Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:karin, de boeren 'mogen' niet, het fryske gea doet het nu dus zoals op tv, eerder was het land van die boeren.
Ann schreef:Volgens de plaatselijke boeren is het een compleet media circus geworden wat nergens toe leidt.
Hun manier van weghalen is er met vissersboten heen te gaan, er voor zorgen dat de paarden in paniek raken door een tweetal pistoolschoten af te vuren en de in paniek geraakte paarden achter de boten aan naar een veiligere plek te loodsen... dit doen ze ieder jaar en dat gaat nooit mis...
Jertadeperta schreef:Ann schreef:Volgens de plaatselijke boeren is het een compleet media circus geworden wat nergens toe leidt.
Hun manier van weghalen is er met vissersboten heen te gaan, er voor zorgen dat de paarden in paniek raken door een tweetal pistoolschoten af te vuren en de in paniek geraakte paarden achter de boten aan naar een veiligere plek te loodsen... dit doen ze ieder jaar en dat gaat nooit mis...
Misschien dat dit met een paar paarden wel lukt, maar met meer dan honderd lijkt me toch lastiger. Helemaal als je weet dat er onder water nog allemaal paltjes met prikkeldraad staan, loods daar al die paarden maar eens precies tussendoor...lijkt me erg lastig
Karin schreef:Dat vroeg ik me ook al af. Vandaar mijn opmerking over 'voorkomen is beter dan genezen'. Als zoiets ieder jaar voorkomt en er ieder jaar boeren moeten uitrukken om die paarden daar weg te krijgen, waarom leert men daar dan niet van?
Ann schreef:
De brandweer is druk bezig (vanaf 11.00 uur) met het brengen van hooi + water, vooralsnog zijn ze er nog niet weg...
SANEX schreef:Ohja het meest belachelijke vind ik nog de reactie van de eigenaar :"Als de paarden op het andere stuk waren blijven staan was er niks aan de hand geweest, maar ze zijn zelf weggelopen"
Dus jammer paardjes, eigen schuld, dikke bult
Je kan toch niet teggen een paard zeggen :"Blijf daar" ?!?!
Citaat:Allemaal niks anders dan ernstige rotsmoezen van mensen die een absolute rotgok genomen hebben ten koste van hun dieren, maar die niet volwassen genoeg zijn om op de blaren te gaan zitten.
Irma1 schreef:Zouden we alsjeblieft op kunnen houden met het verzinnen van de meest vergezochte uitvluchten voor de eigenaren?
Als je 150 schuwe paarden hebt lopen op een buitendijks stuk en er wordt breeduit nationaal aangegeven dat het fors gaat stormen en dat er in het noorden dijkbewaking wordt ingesteld, dan spoor je niet wanneer je je beesten daar laat lopen. Een kleine selectie:
- 'Er zijn er teveel' (dan had je eerder en met meer materieel aan de gang moeten gaan),
- 'ze zijn te schuw' (ooo, waarom heb je er dan zoveel?),
- 'ze zijn geschrokken van lichten' (van mensen die wel de verantwoordelijkheid voor hun dieren namen; waar was u toen ze zo schrokken?)
- 'wij hebben ze naar een hoger stuk gebracht' (uiterst slim om ze vervolgens los te laten rondhuppelen),
- 'de hulpverleners hebben het gedaan' (nadat de eigenaren het zelf eerst grondig verkl**t hebben),
- 'ik ben niet gewaarschuwd' (Hans Anders heeft een gratis gehoortest; ik woon in NH, en ook daar waarschuwden ze al vanaf maandag)
- 't is een mediacircus geworden (ook weer; pas nadat de eigenaar dit zover heeft laten komen)
- de boeren doen het beter (o ja? Wanneer dan?)
Allemaal niks anders dan ernstige rotsmoezen van mensen die een absolute rotgok genomen hebben ten koste van hun dieren, maar die niet volwassen genoeg zijn om op de blaren te gaan zitten.
te gaan zitten.
Irma1 schreef:Zouden we alsjeblieft op kunnen houden met het verzinnen van de meest vergezochte uitvluchten voor de eigenaren?
Als je 150 schuwe paarden hebt lopen op een buitendijks stuk en er wordt breeduit nationaal aangegeven dat het fors gaat stormen en dat er in het noorden dijkbewaking wordt ingesteld, dan spoor je niet wanneer je je beesten daar laat lopen. Een kleine selectie:
- 'Er zijn er teveel' (dan had je eerder en met meer materieel aan de gang moeten gaan),
- 'ze zijn te schuw' (ooo, waarom heb je er dan zoveel?),
- 'ze zijn geschrokken van lichten' (van mensen die wel de verantwoordelijkheid voor hun dieren namen; waar was u toen ze zo schrokken?)
- 'wij hebben ze naar een hoger stuk gebracht' (uiterst slim om ze vervolgens los te laten rondhuppelen),
- 'de hulpverleners hebben het gedaan' (nadat de eigenaren het zelf eerst grondig verkl**t hebben),
- 'ik ben niet gewaarschuwd' (Hans Anders heeft een gratis gehoortest; ik woon in NH, en ook daar waarschuwden ze al vanaf maandag)
- 't is een mediacircus geworden (ook weer; pas nadat de eigenaar dit zover heeft laten komen)
- de boeren doen het beter (o ja? Wanneer dan?)
Allemaal niks anders dan ernstige rotsmoezen van mensen die een absolute rotgok genomen hebben ten koste van hun dieren, maar die niet volwassen genoeg zijn om op de blaren te gaan zitten.