Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:29

een halve cm gecorrigeerd!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:32

Waar staat dat? Dat heb ik niet gelezen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:33

Draffoto staat op horses.nl

Zorbadegriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:33

Dat meisje Angela durft daar niet tegen in te gaan haar is waarschijnlijk niet anders geleerd.
En als ze niet luistert kan ze opzouten.
Zo gaat het bij Coby.
Het is heel erg paard onvriendelijk zo !!!!!
En maar hopen dat er maatregelen genomen worden tegen deze dieren mishandeling.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-07 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd, is op de betreffende website zelf te zien.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:57

Sammie schreef:

Op horses.nl staat een foto, daar zie je als 't goed is Coby longeren en ook in draf

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:05

randalinpony schreef:
maar er stonden kennelijk nog meer mensen omheen, ook een dierenarts, steward, eigenaar van de pony: dát waren degenen die wakker hadden moeten worden.

Als je één pagina terug leest, zie je dat Yrrah een stukje van de fotograaf heeft vertaald ( OK dan! ). Volgens de fotograaf was er dus niemand bij, behalve een meneer Postillon. In elk geval was er geen steward bij de training aanwezig.

Overigens is die draffoto ook in dit topic al uitgebreid ter sprake gekomen en staat (op pagina 7) het verzoek van de mods niets over te nemen van bovengenoemde site... Zou toch jammer zijn als dit topic ook weer op slot ging..

Maya schreef:
En tot slot, wij hebben een expliciet verzoek gekregen om geen artikelen van de Paardenkrant over te nemen, dit houdt zowel overgetypt als ingescand etc. in. Daarnaast ook om niet te verwijzen naar berichten geplaatst Horses.nl. Ik snap jullie motivatie, mening etc. daarover. Maar zij hebben ons dat verzocht, en wij houden ons daar simpelweg aan Lachen Jullie weten om welke site het gaat, zoek het daar zelf op, maar plaatsen mag gewoon geheel niet.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:10

De fotograaf werd aangesproken door de eigenaar van de pony.
Las ook ergens dat er een veterinair aanwezig was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:10

Moderatoropmerking:
Nog even een kleine verduidelijking, er mag wel gezegd worden dat de foto of een artikel op "horses.nl" staat, maar er mogen geen foto's of teksten of uitgebreide links e.d. overgenomen worden. (en dat geldt ook voor artikelen uit de Paardenkrant) Ik zie nu dat ik daar ietwat onduidelijk in ben geweest. Mijn excuses daarvoor.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:50

Het is gewoonweg idioot dan mensen op het idee komen om dit soort onzinnige dingen te doen. Als jurys nu eens paarden die zo getraind worden geen punten meer gaan geven (is makkelijk te zien voor een getraind oog want achter gebeurt er niet veel meer...) dan houden de mensen er vanzelf mee op om dit soort stomme stunts uit te halen.

En het is precies wat ik al eerder gelezen heb...gecorrigeerd of niet, als je je paard eerlijk traint dan heeft niemand de kans om zulke foto´s te maken. En het zal mij aan mijn reet roesten of het 5 minuten geduurt heeft op langer. Het zou helemaal niet mogen gebeuren! Ook niet voor 10 seconden!!!

En als mensen zelf het fatsoen niet in hun lijf hebben dan moeten er maar regels komen vanuit de overheid.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:53

Jus_dOrange schreef:
Sammie schreef:

Op horses.nl staat een foto, daar zie je als 't goed is Coby longeren en ook in draf

OVer die foto bestaat dus onduidelijkheid als ik het goed begrijp. Als eerste dat die foto gemaakt is voordat Coby zag dat het niet goed was (ookal staat d'r in dr verklaring op d'r site dat ze enkel heeft gestapt). Als tweede nu dus dat deze foto is gemaakt na corrigeren van Coby. Ik zie nl. helemaal geen verchil tussen de draffoto en de stapfoto's dus wat dat betreft ga ik uit van het eerste. Of ik moet iets gemist hebben op deze eerdere pagina's.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:56

Sorry hoor Coby van Balen, maar je moet nu wel heel hard je best doen om je hieruit te kletsen, kom maar op met je sterke argumenten heel bokt wacht af ...........

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:57

Coby heeft aan bokt geen verantwoording af te leggen Lachen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:00

Nee maar wel aan de rest van de paardenwereld en die is nog veel groter ..Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:03

Zelfs dat niet (en of die groter is Clown Sommige mensen op bokt doen al vaak of ze de hele wereldwijsheid in pacht hebben)

Ze heeft enkel aan die onderzoekscommisie verantwoording af teleggen, als zij door gaan met dat onderzoek.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf ook niet een paard zó bij zetten, maar sommige mensen zijn hier té kort door te bocht met hun beschuldigingen en terrechtwijzigingen.

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:05

Lijkt mij zinvol dat ze dit topic sluiten.

De vergelijkingen die hier worden getrokken met een oorlogsmisdadiger gaan echt veel te ver en als BOKT slim is dan stoppen ze dit direct. Dit kan nl. geen reclame voor je site zijn!

Vreemd hè, dat (veel) alle andere paardensite geen enkele associatie willen met BOKT!

Iedereen heeft recht op een mening, die is ook door velen gegeven inmiddels. Het uiten van je mening is iets anders dan stemmingmakerij en stokerij en door blijven zeuren over iets waar je geen invloed op hebt.

