Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:23

Vind het een beetje flauw om gelijk Anky er bij te halen en te zeggen dat het een beetje op haar stijl lijkt....

die foto's walgelijk, niet te geloven dat iemand dat zijn paard aan kan doen
Dat is géén topsport meer, dit is gewoon hebzucht, egoïsme en pure dierenmishandeling

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:24

dat is gwn onmacht.!!
ze weet niet eens hoe ze ermee om moet gaan.. ze toont alleen hoe zwak ze eigenlijk is!

Candysnoepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:29

Gewoon té zieleg voor woorden !
Ik meld me erbij aan dat we dat ook bij haar gaan doen!

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:45

Ik heb zelf ook even de St.Georg gekocht.
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om het hele artikel te lezen.
Deze vrouw is al eerder geschorst voor een bepaalde tijd ( mocht geen wedstrijden starten).
Ook is ze al eerder op een andere stal weggestuurd.
Het paard komt echt wel in verzet, hij stijgert en bokt om onder de wrede ruiter uit te komen.
Ik lees hier namelijk veel reackties dat het zo'n braaf paard is, om dit te accepteren.Dit is echter niet het geval. ( volgens mij gaat zelfs het braafste paard hier echt wel tegen protesteren).
Deze vrouw schijnt ook zo met stang en trens te rijden.( dit melden meerder ruiters die op dezelfde stal staan )
Wanneer ik hele artikel gelezen heb, zal ik even verdere nieuwtjes melden.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:46

Ongelooflijk, maar denk dat dit maar een ding is , ik denk dat er ook mensen hier in ned zo met hun paard omgaan, ik heb het dikwijls zat gezien dat een paard super onterecht behandelt werd en ook op wedstrijden als je goed om je heen kijkt gebeuren deze dingen.
IK denk dat als je op trainings stallen gaat kijken dat er ook vaak dit soort misselijk makende dingen gebeuren.

En wat Anky betreft , ik kan daar verder niet over oordeken, heb heb haar nooit zien trainen, maar wet wel als je langs haar rijd en ze is net aan het trainen dan gaat ze stil staan, want je mag vooral niet zien hoe ze traint, of dat zo`n groot geheim is.

arie53

Re: Amazone beschuldigd van zware paardenkwellerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:51

ThePast03 schreef:
arie53 schreef:
Is dit wel acceptabel?

Zat ik ook al aan te denken, de reacties toendertijd waren vrij mild. Beetje hypocriet.
En wie het hele filmpje heeft gezien weet dat deze foto's echt geen momentopnames waren.

Dat filmpje van Anky en Sjef verschilt echt zo niet heel veel met wat ons hier wordt gepresenteerd. Wels gebruikt hier enkel nog een trens en bij Sjef en Anky wordt fors de stang en de slof gehanteerd om het paard met zijn hoofd tussen de voorbenen te trekken. In het Duitse blad Cavallo van de afgelopen maand staat een uitgebreid artikel over de topdressuurruiters en hun trainingmethodes (de goed klassieke ruiters nagelaten) en daar wordt je echt niet blij van.

Het werkelijke probleem ligt echter bij de FEI juryleden die met de mond deze trainingsmethodes afkeuren maar in de praktijk de spastische uitvoering hoog belonen.
Laatst bijgewerkt door arie53 op 26-07-07 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:57

Ziek, ziek, ziek Huilen

Ik ben het met je eens arie53.
Ik wil Anky niet afkraken, maar als voorbeeld is dat filmpje van haar met Joker goed. Zo zie je maar dat deze zieke vrouw echt niet de enige is die door middel van walgelijke mishandelingen haar paard probeert te dwingen. Okee, misschien doen anderen (Anky) het in mindere mate, maar in dat filmpje zat Anky ook echt te plukken en te trekken, en haar spoortjes erin te drukken. Scheve mond Ze is vast niet voor niets een topruiter, en ik kan het ook heus niet beter, maar dat rechtvaardigt het toch niet!? Nagelbijten / Gniffelen Ze mogen wel eens wat strenger worden met het controleren van de paardensport. Boos!

ik neem Anky nu als voorbeeld omdat ik een filmpje van haar gezien heb, als het Tommie Visser of Edward Gal geweest was had ik hetzelfde gezegd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 12:03

Maya schreef:
SVP ontopic naar de kwestie, het is niet echt relevant om er allemaal andere ruiters en combinaties bij te halen. Beperk je tot deze amazone.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:05

Sorry Bloos

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:08

dit is weer een mooi voorbeeld waarom ik enkel nog van mn paardjes wil genieten en niets met competitie wil te maken hebben... zulke dingen gebeuren gewoon te vaak. op alle niveau's... Hoe vaak ik niet ouders de pony van hun zoontje lief ofzo heb zien afranselen omdat hij een balk had gepakt in de B proef ...

tegelijk heb ik een voorliefde voor dressuur, maar gezellig op mn eentje dan, zonder competitie element.

