Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:33

Kijk...het verhaal begint nu zijn echte vorm aan te nemen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:35

net het andere topic hierover doorgelezen daar kwam ik deze link in tegen (sorry ben vergeten wioe hem geplaatst heeft Bloos )

http://www.mijnalbum.nl/Album=ILUHIIHJ
waar een hele rits foto's te zien is van dit bedrijf,de andere paarden van dit bedrijf

ik wete niet of hij hier al tussen staat ...mar bij deze

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:37

[quote="poppekontje"]

En nog even een vraagje..
Hoevaak hebben de honden daar een nestje??
Ik heb de indruk dat het net als bij de paarden ook een hondenverzamelaarster is. lekker makkelijk geld verdienen.

[/quote]

Sorry hoor maar waar slaat dit op??? Wanda heeft in 4 jaar tijd al geen nest gehad.. de puppies die daar rond lopen komen bij [b]MIJ[/b] vandaan. Ze is zeker geen honderverzamelaarster. Je kan niet zomaar dingen gaan verzinnen. Hoe kom je daar eigenlijk zomaar ineens bij??
Ze fokt al meer dan 20 jaar leonbergers met veel kampioenen, zodat ze het ras kan verbeteren. Ga jij maar is een paar fokkers op zoeken, dan zie je dat ze inderdaad veel honden hebben. Ga je die dan ook meteen verzamelaarsters noemen?? Slaat echt nergens op sorry hoor..

En btw ook een btje oftopic denk je niet het gaat hier over de paarden niet over haar honden[i]
Laatst bijgewerkt door filou op 26-08-06 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:38

Cayenne schreef:
Er wordt door de dierenarts gezegd dat de DB wel degelijk al een keer op het erf was geweest.

@Glowin, ik ben nu wel erg benieuwd wie jij bent Haha! omdat je een account hebt aangemaakt voor dit topic

Ik heb het artikel nu meerdere malen doorgelezen en nergens vind ik terug dat de DB al eerder op het erf geweest is? Wat ik eruit begrijp is dat deze DA pas erbij geweest is op het moment dat de paarden in beslag genomen werden.
Ook vraag ik me af of dit nu de huidige DA van eigenaresse is of degene waarmee ze problemen heeft gehad, die laatste was inderdaad bij de inbeslagname aanwezig. Op verzoek van de DB begreep ik.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:40

poppekontje schreef:
En nog even een vraagje..
Hoevaak hebben de honden daar een nestje??
Ik heb de indruk dat het net als bij de paarden ook een hondenverzamelaarster is. lekker makkelijk geld verdienen.

Kijk, dit soort verdachtmakingen zijn dus helemaal nergens voor nodig en te triest voor woorden.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:41

Je kan de DB zelf bellen om om bewijs te vragen of hij er vaker is geweest. Hij is er wel degelijk vaker geweest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:47

Citaat:
Hans Caron van Chaamse dierenartsenpraktijk De Oude School bevestigt desgevraagd dat Van Duin zijn praktijk de afgelopen weken twee keer te hulp heeft geroepen. „Maar haar verhaal verdient wel enige nuancering“, zo voegt hij er onmiddellijk aan toe. „Want mijn collega werd pas bij het dier met de oogontsteking geroepen, toen de mensen van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming al bij haar op het erf stonden.

Hieruit blijkt dat de betreffende dierenarts al 2 keer eerder op het erf was geweest, maar pas Nadat de DB al was geweest. Dit moet dus al eerder zijn geweest Lachen

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:51

Misschien een beetje te goed gelovig geweest Arabesk?

glowin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:53

Cayenne schreef:
Citaat:
Hans Caron van Chaamse dierenartsenpraktijk De Oude School bevestigt desgevraagd dat Van Duin zijn praktijk de afgelopen weken twee keer te hulp heeft geroepen. „Maar haar verhaal verdient wel enige nuancering“, zo voegt hij er onmiddellijk aan toe. „Want mijn collega werd pas bij het dier met de oogontsteking geroepen, toen de mensen van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming al bij haar op het erf stonden.

Hieruit blijkt dat de betreffende dierenarts al 2 keer eerder op het erf was geweest, maar pas Nadat de DB al was geweest. Dit moet dus al eerder zijn geweest Lachen

Je weet ook dat de krant niet altijd de waarheid spreekt? (neem een voorbeeld aan het aller eerste kranten bericht.. 50 verwaarloosde paarden, dat klopte ook niet) Ik zou zeggen bel de DB op en hij bevestigt je dat ie er vaker is geweest dan alleen de dag dat de DA er was..
Laatst bijgewerkt door glowin op 26-08-06 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:55

Bedoel je nou de DA or de DB? Verward

glowin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:55

DA sorry..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:57

Cayenne schreef:

