die foto's

Dat is géén topsport meer, dit is gewoon hebzucht, egoïsme en pure dierenmishandeling
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:arie53 schreef:Is dit wel acceptabel?
Zat ik ook al aan te denken, de reacties toendertijd waren vrij mild. Beetje hypocriet.
En wie het hele filmpje heeft gezien weet dat deze foto's echt geen momentopnames waren.
Maya schreef:SVP ontopic naar de kwestie, het is niet echt relevant om er allemaal andere ruiters en combinaties bij te halen. Beperk je tot deze amazone.
midgie schreef:Ongelooflijk, maar denk dat dit maar een ding is , ik denk dat er ook mensen hier in ned zo met hun paard omgaan, ik heb het dikwijls zat gezien dat een paard super onterecht behandelt werd en ook op wedstrijden als je goed om je heen kijkt gebeuren deze dingen.
Karl66 schreef:Dit heeft niks met paardensport of training te maken. Het is gewoon mishandeling, niks meer en niks minder. Ik vraag me wel af wat ze hier mee denkt te bereiken, behalve een paard dat uiteindelijk in de staak gaat.
griebels schreef:
runningkawa schreef:jammer dat het paard op foto 2 niet wat verder door klapt...was de ruiter tenminste ff stil
idd Karl, helemaal met je eens
Karl66 schreef:Dit heeft niks met paardensport of training te maken. Het is gewoon mishandeling, niks meer en niks minder. Ik vraag me wel af wat ze hier mee denkt te bereiken, behalve een paard dat uiteindelijk in de staak gaat.
WinBinChes schreef:Euhm, als of Nederland, of Duitsland, alsnog WO II wint? Dat zit gewoon ingeburgerd, laten we ons er maar niets van aantrekken, in plaats van de bal weer terugkaatsen...Maarre daar reageerd een nederlandse doodleuk dat wij nederlandse onze paarden veel minder behandelen dan de duitsers. Nu wil ik daar niet over oordelen, maar dat vindt ik wat ver gaan. Wanneer houdt de strijd nou gewoon op...
danifur schreef:De niet "brave" paarden gaan immers eerder in staking, zijn dus 'vals' en 'onhandelbaar'. Niet geschikt voor de "sport" dus...Dit is helaas altijd t geval! Ze zouden eens een paard moeten treffen die ze er flink van langs geven!
dit soort mensen hebben altijd te lieve paarden.. (helaas voor de paarden)
CoriienRN schreef:Ja, ach, ik hou m'n been lang, ga diep zitten, en als ie niet terug wil komen, geef ik 'm een tik mee om het tempo weer onder controle te krijgen... Maar ja, ach, ik ben natuurlijk een beetje gek.nou de opmerking haal zijn kiezen er maar uit hoor ik ook vaak hoor als je knol gaat rennen? wat doen je dan rustig afw8ten en w8ten tot je der af licht nee dan vijl ik ze ook even bij.
griebels schreef:Als iemand die teugels door had geknipt, had 't probleem zo opgelost geweest, zo zonder capde andere foto's uit St. George
(...)
kynshiri schreef:Ik krijg hier nou juist de kriebels van om te laten zien dat 't ook zonder kan, wel vanuit de ontspanning en eenheid tussen mens en dier.dit is weer een mooi voorbeeld waarom ik enkel nog van mn paardjes wil genieten en niets met competitie wil te maken hebben... zulke dingen gebeuren gewoon te vaak. op alle niveau's... Hoe vaak ik niet ouders de pony van hun zoontje lief ofzo heb zien afranselen omdat hij een balk had gepakt in de B proef ...
tegelijk heb ik een voorliefde voor dressuur, maar gezellig op mn eentje dan, zonder competitie element.
Inderdaad wordt vaak het resultaat van zulke trainingen wel positief beoordeeld door de jury...
Citaat:Dat het aandacht krijgt in de media toont een langzame verandering in onze samenleving waarbij aan de omgang met dieren andere eisen gesteld worden als pakweg tien jaar geleden. Als de ruiters zelf niet kritisch over bit, sporen en zweep gaan beginnen nadenken wordt ruiter'sport' zoals dat nu bestaat in de toekomst zo goed als zeker aan banden gelegd door niet-ruiters. Voor een niet-ruiter is de omgang van een mens met een paard op basis van dwang namelijk erg moeilijk om aan te zien. Terecht (in mijn ogen).
Citaat:Dat het aandacht krijgt in de media toont een langzame verandering in onze samenleving waarbij aan de omgang met dieren andere eisen gesteld worden als pakweg tien jaar geleden. Als de ruiters zelf niet kritisch over bit, sporen en zweep gaan beginnen nadenken wordt ruiter'sport' zoals dat nu bestaat in de toekomst zo goed als zeker aan banden gelegd door niet-ruiters. Voor een niet-ruiter is de omgang van een mens met een paard op basis van dwang namelijk erg moeilijk om aan te zien. Terecht (in mijn ogen).