Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:35

Die mensen leven gratis en krijgen geld toe, want ze hebben ook alles "nodig" voor hun organisaties...........

Voor hoe lang is het nieuwe gehuurd?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:37

Ik geef ze nog steeds het voordeel van de twijfel, Henk geeft zelf aan niet meer te hoeven werken voor z’n geld dus hij zal er puur tijd instoppen.
De dochter is een ander verhaal, aardig wat eigen paarden, nu een perfectie locatie, veel gebedel om donaties, shoptrips na binnenhalen van veel donaties terwijl het daar niet voor bedoeld was.
Staat ze op de loonlijst?
Juist de totale ondoorzichtigheid van alle zaken die door elkaar lopen voedt de argwaan en als oud zakenman zou Henk er heel verstandig aan doen om dat nu voor eens en altijd op te lossen .
Anders ben ik bang dat de droomlocatie en de hoeveelheid paarden van dochter toch wel minder gaat worden. En dat zou ergens zonde zijn, want ik denk dat het uit een heel goed hart is opgezet maar nu de commercie de boventoon voert.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:39

Dan zouden ze dus gewoon open en eerlijk kunnen zijn. Als je niks te verbergen hebt en alles uit goede zaak wil doen, kan je dat laten zien.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:40

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:51

Eens Aillil! Vind het ook fijn dat er zo goed wordt geschermd met feiten en mensen dat sommige mensen zo duidelijk uitleggen waarom het ruikt. Ik heb niet goed genoeg bij economie opgelet om in 1 oogopslag te zien waar het aan schort qua jaarrekeningen en de balans ed.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:02

Ailill schreef:
Moderatoropmerking:
Quote verwijderd.

Ja eens! Heb zelf echt geen kaas gegeten van bedrijfskunde en belastingtechnische dingen, dus echt dank aan de mensen hier die dit uitzoeken en uitleggen! Even belletje naar de Belastingdienst :=
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:46

Babootje schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Als je weinig activa hebt en wel een schuld, dan is je eigen vermogen direct negatief. Dat hoeft niets te zeggen over de gezondheid van de onderneming.
Wanneer de schuld aan jezelf/andere onderneming van jouzelf is, dan is die schuld tenslotte een heel ander verhaal dan wanneer het een schuld aan een derde partij is.
Het kan in dit geval prima zo zijn dat de verbonden partij vanalles heeft voorgeschoten voor deze onderneming. Puur even om aan te geven dat dit negatieve eigen vermogen niet verkeerd hoeft te zijn.

Desondanks vind ik de ondoorzichtigheid en de verwevenheid van de bedrijven erg vervelend en onsympathiek. Zeker naar je donateurs.
Gevoelsmatig mogen ze van mij meteen wegwezen met hun gebedel om donaties en wens ik ze een goede controle door NVWA en FIOD.

Dat gezegd hebbend... onsympathiek en vervelend is niet direct onwettig (fiscaal gezien dan). Wij weten niet wat er op de aangifte naar de Belastingdienst staat. We weten niet wat er in de definitieve cijfers staat op basis waarvan die aangifte wordt gedaan. En we weten ook niet hoe alles precies in elkaar steekt met de diverse rechtspersonen.
Zonder die kennis kun je niets zeggen over of dit wettelijk allemaal mag.
En wie weet is het allemaal een fantastisch staaltje ondernemerschap met meerdere rechtspersonen, waarbij erg goed is nagedacht over hoe dit allemaal in goede akten te gieten, alles goed gescheiden te boeken en er zelf zoveel mogelijk aan over te houden. En dat alles terwijl je naar je donateurs continue als één zielige stichting communiceert.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 25-03-25 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:51

Dat is idd het verschil tussen onwettig en moreel gezien naar.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:51

Ailill schreef:
Moderatoropmerking:
Quote verwijderd.

Mooi verwoord! Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die daar een paard vandaan hebben met gedoe naar bijvoorbeeld BOOS zou gaan. Ik heb zelf niet met ze te maken gehad, maar als ik dit lees dan vind ik wel dat er eens serieus gekeken moet worden naar wat ze nu aan het doen zijn en hoe eerlijk ze zijn met het geld en de constructie die erachter zit.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:57

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:54

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:18

Ze bieden in die link rusthuis-faciliteiten aan in 2 pakketten @Brainless (autocorrect maakte er 2 raketten van lol)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:49

_Kyraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:52

Gezien hier zoveel accountants op het forum zitten, misschien kunnen jullie je rekenkundige talent inzetten om deze stichting te helpen met hun jaarstukken i.p.v. het te gebruiken om alleen maar negativiteit te uiten in vage berekeningen gebaseerd op aannames.

