Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:10

Hio allemaal,

Ook ik ben erg benieuwd hoe de zaak afloopt. Ik zou zelf nooit zo onmenselijk kunnen zijn om het paard weer af te pakken. Ik hoop dat je het hart van de Duitser kan laten smelten of dat van de desbetrefende rechter. Hopelijk komt er een goede oplossing, liefs en sterkte, Brigitte

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:03

Zowel kelly als haar ouders hebben niets liever als dat het morgen al zou voorkomen op de rechtbank, de onzekerheid om het behoud van Queen werkt enorm op het gemoed, en dat gaat niet in je klederen zitten. Met het paardje dat de operatie ondergaan heeft is alles goed, alleen zal het herstel veel langer duren, nadat het paardje aan iedereen in de dierenkliniek kusjes gegeven heeft, is zij samen met Kelly en haar vader teruggegaan naar Queen en de andere paardjes. Ik kan jullie vertellen, indien Queen terug moet naar Duitsland, wij een amazone minder zullen hebben in Belgie, en hopelijk is de rechter ervan overtuigd, dat Queen met haar bokkepootje, eerlijk en zonder bijbedoelingen gekocht is, zelfs op dat moment wisten zij niet dat Queen een bokkepootje had, zij kende dat niet eens, zij was veulen, nadat Queen goede resultaten behaalde bij het springen, was er een kandidaat-koper, die Queen wilde kopen, en die opmerkte dat Queen niet als kweekmerrie zou kunnen doorgaan, wegens de eventuele erfelijkheid van het bokkepootje. De uitzending op WDR zijn wij nog aan het zoeken, het moet op daheim und unterweghs geweest zijn, maar wij geven de moed niet op en blijven vechten en zoeken.

Coquine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:45

Ik ben 19, maar ik zou, mocht ik in haar plaats zijn, doodgaan van de pijn... dus wilde ik maar collectieve opstand houden, sorry hoor...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:14

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:22

Hoi allemaal, bedankt voor jullie steun die julliie blijven geven. Al is het ondertussen al een hele tijd bezig. Ik kan bijna niet geloven dat het al van eind september aan de gang is allemaal. Gelukkig kunnen Queen en ik voorlopig gewoon op jumping blijven gaan. En dat gaan we ook dit weekend weer doen. Op een of andere manier ga ik nu liever als vroeger, gewoon omdat dit telkens weer een laatste keer zou kunnen zijn. Eigenlijk raar dat ik het zo bekijk maar het is toch zo. En ergens is het ook wel zo. Hoe dat ik het ook bekijk. Als er een uitspraak valt, kan het allemaal weer gedaan zijn. Queen kijkt er ook naar uit om op jumping te gaan. Ze springt echt heel graag. Altijd oortjes vooruit, een echte drang naar de sprong en ze denkt zo fijn samen met mij mee. Zo ga ik echt nooit meer een paard vinden. Dat kan ik jullie wel zeggen. Zo ik ga jullie weer even laten. Groetjes, kelly, Queen en acora, want ik hoop ook dat zij weer vlug te been is, letterlijk, want ik vind het echt wel zielig zoals ze nu ingepakt is aan haar been. Da Da

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:41

hoi...
erg joh...
succes dr mee
doei

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:55

Das echt rot zeg Ach gut Veel succes met de zaak, ik ben benieuwd hoe alles afloopt..

joya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:53

Heel veel suc6 hoor ik duim nog steeds ik wil echt weten hoe het afloopt net zoals iedereen

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:33

Hoi allemaal, Queentje is gevlochten en 'opgeblonken' en dus klaar om mee op jumping te vertrekken. We gaan dadelijk laden en ik hoop dat het weer goed gaat gaan. Volgens mij heeft ze er wel echt zin in! En ik ook eigenlijk! En adri, bedankt voor alles! En de goede moed die jullie mij gisteren avond allemaal weer gegeven hebben. Het is gewoon zo een fijn gevoel om te weten dat de kans er dik in zit dat ze gewoon bij ons mag blijven. En ik denk dat als we ze in blijven geloven, dat ze ook wel mag blijven. Ik ga nu maar eens vertrekken. Groetjes en tot straks of morgen!!!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:03

