet je je kind in de buurt van dieren veel alerter in de gaten houden. Maar dingen gebeuren. Hoeveel kinderen komen er in het ziekenhuis doordat ze van de trap zijn gevallen of zich hebben gebrand aan iets heets. Dan zegt men, tja kan gebeuren, maar omdat hier een paard in het spel is, wordt er zo heftig gereageerd. Hoe vaak lees je in de krant dat er een ukkie wordt overreden door de tractor of auto van ouders. Dan roept men, wat verschrikkelijk voor die mensen, ook zij hebben niet goed uitgekeken. Erg vind ik, dat je te druk bent over je werk en dat je dan 'per ongeluk' je kind in de auto vergeet en die sterft door overhitting, dat vind ik pas dood door schuld. Dit is een verschrikkelijk ongeluk geweest, mede door onoplettendheid van de ouders, maar het paard heeft er ook deel aan gehad.

Running Kawa, ik weet hoe frustrerend het is als mensen altijd schermen met zinnen als "wat weet jij nou van kinderen, je hebt ze niet". Ik heb het jarenlang aan moeten horen en nam het net als jij altijd voor de dieren op. Dieren hadden het in mijn ogen nooit gedaan. Ik heb nu een ukkie en ik moet zeggen, dat doet wat met je, de liefde die je voor zo'n kind voelt, overstijgt alles, dat had ik nooit begrepen, maar dat doe ik nu wel. Als ik naar mijn mannetje kijk en me indenk hoe hij door mijn paard verslingerd wordt, weet ik niet wat ik zou doen, ligt ook aan de omstandigheden.
Ik ben het met je eens dat als je een kleintje en paarden hebt, je alles zo kindproof mogelijk moet maken en anders zijn de stallen een 'no go area' . Mijn kind laat ik ook niet los bij loslopende paarden. Er zijn er ook genoeg die daar wel aan denken. Als ik het begreep, woonden deze mensen op een landgoed en misschien wel zo groot dat kindproof wat veel was. Vandaar ook dat het paard misschien op een plek stond waar een kind normaal nooit kwam.

We kennen de ins en outs niet, misschien stond het paard achter op het landgoed van zijn pensioen te genieten, tussen de veulens (in de opfok)om ze wat manieren bij te brengen. Komen vader en moeder even checken of alles er goed bij staat en roets weg is het kind. Je weet het niet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:21

Mindim schreef:
We kennen de ins en outs niet, misschien stond het paard achter op het landgoed van zijn pensioen te genieten, tussen de veulens (in de opfok)om ze wat manieren bij te brengen. Komen vader en moeder even checken of alles er goed bij staat en roets weg is het kind. Je weet het niet.

Dat kan idd en het kan ook een klote pard zijn voor het voorval, dat dit de druppel was.
Feit blijft dat de ouders verantwoordelijk waren en ja, die hebben dus schuld ookal is het misschien een ongeluk door samenlopende omstandigheden.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:40

Bij voorbaat: ik heb niet het hele topic gelezen

Dat ze de hengst weg doen tot daar aan toe.. maar dat het dier wordt afgemaakt vind ik persoonlijk ronduit belachelijk.
Een dier is een dier en zal dat ook altijd blijven.. het is hun eigen domme schuld dat ze het kind niet goed in de gaten hebben gehouden en de paddock in kon kruipen.
Kinderen en dieren zijn leuk samen maar alleen als er 100% aandacht is van een volwassene. Als het mis gaat tussen kind en dier trekt altijd het dier aan het kortste eind en gaat er een spuitje in. Dit terwijl het een doodnormale/natuurlijke reactie is van een dier.
Het is voor de ouders verschrikkelijk en ik kan me voorstellen dat ze het dier niet willen zien . Dat hun kindje te vroeg wordt weggenomen is oneerlijk maar dat het dier wordt afgemaakt is net zo oneerlijk.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:43

