Ruiter rijdt expres in op kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hackie

Re: Ruiter rijdt expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:32

randalinpony schreef:
We zitten hier nog steeds over alsen te praten. Lachen

Als zij over het Eline Ver(e)(a)? plantsoen is gereden, is dat fietspad/voetpad en dat mag dus niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:38

En wie zegt dat ze niet in de berm reed?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:40

Citaat:
De jongen speelde dinsdagmiddag met een aantal vrienden op het Westerwindpad ter hoogte van het Eline Vereplantsoen toen de paardrijster langs kwam.

Ik ken de situatie terplekke niet, maar ze reed blijkbaar niet op het plantsoen, maar ter hoogte van op het Westerwindpad.
Ik weet niet of laatsgenoemde een openbare weg is.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:46

Hackie schreef:
randalinpony schreef:
We zitten hier nog steeds over alsen te praten. Lachen

Als zij over het Eline Ver(e)(a)? plantsoen is gereden, is dat fietspad/voetpad en dat mag dus niet Lachen

Lekker belangrijk.
Wij hebben land aan een rijksweg. Ik rijd daar altijd over het fietspad, al moet ik eigenlijk over de keidrukke rijksweg rijden waar ze tachtig langsrazen.

Maar goed, dan krijgt ze een boete omdat ze daar niet rijden mag.

En mijn opmerking sloeg niet alleen op jouw post, Hackie. We weten niets van de interactie tussen jochie-ruiter. We weten zelfs niet hoe oud het wicht was, ´tussen de 12 en 18´.

Iltza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:20

Als mijn paard (die heb ik niet, maar ik ben wel een paardenfan)
op een plek poepte waar kinderen altijd spelen en ze dat zeggen dat had ik gezegd: Sorry dat wist ik niet ik ruim het evenop. in plaats op ze interijden
Laatst bijgewerkt door Iltza op 15-04-07 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:53

ha wat grappig.
Wij waren laatst nog opgebeld bij een manege in de buurt Tong uitsteken
Toen vroegen ze of wij paarden verhuurden of pensionpaarden hadden.
Toen hoorde we het al wij begrepen er alleen uit dat ze gedreigd had maar
dat het nog niet gedaan was, maar dus wel.
Maar ze kwam in ieder geval niet daar van daan dat kan niet Bloos
Wel schandalig dat zoiets gebeurt. Zulke mensen verdienen geen paard.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:54

Orange_peach schreef:
Ook al vinden sommigen hier het belachelijk, Huertecilla en Stennisje h ebben gelijk ... mijn 2 tantes + nonkel zijn bij de politie, ik zal hen straks eens vragen hoe dit geval opgelost zou worden moest de dame zich melden (of gevonden word natuurlijk, zo moeilijk is ze nu ook weer niet te vinden!)

OP

het mag misschien wel sipel lijken
maar niet alle info over het gebeurde staat hier
we lezen hier een eenzijdig, waarschijnlijk overdreven verhaal...
ik ben benieuwd hoe het werkelijk in elkaar zit
pas als blijkt dta het echt gegaan is zoals het artikel beschrijft zijn dergelijke dingen pas aan de orde

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:18

weten ze al wie dit meisje is?

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:57

Asociaal als je zoiets doet hoor..

Chaneltjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:49

Vind dit echt asociaal, zo zet je de naam van de ruiter in een slecht daglicht.
echt verschrikkelijk, hoop dat ze snel weten wie het meisje is !

spaansewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:21

Citaat:
dit een grapje Zullen we meteen het fietsen verbieden aan 'kinderen' onder de 18? ….
Om kinderen de gelegenheid te geven op de fiets deel te nemen aan het verkeer hebben we in Nederland aparte fietsbanen gecreëerd. Het beleid is er dus op gericht om het kinderverkeer zoveel mogelijk te scheiden van het volwassenenverkeer. Wil je gaan waar de volwassene met zijn auto gaat dan moet je voldoen aan een leeftijdscriterium. Daar waar de twee verkeersstromen elkaar ontmoeten hebben we de verantwoordelijkheid bij de volwassene gelegd.

De wetgever heeft hier duidelijk onvoldoende rekening gehouden met door kinderen bereden paarden door ze gebruik te laten maken van het volwassenendeel van de weg. Corrigerende wetgeving is hier op zijn plaats.
Citaat:
net of de oudere mensen zo perfect rijden en hun aan de regels houden.

Jongeren zijn een risicogroep in het verkeer. Ze overschatten over het algemeen hun eigen kunnen en inzicht.
Citaat:
Bovendien erg kleinerend om iedereen onder de 18 'kind' te noemen.

