randalinpony schreef:We zitten hier nog steeds over alsen te praten.
Als zij over het Eline Ver(e)(a)? plantsoen is gereden, is dat fietspad/voetpad en dat mag dus niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:We zitten hier nog steeds over alsen te praten.
Citaat:De jongen speelde dinsdagmiddag met een aantal vrienden op het Westerwindpad ter hoogte van het Eline Vereplantsoen toen de paardrijster langs kwam.
Hackie schreef:randalinpony schreef:We zitten hier nog steeds over alsen te praten.
Als zij over het Eline Ver(e)(a)? plantsoen is gereden, is dat fietspad/voetpad en dat mag dus niet
Orange_peach schreef:Ook al vinden sommigen hier het belachelijk, Huertecilla en Stennisje h ebben gelijk ... mijn 2 tantes + nonkel zijn bij de politie, ik zal hen straks eens vragen hoe dit geval opgelost zou worden moest de dame zich melden (of gevonden word natuurlijk, zo moeilijk is ze nu ook weer niet te vinden!)
OP
Om kinderen de gelegenheid te geven op de fiets deel te nemen aan het verkeer hebben we in Nederland aparte fietsbanen gecreëerd. Het beleid is er dus op gericht om het kinderverkeer zoveel mogelijk te scheiden van het volwassenenverkeer. Wil je gaan waar de volwassene met zijn auto gaat dan moet je voldoen aan een leeftijdscriterium. Daar waar de twee verkeersstromen elkaar ontmoeten hebben we de verantwoordelijkheid bij de volwassene gelegd.Citaat:dit een grapje Zullen we meteen het fietsen verbieden aan 'kinderen' onder de 18? ….
Citaat:net of de oudere mensen zo perfect rijden en hun aan de regels houden.
Citaat:Bovendien erg kleinerend om iedereen onder de 18 'kind' te noemen.
Citaat:Ik vraag me af wat je überhaupt op een paardenforum moet, Spaansewijn
Citaat:Ik zou je zeggen, toen we net ons paard hadden en ik nog geregeld buiten reed, had je ook al irritante jochies die erop kickte als je paard ervan schrok. We zijn een flink aantal keren op die jongen afgereden om ze af te schrikken... ik was toen van de leeftijd van dat grietje die nu de rol in dit verhaal speelt.
Citaat:als het mijn dochter was geweest, stond haar pony morgen te koop!!!!!!
Citaat:Bovendien is het altijd leuk om kennis op te doen over een subcultuurtje in onze maatschappij met zijn eigen dogma’s om te zien hoe ze met cognitieve dissonantie omgaan.
spaansewijn schreef:Mijn buurmeisje zweeft hier ook ergens rond. Het is wel grappig om te zien hoe paardrijden van invloed is geweest op haar karaktervorming. Bovendien is het altijd leuk om kennis op te doen over een subcultuurtje in onze maatschappij met zijn eigen dogma’s om te zien hoe ze met cognitieve dissonantie omgaan.
Orange_peach schreef:Lovely1 schreef:Heb je er ooit bij nagedacht hoe gemeen schelden kan zijn... en misschien waarmee gescholden is?! Daar heb jij dus denk ik niet bij nagedacht en in welke situatie het meisje misschien thuis zit.. denk aan bepaalde ziektes.... Dan kan schelden soms duizend keer harder zijn dan lichamelijk letsel. Ze zijn allebei minderjarig en ik denk allebei fout geweest. Poging tot doodslag zal echt niet als aanklacht komen... anders mogen ze de bereden politie ook weleens stop zetten want die rijden ook op mensen in...allemaal poging tot doodslag.. ik dacht het niet.
Als de vader van de jongen per ongeluk advocaat of dergelijke is, weet die best wel dat hij kan aanklagen voor poging tot doodslag. Het meisje moet een paard niet gebruiken als weering tegen iets dat thuis gaande is, als ik thuis een probleem heb zoals jij nu aanhaalt moet ik ook niet zomaar mijn hond afsturen op iemand en daarna zeggen "jamaar, ik heb thuis problemen en die jongen had een gezicht als mijn vader" ... dan zullen ze mij ook wel uitlachen en daarna aanklagen.
Politie is een instelling van de overheid, die zijn er net om te voorkomen dat burgers de wet overtreden, en ze krijgen de opdracht dit te doen *of daar nu iemand voor moet sterven of niet*.
OP
milo schreef:spaanse wijn gebruikt graag 'moeilijke' woorden om te proberen een aantal bokkers te imponeren heb ik het idee. hou het niveau vooral láág he, wij zijn penny meisjes, van een bepaald subcultuurtje.
ik vind het bijzonder dat jij op een paardenforum zit, alleen om het gedrag van je buurmeisje te analyseren? of zit ik er nu naast?
en zonder het verhaal te kennen oordelen over het juist zijn van een uitspraak als: 'dan stond morgen die pony te koop' begrijp ik ook niet helemaal.
misschien heeft dat jongetje die pony zwaar beledigd, of proberen te verwonden. weet jij veel. dan was ik er ook achterna gegaan.
Huertecilla schreef:Heel bedenkelijk is dat uit dit topic blijkt dat het merendeel van de ruiters het verschil niet weet tussen schelden door een kind en een misdrijf met lichamelijk letsel tot gevolg.
Het is daarom voor hele ruiterij te hopen dat dit opgelost wordt.
HC
Adil18 schreef:Huertecilla schreef:Heel bedenkelijk is dat uit dit topic blijkt dat het merendeel van de ruiters het verschil niet weet tussen schelden door een kind en een misdrijf met lichamelijk letsel tot gevolg.
Het is daarom voor hele ruiterij te hopen dat dit opgelost wordt.
HC
En gezien jouw reactie is het ook erg begrijpelijk dat jij je de afgelopen 20 jaar in een schuilkelder hebt verstopt en niet weet hoe grof en respectloos de jeugd van tegenwoordig is
Welshcobfan schreef:Precies, dat jongetje kan best horen tot de (redelijk) opgevoede kinderen die was geleerd: je eigen rommel op te ruimen.
Het is soms te makkelijk om te grijpen naar 'onopgevoede brutale kinderen'.