Dan lees jij het anders dan ik. Hij is er 2 keer geweest de afgelopen weken, maar pas bij het paard met het ontstoken oog op de dag van de inbeslagname. Zo lees ik het.
De eerste twee keer is hij dus niet voor het paard met het onstoken oog geweest.
Heeft volgens mij helemaal niets te maken met een eerder DB bezoek, als dat er geweest was zou dat echt wel aangehaald worden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:58

*leest het nog een keer*

Zo kun je het inderdaad ook lezen Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:03

Cayenne schreef:
*leest het nog een keer*

Zo kun je het inderdaad ook lezen Lachen

Zo zie je maar hoe snel er in de wereld gebracht kan worden dat de dierenbescherming daar al eerder is geweest. Knipoog
Als de dierenbescherming eerder ter plekke was geweest en een waarschuwing had gegeven wordt dat echt wel als argument gebruikt in de diverse artikelen.

Helaas werkt de dierenbescherming niet altijd zo netjes, daar ken ik ook meerdere voorbeelden van.
Jammer dat sommige mensen dat gedeelte niet willen geloven en nu ineens de DB als een heilige instantie met zeer ervaren en deskundige mensen.
Dat is namelijk totaal niet het geval.

Ook dierenartsen zijn niet altijd zo braaf en heilig. Als een dierenarts het adres is waar de DB de gewonde dieren altijd heenbrengt heeft hij daar een goede klant aan. Sommige dierenartsen willen dan best "meewerken" in bepaalde situaties.

Waarmee ik geen partij wil trekken voor welke partij dan ook in deze zaak, dat mag de rechter doen.
Alleen mag je best rekening houden met het feit dat het goed mogelijk is dat sommige dingen in deze situatie nu niet bepaald netjes zijn verlopen.

glowin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:04

Ik ben het compleet met je eens ThePast03

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:07

Als je er van uitgaat dat het verhaal van wanda klopt was de pony met het oog al door de dierenarts behandeld. De dierenarts zegt dat ze zijn gekomen toen de DB er op de stoep stond. Dit betekend in mijn ogen dat de DB er in elk geval voor de 2e keer was met de inbeslagname.

Ik krijg dan ook sterk de indruk dat Wanda alleen maar de DA heeft gebeld omdat ze het goed wou doen lijken voor de DB want een vervolgbehandeling is er niet ingesteld zegt de DA.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:12

janderegelaa schreef:
Als je er van uitgaat dat het verhaal van wanda klopt was de pony met het oog al door de dierenarts behandeld. De dierenarts zegt dat ze zijn gekomen toen de DB er op de stoep stond. Dit betekend in mijn ogen dat de DB er in elk geval voor de 2e keer was met de inbeslagname.

Ik krijg dan ook sterk de indruk dat Wanda alleen maar de DA heeft gebeld omdat ze het goed wou doen lijken voor de DB want een vervolgbehandeling is er niet ingesteld zegt de DA.

Ik ben het met je eens dat een van de twee verhalen niet klopt. Welk verhaal dat is voor de rechter om uit te zoeken.
Wel weet ik dat ik nooit zomaar iets geloof wat in de krant staat.

Het is ook allemaal heel verwarrend omdat er twee dierenartsen bij zijn betrokken die daar allebei ooit paarden hebben behandeld. Geen idee welke da het is die nu in het interview het woord doet.
Als eigenaresse rekeningen kan overdragen waarbij aangetoond kan worden dat de merrie met het ontstoken oog onder behandeling was dan klopt haar verhaal lijkt me.

Maar nergens blijkt uit dat de DB al eerder aanwezig geweest is met betrekking tot de paarden of dat ze eerder een waarschuwing heeft gekregen.
Denk niet dat ze zo'n omweg zoeken om aan te geven dat er wel een waarschuwing is geweest.

Edit: Of er moet bedoeld worden dat ze er eerst 's morgens zijn geweest en 's middags weer terug gekomen zijn met het "inbeslagname team", maar ook dan is er geen sprake geweest van een waarschuwing.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:15

Wat Plunk en Janderegelaa samen zeggen, dat bedoel ik ook. Er klopt iets niet, maar dat zal vast wel tot de bodem toe uitgezocht worden. Vooral dat er 2 dierenartsen zijn (waarvan 1 exdierenarts van Wanda) maakthet erg ingewikkeld.

Inderdaad wat ThePast03 zegt, als de eigenaresse rekeningen kan laten zien dan zal er vast wel wat meer duidelijk worden. Iedere DA heeft dit in zijn bestand staan dus dat moet een eitje zijn.

Ik ben dan ook erg benieuwd of dit verhaal nog een staartje krijgt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:27

Cayenne schreef:
Inderdaad wat [*olduser*] zegt, als de eigenaresse rekeningen kan laten zien dan zal er vast wel wat meer duidelijk worden. Iedere DA heeft dit in zijn bestand staan dus dat moet een eitje zijn.

Ik ben dan ook erg benieuwd of dit verhaal nog een staartje krijgt

En als er inderdaad al een afspraak voor de operatie is gemaakt dan kan eigenaresse dat ook aantonen bij de rechter.
Als eigenaresse de waarheid spreekt dan heb ik geen goed woord over voor de manier waarop dit gegaan is. Dat had heel anders gekund, ook in het belang van de paarden zelf.

glowin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:34

Alles goed en wel. Als alles aangetoond kan worden en er komt een rechtszaak hoeveel weken/maanden zijn we dan al verder. Hoe komen de paarden en veulens hieruit. Misschien wel totaal verpest of komen helemaal niet meer omdat ze door verkeerd voeren (Norikers kunnen niet hetzelfde gevoerd worden als de "normale" paarden) koliek hebben gekregen daardoor doodgegaan zijn of de DB heeft ze al laten inslapen.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:35

glowin schreef:
Alles goed en wel. Als alles aangetoond kan worden en er komt een rechtszaak hoeveel weken/maanden zijn we dan al verder. Hoe komen de paarden en veulens hieruit. Misschien wel totaal verpest of komen helemaal niet meer omdat ze door verkeerd voeren (Norikers kunnen niet hetzelfde gevoerd worden als de "normale" paarden) koliek hebben gekregen daardoor doodgegaan zijn of de DB heeft ze al laten inslapen.

Hoezo hebben norikers ander voer nodig?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:38

Ik mag toch hopen dat de dierenbescherming op zijn minst heeft gezorgd voor adressen bij ervaren paardenmensen. Uit een eerder bericht in dit topic begrijp ik dat dat wel het geval is.

Ik lees in de diverse artikelen ook berichten over afmaken, maar ik vraag me af of ze zonder rechtzaak zomaar een paard mogen laten inslapen. Uitgezonderd als het echt niet anders kan natuurlijk, als zo'n paard op het adres waar ze nu staan zijn been breekt dan neem ik aan dat ze dan wel mogen afmaken als het niet behandelt kan worden. Maar ik vraag me dan wel af of er contact wordt opgenomen met de eigenaresse?
Volgens mij heeft de DB nu een soort "tijdelijk voogdij" over de paarden, maar of ze zomaar alle beslissingen mogen maken??

glowin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:42

Als ze teveel bix krijgen stuiteren ze de box uit. Ze kunnen er ook niet goed tegen. Er wordt wel bix gegeven als ze moeten werken, maar dat gebeurt nu niet want ze zullen nu wel alleen maar in de box staan en verder niets doen.
Ze doen het best op kuil/hooi en mais en natuurlijk vers gras.
Het kunnen wel ervaren paardenmensen zijn, maar de Noriker is een apart ras waarvan 50% van dit ras in Nederland bij Wanda staat. En de rest van de Norikers in Nederland komen bijna allemaal bij wanda vandaan. Dus hoeveel verstand zullen de "ervaren" paardenmensen van dit ras weten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:48

glowin schreef:
Als ze teveel bix krijgen stuiteren ze de box uit. Ze kunnen er ook niet goed tegen. Er wordt wel bix gegeven als ze moeten werken, maar dat gebeurt nu niet want ze zullen nu wel alleen maar in de box staan en verder niets doen.
Ze doen het best op kuil/hooi en mais en natuurlijk vers gras.
Het kunnen wel ervaren paardenmensen zijn, maar de Noriker is een apart ras waarvan 50% van dit ras in Nederland bij Wanda staat. En de rest van de Norikers in Nederland komen bijna allemaal bij wanda vandaan. Dus hoeveel verstand zullen de "ervaren" paardenmensen van dit ras weten.

Ik denk dat er vast wel meer mensen zijn die verstand hebben van koudbloeden in het algemeen en zo verschrikkelijk veel zal de Noriker daar niet van afwijken lijkt me.
Ik denk ook zomaar dat de meeste paardenmensen wel weten dat je een koudbloed niet ongestraft een hoeveelheid hardvoer kunt geven en dat dat dus ook niet gebeurd.

Je gaat er ook zomaar vanuit dat ze alleen maar in een box staan. Misschien lopen ze wel ergens lekker in het weiland.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:53

Ik weet toevallig dat ze niet ergens lekker in het weiland lopen, omdat morrie al een paar keer met ze aan de lijn heeft gehangen om er voor te zorgen dat ze goed gevoerd worden. Ze mogen niet de box uit en lekker het land in omdat er nog geen uitspraak is gedaan over wat er met ze gaat gebeuren. Dat is haar zelf verteld door iemand van de LID.
Ze hebben er zoveel verstand van daar dat ze dachten dat Ananoushka (de met dat oog) een gewone appaloosa was en nooit een noriker kon zijn... ze hadden overigens ook nog nooit van dit ras gehoord