Een kind is een mens in onvolwassen staat. Volwassen ben je vanaf je 18e. Alles daaronder is dus kind. Het is niet kleinerend. Ik noem het beestje gewoon bij zijn naam.
Citaat:
Ik vraag me af wat je überhaupt op een paardenforum moet, Spaansewijn

Mijn buurmeisje zweeft hier ook ergens rond. Het is wel grappig om te zien hoe paardrijden van invloed is geweest op haar karaktervorming. Bovendien is het altijd leuk om kennis op te doen over een subcultuurtje in onze maatschappij met zijn eigen dogma’s om te zien hoe ze met cognitieve dissonantie omgaan.
Citaat:
Ik zou je zeggen, toen we net ons paard hadden en ik nog geregeld buiten reed, had je ook al irritante jochies die erop kickte als je paard ervan schrok. We zijn een flink aantal keren op die jongen afgereden om ze af te schrikken... ik was toen van de leeftijd van dat grietje die nu de rol in dit verhaal speelt.

Dit pleit er dus voor om een leeftijdsgrens in te stellen.
Citaat:
als het mijn dochter was geweest, stond haar pony morgen te koop!!!!!!

Zo hoort het.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 06:58

ZureWijn Wrote:
Citaat:
Bovendien is het altijd leuk om kennis op te doen over een subcultuurtje in onze maatschappij met zijn eigen dogma’s om te zien hoe ze met cognitieve dissonantie omgaan.

Het is ook erg leuk om te zien dat ook buitenstaanders in de val van de speculatie vervallen om eigen gelijk te halen.

Of weet jij wél wat er precies is gebeurd, Spaansewijn.
Vraag me af hoe het zit als meiske zich meldt met ander verhaal en er geen getuigen te vinden zijn?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:27

spaansewijn schreef:
Mijn buurmeisje zweeft hier ook ergens rond. Het is wel grappig om te zien hoe paardrijden van invloed is geweest op haar karaktervorming. Bovendien is het altijd leuk om kennis op te doen over een subcultuurtje in onze maatschappij met zijn eigen dogma’s om te zien hoe ze met cognitieve dissonantie omgaan.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:29

Orange_peach schreef:
Lovely1 schreef:
Heb je er ooit bij nagedacht hoe gemeen schelden kan zijn... en misschien waarmee gescholden is?! Daar heb jij dus denk ik niet bij nagedacht en in welke situatie het meisje misschien thuis zit.. denk aan bepaalde ziektes.... Dan kan schelden soms duizend keer harder zijn dan lichamelijk letsel. Ze zijn allebei minderjarig en ik denk allebei fout geweest. Poging tot doodslag zal echt niet als aanklacht komen... anders mogen ze de bereden politie ook weleens stop zetten want die rijden ook op mensen in...allemaal poging tot doodslag.. ik dacht het niet.

Als de vader van de jongen per ongeluk advocaat of dergelijke is, weet die best wel dat hij kan aanklagen voor poging tot doodslag. Het meisje moet een paard niet gebruiken als weering tegen iets dat thuis gaande is, als ik thuis een probleem heb zoals jij nu aanhaalt moet ik ook niet zomaar mijn hond afsturen op iemand en daarna zeggen "jamaar, ik heb thuis problemen en die jongen had een gezicht als mijn vader" ... dan zullen ze mij ook wel uitlachen en daarna aanklagen.
Politie is een instelling van de overheid, die zijn er net om te voorkomen dat burgers de wet overtreden, en ze krijgen de opdracht dit te doen *of daar nu iemand voor moet sterven of niet*.

OP

hahaha laat me niet lachen.. poging tot doodslag zal dit nooit halen... of ik zou dit rechts systeem nog meer één grote grap vinden. Wat zou jij doen als je moeder thuis op bed lag om te sterven aan kanker? en een leuk knaapje van 12 daarmee gaat schelden? Als jong meisje zou ik me heel goed voor kunnen stellen dat je rustig even op hem afrijdt.
Even over de bereden politie: De politie en overheid zal nooit een "wapen" (in dit geval een paard)zomaar inzetten als een burger daarvoor gearresteerd kan worden ter verdenking van poging tot doodslag. De bereden politie wordt regelmatig ingezet idd te handhaving van de wet.. maar niet met de intentie om daar mensen mee te doden... net zoals dit meisje.. zij zal nooit de intentie hebben gehad dit jongetje te doden... De politie zet niet zomaar "zware middelen" in op oproer te voorkomen... en bereden politie wordt toch echt wel wekelijks ingezet.
Ze zijn allebei minderjarig... het maakt het niet minder fout... maar het jongetjes is vast geen heilige en zij ook niet.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:38

spaanse wijn gebruikt graag 'moeilijke' woorden om te proberen een aantal bokkers te imponeren heb ik het idee. hou het niveau vooral láág he, wij zijn penny meisjes, van een bepaald subcultuurtje.
ik vind het bijzonder dat jij op een paardenforum zit, alleen om het gedrag van je buurmeisje te analyseren? of zit ik er nu naast?

