Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:11

ik persoonlijk houd Coby meer verantwoordelijk als Angela...al vraag ik me af,of ze beseft waar ze mee bezig is..
Laatst bijgewerkt door Getup op 21-09-07 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:11

Pletje123 schreef:
@Sundancer: zo simpel ligt dat niet. Dat meisje is 15 jaar, dan doe je gewoon sneller wat er gezegd wordt dan wanneer je bijv. 22 bent. En als je altijd zo traint, dan vertrouw je daarop.

Het zou je verbazen. Het is meer je karakter dat bepaalt of je "sneller doet wat er gezegd wordt" dan je leeftijd. Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:12

Nogmaals een verzoekje om aub geen opruiende berichten over Hyves, gastenboeken en emailadressen te plaatsen. Dat komt dit topic niet ten goede Lachen

dierfysio

nou, na het zien van die foto's kan ik maar één ding bedenken:

dan kun je toch net zo goed een vette klodder pattex tussen z'n kin en borst doen? Boos!

ongelooflijk, maar blijkbaar waar. ik ben blij dat het mijn paard niet is, want zo sloop je ze in rap tempo.
da's dan wel weer werk voor mijn collega's en mijzelf, maar of je daar op deze manier blij van moet worden...

Anoniem

kitty_gomez schreef:
kijk ze is 15, krijgt een verkeerd voorbeeld, maar dat wil nog niet zeggen dat je er iets van kan zeggen, je wilt toch het beste voor je pony.

En als je dus niet anders weet omdat iemand je constant iets vertelt en je geen ander voorbeeld hebt, WEET je niet dat dit niet het beste is voor je pony.. die pony loopt tenslotte hoog met wedstrijden, en een pony met vaste, geblokkeerde rug zou je niet verwachten zo hoog in de wedstrijdsport bijvoorbeeld.

Kijk, jij WEET anders omdat jij andere voorbeelden hebt etc. Maar als een topruiter die bekend staat als vriendelijk tegenover dieren etc jou zou trainen op een bepaalde manier en je nog nooit van een andere manier gehoord had en iemand vertelde je dat dit in de topsport zo hoort, dat je de halsspieren van het paard oprekt zo en hem aanmoedigt zijn achterbenen goed te gebruiken op deze manier en dat het niet slecht is omdat hij straks weer los kan (bijvoorbeeld hoor) dan WEET je niet beter en kan je e rdus niets aan doen!

anneliesdj

Pletje123 schreef:
@Sundancer: zo simpel ligt dat niet. Dat meisje is 15 jaar, dan doe je gewoon sneller wat er gezegd wordt dan wanneer je bijv. 22 bent. En als je altijd zo traint, dan vertrouw je daarop.

ze vertrouwd op een van NL beste amazone's die naast haar staat en d'r helpt om haar paard te verkloten.

De discussie zou ook niet over Angela moeten gaan maar over Coby, ik vind haar hoofdverantwoordelijk!

Diesel54

Vandaag las ik in de Hoefslag, met foto's, ook iets in deze geest. maar dan met ëen andere "proffesionele ruiter"
Waar gaat dit over, echt niet normaal.
De pony kan niet eens gewoon vooruit kijken Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:13

Is dit bij Coby dan? Bloos!

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:13

dat kan ook anders .. met een beetje geduld en wat LIEFDE (wat overigens heel belangrijk is) moet het zeker lukken. dit is toch niet normaal meer, de pony kan niet eens zien waar die heen loopt.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:14

Ik denk dat je haar alleen maar kan adviseren om verder te kijken dan stal van baalen als ik deze foto's zie. Maar keihard op haar in gaan hakken heeft absoluut geen zin. Dit meisje leeft in een isolement dat topsportwereld heet en krijgt alleen maar te horen dat dit de juiste methode is voor power & paint. Mevr. van Baalen daarintegen mag zich de ogen uit de kop schamen en flink op haar donder krijgen. Dat zij dit overbrengt op haar leerlingen schaadt de sport enorm.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:14

Pletje123 schreef:

Ja en waarschijnlijk is deze manier van trainen haar dus ook zo met de paplepel ingegoten en zou een (eerlijke) discussie niet eens mogelijk zijn omdat zij ervan overtuigd is dat dit een juiste manier is. Immers, ze heeft er wel resultaten mee behaald.
Juist omdat hiermee wél resultaten worden behaald, zullen mensen die deze methode gebruiken, in alle toonaarden ontkennen dat dit 'zielig' of 'niet juist' is.
Ik denk ook niet, zoals eerder hier gezegd, dat de achterbenen van P&P 'erachteraan komen zwabberen'; het is een pony die érg correct beweegt en goed het achterbeen gebruikt en met meerdere ruiters al heeft gepresteerd.
Dús: het resultaat zal er zeker wel zijn maar we weten allemaal: dit is niet correct, dit is misschien een snellere manier om je einddoel te behalen maar ja, in hoeverre is het op de lange termijn een juiste trainingsmethode, hoe vaak wordt deze methode toegepast?