Queen en Kelly, een fijna dag, jullie hebben gisterenavond het hart gestolen van deze mensen, zij begrijpen jullie en ook waarom jullie vechten, je moet een paardenvriend zijn in hart en nieren, om zo voor je paard te vechten en zoveel over te hebben, zelfs financieel is het enorm, maar de emotionele waarde die jij geeft aan Queen en je andere paardjes dat is niet uit te drukken in miljoenen euro's. Jij bent alsvast samen met je ouders uitgenodigd bij deze paardenmensen, ze hebben mij deze morgen nog even opgebeld en gevraagd om je mee te brengen bij mijn eerste bezoek aan hen, zodus je staat helemaal niet alleen in de strijd om Queen, samen met de bokkers die jouw een warm hart toedragen, blijven julle één Queen en kelly.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:03

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyC

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 10:19

hoi allemaal, Wat ben ik opgelucht dat dit topic er terug opstaat. Nu kan ik weer mijn hart luchten als het mij niet gaat of lezen hoeveel mensen mij steunen. Met Queen gaat alles heel erg goed! Ze doet graag haar best op jumping en hangt de laatste dagen graag het 'varken' uit. Wel fijn om haar terug zo te zien. Deze avond moet ik weer na de school met haar! Ben eens benieuwd want deze week is het dressuur ipv springen en dat doet ze niet zo graag! Maar ja! Het zal wel lukken. Ik hoop dat ik binnenkort eindelijk een datum van het proces krijg, want nu begint het allemaal wel heel erg lang te duren! In ieder geval, zodra ik iets weet, weten jullie het ook! XXX van Queen en kelly

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:24

was vreselijk... denk je een leuk paard te hebben gekregen krijg je dit

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:10

Beste mensen allemaal. Ik heb eindelijk nieuws gekregen van de advocaat. Donderdag 13 oktober komt er een proces over het eigendomsrecht! Ik was wel een beetje teleurgesteld dat het nog zo lang gaat duren eer dat we eindelijk zekerheid hebben. Het blijft nog al die tijd een vraagteken over het feit of ik ze mag houden of niet he. Ik probeer altijd het beste te hopen, maar hoe je het draait of keert. De kans zit er nog altijd in dat ik Queen moet afgeven. Ik was vrijdag opgelucht dat ik nu een datum weet, maar ook heel bang, omdat je nu een datum hebt waarop ik Queen kan kwijtraken. Ik heb toen in paniek dadelijk naar adrie gebeld. Ik weet niet hoe ze het doet, maar ze slaagt er altijd in om mij weer wat op te monteren, wat hoop te geven. Bedankt daarvoor he adrie.
Maar mijn ouders en mijn vriend blijven mij ook heel erg goed steunen. Als ben ik de laatste dagen niet echt meer te genieten. En jullie bedankt ik ook nog graag even. Want het doet mij echt goed om te lezen wat jullie schrijven. Groetjes kelly en Queen

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:45

Kelly, ik weet hoe zwaar het is voor jou, en iedereen die om je geeft, en zeker Queen niet vergeten. Zoals ik je verteld heb, is er verleden week weer een paardje ontdekt dat gestolen was in Belgie in 1996. De huidige eigenares vroeg of iemand haar paardje kende. De oude eigenares, waar het paardje gstolen is in 1996 herkende hem, heeft kontakt opgenomen met de huidige eigenares, zij mag hem zoveel bezoeken als ze wilt, maar verkopen doet de huidige eigenaar niet. Het paardje is nu 4 jaar bij haar, en zij kan hem niet meer missen. Als die Duitse eigenaars nu ook eens het inzicht hadden en weten dat na 9 jaar het onmogelijk is om je grote liefde te laten gaan, zou je niet zoveel verdriet moeten hebben. Met de zaak van het andere paardje ben ik ook bezig, maar ook hier gekocht ter goede trouw.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:57

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:33

Wat een typisch verhaall. Toevallig stond een hele tijd geleden in de Gelderlander net zo'n verhaal. Het ging toen om een Fries. Degene van wie de Fries gestolen was, moest zelfs in therapie omdat ze het zo erg vond dat haar paard gestolen was.
Vele jaren later werd datzelfde paard in Mook teruggevonden (dat ligt in Gelderland). Hoe dat verhaal is afgelopen, weet ik eigenlijk niet.

