Helgstrand Dressage geeft statement af over undercover-opnames

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:27

Elisa2 schreef:
Is het met hetzelfde paard? (Queenspark Wendy) Want dan begrijp ik het wel..hij heeft al eerder aangegeven dat dit een terugkerend probleem is bij dit paard namelijk. En zoals ik hem zag rijden met dit paard kwam het niet door de rijderij.

Maar zo zie je maar weer hoe snel je al veroordeeld bent als ruiter...

Ik vind het knap dit....
Als eender welke bokker op bokt zou komen en zeggen:

"ik rijd Grand prix maar mijn paard heeft een probleem, ze bijt steeds op haar tong. Dit is al het 2e/3e paard dat ik heb dat dit doet. En het is balen want ik word dan elke keer uitgesloten natuurlijk!"

Dan zou werkelijk geen enkele bokker zeggen "dat ligt echt niet aan je rijden hoor. :n "

Maar omdat we het over Helgstrand hebben ligt het niet aan zijn rijderij alle bewijzen in het verleden die naar het tegendeel wezen negerend?

Veronica2

Re: Helgstrand Dressage geeft statement af over undercover-opnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:33

Ach Ayasha, het is zo makkelijk van heel ver af.

Ik zie graag nog even een link naar het zogenaamde incident in Rotterdam, ik kan namelijk nergens vinden dat dit paard daar moest lopen.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:36

nevica schreef:
Ondertussen Helgstrand wéér geëlimineerd vanwege bloed in de mond in Rotterdam. Niet lang geleden ook al in Stockholm. Het kan altijd gebeuren natuurlijk (gebeten op de tong, noem maar op) maar wel extra opvallend met dit nieuws erbij.

Hij is niet eens in Rotterdam nu :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:36

Ik vind er wel wat van dat hij wel veel vaker dan eens geëlimineerd is vanwege bloed.

Maaar hij is helemaal niet in Rotterdam? Er is nu ook geen dressuur maar springen. Dressuur is vanmiddag pas.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:40

Maar buiten deze opmerking om, hoe vaak is dat dan al gebeurt bij hem in het verleden?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:43

Ayasha schreef:
Maar omdat we het over Helgstrand hebben ligt het niet aan zijn rijderij alle bewijzen in het verleden die naar het tegendeel wezen negerend?

Van "alle bewijzen" zijn in al die jaren Helgstrand er 2 terug te vinden, waarbij de oorzaak nog niet zo duidelijk is. Dus vind t knap als jij er meer kunt vinden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:44

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:45

Veronica2 schreef:
Ach Ayasha, het is zo makkelijk van heel ver af.

Ik zie graag nog even een link naar het zogenaamde incident in Rotterdam, ik kan namelijk nergens vinden dat dit paard daar moest lopen.

Het is van kortbij ook makkelijk. Of dat zou het moeten zijn. Als je een wederkerend probleem heb zoek je de oplossing, dan blijf je dat paard niet inzetten op goed geluk. En daar mag jij van vinden wat je wil, ik hoop met heel mijn hart dat ik het nooit met jou eens wordt van wat ik gezien heb op bokt.

DP dit gaat over het paard in amsterdam:
https://www.horses.nl/evenementen/jumpi ... amsterdam/
https://equnews.nl/dressuur/dinja-van-l ... -met-79793
Afbeelding
De link hier naar wil bij mij niet openen maar wellicht heeft een van jullie meer geluk:
https://nbcccnews.club/daysnice/aHR0cHM ... Zyby0yZS8=

https://www.youtube.com/watch?v=lHlYlXRJa1g
Hele sympathieke reactie ook. Je ziet dat ie het erg vindt voor het dier. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-06-23 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:46

Als ik zou denken of zien (in mijn optiek) dat het aan het rijden zou liggen zou ik dat ook gewoon zeggen. Maar ik kijk liever eerst voordat ik oordeel, en weet ook dat mensen kunnen veranderen qua rijden. (kijk maar naar Adelinde bijv. Marlies die nu traint bij Rieky etc.)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:46

Met dit paard is het in Stockholm gebeurd, dat was in november en in Amsterdam in januari. Het is een geweldig paard en het is enorm jammer dat ze hierdoor niet uit de verf komt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:49

Dus nu 2 keer.
Deze 3e keer lijkt broodje aap want hij is niet aanwezig?

En niet eerder bij andere paarden?

Deze uitspraak past hier misschien wel.

Als iets 1 keer gebeurd is het een incident, als het in korte tijd 2 keer plaatsvind is dat wel heel toevallig.
Als het 3 keer gebeurd is er sprake van een patroon, en als een 4e geval vrijwel identiek is, dan is dat ronduit verdacht.

Aldus Peter R de Vries

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:51

Babootje schreef:
Ayasha schreef:

Van "alle bewijzen" zijn in al die jaren Helgstrand er 2 terug te vinden, waarbij de oorzaak nog niet zo duidelijk is. Dus vind t knap als jij er meer kunt vinden.

Het hele incident met de blauwe tong die hij normaal vond vergeven we hem? :) Is totaal niet gerelateerd aan bijten op de tong natuurlijk.

DP: Ik kan er twee vinden met ditzelfde paard en dan natuurlijk het wel bekende incident met Akeem. Heb ook ineens één van de proeven gevonden waarin hij uit gebeld wordt en vindt het erg sympathiek dat ze er nog een rood doekje bij haalt. (ja ik weet dat dat protocol is.). :=

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:53

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:06

Ayasha schreef:
Babootje schreef:

Het hele incident met de blauwe tong die hij normaal vond vergeven we hem? :) Is totaal niet gerelateerd aan bijten op de tong natuurlijk.

DP: Ik kan er twee vinden met ditzelfde paard en dan natuurlijk het wel bekende incident met Akeem. Heb ook ineens één van de proeven gevonden waarin hij uit gebeld wordt en vindt het erg sympathiek dat ze er nog een rood doekje bij haalt. (ja ik weet dat dat protocol is.). :=

Blauwe tong duidt vaak op teveel stangge (mis)bruik/ druk/ kracht etc. en ja..daar is hij zeker mee de fout in gegaan in het verleden. Ook al is hij vrijgesproken, die foto's waren niet fraai en de rollkur methode van rijden ook niet.

Gelukkig heb ik hem niet zo zien (los) rijden met dit paard op het WK jonge dressuurpaarden en ook niet in deze proef tijdens JA. En ik was kritisch, maar echt..hij reed haar fijn.

Wat hij thuis doet weet ik niet, ik kan alleen maar af gaan op wat ik zie. En dan zie ik in ieder geval een paar NL ruiters die echt veel vervelender aan het (los)rijden zijn. Niet om het ea of ander goed te praten, want iedereen zou moeten rijden op een fijne manier met respect voor het paard imo. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:13

Ik zal absoluut niet tegen je in gegaan dat er ongetwijfeld zullen rondrijden die nog veel minder aangenaam inrijden. Zag een belg op de startlijst staan die ik persoonlijk ken en die zal ook de schoonheidsprijs niet gewonnen hebben. :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:18

Ayasha schreef:

Babootje schreef:

Ayasha schreef:

Hij heeft uitleg over dit incident van bijna 10 jaar geleden gegeven. Het hoofdstel zat niet helemaal goed v.w.b. de kinketting. Het zal zn groom zijn geweest die het paard heeft klaargezet, maar daar heeft hij niks over gezegd. Hij had t natuurlijk moeten controleren dus zijn schuld. Het lijkt een incident want in de 10 jaar nadien niet meer voorgekomen.
En heeft hij nu de pech over een heel goed paard te beschikken dat bij de spanning op dit soort grote wedstrijden op de tong bijt. Het rijden ziet er vriendelijk uit en ik kan me ook niet voorstellen wat het anders moet zijn. 2x op grote wedstrijden voorgekomen met zo te zien dezelfde oorzaak kun je wel als 1 beschouwen. Zo heb ik het in ieder geval gezien. Dit zijn dan "alle bewijzen" over een periode van 10 jaar?

Kun je nu echt niet met wat beters komen Ayasha? Dit is het zoeken van spijkers op laag water om je gelijk te halen imo

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:24

Nouja, om eerlijk te zijn..tien jaar geleden reed hij gewoon rollkur en er zijn meerdere paarden die een blauwe tong hebben gekregen door deze vervelende rijstijl. Maar goed, dat begint gelukkig wat meer "uit" te raken.

Ik heb geen belg gezien, het grootste gedeelte reed gelukkig gewoon netjes op een paar uitzonderingen na.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:27

Babootje: Nee hoor, je hoeft het niet met me eens te zijn. Maar ik hoef het ook niet met jou eens te zijn. Ik vind twee keer bloed op een drietal maanden geen toeval meer. Ik vind Helgstrand geen fijne ruiter en ik geloof niet in "het paard zijn schuld."
Hence: Het is Helgstrand zijn verantwoordelijkheid. Ik kan twee keer bloed niet met een goed geweten goed lullen en ik ben degene die met dat geweten moet leven. Dus daar heb jij dan helaas niets over te zeggen wat ik daarvan moet vinden. ;) Ik zoek ook geen bewijzen. Ik zeg enkel dat ík dergelijke incidenten niet kan vergeven. Waarom zou ik jou iets moeten bewijzen? Het zal mij een zorg zijn wat je geloofd.

Elisa: excuses, ik zag de persoon op de startlijst staan van de link in amsterdam. Maar dat is een andere wedstrijd dan weer jij geweest bent want Helgstrand stond niet op de startlijst daar. Was even in de war.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:35

Babootje schreef:
Ayasha schreef:

Babootje schreef:

Ayasha schreef:

Hij heeft uitleg over dit incident van bijna 10 jaar geleden gegeven. Het hoofdstel zat niet helemaal goed v.w.b. de kinketting. Het zal zn groom zijn geweest die het paard heeft klaargezet, maar daar heeft hij niks over gezegd. Hij had t natuurlijk moeten controleren dus zijn schuld. Het lijkt een incident want in de 10 jaar nadien niet meer voorgekomen.
En heeft hij nu de pech over een heel goed paard te beschikken dat bij de spanning op dit soort grote wedstrijden op de tong bijt. Het rijden ziet er vriendelijk uit en ik kan me ook niet voorstellen wat het anders moet zijn. 2x op grote wedstrijden voorgekomen met zo te zien dezelfde oorzaak kun je wel als 1 beschouwen. Zo heb ik het in ieder geval gezien. Dit zijn dan "alle bewijzen" over een periode van 10 jaar?

Kun je nu echt niet met wat beters komen Ayasha? Dit is het zoeken van spijkers op laag water om je gelijk te halen imo

Hij draait wel iets langer mee dan 10 jaar toch? ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:36

Nouja, ik kan alleen maar iedereen aanraden als hij weer start met dit paard om het zelf te bekijken. Dat geeft de meest volledige informatie denk ik. :-)

En maakt niet uit Ayasha, er werden ook wat voorbeelden en locaties door elkaar gebruikt. :-)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:34

Heel slim van Helgstrand. Het is toch wel een intelligente man, dat moet je hem geven.

Veel misstanden komen aan het licht door undercoverbeelden of toch op zijn minst foto's en video's waar de betrokken persoon niets vanaf weet. Ik durf zelfs zeggen: iedere misstand. Want de meeste mensen gaan de misstand niet uitvoeren net nadat ze toestemming gegeven hebben aan de journalist om te fotograferen/filmen.

Dan staan we daar niet zozeer bij stil en juich je het ofwel toe dat de misstand aan het licht is gekomen ofwel sta je er neutraal in.

Maar dankzij dit majestueuze afleidingsmanoeuvre verschuift de discussie naar het vergaren van het beeldmateriaal. En dat raakt bij ons een snaar. Dat zie je hier in dit topic al heel mooi: 'straks mag je overal gefilmd worden', 'Dit is ethisch niet verantwoord'. Er wordt een soort angst gecreëerd. Andreas weet heel goed wat die aan het doen is: de kaart van zijn grooms en medewerkers trekken. Want ja, dat zijn normale mensen, zoals jij en ik, en ik zou ook niet gefilmd willen worden.

En op het moment dat de beelden naar buiten komen en stel er valt wel iets te zien, heb je gelukkig al een kamp gebouwd van mensen die de beelden afkeuren op basis van het principe erachter. Je hebt dus al een kamp dat op zijn minst 'ja, maar' gaat denken, zelfs al zou op de beelden het betere trek- en rukwerk te zien zijn. En dat is nog altijd beter dan wanneer je die achterban niet hebt en pas achteraf met statements moet komen en mensen effectief moet zien te overtuigen. Haters gonna hate, maar die anderen: de neutralen of de twijfelaars die wil je op voorhand al wat meer in je kamp krijgen.

Dit topic is daar het perfecte voorbeeld van: nu is er discussie. Kan het, kan het niet, kan het deels? Als niet dit nieuws, maar meteen beelden met misstanden het eerste topic was geweest, dan had dit topic er heel anders uitgezien.

Prachtig staaltje crisiscommunicatie eigenlijk, al zou het mooier zijn als er geen mogelijk dierenleed mee gemoeid zou zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:38

Ik denk dat je nog best t verschil kan maken tussen wat er op die beelden zou staan, en hoe die beelden verkregen zijn.

Privacy vind ik een ding
Dierenmishandeling ook

Ik persoonlijk vind mishandeling niet ineens prima omdat privacy geschonden zou zijn, dat zou ook gek zijn.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:42

Excuses jongens!! Ik had het inderdaad over Jumping Amsterdam zie ik nu... Misschien dat dat nu weer voorbij komt door deze undercover actie, ik ging er even te snel vanuit dat het nu in Rotterdam was. (Iets met heel erg moe zijn) Sorry sorry. Neemt niet weg dat hij 2x in hele korte tijd geëlimineerd is vanwege hetzelfde probleem. Ging inderaad wel over die Queenpark's Wendy.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:50

Cer schreef:
Ik denk dat je nog best t verschil kan maken tussen wat er op die beelden zou staan, en hoe die beelden verkregen zijn.

Privacy vind ik een ding
Dierenmishandeling ook

Ik persoonlijk vind mishandeling niet ineens prima omdat privacy geschonden zou zijn, dat zou ook gek zijn.

En dat is dus 100% exact wat ik bedoel met mijn bericht. :D
Als het eerste item in het nieuws, de eerste keer dat we hiervan hoorden een topic was met de effectieve beelden van de misstanden, dan was privacy in de verste verte geen ding. Dan ging de discussie alleen over of we Andreas moeten opknopen of verbranden. Bij wijze van spreken. ;)
Deze statements zijn dus prachtig uitgevoerde afleidingsmanoeuvres van Andreas.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 15:00

Gini schreef:
Cer schreef:

Privacy vind ik een ding
Dierenmishandeling ook

En dat is dus 100% exact wat ik bedoel met mijn bericht. :D
Als het eerste item in het nieuws, de eerste keer dat we hiervan hoorden een topic was met de effectieve beelden van de misstanden, dan was privacy in de verste verte geen ding. Dan ging de discussie alleen over of we Andreas moeten opknopen of verbranden. Bij wijze van spreken. ;)
Deze statements zijn dus prachtig uitgevoerde afleidingsmanoeuvres van Andreas.

Je kan ook gewoon even afwachten om iemand aan de hoogste boom te hangen totdat de rechter de beelden heeft " vrijgegeven" en je kan zien wat er gebeurd is. Waarom moet iemand al "gecanceld" worden voordat de beelden/gegevens bekend zijn?
Daarna heb je nog jaren om hem voor alles en nog wat uit te maken. In social media is het al snel "schuldig totdat onschuld bewezen is" (en dan is het leed al geleden want "waar rook is is vuur").