Lovely1 schreef:
Bij voorbaat: ik heb niet het hele topic gelezen

Dat ze de hengst weg doen tot daar aan toe.. maar dat het dier wordt afgemaakt vind ik persoonlijk ronduit belachelijk.
Een dier is een dier en zal dat ook altijd blijven.. het is hun eigen domme schuld dat ze het kind niet goed in de gaten hebben gehouden en de paddock in kon kruipen.
Kinderen en dieren zijn leuk samen maar alleen als er 100% aandacht is van een volwassene. Als het mis gaat tussen kind en dier trekt altijd het dier aan het kortste eind en gaat er een spuitje in. Dit terwijl het een doodnormale/natuurlijke reactie is van een dier.
Het is voor de ouders verschrikkelijk en ik kan me voorstellen dat ze het dier niet willen zien . Dat hun kindje te vroeg wordt weggenomen is oneerlijk maar dat het dier wordt afgemaakt is net zo oneerlijk.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden...... Dit vat het goed samen.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:52

nog ff over de vergelijking met honden...onze hond is in zijn jeugd door kinderen mishandeld. Onze kinderen zijn vertrouwd en mogen en kunnen alles met hem doen(inmiddels al 5 jaar),maar andere kinderen bijt hij. We hebben dat 2 keer op nippertje kunnen voorkomen (we wisten niet dat hij zo zou kunnen reageren),sinds die tijd gaat de hond in(verwarmde Clown ) garage, botjes erbij, af en toe eenuitgebreide knuffel..maaar .....deur op slot, als er kinderen bij ons thuis komen!!!!!!
onder geen enkele voorwaarde komt er nog een ander kind bij onze hond. Dan hoeft hij niet bang te zijn en worden er geen kids gebeten. mocht ik ooit zo stom zijn ,met de kennis die ik heb,wel mijn hond los hebben, dan heb ik een groot probleem en acht ik me zelf schuldig.

Met dit paard vind ik het wel degelijk anders...dit was zo'n onvoorziene situatie.
Ik denk dat hier geen echte schuldigen zijn, alleen maar verliezers.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 01:02

Als het MIJN kind was en MIJN paard.........denk ik dat er heel binnenkort enkele mensen een heerlijk paardenbiefstukje bij de slager zagen liggen. Ga ajb geen kinderen vergelijken met een paard. Ookal is het "eigen schuld".........Wat een enorm drama zeg, je kind verliezen. Dat staat in geen vergelijk tot welk dier dan ook.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 02:08

IK vindt het ook achterlijk dat het paard is afgemaakt. Het is zoals eerder gezegd al 18 jaar goed gegaan.
Ik ken een paard wat een keer een kind van 8 bij de cappucion had opgepakt, en lol dat het paard had. In dat paard zit echt geen kwaad hij houdt wel van wat ruwere spelletjes maar heeft echt niet de insteek om iemand kwaad te doen. Het is bij dat paard gewoon goed oppassen geblazen, zoals bij alle paarden trouwens. En behalve een incidenteel blauw oog gaat het al 18 jaar goed. Het paard is altijd nog de absolute favoriet van stal geweest. Dan zou dit paard eigenlijk ook afgemaakt moeten worden omdat hij iemand heeft opgepakt. Of mag hij dan wel blijven leven omdat dit kind er zonder schrammetje vanaf is gekomen Verward ?

Nu weet ik dat heel veel mensen vinden dat de vergelijking mens dier niet opgaat, maar een mens die met zijn volle verstand een ander mens vermoord krijgt ook niet zomaar de doodstaf. Gelukkig maar, ik ben tegen de doodstraf. Maar waarom dit paard wat niet bewust moord of in ieder geval uit instinct handelt dan wel?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 10:31

iepsel schreef:
Als het MIJN kind was en MIJN paard.........denk ik dat er heel binnenkort enkele mensen een heerlijk paardenbiefstukje bij de slager zagen liggen. Ga ajb geen kinderen vergelijken met een paard. Ookal is het "eigen schuld".........Wat een enorm drama zeg, je kind verliezen. Dat staat in geen vergelijk tot welk dier dan ook.