Heel veel sterkte Kelly! Ik hoop voor jou dat het goed afloopt. Om na 9 jaar je paard af te moeten geven, lijkt me onverteerbaar.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:50

Beste mensen allemaal. Ik ga binnenkort nog een keertje meerijden in een krachtproef met Queen. Ongelooflijk hoe graag ze dat doet! Twee jaar geleden was het de eerste keer voor mij en voor Queen. We waren toen foutloos over 1.70 geraakt. Vorig jaar waren we al foutloos tot 1.80. Toen verhoogde ze met 20cm en dat zag ik niet meer zitten. Queen daarin tegen ging er nog vlot op af. Maar daar heb ik dan toch maar gezegd van te stoppen. Wie weet halen we dit jaar de 1.90 wel. Let's hope he. Groetjes kelly en Queen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 01:25

Majo schreef:
Wat een typisch verhaall. Toevallig stond een hele tijd geleden in de Gelderlander net zo'n verhaal. Het ging toen om een Fries. Degene van wie de Fries gestolen was, moest zelfs in therapie omdat ze het zo erg vond dat haar paard gestolen was.
Vele jaren later werd datzelfde paard in Mook teruggevonden (dat ligt in Gelderland). Hoe dat verhaal is afgelopen, weet ik eigenlijk niet.

Heel veel sterkte Kelly! Ik hoop voor jou dat het goed afloopt. Om na 9 jaar je paard af te moeten geven, lijkt me onverteerbaar.

Mook ligt in Limburg, op de grens met Gelderland. Knipoog De Fries is bij de huidige eigenaars gebleven. De oude eigenarresse had inmiddels een ander paard gekocht, en bezoekt de Fries regelmatig. Het was al een enorme opluchting voor haar te weten dat ie goed terecht is gekomen. Had dit in een Friezen-tijdschrift gelezen.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 16:50

Het is jammer dat er zoveel mensen zijn in mijn situatie. Onlangs is er nog een paard terug gevonden in belgie. Aanvankelijk wou de eignaar van het gestolen paard een proces aangaan tegen de nieuwe eigenaar. Maar dat heeft ze niet gedaan. Deze mensen zijn ondertussen goede vrienden. En daar ben ik blij van. Ik hoop dat ik dit ook ooit kan zeggen van de duitse mensen. Dat ze ooit vriendschappelijk en in het begin zeker op neutraal terrein eens komen kijken naar Queen. Naar het paardje dat ooit bij hen is gestolen. Dat ze zien hoeveel ik om Queen geef. Dat ze het wel goed heeft bij mij en dat ik alles doe om dit paard gelukkig te maken! Nu afwachten tot 13 oktober. Dat lijkt nu zo ver weg. Maar tegen het zo ver is, zullen er zeker nog veel slapeloze nachten aan voorbij gaan! Ik hoop dat het goed afloopt, met heel mijn hart. Maar ik zal pas gerust kunnen slapen als ik weet dat mijn Queen bij mij kan oud worden! XXX

