Stormschade: 100 paarden vast in kwelder bij dijk (Friesland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magica

Re: Stormschade: 100 paarden vast in kwelder bij dijk (Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:50

Maar ja hoe lang is het al niet zo dat dieren veel minder "rechten" hebben dan mensen?

Marigold

Magica schreef:
Natuurlijk kan het gebeuren dat je met zoveel dieren niet alles op tijd kan evacueren maar ze hadden het dan nog altijd kunnen proberen, toch?

ja, bijvoorbeeld met méér dan vier man om ze te vangen/ op te jagen..!

LiNdA1986

Zo echt erg zeg! En er zijn er al verdronken, echt verschrikkelijk!

Ik hoop dat de rest gered kan worden!!

En belachelijk van die boom!! Dat is echt heel onbelangrijk, die dierenlevens zijn een stuk belangrijker!! Een auto valt te vervangen maar een leven niet!!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:51

Jobbeltje schreef:
Ze hebben toch geprobeerd om de dieren allemaal op een hoger stuk te krijgen? Dit is ook gelukt, maar de paarden zijn zelf terug gelopen naar het lagere gedeelte waar ze nu nog staan.

Mja, maar ze moeten toch ook weten dat het geen oplossing is...

Magica

Waarom kunnen wij hier met ons allen wel helder nadenken en waarom konden andere mensen dat niet doen toen de nood hoog was?
Laatst bijgewerkt door Magica op 01-11-06 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Yvonnelind schreef:
...Als de namen in de krant staan of op de site van die krant, dan is het toch al wel bekend hoor. Je weet de redenen niet waarom die man de paarden nog niet van de kwelder heeft gehaald. Niet te snel oordelen is mijn advies. Je weet niet wat het verhaal is...

Het verhaal er achter en de eigenaar is inmiddels behoorlijk duidelijk, misschien moet je even een paar pagina's terug lezen. Dan weet je dat er geen excuus was/is voor wat er nu met die arme paarden gebeurt... Scheve mond

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:53

Iris82 schreef:
Jobbeltje schreef:
Ze hebben toch geprobeerd om de dieren allemaal op een hoger stuk te krijgen? Dit is ook gelukt, maar de paarden zijn zelf terug gelopen naar het lagere gedeelte waar ze nu nog staan.

Het is misschien geen oplossing, maar wat doe je als er nog 100 paarden in een weiland lopen in het donker en je niet met 100 mensen bent zoals vandaag? Ik praat hier niemand goed, maar het is ook weer niet zo dat er totaal niets aan de situatie gedaan is. Men heeft tenminste nog IETS geprobeerd.

Anoniem

Magica schreef:
Natuurlijk kan het gebeuren dat je met zoveel dieren niet alles op tijd kan evacueren maar ze hadden het dan nog altijd kunnen proberen, toch?

hij heeft ook een deel er weggehaald hoor, koeien en hengsten..
en ja idd, ik had ook zoveel mogelijk hulp gevraagd, maar mischien dacht hij dat t wel meeviel, dit verwacht je nooit..

LBLGypsyCobs

Iris82 schreef:
Jobbeltje schreef:

Zoals ietsje terug al gezegd werd, een paar balen hooi had ze wel op dat hoge stuk gehouden.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:54

Als er al een weeralarm wordt afgegeven dan kan je er vanuit gaan dat ze gelijk hebben. Als ik daar in de buurt had gewoont en ik had er dieren staan dan had ik ze weggehaald en als ik dat niet had gedaan, dan had ik echt geen seconde rust gehad.

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:55

Vreselijk, verschrikkelijk...
ik schrok me kapot... wat erg zeg!!!!!!!
100 paarden van een eigenaar? wat veel!!!
Ik dacht dat ik een tinker zag waar ik jaren elke dag op reed... maar ik hoop het toch echt niet...
ik hoop dat ze snel gered worden..
kent iemand deze man of paarden??

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:55

@ Lietjuh, volgens mij is het allemaal jongvee.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:57

Weet iemand hoe het er nu voor staat? Ik las in het artikel dat het stuk waar de paarden stonden vanmiddag om 17.00 uur onder water zou staan.
Ik vind dit echt verschrikkelijk!! Hoe kan iemand zo ontzettend dom zijn??!!!???

Arabian_Girl

arme arme paardje.hoop dat ze snel allemaal worden gered.
lijkt wel of ze gewoon alleen maar afwachten,als het mijn paarden waren had ik echt alles aan gedaan om ze daar weg te krijgen.langer laten staan :S lekkere da zeg.denk niet dat ze t zo lang overleven.in dat water en in de kou!!!

Iris82

Magica schreef:
Als er al een weeralarm wordt afgegeven dan kan je er vanuit gaan dat ze gelijk hebben. Als ik daar in de buurt had gewoont en ik had er dieren staan dan had ik ze weggehaald en als ik dat niet had gedaan, dan had ik echt geen seconde rust gehad.

