’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: ’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:25

Ik heb een aantal posts geleden iets gezegd over dat je kinderen vanaf een bepaalde leeftijd niet meer 100% in de gaten kan houden. Vandaar dat ik even dacht dat men het over mij had. Dat wil niet zeggen dat ik het heb over als je op een manege, boerderij of weet ik veel waar ben trouwens. Ik zie het aan onze buurkinderen die hier kind aan huis zijn. Die spelen hier heerlijk buiten en ik ga er echt niet continu achteraan. Ook in dit rustige buurtje kan van alles gebeuren, maar ja, als je er zelf eentje van 2 hebt rondlopen, en dan nog eentje van 3, 6 en 8 jaar oud over de vloer hebt, tja.... Gelukkig weten ze zelf al een hoop en blijven ze in de buurt, maar een ongeluk kan altijd gebeuren. Zelfs als je er naast staat.

Ik weet zelf dondersgoed dat ik er altijd voor mijn eigen kind ben, dus mensen die roepen over 'zorg er dan ook voor', spreken mij niet aan, hoor. Ben niet voor niets mijn carriere gestopt, ik zorg graag zelf voor mijn kind en haar papa doet dat ook zoveel mogelijk naast zijn werk. Wij wilden ons kind niet naar de opvang brengen, om verschillende redenen.
Het komt op mij gewoon nogal raar over, hoe hier gesproken wordt over een aantal zaken. Niemand is perfect en deze ouders hebben geen schuld aan dit ongeluk, volgens mij. Al ik dat posts lees van 'eigen schuld' door bepaalde bokkers, dan vind ik dat erg triest, hoor.

En 12 uur moederen???? Nou, ik maak soms heel wat langere dagen en nachten, hoor. Clown
Was het 'maar' 12 uur, dan viel het allemaal nog wel mee. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:25

Valt altijd op in topics als je het hebt over ouders waarvan je zegt dat ze hun kind als ongeleid projectiel loslaten op een manege dat veel ouders in de verdediging schieten.
Kan, als je weet dat je als ouder dat normaal vind.
Vind je dat niet normaal, waarom dan de verdediging, omdat het woord kind erin voor komt? Het woord moeder?

Doerakje omschrijft idd ook goed wat ik bedoel

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:27

Wie laat hier eigenlijk zijn/haar kind als ongeleid projectiel in de manege los?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:27

Die zijn er genoeg, Nadya Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:29

Die ken ik dus ook genoeg
met zwepen langs de tralies rennen, geeft zo'n leuk geluid
Spook spelen onder een deken of plastic en dat gewoon door de gang..rennen, schreeuwen, achter vast staande paarden door rennen, enz enz
En ouders, die zitten in de kantine, niet op die gang...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:32

Barmat schreef:
Die zijn er genoeg, Nadya Ja

Ik kom nooit meer op maneges, want ik heb een gruwelijke hekel aan maneges.
Bij ons wordt op de kleine kinderen gelet en de andere meiden komen zelf voor de paarden. En die spreek ik aan op hun gedrag rondom de paarden, want spelen doen ze niet. Daarvoor zijn ze te druk met paarden. Vervelend als men kinderen zonder toezicht daar laat rondlopen (heb ik al 100x gezegd, geloof ik). En verder heb ik het gevoel dat we hier al tig keren over gediscussieerd hebben en ik zit nog niet eens een jaar op dit forum. Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:34

Klaarblijkelijk is het de discussie wél waard Lachen

En het is precies ook de reden dat ik nooit (meer) op een manege zou willen staan met een paard Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:40

Ach, ik ken nog wel belangrijkere redenen waarom ik niet op een manege wil komen, laat staan met mijn paard kom staan Haha! . Allereerst alleen al vanwege mijn paard's natuurlijke behoeften, die ik belangrijker vind dan die van mezelf, anders was ik op deze plek ook allang weggegaan vanwege die leskinderen. Hun ruwheid is mij dagelijks een enorme doorn in het oog.