Er komt een officieel onderzoek en laat het aan bevoegde instanties over om een oordeel te vellen.
Laatst bijgewerkt door capriole op 27-09-07 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:08

Bokt is niet meer dan een afspiegeling van de maatschappij, met dat verschil dat hier iedereen het kan lezen omdat het openbaar en op internet staat. Die beschuldigingen in echte wereld zijn net zo en soms misschien nog ongenuanceerder, omdat het dan in een kleine groep gebeurt waarin het door elkaar wordt versterkt). Omdat hier ook alle soorten mensen komen heb je ook allerlei meningen die gegeven worden waardoor je het dus ook op een andere manier kunt bekijken Clown En het gebeurt regelmatig dat mensen door discussie hier er toch anders over gaan denken.

Naief van al die andere paardensites (over stoken/speculeren gesproken Clown) om anders te denken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:12

Ik denk dat paardenmensen nog relatief mild zijn. Voor niet paardenliefhebbers zoals bijvoorbeeld dierenactivisten die paardensport sowieso verwerpelijk vinden, is dit natuurlijk dé koren op hun molen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:13

Moderatoropmerking:
Topic blijft voorlopig open omdat na dat incident het topic gewoon weer op normale wijze verder verloopt. Zolang er onderbouwd en met respect on-topic gediscussieerd wordt kunnen de Bokkers gewoon hun gang gaan.

Overigens heb ik al eerder verzocht om niet meer door te gaan over die kwestie, ik zal mijn eerdere modopmerking dus even herhalen Lachen viewtopic.php?p=29933672#p29933672

Moderatoropmerking:
De vergelijking van Lida3 zal worden besproken binnen het moderatorteam, het is niet nodig om daar nog over door te gaan, jullie punt is duidelijk Lachen

Daarnaast hoeft de tekst van JurybijZ ook niet steeds gequote te worden, een verwijzing richting de naam is voldoende.

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:13

Citaat:
Naief van al die andere paardensites (over stoken/speculeren gesproken ) om anders te denken.

@sammie.

Lijkt mij alleen maar ethisch verantwoord dat sites liever niet hun naam op BOKT willen als er opeens, om onbegrijpelijke redenen, oorlogsmisdadigers bij te pas komen!!!

Het gaat niet om de discussie op zich Maar om de wijze waarop een aantal bokkers die voeren en zaken die ze erbij halen.
Beneden peil.

Edit: zie net reactie van de moderator. Ben blij dat ze op dit punt actie hebben ondernomen!

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:15

Daarbij zijn er genoeg paardensites die wel een link geven naar bokt.nl dus dat is nogal een uitspraak die je daar doet capriole.

Verder ben ik het eens met Teigetje en Heike.

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:18

@yuna.

-heb hem ge-edit, VEEL andere sites, wellicht niet alle... bedankt voor je correctie!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:19

Het onderstaande schrijven heb ik vandaag naar de KNHS verstuurd.

cms@knhs.nl

M.H.,

Naar aanleiding van het onderzoek dat de KNHS gaat instellen m.b.t. het onderstaande bericht, rijst bij mij de vraag of de KNHS een dergelijk onderzoek alleen beperkt als tijdens het longeren deze dieronvriendelijk en a-functionele trainingsmethodes worden gehanteerd.
Het moet u toch ongetwijfeld bekend zijn dat ook de ruiters zich veelvuldig schuldig maken aan deze dieronvriendelijk en a-functionele trainingsmethodes zoals uit de bijgaande foto overduidelijk blijkt.

Graag zou ik van u vernemen of de KNHS ook bij deze ruiters het welzijn van het paard laat prevaleren boven die van de ruiters. Voor de orde bericht u voorts ik zowel dit schrijven en de bijgaande foto alsmede uw antwoord op de internetforums Bokt en Fokt publiceer.

Met vriendelijke groet,

Karel de Lange

Afbeelding

Nader onderzoek publicaties EK-Pony Power and Paint
26 september 2007
ERMELO (KNHS) –In de media zijn beelden verschenen van het longeren van de pony Power and Paint door amazone Angela Krooswijk onder begeleiding van haar instructrice Coby van Baalen tijdens de Europese Kampioenschappen Dressuur Pony’s in het Duitse Freudenberg. Naar aanleiding van deze beelden is er in de paardenwereld een discussie op gang gebracht over de manier waarop de pony op dat moment was opgetoomd.

Het KNHS-bestuur heeft opdracht gegeven aan KNHS-aanklager Mr. Aukje Kroondijk om nader onderzoek te verrichten naar deze zaak. Voor de KNHS is het welzijn van het paard het uitgangspunt bij het bedrijven van de paardensport.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:21

Dat noemen ze een beerput Lachen

OVerigs refereer je nu naar bokt, maar mag dat eigenlijk wel? Deze email is toch niet namens bokt verstuurt?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 27-09-07 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:21

Moderatoropmerking:
Ik wil er nog wel even aan herinneren dat het plaatsen van emails niet toegestaan is Lachen Eigen tekst mag, maar email van anderen is niet toegestaan. zie ook de Bokt-regels.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:39

Sammie schreef:
Zelfs dat niet (en of die groter is Clown Sommige mensen op bokt doen al vaak of ze de hele wereldwijsheid in pacht hebben)

Ze heeft enkel aan die onderzoekscommisie verantwoording af teleggen, als zij door gaan met dat onderzoek.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf ook niet een paard zó bij zetten, maar sommige mensen zijn hier té kort door te bocht met hun beschuldigingen en terrechtwijzigingen.

Zo is het en niet anders ...

Ik ga ook voor een slotje ... laten we gewoon het onderzoek afwachten .... Knipoog