Veronica2 schreef:Elisa2 schreef:Ik vind het zo'n lastig grijs gebied..ik zie zoveel verschil ook. Zie hobby paarden die de hele dag op stal staan omdat ze niet met andere paarden in de paddock mogen, met harde mondhoeken die lessen bij een gerenommeerde populaire instructeur en die duidelijk ongelukkig zijn, gebrek aan sociaal contact, vrije beweging en dat zo'n but ruiter er op. Verschrikkelijk om aan te zien.
Even uit nieuwsgierigheid, maar hoeveel van die paarden of paardeneigenaren ken je daadwerkelijk? Er wordt vaak heel algemeen iets geroepen over pensionstallen en zus en zo, maar telkens gaan dezelfde algemeenheden over het scherm, terwijl die niets zeggen over de werkelijkheid. Dus hoeveel but ruiters ken je daadwerkelijk die hun paard opzettelijk binnen laten staan, niks leren van gerenommeerde instructeurs en een paard hebben die 'duidelijk ongelukkig' is??
Het lijkt mij ook verschrikkelijk om te zien, maar ik heb in alle paardenjaren slechts een enkeling ontmoet die zo met een paard omging.
Het punt is dat ze wel wat leren van die gerenommeerde instructeur, al zijn lesklanten hebben paarden waarbij de mondhoeken verhard zijn. Dus hoeveel ik er daadwerkelijk ken? Meer dan me lief zijn..zo al een stuk of 10. Paarden komen als ze geluk hebben een uurtje per dag in hun eentje in de paddock. Maar bij sommige is dat 1 of 2 keer per week...