Ik haak af, hoor Barmat, want ik heb weinig toe te voegen en voor mijn gevoel anderen ook. De discussie is altijd hetzelfde of ben ik de enige die dat zo ervaart??? Clown
Ik kan me nog wel wat topics herinneren..... Slapen

Nogmaals, ik vind het prima dat men naar de veiligheid gaat kijken her en der, want hoe je het ook went of keert, op een manege komen kinderen. En verder ben ik sowieso geen voorstander van stapmolens, ben blij dat mijn paard zijn beweging op een vrije manier krijgt 24/7. Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:46

Ik heb nooit op een manege gestaan...kinderen komen ook wel op pensionplaatsen...
Als dat daar al gebeurd, wil ik niet weten wat er op maneges gebeurd...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:48

maneges zijn er eerlijk gezecht vooral voor de kinderen.. en waar paarden staan gebeuren Helaas ongelukken, maar wat de manege wel kan doen is het zo kindvriendelijk maken!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:48

Nou, van die dingen als ineens kinderen in je stal aantreffen die roze stiekjes in je paard zn haar aan het frummelen zijn..... zoiets... Toen had ikhet wel snel bekene hoor

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:50

whaha indd! dan zal ik ook hard weg rennen Tong uitsteken Tong uitsteken haha onze oppas kinderen willen ook altijd mn fjordje vlechten.. ik zeg altijd best maar dan wil ik ook dat jullie na het rijden het er ook weer uit halen Tong uitsteken zijn ze aan het rijden met 30 vlechtjes in de staart die alle kanten opstaan Tong uitsteken

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 00:42

Barmat schreef:
Nadya, "we" hebben het niet over jou Lachen

Maar klaarblijkelijk voel je je dus wel degelijk aangesproken, anders zou je niet zo reageren Lachen

Misschien dat het topic interessant blijft zonder steeds dat gehak- en gemiep Knipoog

Sorry Barmat, maar jij blijft iedere keer echt hakken met dit soort zinnen wat ik echt niet aardig vind.

Misschien dat wij als ouder zijnde weten hoe het is om een kind op te voeden met alle goede bedoelingen...
Dit mag ik natuurlijk weer niet zeggen want ja, jullie zijn geen ouder...

Kijk, zo blijven we bezig.

Kinderen kun je niet elke seconde van de dag met argusogen in de gaten houden hoe graag je ook zou willen.
Misschien als je dat aan zou nemen dat dat ook een stuk makkelijker zou zijn. Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 08:32

Es79 schreef:
Kinderen kun je niet elke seconde van de dag met argusogen in de gaten houden hoe graag je ook zou willen.

En dat neemt weg dat jij als ouder verantwoordelijk bent? Want dat is volgens mij dus het punt. Het is wel erg makkelijk om te zeggen dat je je kind niet altijd in de gaten kunt houden, dus is het jouw verantwoordelijkheid als ouder niet wat het kind op dat moment uitvreet?

Volgens mij doen heel veel ouders zich hiermee af en vinden het eigenlijk wel makkelijk als het kind zich zelf vermaakt op bijvoorbeeld een manege. Dan hoeven zij zelf tenminste niet te zorgen voor allerlei voorzieningen voor hun kind.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:05

Es79 schreef:
Barmat schreef:
Nadya, "we" hebben het niet over jou Lachen

Maar klaarblijkelijk voel je je dus wel degelijk aangesproken, anders zou je niet zo reageren Lachen

Misschien dat het topic interessant blijft zonder steeds dat gehak- en gemiep Knipoog

Sorry Barmat, maar jij blijft iedere keer echt hakken met dit soort zinnen wat ik echt niet aardig vind.

indd Barmat, en als wij daar weer op reageren krijgen wij naar ons hoofd toe geslingerd dat we niet normaal kunnen dicusseren

kinderen kun je niet alle tijd in het oog houden, maar daardoor blijven ze nog wel jou verantwoordelijkheid voor 24/7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:06

Zoals al een keer of 400 is gezegt
Alle tijd is niet nodig...wel bij paarden op andermans bedrijf

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:09

[quote="runningkawa"]Valt altijd op in topics als je het hebt over ouders waarvan je zegt dat ze hun kind als ongeleid projectiel loslaten op een manege dat veel ouders in de verdediging schieten.
Kan, als je weet dat je als ouder dat normaal vind.
Vind je dat niet normaal, waarom dan de verdediging, omdat het woord kind erin voor komt? Het woord moeder?
/quote]

Omdat er gewoon een enorm verschil is tussen hoe mensen tegen kinderen aankijken die kinderen hebben en mensen die ze niet hebben. Kinderen zijn nu eenmaal kinderen en hebben niet altijd in de gaten wat de gevolgen zijn van hun spel, al leg je van te voren uit wat wel en niet kan. Zo eenvoudig is het namelijk niet. Verder is mijn ervaring. dat als je ze erop aanspreekt ze best bereid zijn om een eindje verder te gaan spelen of iets niet te doen in de buurt van je paard.
Was laatst weer eens even bij een dressuurwedstrijd (een vriendinnetje van mij moest Z starten en ik zou haar brengen) viel weer op dat het overgrote deel van de Z amazones broekepoepers waren die bang zijn dat hun paard een keertje wegspringt.
Bij ons zijn de paarden door al die kinderen en onverwachte dingen om hun heen lekker mak en zelf ben je er ook aan gewend dat ze eens wat anders doen dan jij gepland had. Er zijn dus ook voordelen van een kinderrijke stal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:11