Ik ook niet.
Niet dat ik ze weg had kunnen halen, maar ik was er echt wel in de buurt gebleven en iedereen die ik kende proberen te mobiliseren.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:58

Het is gewoon afschuwelijk. Die boer had misschien méér kunnen doen, maar dít zal hij nooit hebben gewild.
Je zal je dier er maar in de opfok hebben.......
Ik hoop dat de reddingsactie die nu is gestart hen kan redden. Vorig jaar heb ik ook al eens zo'n foto van een kluitje paarden in zee gezien. Was dat ook in die buurt???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:58

Magica schreef:

dat zeg je nu wel makkelijk, maar als jij in 1 middag met 4 man meer dan 200 paarden en koeien er weg moet halen, in 4 uurtjes tijd, en je hebt geen meer mensen is dit wel moeilijk.. die man heet dit ook echt niet gewild...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:01

teller staat op 15 overleden paarden zei het nieuws net.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 21:01

dees_daan schreef:
. die man heet dit ook echt niet gewild...

Nee, die had toch nog steeds liever 12 stuks aan een slager verkocht a 200 euro.
Hij lijdt nu sowieso een 2.400 euro materiele schade.

Maar ik hoop van harte dat ze 100% van de kosten van deze reddingsactie op hem persoonlijk verhalen!

Edding3000

djuno schreef:
Edding3000 schreef:
stoer man!
ongenuanceerde dierenknuffelaars allemaal hiero. Maarja dat valt te verwachten op een forum als dit natuurlijk. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo Bloos.

oh....dus jij vind het best dat dit gebeurd met die dieren?? Men uit alleen zijn frustratie en boosheid jegens deze man....wat is daar mis mee??
En als die forum je zo irriteert wat zoek je dan hier??

zeg ik dat? nee.
ik vind het alleen zo triest om hier op een forum(!) te gaan lopen verkondigen dat ze maar dit of dat met zo een man moeten doen. hey jongens (meiden), ik snap best dat het verkeerd is van die kerel. maar dat kun je toch ook op een normale manier zeggen?

Jacimatho

er wordt nergens gerept over het feit of de eigenaar al dan wel of niet aanwezig is bij zijn dieren.
Zit hij soms thuis voor de buis te volgen hoe men zijn paarden probeert te redden?

dees_daan:
Deze meneer is een notoire verwaarlozer als het op zijn paarden aankomt. Hij is al jarenlang in beeld bij db en andere organisaties en er zijn al meerdere malen dieren bij hem weg gehaald.
Wat er nu gebeurt gebeurt ieder jaar, alleen zijn er nog nooit doden gevallen.
Hij dacht dat hij er nu ook wel onderuit zou komen.

Gewoon doen wat hem begin oktober is gevraagd was voldoende, een maand is meer dan genoeg om die dieren op te halen.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:02

Bokkiej schreef:
geen namen!

Zo staat het op de website van de krant tis een overname ............. Bloos

www.leeuwardercourant.nl

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:04

schandaling ... zijn nu al 15 paarden ; pony's dood ........
echt vreselijk ...Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:05

jacimatho schreef:
er wordt nergens gerept over het feit of de eigenaar al dan wel of niet aanwezig is bij zijn dieren.
Zit hij soms thuis voor de buis te volgen hoe men zijn paarden probeert te redden?

dees_daan:
Deze meneer is een notoire verwaarlozer als het op zijn paarden aankomt. Hij is al jarenlang in beeld bij db en andere organisaties en er zijn al meerdere malen dieren bij hem weg gehaald.

Gewoon doen wat hem begin oktober is gevraagd was voldoende, een maand is meer dan genoeg om die dieren op te halen.

ik heb ook gezegd, niet dat ik voor hem ben, als hij zich gewoon aan zijn contrakt gehouden had was dit nooit gebeurd..
het is verschrikkelijk, ik kreeg een brok in mn keel toen ik de beelden zag, en vind het heel erg, maar deze man heeft dit niet gewild, hij is ook zijn paarden kwijt, voor hem is dit ook erg (neem ik aan)
maar verwijten naar de man gaan maken heeft geen zin, het is onmogelijk om zulke bange dieren in nog een eens 4 uur tijd allemaal weg te brengen..
het waren er 200 , hoe wil je dat ooit in 1 middag daar weghalen, dat bedoel ik te zeggen...

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:07

dees_daan schreef:
jacimatho schreef:

dees_daan:

ik heb ook gezegd, niet dat ik voor hem ben, als hij zich gewoon aan zijn contrakt gehouden had was dit nooit gebeurd..
het is verschrikkelijk, ik kreeg een brok in mn keel toen ik de beelden zag, en vind het heel erg, maar deze man heeft dit niet gewild, hij is ook zijn paarden kwijt, voor hem is dit ook erg (neem ik aan)
maar verwijten naar de man gaan maken heeft geen zin, het is onmogelijk om zulke bange dieren in nog een eens 4 uur tijd allemaal weg te brengen..
het waren er 200 , hoe wil je dat ooit in 1 middag daar weghalen, dat bedoel ik te zeggen...

Denk eerder dat hij er meer mee zit dat hem dit een hoop geld gaat kosten dan dat er een paar paarden doodgaan, want daar zijn er genoeg van in de wereld.
Spijt heeft ie zeker weten, maar niet om die dieren die daar nu in angst staan..