en zonder het verhaal te kennen oordelen over het juist zijn van een uitspraak als: 'dan stond morgen die pony te koop' begrijp ik ook niet helemaal.
misschien heeft dat jongetje die pony zwaar beledigd, of proberen te verwonden. weet jij veel. dan was ik er ook achterna gegaan.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:56

milo schreef:
spaanse wijn gebruikt graag 'moeilijke' woorden om te proberen een aantal bokkers te imponeren heb ik het idee. hou het niveau vooral láág he, wij zijn penny meisjes, van een bepaald subcultuurtje.
ik vind het bijzonder dat jij op een paardenforum zit, alleen om het gedrag van je buurmeisje te analyseren? of zit ik er nu naast?

en zonder het verhaal te kennen oordelen over het juist zijn van een uitspraak als: 'dan stond morgen die pony te koop' begrijp ik ook niet helemaal.
misschien heeft dat jongetje die pony zwaar beledigd, of proberen te verwonden. weet jij veel. dan was ik er ook achterna gegaan.

Haha! Duivel Dat dacht ik nou ook!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:10

Spaanse Wijn : wat ben jij een zeurpiet zeg, 0verdrijven is ook een vak apart, het gebeurde is naar maar geen ramp en zoals met alles zijn er 2 kanten aan het verhaal we weten niet wat die jongen deed of riep waardoor dit gebeurde en er is geen moord gepleegd, dus doodslag??? alsjeblieft zeg

even off topic: is je buurmeisje een klopgeest, omdat ze hier rondzweeft Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 01:47

Moderatoropmerking:
Spaansewijn: prima dat je je hier aanmeldt om mee te discussiëren over paardgerelateerd nieuws. Maar doe dat met iets meer respect naar het 'subcultuurtje' waar je je in probeert te mengen.

Iedereen: nu weer on topic? Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:37

Huertecilla schreef:
Heel bedenkelijk is dat uit dit topic blijkt dat het merendeel van de ruiters het verschil niet weet tussen schelden door een kind en een misdrijf met lichamelijk letsel tot gevolg.

Het is daarom voor hele ruiterij te hopen dat dit opgelost wordt.

HC

En gezien jouw reactie is het ook erg begrijpelijk dat jij je de afgelopen 20 jaar in een schuilkelder hebt verstopt en niet weet hoe grof en respectloos de jeugd van tegenwoordig is Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:26

En toch is slechts een heel klein deel van de jeugd zeer onbeleefd en respectloos. Maar mensen overschatten graag situaties... dat is menselijk. Overgeneraliseren van een aantal gevallen van slecht opgevoede kinderen creeert een vertekend beeld voor de jeugd.
Schelden mag geen aanleiding zijn tot het bewust toedoen van letsel aan een kind.
Ik hoop dat zij zich meldt zodat wij eindelijk het verhaal van 2 kanten kunnen horen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:29

Nette kinderen vallen niet op.
De meeste kinderen zijn best aardig en redelijk opgevoed, meer hoeft ook niet.

En als ik dat meisje was, zou ik me op dit forum z'ker niet melden. Keek link uit. Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:39

Precies, dat jongetje kan best horen tot de (redelijk) opgevoede kinderen die was geleerd: je eigen rommel op te ruimen.
Het is soms te makkelijk om te grijpen naar 'onopgevoede brutale kinderen'.

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:44

Adil18 schreef:
Huertecilla schreef:
Heel bedenkelijk is dat uit dit topic blijkt dat het merendeel van de ruiters het verschil niet weet tussen schelden door een kind en een misdrijf met lichamelijk letsel tot gevolg.

Het is daarom voor hele ruiterij te hopen dat dit opgelost wordt.

HC

En gezien jouw reactie is het ook erg begrijpelijk dat jij je de afgelopen 20 jaar in een schuilkelder hebt verstopt en niet weet hoe grof en respectloos de jeugd van tegenwoordig is Haha!

Nee iemand lichamelijk letsel toebrengen, dat geeft blijk van respect!
Wat er ook gebeurt je dient van iemand anders af te blijven. Kleuters slaan elkaar met autootjes op het hoofd en als ze nooit wordt bijgebracht om dit soort dingen/frustraties anders op te lossen dan rijden ze op latere leeftijd met hun paard op kleinere kinderen in. Mensen die niet snappen dat dit echt niet door de beugel kan hebben een 'stukje' gemist.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:45

'stukje' ? Nagelbijten / Gniffelen zeg maar gerust: STUK!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:47

Welshcobfan schreef:
Precies, dat jongetje kan best horen tot de (redelijk) opgevoede kinderen die was geleerd: je eigen rommel op te ruimen.
Het is soms te makkelijk om te grijpen naar 'onopgevoede brutale kinderen'.

Maar hoeft niet.
Als ik "ruzie" zou krijgen met een meisje op een paard of pony, had ik toch mooi een stapje opzij gedaan als dat paard/pony naar me toe kwam.....
Beetje raar om te blijven staan en die hoef op je voet te krijgen... Koe
(als paarden"meisje" had ik natuurlijk de teugel kunnen pakken, maar begrijp dat een leek dat niet zou doen/denken)