Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Ja op het nieuws en waarschijnlijk op het schapenforum![]()
Maar blijven jullie jezelf nog maar lekker herhalen, fijn weekend
Citaat:
Of bij een brand omkomen... nee hoor, ik denk ook niet dat dit topic dan bestaan had.
Sorry, kon het niet laten....
LucyB schreef:nog even een toevoeging: de meeste dieren staan niet in aparte stalletjes, het zijn een soort van loodsen met daarin een enorm hok waar een heleboel paarden in staan. Staan per leeftijd bij elkaar en dan de volwassen hengsten wel apart van de volwassen merries.
LucyB schreef:[*olduser*] ik vind je niet dom/penny of wat ook en ik zal zeker Lootsma niet tot heilige verklaren. Toch vind ik het persoonlijk ook niet nodig om hem te nomineren voor dierenmishandelaar van het jaar want hij is niet per definitie slecht voor zijn dieren. Ik heb ergere dingen zien gebeuren met paarden (die dan toevallig wel gepoetst en bekapt worden). De oude Lootsma is heel erg ouderwets en voldoet in de ogen van meerdere paardenmensen niet aan onze eisen maar dat betekent niet dat die dieren het echt slecht hebben. Ik hoop dat je bergijpt hoe ik het bedoel. Het is ook heel anders of je nu 1 paard hebt als vriend en hobby, of je hebt er 200 om je centen mee te verdienen.
ThePast03 schreef:LucyB schreef:ThePast03 ik vind je niet dom/penny of wat ook en ik zal zeker Lootsma niet tot heilige verklaren. Toch vind ik het persoonlijk ook niet nodig om hem te nomineren voor dierenmishandelaar van het jaar want hij is niet per definitie slecht voor zijn dieren. Ik heb ergere dingen zien gebeuren met paarden (die dan toevallig wel gepoetst en bekapt worden). De oude Lootsma is heel erg ouderwets en voldoet in de ogen van meerdere paardenmensen niet aan onze eisen maar dat betekent niet dat die dieren het echt slecht hebben. Ik hoop dat je bergijpt hoe ik het bedoel. Het is ook heel anders of je nu 1 paard hebt als vriend en hobby, of je hebt er 200 om je centen mee te verdienen.
Het gaat me erom dat er nu twee tegenstrijdige verhalen over de boer geplaats worden over hou hij zijn paarden houdt. En de mensen hier die vanaf het begin de boer gesteund hebben geloven gelijk het positievere verhaal. Dat stoort me terwijl ze anderen ervan beschuldigen dat ze op roddels afgaan.
Het was dus zeker niet tegen jou bedoeld.
En dit was echt het laatste wat ik er hier over gezegd heb.
LucyB schreef:nog even een toevoeging: de meeste dieren staan niet in aparte stalletjes, het zijn een soort van loodsen met daarin een enorm hok waar een heleboel paarden in staan. Staan per leeftijd bij elkaar en dan de volwassen hengsten wel apart van de volwassen merries. Het lijkt een beetje op het idee koeienstal maar dan met paarden er in en dan voor de stal op de grond ligt het voer net als bij koeien. Dat wordt er ook met een trekker ingereden.
slimmerik schreef:Ze worden dus echt in groepsverband gehouden, staan niet vast en de natuur van "kudde" wordt zoveel mogelijk nagebootst..... Tja kan me voorstellen dat ze dan niet in beslag genomen worden.
blokje schreef:Heey mensen,
Mijn ouders waren dinsdag naar marrum omdat mijn oom en tante daar wonen.
Die hoorde een heeeeeeel ander verhaal aan.
Die man had 1200 dieren daar staan (koeien en paarden)
Hij was ze al aan het weg halen, en en had er dus al rond de 1100 weg. Toen liep het eiland onder, hij was net weg met de andere dieren. Een "Dierenliefhebster" belde de brand weer. (goed natuurlijk) En ze belde de media. Maar omdat die met luide sirenes aan kwam holde de paarden verder het water op. En het weiland liep nog vol.
Daardoor raakte ze vast op het eiland..
Dat was wat mijn oom en tante vertelde en die wonnen daar ook....
Wat is nou waar?
Het gene wat ze op TV vertellen.
Of heeft die man echt gebrobeerd de dieren te redden?
Want wij worden nu wel lekker op gestokt tegen die man, maar misschien is alles wel niet waar...
Misschien weten de meiden van de redding meer....
Groeten helga.
Stennisje schreef:Je slaat de spijker op zijn kop Helga, wat is nou waar?
Zelfs mensen die de boer kennen komen met verschillende verhalen.
Laten we maar afwachten wat er uit het onderzoek komt en wat de AID beslist.