Happinez schreef:Wederom schapen gepakt, dit maal in Wapserveen
Echt waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Ik gok op honger. Ook sneu dat ie doodgeschoten is..
Zoolgangster schreef:mysa schreef:Ik gok op honger. Ook sneu dat ie doodgeschoten is..
Vonden wij ook, maar ja, later dacht ik: stel ze verdoven hem, en laten hem daarna weer los op de Veluwe... met verdovingsresten in de bast, en dan geschoten worden door een jager, die het vlees naar een restaurant of poelier brengt... zitten mensen straks vlees met chemische zooi te eten... of het dier wordt niet geschoten, maar wordt weer weggejaagd, en waar belandt ie dan?
CharleyT schreef:mysa schreef:Ik gok op honger. Ook sneu dat ie doodgeschoten is..
Persoonlijk snap ik dat 'sneu' niet zo. Je leeft je wilde zwijnen leventje, vrij en blij in de natuur en opeens gaat het licht uit. Wat is er sneu?
MTinker schreef:Vanochtend 4 schapen aan de oostvierdeparten in noordwolde. Klote beest.
Mijn paard staat daar 500 meter vandaan. Vertrouwde het al niet toen ik Vanochtend langs het weiland met ee schapen reed en meerdere mensen zag lopen + 2 schapen apart van de kudde "lagen".
Loretta schreef:Zapje schreef:Deze wolf was niet schuw en dat vind ik zorgelijk.
Dat is ook heel erg zorgelijk. Wolven in Nederland vertonen gedrag waarvan mensen uit echte wolvenlanden heel vreemd op kijken.
dierenfan schreef:De wolf heeft geen keuze hier in NL. De wolf is super slim en heeft al lang door dat mensen geen serieuze bedreiging zijn voor hun. Deze zijn nu nog schuw maar een volgende generatie zal dat al stuk minder zijn... Uiteindelijk zie onze honden maar kunnen ze gewoon tam worden. Mogelijk niet benaderbaar maar zou iemand gaan voeren dan zal diegene er veel mee kunnen. Kijk maar naar wolven opvang bedrijven. Ik las onlangs van zo'n organisatie in België die er bewust op fokken om een generatie te krijgen die ook knuffelen met vreemden. Daar kunnen ze aan de hand van karakter ouderdieren op selecteren. Ja gewoon in België!
Zie de rassen maar waar nog wolven genen in aanwezig zijn.
Idd enge ontwikkeling want hoe ga je een volgende generatie als mens zijnde binnen wat je wettelijk mag verjagen bij je dieren? Helaas zo dichtbij bebouwing kun je moeilijk illegale dingen doen.
Loretta schreef:dierenfan schreef:De wolf heeft geen keuze hier in NL. De wolf is super slim en heeft al lang door dat mensen geen serieuze bedreiging zijn voor hun. Deze zijn nu nog schuw maar een volgende generatie zal dat al stuk minder zijn... Uiteindelijk zie onze honden maar kunnen ze gewoon tam worden. Mogelijk niet benaderbaar maar zou iemand gaan voeren dan zal diegene er veel mee kunnen. Kijk maar naar wolven opvang bedrijven. Ik las onlangs van zo'n organisatie in België die er bewust op fokken om een generatie te krijgen die ook knuffelen met vreemden. Daar kunnen ze aan de hand van karakter ouderdieren op selecteren. Ja gewoon in België!
Zie de rassen maar waar nog wolven genen in aanwezig zijn.
Idd enge ontwikkeling want hoe ga je een volgende generatie als mens zijnde binnen wat je wettelijk mag verjagen bij je dieren? Helaas zo dichtbij bebouwing kun je moeilijk illegale dingen doen.
De vergelijking met honden is wel een hele goede. Maar dan vooral met HR honden. en dan nog net iets gevaarlijker dan een doorslag HR hond. Daarom is Nederland ook niet geschikt voor wolven. Loslopende HR honden in een dichtbevolkt land dat moet niemand willen.
Daarnaast willen de wolvenknuffelaars dat schapenkudde's beschermd worden door andere HR honden. Wordt een mooie bende inclusief doorgeslagen hondengevechten tussen wolven en kuddebewakingshonden.