Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Er wordt door de dierenarts gezegd dat de DB wel degelijk al een keer op het erf was geweest.
@Glowin, ik ben nu wel erg benieuwd wie jij bentomdat je een account hebt aangemaakt voor dit topic
poppekontje schreef:En nog even een vraagje..
Hoevaak hebben de honden daar een nestje??
Ik heb de indruk dat het net als bij de paarden ook een hondenverzamelaarster is. lekker makkelijk geld verdienen.
Citaat:Hans Caron van Chaamse dierenartsenpraktijk De Oude School bevestigt desgevraagd dat Van Duin zijn praktijk de afgelopen weken twee keer te hulp heeft geroepen. „Maar haar verhaal verdient wel enige nuancering“, zo voegt hij er onmiddellijk aan toe. „Want mijn collega werd pas bij het dier met de oogontsteking geroepen, toen de mensen van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming al bij haar op het erf stonden.
Cayenne schreef:Citaat:Hans Caron van Chaamse dierenartsenpraktijk De Oude School bevestigt desgevraagd dat Van Duin zijn praktijk de afgelopen weken twee keer te hulp heeft geroepen. „Maar haar verhaal verdient wel enige nuancering“, zo voegt hij er onmiddellijk aan toe. „Want mijn collega werd pas bij het dier met de oogontsteking geroepen, toen de mensen van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming al bij haar op het erf stonden.
Hieruit blijkt dat de betreffende dierenarts al 2 keer eerder op het erf was geweest, maar pas Nadat de DB al was geweest. Dit moet dus al eerder zijn geweest
Cayenne schreef:Hieruit blijkt dat de betreffende dierenarts al 2 keer eerder op het erf was geweest, maar pas Nadat de DB al was geweest. Dit moet dus al eerder zijn geweest
Cayenne schreef:*leest het nog een keer*
Zo kun je het inderdaad ook lezen
janderegelaa schreef:Als je er van uitgaat dat het verhaal van wanda klopt was de pony met het oog al door de dierenarts behandeld. De dierenarts zegt dat ze zijn gekomen toen de DB er op de stoep stond. Dit betekend in mijn ogen dat de DB er in elk geval voor de 2e keer was met de inbeslagname.
Ik krijg dan ook sterk de indruk dat Wanda alleen maar de DA heeft gebeld omdat ze het goed wou doen lijken voor de DB want een vervolgbehandeling is er niet ingesteld zegt de DA.
Cayenne schreef:Inderdaad wat [*olduser*] zegt, als de eigenaresse rekeningen kan laten zien dan zal er vast wel wat meer duidelijk worden. Iedere DA heeft dit in zijn bestand staan dus dat moet een eitje zijn.
Ik ben dan ook erg benieuwd of dit verhaal nog een staartje krijgt
glowin schreef:Alles goed en wel. Als alles aangetoond kan worden en er komt een rechtszaak hoeveel weken/maanden zijn we dan al verder. Hoe komen de paarden en veulens hieruit. Misschien wel totaal verpest of komen helemaal niet meer omdat ze door verkeerd voeren (Norikers kunnen niet hetzelfde gevoerd worden als de "normale" paarden) koliek hebben gekregen daardoor doodgegaan zijn of de DB heeft ze al laten inslapen.
glowin schreef:Als ze teveel bix krijgen stuiteren ze de box uit. Ze kunnen er ook niet goed tegen. Er wordt wel bix gegeven als ze moeten werken, maar dat gebeurt nu niet want ze zullen nu wel alleen maar in de box staan en verder niets doen.
Ze doen het best op kuil/hooi en mais en natuurlijk vers gras.
Het kunnen wel ervaren paardenmensen zijn, maar de Noriker is een apart ras waarvan 50% van dit ras in Nederland bij Wanda staat. En de rest van de Norikers in Nederland komen bijna allemaal bij wanda vandaan. Dus hoeveel verstand zullen de "ervaren" paardenmensen van dit ras weten.