Maar waarom zou je in zo'n geval het paard afmaken?
Ik begrijp het niet.
Tis niet de schuld van het paard dat de ouders het kind in de wei lieten gaan.
Nogmaals snap ik ook dat je geen ogen in je rug kunt hebben!
Maar het afmaken van het paard is toch volkomen zinloos? Ik zie het nut daar niet van in.
Paard zal door deze ervaring echt niet agresiever worden en dus ook de kans op herhaling, lijkt mij ook niet
logisch. Pijnlijk voor de ouders om het paard te zien, dat kan me wel voorstellen, dat zal ze sterk herinneren aan het voorval. IMO is en blijft het doden van het paard volkomen zinloos.
(tenzij het paard eerder al ter sprake stond door z'n gedrag en dit de druppel was)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 10:37

Dat die hengst dat kind op pakt met zijn tanden en de lucht in smijt is iets wat een paardenleek niet kan bevroeden, maar dat het kind onder de omheining kan kruipen is toch iets wat een ouder wel moet voorkomen. Hoe hadden ze het kind terug kunnen halen zonder zelf de paardenwei in te gaan. Hebben ze nooit stilgestaan bij het feit dat paarden kunnen trappen?

Als ik in het bos met mijn paard ben en mensen moeten mij met hun fiets passeren is meters er tussen al eng voor ze, vaak durven ze er niet langs.

De roekeloosheid is hardhandig bestraft, maar ouders moeten toch ook weten dat jong kroost in het wild altijd beschermd worden. Ik vraag mij af hoe de houding en mimiek van de hengst was eer hij het kind pakte.

Ik verwacht wel dat elke ouder die vind dat het dier terecht is afgemaakt toch wel oplettender is met zijn kroost in de buurt van dieren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 12:10

iepsel schreef:

Natuurlijk is een kind verliezen een enorm drama Ja . Ik heb er zelf eentje en ik zou mijn leven geven voor haar als het moet!!! Maar in dit drama krijg ik een beetje het gevoel dat er in het paard een zondebok gevonden is en dat vind ik niet helemaal terecht, gezien het hele verhaal. Daar gaat de discussie meer om, denk ik.

Ja, het een enorm drama Ja . Ja, de ouders hebben het allergrootste verdriet en dat is verschrikkelijk Ja . En het heeft ook niet zoveel zin meer om te roepen 'hadden ze maar dit' of 'hadden ze maar dat'. Het is gebeurd, helaas...... Verdrietig

Maar om nou een hengst die in zijn eigen territorium (een paddock) stond te doden, terwijl hij eigenlijk gewoon natuurlijk gedrag vertoonde, nee, dat vind ik niet zo eerlijk. Ik snap wel dat ze dit dier niet meer wilden hebben, daar heb ik wel alle begrip voor Ja .
Maar afmaken, gaat mij net ietsje te ver. De verantwoording lag toch ergens anders in mijn ogen. Ik zie het meer als een dramatisch ongeluk en vind niet dat een paard hiervoor afgemaakt zou moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 12:16

Juist Nadya

En ik hoop dat het voor veel mensen een eye opener is...dan is het kindje niet voor niets dood gegaan...

Ik als kinderloze verbaas me dus echt regelmatig over hoe makkelijk mensen omgaan met hun kinderen in de buurt van paarden.
En ja ik weet zeker dat ik dat nooit zou toelaten/durven.

En dan vind ik het raar dat mensen die zeggen je weet niet hoe groot de liefde is voor een kind als je ze niet hebt, ed...zo slordig omgaan met dat kind van al die liefde...
Sommige lijken zuiniger op hun auto dan op een kind...
Dat blijf ik niet snappen.
En ik blijf niet snappen dat als je de paarden aan huis hebt, dus zelf alles kunt regelen, dat je zulke gevaarlijke situaties ziet, ook in NL.
Dan kan ik blijkbaar niet weten wat liefde voor een kind is, maar de liefde voor mijn hondjes lijkt dan vele malen groter te zijn dan andere met hun kind.....ik heb er namelijk alles aan gedaan om te voorkomen.....

