Ik zoek het andere topic wat over de ketens gaat maar die krijg ik niet gevonden dus plaats het maar hier.
Vind het artikel wel weer sensatie zoeken. Ja het is wettelijk niet toegestaan om zonder registratie te werken maar ze doen net of ze mensen van straat geplukt hebben en die laten opereren.
- buitenlandse artsen en assistentes: netjes de opleiding gehaald maar die opleiding wordt in NL niet erkend dus mogen ze niet in het register. Voor paravets 'makkelijk' op te lossen met een thuisstudie maar voor dierenartsen een groter probleem.
- Simpelweg te laat met registreren. Moet binnen x tijd na het behalen van diploma.
- Sommige ketens hebben dierverzorgers rond lopen. uit ervaring weet ik dat die dingen leren zoals bloed prikken of narcose bewaking als 2e persoon. Veel van deze medewerkers zijn ondertussen bezig met de opleiding paravet en stagiaires mogen wel veel (onder toezicht).
- Vroegah had je gewoon de opleiding dierenarts assistent. Oudere dames zullen dus waarschijnlijk die papieren hebben en zij mogen geen bloed prikken oid.
Anyway,behoorlijk dom om niet-geregistreerde medewerkers in dienst te nemen maar wel iets minder dramatisch dan het artikel laat lijken.
Dierenartsen lopen wel een veel groter risico / dragen meer verantwoordelijkheid omdat zij bv ook euthanasol gebruiken, opereren, inslapen etc. Er is een eigenaar die een klacht wilde indienen bij het tuchtcollege maar die dierenarts stond niet ingeschreven dus ze kan geen zaak maken..