Nee er is gen enorm verschil
bij sommige is er een enorm verschil Lachen

Ik ken ook moeders die hun kind bij de paarden echt geen sec uit het oog verliezen.
Ik ken er ook die gewoon gaan rijden en wel verwachten dat andere opletten oid

Dáár zit het verschil, niet tussen mensen met en zonder kinderen Lachen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:24

runningkawa schreef:
Nee er is gen enorm verschil
bij sommige is er een enorm verschil Lachen

Ik ken ook moeders die hun kind bij de paarden echt geen sec uit het oog verliezen.
Ik ken er ook die gewoon gaan rijden en wel verwachten dat andere opletten oid

Dáár zit het verschil, niet tussen mensen met en zonder kinderen Lachen

Je snapt me niet... Het wel of niet hebben van kinderen is van invloed op hoe je tegen dit "probleem" aankijkt. Als je alle posts leest is dat wel duidelijk. Mensen die kinderen hebben, zijn daar wat milder over. Snappen ook hoe kinderen kunnen zijn en vinden ze niet alleen maar irritante wezens die niet luisteren. En niet alle kinderen zijn hetzelfde, ook al heb je ze nog zo goed geinstrueerd en let je nog zo goed op.
Ik snap je irritatie best, dat sommige ouders hun kinderen maar laten lopen. Mijn dochtertje is inmiddels 9 en goed geinstrueerd en daar sta ik ook echt niet meer ieder moment naast, Zou ze ook niet willen, want ze is immers een grote meid? Maar dat is wel een leeftijd waarop ze nog wel eens kattekwaad uithalen (vooral jongens).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:26

Nee jij snapt mij niet Lachen

Dat jij en enkele er milder tegenaan kijkt, zegt dat niet dat dat de kijk is van alle moeders.
Ik ken gewoon moeders waar het kind tot de 12 echt niet van de zijde wijkt bij de paarden, echt niet.
Juist omdat ze gevaren nog niet in kunnen schatten en het zo is gebeurd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:30

Ik snap Babootje anders wel precies, hoor. Zal wel zijn omdat ik zelf een kindje heb, maar die is nog lang geen 12. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:31

Dat kan dat jij haar snapt...zeg toch ook niet dat dat niet kan Haha!
Ik snap ook wel wat zij wil zeggen...maar ik ken gewoon moeders die het daar niet mee eens zijn.
Dat is wat ik duidelijk wil maken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:37

En vanaf 12 jaar kunnen ze dat allemaal wel goed inschatten? Laat me net lachen. Die zie je vaak nog de stomste dingen doen. Tot welke leeftijd wil je ernaast blijven staan? 20 of zo? Dat willen die kinderen toch zelf niet meer.
Tuurlijk ben ik ook bij mijn dochter als we met de paarden bezig zijn, maar als ze ergens aan het spelen zijn sta ik er echt niet ieder moment naast.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:39

je hoeft er ook niet ieder moment naast te staan, maar wel op een manege/bij de paarden Lachen En hoe oud je ze 'los' laat, is heel erg afhankelijk van het kindje, hoeveel verantwoordelijkheid ze al aankunnen.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:45

Ik lees even jullie discussie mee, of je kinderen al dan niet permanent in de gaten kunt houden en of je ze 'los' kunt laten tussen de paarden.

Ikzelf loop al sinds heel jong tussen de paarden en al sinds heel jong in havens. Beide zijn erg gevaarlijk voor kinderen en in beide heb je nog steeds geen ogen in je rug. Mijn ouders hadden in beide gevallen dus héle duidelijke regels voor ons en het was ons ook wel duidelijk dat als we ons er niet aan hielden dat we niet meer mee mochten.
Ik vind dat als je een kind goed duidelijk maakt dat iets echt niet mag, zo'n kind dat ook gewoon weet.
Als je een kind hebt dat hiemee niet om kan gaan (die zijn er) je die kinderen dus wel permanent in de gaten moet houden of niet mee moet nemen.
Het moet dus best kunnen een kind op de manege, maar dan moet je duidelijke regels stelen en in dit geval is de regel dus 'Je komt niet bij de stapmolen!' en daar wordt niet van afgeweken.
Of nog beter, 'je mag daar en daar komen en verder nergens.' En dit werkt prima.