Inderdaad wordt vaak het resultaat van zulke trainingen wel positief beoordeeld door de jury...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:15

Dit heeft niks met paardensport of training te maken. Het is gewoon mishandeling, niks meer en niks minder. Ik vraag me wel af wat ze hier mee denkt te bereiken, behalve een paard dat uiteindelijk in de staak gaat.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:21

midgie schreef:
Ongelooflijk, maar denk dat dit maar een ding is , ik denk dat er ook mensen hier in ned zo met hun paard omgaan, ik heb het dikwijls zat gezien dat een paard super onterecht behandelt werd en ook op wedstrijden als je goed om je heen kijkt gebeuren deze dingen.

Ik vind het ook wel bijzonder dat er in ongeveer alle reacties heel hard 'dierenmishandeling!' geroepen wordt. Zeg nu eens eerlijk, ok dit is misschien wel erg agressief maar wie heeft dit zelf nog nooit gezien? Dit soort misbruik van bit, sporen en zweep zie je op zowat iedere manege en iedere stal wel eens. En als je vervolgens een reeks foto's neemt van zo'n poging om een paard 'er door te rijden' dan krijg je dit beeld.

Dat het aandacht krijgt in de media toont een langzame verandering in onze samenleving waarbij aan de omgang met dieren andere eisen gesteld worden als pakweg tien jaar geleden. Als de ruiters zelf niet kritisch over bit, sporen en zweep gaan beginnen nadenken wordt ruiter'sport' zoals dat nu bestaat in de toekomst zo goed als zeker aan banden gelegd door niet-ruiters. Voor een niet-ruiter is de omgang van een mens met een paard op basis van dwang namelijk erg moeilijk om aan te zien. Terecht (in mijn ogen).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:21

Ik ben het absoluut niet eens met de vergelijking met Anky. Je mag de trainingsmethode die zij gebruikt van mij best discutabel vinden. Maar de dame op de foto's van pagina 14 geeft haar paard een aframmeling. Getuige de bovenhandse greep van haar zweep en ze trekt en plukt er oplos. Het ziet er voor mij ook niet uit als een bepaalde methode van rijden. Van Anky heb ik alleen foto's gezien dat ze het paard zeer diep instelt. Daar kan je het mee eens zijn of niet. Zolang ik geen foto's gezien heb van Anky waarop zij haar haar paard een dergelijke aframmeling geeft vind ik een vergelijking echt te ver gaan.

Voor de goede orde ik ben geen fan van Anky en ik rij mijn paard niet met de kin op de borst.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:23

Karl66 schreef:
Dit heeft niks met paardensport of training te maken. Het is gewoon mishandeling, niks meer en niks minder. Ik vraag me wel af wat ze hier mee denkt te bereiken, behalve een paard dat uiteindelijk in de staak gaat.

Mee eens, dit is echt walgelijk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:25

griebels schreef:

Zie dat mijn bericht weg was!?

Deze amazone ziet eruit als een beginner, en dit noem ik géén rijstijl.
Bah! zó ga je niet met dieren om. Ik zal geen vergelijkingen maken met andere topruiters, maar wil wel zeggen dat ik die andere véél beter vind!

deze dame zou een verbod moeten krijgen tot omgang met dieren!
g*tverdamme, bah!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:29

jammer dat het paard op foto 2 niet wat verder door klapt...was de ruiter tenminste ff stil

idd Karl, helemaal met je eens

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:30

runningkawa schreef:
jammer dat het paard op foto 2 niet wat verder door klapt...was de ruiter tenminste ff stil

idd Karl, helemaal met je eens

voor ff wel ja.. had wel gemogen.. maar wat zou t paard eraan overgehouden hebben?
En wat zou ze gedan hebben als ze toch weer opstond? pak rammel tegen het hoofd? schop?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:31

Karl66 schreef:

Amen!

Gipsy_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:32

Hopelijk sterven ze snel uit Knipoog

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:35

WinBinChes schreef:
Maarre daar reageerd een nederlandse doodleuk dat wij nederlandse onze paarden veel minder behandelen dan de duitsers. Nu wil ik daar niet over oordelen, maar dat vindt ik wat ver gaan. Wanneer houdt de strijd nou gewoon op...
Euhm, als of Nederland, of Duitsland, alsnog WO II wint? Dat zit gewoon ingeburgerd, laten we ons er maar niets van aantrekken, in plaats van de bal weer terugkaatsen...

danifur schreef:
Dit is helaas altijd t geval! Ze zouden eens een paard moeten treffen die ze er flink van langs geven!
dit soort mensen hebben altijd te lieve paarden.. (helaas voor de paarden Verdrietig )
De niet "brave" paarden gaan immers eerder in staking, zijn dus 'vals' en 'onhandelbaar'. Niet geschikt voor de "sport" dus...