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:49

Beste Bokkers, Gisteren heeft Queen en Kelly de krachtproef gewonnen in Leopoldsburg. Queen was zo uitgelaten, ze danste, bokte, Kelly zat er glunderend op, echt een stel uitgelaten kinderen. Achter mij hoorde ik zeggen, als Queen en Kelly binnenkwamen, nooit mogen ze die twee scheiden, want geloof mij, zij winnen vanavond, en werkelijk waar ze vlogen over de 2 meter. Als ik ze zo samen zag, begreep ik pas, dat door de toestand die ik meemaak met Queen en Kelly, dat zij meer voor mij betekenen als vrienden, werkelijk, het was telkens duimen en geen van beide wilde opgeven. Je zou denken dat haar bokkepootje, het symbool is van Queen, als zij bokt heeft zij er zin in, vertrouwd zij op haar vriendin en ruiter Kelly, nooit zal iemand Queen kunnen rijden zoals Kelly. Ook een dikke proficiat aan de jonge zus Lesley, werkelijk ook zij kreeg een applaus, een eerste krachtproef, een paardje dat zin had in dit nieuw gebeuren, en een volharding van de jonge amazone, om U tegen te zeggen. Moesten de mensen uit Duitsland dit zien, ik denk dat zij wel van gedacht zouden veranderen, dit is niet meer de Queen als veulen, maar als een paard dat wilt bewijzen, dat zij om Kelly geeft, in alle geval hebben zij gisterenavond mijn hart gevuld met blijdschap, zelfs tot tranen toe. Je onderlegger van Pavo, die je gisteren gebruikte, dat was jouw dank aan mij, maar werkelijk Kelly, wat ik voelde kan ik niet beschrijven, ik blijf vechten omdat Queen een toekomst zal krijgen die zij verdient, zonder wrok of haat naar de mensen, die jouw pijn doen. AUB mensen uit Duitsland, kom kijken naar een volgende jumping en kijk naar die prachtige liefde die er is tussen dit (rodeo)paardje en haar amazone.
Iedereen in Leopoldsburg deelde in de vreugde van de overwinning, en samen met Heino van Loon, werd de gedeelde eerste plaats een succes, een internationale ruiter, en daarbij die Lieve Queen en Kelly,
Proficiat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tessjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 02:38

Hey kelly en Adri

Dit is Tess, het meisje dat na 9 jaar (ironisch he dat het even lang geduurd heeft) haar pony heeft teruggevonden. Allereerst nog een dikke proficiat he kelly.

Ik wil toch eventjes een kleine rechtwijziging doen (en dit is niet persoonlijk bedoeld ofzo) : ik heb nooit een proces willen aanspannen tegen Oona. Het eerste wat ik natuurlijk wel wou was hem terug. Ik denk ook dat dat een normale reactie is op zoiets. Ik heb hem 5 en een half jaar gehad ( vanaf hij 5 maand was) en ik hou zielsveel van hem. Er is misschien negen jaar verlopen maar ik voel nog altijd hetzelfde en ik kan me mijn tijd met hem nog voorstellen alsof het gisteren is.Desondanks wou ik toch eerst met zijn huidige eigenares praten. Ook doordat ik van Adrienne had gehoord dat ik mijn rechten op hem totaal verloren had. Ik ben heel blij dat ik dit heb gedaan. Oona is een heel tof meisje en houdt net zoveel van little joe kid (zoals wij hem noemen) als ik. Ik kan zeer goed snappen dat ze nadat ze hem al 5 jaar heeft dat ze hem ook niet meer wil afgeven, net zoals ik kan snappen dat kelly queen niet meer kan missen. Ik vind het dan ook heel erg dat die duitse familie niet de moeite doet om je te leren kennen. En dat het nu voor iedereen een lijdensweg is, terwijl men zeer goed tot een goede verstandhouding had kunnen komen. Hopelijk zien ze het nog op tijd in ( ook voor het welzijn van queen!!!want is zij niet het belangrijkste van allemaal?)

Ik wil je zeker helpen Kelly (voor zoverre dat ik kan helpen natuurlijk) en ik probeer alles in mijn mogelijkheid te doen om adrienne te steunen in haar gevecht voor een betere wetgeving. Want die staat nog altijd even ver als negen jaar geleden, wat eigenlijk toch wel een schande is. Ook ik wil je bedanken Adrienne voor wat je negen jaar geleden hebt gedaan en voor wat je nu nog altijd doet. Je bent werkelijk een prachtmens!!!!groetjes tess