Persoonlijk vind ik het geen methode waar iemand trots op kan zijn als diegene zijn/haar doel heeft behaald maar blijkbaar werkt het wél voor 'iets'...(weet niet wat hun doel was met deze manier van bijzetten) anders zouden de prestaties er ook niet naar zijn....HELAAS!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:15

Diesel54 schreef:
Vandaag las ik in de Hoefslag, met foto's, ook iets in deze geest. maar dan met ëen andere "proffesionele ruiter"
Waar gaat dit over, echt niet normaal.
De pony kan niet eens gewoon vooruit kijken Verdrietig

mag ik vragen wie dat dan was? heb de hoefslag namelijk niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:15

Ging dat niet over die Duitse amazone, Diesel54?

vrijevogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:16

door dat hij zijn hoofd onwillig in de krul heeft krijgt hij te wijnig bloed toevoer naar zijn hoofd woordoor hij hele rare dingen akn gaan doen ....z'n tong uitsteken bokken raar ademen en nog veel meer en dit komt allemaal omdat er gewoon niet genoeg bloed naar zijn hersenen stroomt.....en dan heb ik het nog over iets minder erg dan dit .....wat zal zijn hoofd nu wel niet mee maken ...Boos!:( echt heeel zielig voor dat paardje en te zielig voor woorden van dat kind.!!!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:16

KarinvdM schreef:
Van dit soort foto's word ik toch tamelijk onpasselijk...

Inderdaad... klassiek, LDR of wat dan ook... dit is echt om misselijk van te worden! Zo hoor je met geen enkel paard om te gaan, en allang niet met zo'n geweldige pony!

Dat Angela doet wat haar opgedragen wordt lijkt me niet meer dan normaal want vaak is 't anders zo dat je wel kan opzouten en voor jou 10 anderen... ook als bij haar wel 'n lichtje zou moeten gaan branden dat dit echt niet kan vind ik niet dat de fout hoofdzakelijk bij haar ligt. Zeker omdat Coby ernaast staat en ook uitleg en aanwijzingen lijkt te geven.

Nee... dit gaat echt alles te boven

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:17

Nyckle schreef:
Is dit bij Coby dan? Bloos!

Coby staat erbij, dit is niet bij haar op stal

Ilzjuh

Ilsemarie schreef:
Dat Angela doet wat haar opgedragen wordt lijkt me niet meer dan normaal want vaak is 't anders zo dat je wel kan opzouten en voor jou 10 anderen...

Dan hadden ze van mij tien anderen mogen zoeken in plaats van mij. Knipoog

slimmerik

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:18

Sorry hoor, maar heel erg duidelijk heb ik de foto's niet gezien, kon t niet aanzien, kan daarom ook niets zeggen over ruggebruik, ondertreden of Cobys.
Ongeacht wat voor een verklaring ze ervoor hebben en of het biologisch/ geestelijk/ lichamelijk voor het paardje verantwoord is (of niet), ik vind het gewoon eng om naar te kijken...Zal wel een watje zijn Knipoog
En dan sluimerd er achter in mn hoofd, als dat soort mensen (topsport/bekend) dat soort dingen al doen, wat zal er dan niet af en toe achter de hekken en schuurtjes thuis gebeuren? ( Whoosh! )
Heeft er ook iemand bij stil gestaan wat dit soort plaatjes kunnen doen met de algemene opinie over paardensport? Op deze manier krijgt de hele sport een slecht aanzien, niet iedere leek ziet het verschil tussen een opgebonden dressuurpony en een natuurlijk gehouden endurance paard (zomaar een voorbeeld hoor). Straks staat er nog iemand op die de hele paardensport wil verbieden omdat het dieronvriendelijk is, en dan? Met dit soort plaatjes erbij is het moeilijk te zeggen dat dat niet zo is.

Imago01

anneliesdj schreef:
Pletje123 schreef:

ze vertrouwd op een van NL beste amazone's die naast haar staat en d'r helpt om haar paard te verkloten.

De discussie zou ook niet over Angela moeten gaan maar over Coby, ik vind haar hoofdverantwoordelijk!

Absoluut over eens...en dan nog niet eens over mevr. V. Baalen zélf (vraag me meteen af hoe haar dochter traint en schiet me meteen een ander topic hier op bokt over Marlies te binnen) maar meer over de trainingsmethode, die dus ook niet bij haarzelf vandaan komt maar weer bij háár trainer!

Anoniem

Ilzjuh schreef:
Ilsemarie schreef:
Dat Angela doet wat haar opgedragen wordt lijkt me niet meer dan normaal want vaak is 't anders zo dat je wel kan opzouten en voor jou 10 anderen...

Dan hadden ze van mij tien anderen mogen zoeken in plaats van mij. Knipoog

Nogmaals: Niet als jij niet beter had geweten omdat Coby het je allemaal uitlegt op een manier die zeer aanneemlijk klinkt, en je niemand anders hebt die je de andere kant van het verhaaltje vertelt..

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:19

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:19

Jongens jongens jongens waar zijn we nu in godsnaam mee bezig, dit kan toch niet waar zijn................
Zo ga je toch niet met dieren om, echt onbegrijpelijk.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:20

kitty_gomez schreef:
met je 15 jaar kan je wel het welzijn van je pony voorop stellen, hoor. je kan toch gewoon vragen waarom hun dan zo trainen ofzo.

Ben je nou zo hardleers en WIL je je gewoon niet inleven in andermans situatie of ben je kortzichtig en KAN je het niet Verward

Waarschijnlijk heeft Coby heus wel uitgelegd waarom ze hem zo trainen, en daarbij het zo laten overkomen alsof het GOED is en NIET SCHADELIJK, en omdat die meid niet beter weet en niemand anders haar de andere kant van het verhaal vertelt geloofd ze dat dus. Bovendien geeft het goed resultaat, dus dat bevestigt het idee: het is een goede methode, want een pony die een vastgezette rug heeft etc. kan nooit goede resultaten behalen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:21

WildWings schreef:
Nogmaals: Niet als jij niet beter had geweten omdat Coby het je allemaal uitlegt op een manier die zeer aanneemlijk klinkt, en je niemand anders hebt die je de andere kant van het verhaaltje vertelt..

De andere kant van het verhaaltje kun je zo'n beetje overal vinden als je verder kijkt dan je neus lang is. Nee, daar ben ik niet naïef genoeg voor. Knipoog