(en daarmee bedoel ik niemand op bokt, maar gewoon wat ik om me heen gezien heb)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 12:32

het paard doden vind ik volstrekt onzin zoals hier al vele malen vermeld is is dat hetpaard op zijn eigen terrein in zijn eigen terratorium stond .
en dat het kind binnendrong daarin .
kind natuurlijk niet opzettelijk , maar dat wet de hengst niet .

kind is 18 maanden dan weet je dat de nieuwsgierigheid erbovenop ligt , daaom extra oplettend zijn , als ouder weet je dit gewoon .

vind het echt heel erg dat dit kindje is overleden , maar om de hengst die zolang dienst gedaan heeft voor de eigenaren bekers gewonnen heeft gepresteerd heeft af te maken vind ik in een woord schofterig !

wij hebben 3 hondjes , eentje ervan vertrouwen we met kinderen .
de jonggste niet zodra een kind druk naar hem toe komt hapt die en dan ook gericht naar het gezicht , wij weten dit nu en zorgen er voor dat de kinderen niet in de buurt van onze hond komt jack russells hebben we overigens .
we halen de hond zeer zeker niet weg uit zijn omgeving en eigen huis als we visite hebben met kinderen wel moet die in zijn mand en zeggen we ook duidelijk tegen de ouders van de kinderen ze mogen niet in de buurt van de mand komen en zeer zeker niet de twee reutjes aanraken .
want ook ons oudste reutje bijt maar dat i puur uit angst die is gebeten door een rotweiler en sindsdien dat is dus al 3 jaar terug is die gaan angstbijten niet alleen naar kinderen .

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 12:54

iepsel schreef:

Jij hebt zoiets van mijn kind dood dan het paard ook maar dood, als wraak? Want jij hebt verdriet dus mag dat dier niet meer leven? Wat een nare manier om een beslissing te nemen over het leven van een dier.
Want wat is nou werkelijk de reden om een dier af te maken?
Ik heb al genoemd dat ik niet tegen het afmaken van dieren ben als het vals is, maar in hoeverre is dit dier vals en in hoeverre is er kans op herhaling?
En in hoeverre neem je je eigen verantwoording in rekening?

Maar ja, het is zo makkelijk he, om iemand of iets anders de schuld te geven en je er dan maar van te ontdoen op zijn Amerikaans. "Je hebt me wat aan gedaan, dus krijg je de kogel!"

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 12:55

runningkawa schreef:
Juist Nadya

En ik hoop dat het voor veel mensen een eye opener is...dan is het kindje niet voor niets dood gegaan...

Ik als kinderloze verbaas me dus echt regelmatig over hoe makkelijk mensen omgaan met hun kinderen in de buurt van paarden.
En ja ik weet zeker dat ik dat nooit zou toelaten/durven.

En dan vind ik het raar dat mensen die zeggen je weet niet hoe groot de liefde is voor een kind als je ze niet hebt, ed...zo slordig omgaan met dat kind van al die liefde...
Sommige lijken zuiniger op hun auto dan op een kind...
Dat blijf ik niet snappen.
En ik blijf niet snappen dat als je de paarden aan huis hebt, dus zelf alles kunt regelen, dat je zulke gevaarlijke situaties ziet, ook in NL.
Dan kan ik blijkbaar niet weten wat liefde voor een kind is, maar de liefde voor mijn hondjes lijkt dan vele malen groter te zijn dan andere met hun kind.....ik heb er namelijk alles aan gedaan om te voorkomen.....

(en daarmee bedoel ik niemand op bokt, maar gewoon wat ik om me heen gezien heb)

Helemaal mee eens!
Waar ik me ook groen en geel aan erger is dat veel dieren op de tweede plaats komen nadat er een kind op de aarde is gezet. Het dier krijgt plotseling minder aandacht en als het kind hem treitert en hij grijpt.. kan het dier een spuit in z'n donder krijgen. Moedergevoel of niet.. er bestaat ook nog zoiets als rationeel denken.
Zorg gewoon dat je kindje veilig is dan is het dier ook veilig..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 12:58

"Mijn kind is mijn alles" gaat tegenwoordig veel te ver. Maar dat is een andere discussie.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:00

Ik heb 2 honden hier zitten die weggedaan zijn omdat de eigenaresses zwanger werden. Overigens 2 heel lieve honden tegen kinderen. Dumpmentaliteit.
@ Iepsel: lijkt me meer wraakzuchtigheid.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:02

Ik heb ook zo'n (jonge)hond gehad. Was nog mishandeld ook, vrouw kon haar niet meer verdragen, hormoontjes op hol.
Ook een schat met babies en kinderen.

Maar we moeten uitkijken dat het geen honden topic wordt nu.