CoriienRN schreef:
nou de opmerking haal zijn kiezen er maar uit hoor ik ook vaak hoor als je knol gaat rennen? wat doen je dan rustig afw8ten en w8ten tot je der af licht nee dan vijl ik ze ook even bij.
Ja, ach, ik hou m'n been lang, ga diep zitten, en als ie niet terug wil komen, geef ik 'm een tik mee om het tempo weer onder controle te krijgen... Maar ja, ach, ik ben natuurlijk een beetje gek.

griebels schreef:
de andere foto's uit St. George
(...)
Als iemand die teugels door had geknipt, had 't probleem zo opgelost geweest, zo zonder cap Haha!

kynshiri schreef:
dit is weer een mooi voorbeeld waarom ik enkel nog van mn paardjes wil genieten en niets met competitie wil te maken hebben... zulke dingen gebeuren gewoon te vaak. op alle niveau's... Hoe vaak ik niet ouders de pony van hun zoontje lief ofzo heb zien afranselen omdat hij een balk had gepakt in de B proef ...

tegelijk heb ik een voorliefde voor dressuur, maar gezellig op mn eentje dan, zonder competitie element.

Inderdaad wordt vaak het resultaat van zulke trainingen wel positief beoordeeld door de jury...
Ik krijg hier nou juist de kriebels van om te laten zien dat 't ook zonder kan, wel vanuit de ontspanning en eenheid tussen mens en dier.

@ Bandida: Ik heb één keer iemand op een jong paard zien rijden met elastieken, en dan maar rammen tot ie 't snapte. Ik reed toen net 'n paar weken op 'n nieuwe manege, en ik vond dat ik twee opties had: gauw weer weg van die manege als 't normaal gevonden wordt, of afwachten. Ik heb de meneer nooit meer zien rijden (het werd dus niet normaal gevonden), en mocht ik 'm weer zo bezig zien, dan ga ik even in de kantine een schaar vragen. Zonder elastieken kan 't paard namelijk wat beter vertellen wat hij ervan vindt.

@ Jolliegirl: Ik heb nooit 'n beginner zo zien rijden... Nagelbijten / Gniffelen

Heeft iemand enig idee wat er met het paard gebeurd is? Nu zij er niet meer mee om mag gaan, is ie wellicht te koop gezet of iets dergelijks?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:46

Hester : niet té serieus, ik bedoel meer wat betrefd de beenligging, handen zo hoog, zo trekken, hakken zowat in de beugels ipv bal van je voet.
voorover zitten enz. enz. Knipoog

en niet eens bedoeld om een beginner omlaag te halen hoor, iedereen moet het leren Ja

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:47

Jeetje wat een triest figuur zeg Boos!.. Lekker makkelijk een paard helemaal de grond intrappen.. Dat mens zou van haar hele leven niet meer met paarden om mogen gaan!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:56

Citaat:
Dat het aandacht krijgt in de media toont een langzame verandering in onze samenleving waarbij aan de omgang met dieren andere eisen gesteld worden als pakweg tien jaar geleden. Als de ruiters zelf niet kritisch over bit, sporen en zweep gaan beginnen nadenken wordt ruiter'sport' zoals dat nu bestaat in de toekomst zo goed als zeker aan banden gelegd door niet-ruiters. Voor een niet-ruiter is de omgang van een mens met een paard op basis van dwang namelijk erg moeilijk om aan te zien. Terecht (in mijn ogen).

Als de overkoepelende organisaties zoals de FEI, de KNHS en de stamboekorganisaties (die veel en veel te veel verlangen van amper drie- en vierjarige paarden) hier geen paal en perk aan stellen, zullen vroeg of laat buitenstaande organisaties w.o. dierenactivisten e.d. deze taak overnemen.
En als de publieke opinie zich eenmaal tegen deze vorm van sport keert, kan Anky wellicht nog een gouden medaille halen maar dan krijgt het behalen van deze medaille dezelfde wrange smaak als het winnen van de Tour de France.
Als de massa door heeft dat met sporen, een stang, een slof en een zweep over de rug van een paard goud wordt verdient, maakt bewondering plaats voor minachting en wordt het eertijds bejubelde idool een publieke schietschijf.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:05

Citaat:

Helemaal mee eens. En ook met wat arie53 zegt. Het is niet te geloven wat voor belachelijke eisen worden gesteld aan jonge paarden door de geijkte instanties. Het wordt zeker hoog tijd dat dat verandert, maar voordat de 'paardenwereld' daar klaar voor is? Maar er is godzijdank al een enorme bewustwording gaande bij een hoop mensen en hopelijk gaat het ooit leiden tot concrete veranderingen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:17

Zo'n paard wat alles voor je doet, dat trouw is en hetgoed probeerd te doen gaan we die tegenwoordig zo behandelen

Naa, sorry hoor maar dit vind ik echt van die onnozole ***mensen!
Eigenlijk moeten de rollen een keer worden omgedraaid en zal ze voelen hoe het is om zo belachelijk behandeld te worden