Bloodymary schreef:Buiten hoe de paarden er uit zien, met name Whisper, is het ook echt slecht dat ze bij deze afstanden geen enkele rustdag hebben, en dan bij deze hoge temperaturen en luchtvochtigheid.
Welke dierenarts is het? Dan weten we meteen dat we die nooit in moeten schakelen. Onprofessioneel.
Context van t gesprek en de exacte woorden van de dierenarts zijn daarvoor ook van belang.
We zien op bokt vaker dat woorden van een dierenarts nogal anders geïnterpreteerd kunnen worden. (Zie bijvoorbeeld PZB topic)
Als een dierenarts zonder de paarden gezien te hebben (bijvoorbeeld telefonisch) gezegd heeft;
Een gezond paard kan die afstand wel aan als je het goed voorbereidt.
Dan is dat natuurlijk correct.
Als vervolgens bijvoorbeeld tussen neus en lippen door bij een enting gevraagd wordt of de paarden gezond zijn, en de entente dierenarts zegt ja.
Dan is daar ook niets mis mee.
Als dat vervolgens uit zijn verband aan elkaar gekoppeld wordt:
Mijn paarden zijn gezond, en een gezond paard kan dit aan, dús ze zijn goedgekeurd,
Dan is dat níet wat ee dierenartsen bedoeld hebben, maar technisch gezien is ee ook niet écht gelogen met woorden. (Wel op betekenis van de woorden/interpretatie)
Wat een goede voorbereiding is laat ik dan nog even in het midden in bovenstaande, maar voor Mij is dat niet een avondje in bed liggen dromen over een lange reis, maar écht weten waar je mee bezig bent, trainen, route voorbereiden, overnachtingen regelen èn bevestigen, hoefsmid, dierenarts op standby, goed opgetrainde paarden etcetera etcetera...