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 11:15

Hellow,

Ik ben Oona, de nieuwe eigenares van Tess haar gestolen appaloosa.
Ik ben echt heel blij dat ik Tess heb leren kennen en dat wij nu vriendinnen zijn. Het zijn heel moeilijke situaties als er een gestolen paard (of ander dier) terug gevonden wordt. Er wordt altijd iemand gekwetst...In ons geval zijn er eigenlijk 2 winnaars, hoewel het toch nog zwaar moet zijn voor Tess.
Veel mensen die mijn verhaal hoorden zeiden van 'je had beter nooit die advertentie op kapaza gezet. Als dat nu andere mensen waren geweest, had je miss ook een rechtzaak aan je been en moet je Little Joe weg doen..' Maar ik ben blij dat ik het wel gedaan heb. Mensen hebben het recht om na al die jaren rust te vinden. Al is het maar om te weten dat ze nog leven en dat ze het goed hebben. Mijn advertentie van mijn ander paard staat nog steeds op kapaza. Ze is een kwpn met brandmerk, maar zonder papieren, dus ik zou er nu niet meer van verschieten als ze ook gestolen zou zijn.

Kelly zei ergens dat toen ze op zoek was naar de papieren van haar Queen, dat veel stamboeken haar zeiden van steek er een vals papier bij... Boos! Als stamboeken dat al zeggen, jongens waar gaan we naar toe. Vreselijk gewoon!! Ik wil zeker helpen om iets aan deze wet te doen.. Er moet gewoon wat gebeuren.

Tess, Kelly en Adri, jullie zijn hele toffe mensen met het hart op de juiste plaats! Zo zouden er veel meer moeten zijn!
Groetjes Oona

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 11:59

Beste adri tess en oona,
Bedankt voor jullie reactie! Ik heb de film van Queen en mij tijdens de krachtproef van afgelopen weekend al verschillende keren bekeken. Toch ongelooflijk wat een vertrouwen er moet zijn van Queen in mij dat ze zomaar over die 2m uitsprong. zonder enige aarzeling van haar. Ergens had ik gewild dat de duitse mensen ondertussen onze vrienden waren. Dan hadden ze kunnen komen kijken naar wat Queen daar had laten zien. Ik ben heel blij voor jullie, Oona en Tess dat jullie het wel goed met mekaar kunnen vinden. Dat jullie nu met zen twee kunnen genieten van little joe kid! Ze blijft van Oona maar tess kan zich toch weer een beetje eigenaar noemen. Dat moet echt fijn zijn. Zeker nu jullie bij elkaar gaan logeren! Ik ben ergens wel jaloers. Zo een vriendschap die verder komt van zo iets verschrikkelijk! Ongelooflijk! Moesten meer mensen zo denken, de wereld zou er een stuk beter uitzien. Ik hoop echt dat jullie voor altijd beste vriendinnen kunnen blijven. Vele groetjes van Queen en mij

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:10

hoi,

ik heb me eens de tijd genomen dit allemaal te lezen.
Kelly, ik wil even kwijt dat je een héél moedige meid bent... ondanks alles wat je al hebt meegemaakt blijf je toch optimistisch en blijf je vechten voor je paardje!!! echt chapeau!!

Voor de rest vind ik het héél erg hoe het rechtsysteem in elkaar zit. Kelly is nu de eigenaar van het paard, dus hoort het paard nu bij haar. Jammer voor die Duitse mensen.
Uit wat ik hier lees heb ik inderdaad de indruk dat ze proberen jullie leeg te melken. Ze willen precies nog zoveel mogenlijk geld uit heel dit zaakje slaan.
Hopelijk verliezen ze het en kan queen bij jou blijven!!!!

Het is natuurlijk heel erg voor hun... Maar moest Queen bij jou weggaan na al die moeite die jij gedaan hebt om het paard op te voeden en al die goede verzorging al die jaren vind ik dat jij meer recht hebt op queen dan zij.
Ik denk ook dat als je het kostenplaatje bekijkt dat alles wat jij al geïnvesteerd hebt in haar dat dat véél meer is dan die 5 veulens die zij toch o zo belangrijk vinden.

Ze mogen blij zijn dat je zo'n prestaties met Queen haalt. Zo krijgt hun fokkerij toch ook een goede naam.