Elisa2 schreef:Het is mij eigenlijk enorm opgevallen dat alleen maar negativiteit gedeeld wordt! Op Facebook heb ik filmpjes gezien van de russische trek dressuurruiters, Annika, een schimmel in het parcours die gevallen is etc. Ik heb werkelijk nog geen EEN keer een filmpje gezien van Jessica met Dalera. Het is alleen maar negatief bashen tegen de paardensport en de hele media lijkt mee te doen. Persoonlijk wordt ik er kotsmisselijk van. De meeste artikelen zijn geschreven door mensen die zo wat nog geen kop van kont kunnen onderscheiden van een paard en die totaal niets weten over dierengedrag en staan vol met tenenkrommende leugens waar de algemene leek die zich nergens in verdiept direct intrapt en met hun oordeel en vingertje klaar staan.
Zo dat was even mijn frustratie, ik blijf dan ook hardnekkig reageren onder artikelen van oa D&R om hun leugens te ontkrachten en hoop zo een tegengeluid te kunnen geven. Het vervelende vind ik wel dat er echt wel dingen zijn die anders mogen in de sport in het kader van dierenwelzijn en ik hoop echt dat de conservatieve sportbonden dit eens gaan oppakken.
Deze OS leenden zich daar helaas ook wel erg toe, want de russen waren echt niet de enige waar ik van schrok. Er zaten ook 80% combinaties tussen waarvan ik niet begreep dat dat op gehemeld werd (en nee, niet Gal en HP).
Tegelijk verbaasde ik me dan weer over de ophef over Van Baalen haar proef terwijl die IMO een eerlijke proef reed. Nee, geen proef om te winnen of hoog te scoren maar wel eerlijk naar haar paard.