Is maar een ideetje om alles in een positiever daglicht te zetten

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:05

Goede suggestie. Denk dat als er een hulpvraag komt van de stichting én de boeken echt open doen, er vast wel een vrijwilliger wil opstaan.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:14

_Kyraaa schreef:
Gezien hier zoveel accountants op het forum zitten, misschien kunnen jullie je rekenkundige talent inzetten om deze stichting te helpen met hun jaarstukken i.p.v. het te gebruiken om alleen maar negativiteit te uiten in vage berekeningen gebaseerd op aannames.

Ik kan me herinneren dat dit wel eens aangeboden is, maar dat er toen eerst toegezegd werd om het aanbod aan te nemen, maar uiteindelijk is er niks mee gebeurd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:16

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:16

_Kyraaa schreef:

Tsjaa als ze gewoon hun cijfers openbaar maken dan hoeven er geen aannames gedaan te worden. Maar blijkbaar is er toch iets waardoor zijn hun cijfers niet openbaar willen/ durven maken.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:41

Plus dat ze alle berichten die hun niet aanstaan, direct van de site verwijderen en de mensen blokkeren. Dan heb je wel wat te verbergen, anders ga je het gesprek wel aan. Ik kan nog steeds niet begrijpen dat mensen zoveel geld voor paarden betalen die mankementen hebben en die nooit hun eigendom worden. Ergens doen ze wel iets goed, want normaal gesproken raak je dat soort paarden aan de straatstenen niet kwijt.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:48

_Kyraaa schreef:

Mwah... dit is geen kwestie van even een jaarrekening opstellen. Zeker bij verbonden rechtspersonen en wellicht fiscale eenheden kan dat een beste klus zijn.
Ik vermoed daarnaast dat er gewoon een accountant/fiscaal adviseur wordt betaald en dat alles fiscaal keurig voor elkaar is achter de schermen.

Het is iig niet iets waarbij ik me geroepen voel te helpen. Zeker niet wanneer er niet om hulp wordt gevraagd. En dat is niet om negatief te doen.
Oja en voor de volledigheid, ik ben geen accountant.

_Kyraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 07:37

Urbanus schreef:
_Kyraaa schreef:

Moderatoropmerking:
Quote verwijderd.

Dat weet ik niet. Maar als niemand daadwerkelijk wil helpen, waarom dan wel gal spuwen op dit platform en er alles aandoen deze stichting in een kwaaddaglicht te zetten. Misschien ga ik wel te veel van het goede in de mens uit hoor, ben verder ook nog nooit met ze in aanraking gekomen want ik ben blij met de paarden die ik zelf heb.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 07:44

Er bestaat nog een ouder topic, ik zou zeggen lees die eens goed door.
Er is inderdaad in het verleden door meerdere bokkers hulp aan geboden op verschillende vlakken waar nooit wat mee is gedaan.

Zolang pzb niet met openheid en duidelijkheid komt word het ook moeilijk om ze te helpen.
Het feit dat ze geheimzinnig doen zorgt alleen maar voor meer argwaan bij heel veel mensen.
Ej dat heeft niets met in een kwaad dag licht willen zetten te maken, maar meer met het willen begrijpen hoe hun te werk gaan en waar alle donaties etc heen gaan.
Het is gewoon jammer dat pzb zelf ook niet inziet dat het geheimzinnige gedoe hun stichting niet ten goede komt.

_Kyraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:28

Ik kan me heugen dat henk eerder heeft aangeboden het e.e.a. toe te lichten aan alle nieuwsgierige bokkers via een persoonlijk gesprek via windows teams of wat dan ook. Eindstand, niemand kwam opdagen. Tot dus ver de daadwerkelijke interesse. En dan wel verder discussiëren met z’n allen op dit forum. Misschien ligt dat aan mij, maar ik snap dat niet helemaal. :’-)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:31

_Kyraaa schreef:
Ik kan me heugen dat henk eerder heeft aangeboden het e.e.a. toe te lichten aan alle nieuwsgierige bokkers via een persoonlijk gesprek via windows teams of wat dan ook. Eindstand, niemand kwam opdagen. Tot dus ver de daadwerkelijke interesse. En dan wel verder discussiëren met z’n allen op dit forum. Misschien ligt dat aan mij, maar ik snap dat niet helemaal. :’-)

Geen idee, was er niet bij.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:35

Zorg gewoon dat je transparant werkt als je om geld en spullen vraagt aan andere mensen. Het slaat toch nergens op dat je dat via zoom met een paar mensen wil gaan doen, waar je dan net tijd en kennis voor moet hebben.

Zorg dat je je shit in orde hebt. Dat mensen hun vraagtekens hebben veroorzaakt deze stichting toch echt grotendeels zelf. Want waarom ga je kritische vragen een op een bespreken en reageer je niet gewoon in het openbaar? Nu halen ze kritische vragen liever weg terwijl ze makkelijk een filmpje met antwoord hadden kunnen plaatsen bijvoorbeeld
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 27-07-22 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt