Duitse Annika Schleu krijgt wind van voren na vijfkamp OS

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:29

Elisa2 schreef:
Het is mij eigenlijk enorm opgevallen dat alleen maar negativiteit gedeeld wordt! Op Facebook heb ik filmpjes gezien van de russische trek dressuurruiters, Annika, een schimmel in het parcours die gevallen is etc. Ik heb werkelijk nog geen EEN keer een filmpje gezien van Jessica met Dalera. Het is alleen maar negatief bashen tegen de paardensport en de hele media lijkt mee te doen. Persoonlijk wordt ik er kotsmisselijk van. De meeste artikelen zijn geschreven door mensen die zo wat nog geen kop van kont kunnen onderscheiden van een paard en die totaal niets weten over dierengedrag en staan vol met tenenkrommende leugens waar de algemene leek die zich nergens in verdiept direct intrapt en met hun oordeel en vingertje klaar staan.

Zo dat was even mijn frustratie, ik blijf dan ook hardnekkig reageren onder artikelen van oa D&R om hun leugens te ontkrachten en hoop zo een tegengeluid te kunnen geven. Het vervelende vind ik wel dat er echt wel dingen zijn die anders mogen in de sport in het kader van dierenwelzijn en ik hoop echt dat de conservatieve sportbonden dit eens gaan oppakken.

Deze OS leenden zich daar helaas ook wel erg toe, want de russen waren echt niet de enige waar ik van schrok. Er zaten ook 80% combinaties tussen waarvan ik niet begreep dat dat op gehemeld werd (en nee, niet Gal en HP).
Tegelijk verbaasde ik me dan weer over de ophef over Van Baalen haar proef terwijl die IMO een eerlijke proef reed. Nee, geen proef om te winnen of hoog te scoren maar wel eerlijk naar haar paard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:30

Sizzle schreef:
De eventer heeft zijn social media accounts verwijderd vanwege vele aanvallen over dat hij een moordenaar en dierenbeul is.

Triest, terwijl zijn dier zich verstapt en dat ook op de weide kan gebeuren, echt medelijden met hem.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:37

Elisa2 schreef:
Het is mij eigenlijk enorm opgevallen dat alleen maar negativiteit gedeeld wordt! Op Facebook heb ik filmpjes gezien van de russische trek dressuurruiters, Annika, een schimmel in het parcours die gevallen is etc. Ik heb werkelijk nog geen EEN keer een filmpje gezien van Jessica met Dalera. Het is alleen maar negatief bashen tegen de paardensport en de hele media lijkt mee te doen. Persoonlijk wordt ik er kotsmisselijk van. De meeste artikelen zijn geschreven door mensen die zo wat nog geen kop van kont kunnen onderscheiden van een paard en die totaal niets weten over dierengedrag en staan vol met tenenkrommende leugens waar de algemene leek die zich nergens in verdiept direct intrapt en met hun oordeel en vingertje klaar staan.

Zo dat was even mijn frustratie, ik blijf dan ook hardnekkig reageren onder artikelen van oa D&R om hun leugens te ontkrachten en hoop zo een tegengeluid te kunnen geven. Het vervelende vind ik wel dat er echt wel dingen zijn die anders mogen in de sport in het kader van dierenwelzijn en ik hoop echt dat de conservatieve sportbonden dit eens gaan oppakken.

Filmpjes van Jessica zijn weldegelijk op fb te vinden. Bij mij komen ze wel gewoon voorbij, wellicht ligt dat ook aan je gebruikersgeschiedenis op fb.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Duitse Annika Schleu krijgt wind van voren na vijfkamp OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:00

Zojuist op tv in de nieuwsbv werd inderdaad de complete paardensport op een hoop geveegd door een cabaretierre. De eindconclusie was dat alle paarden maar in een natuurgebied gejaagd moesten worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:05

Anne_GTI schreef:
Zojuist op tv in de nieuwsbv werd inderdaad de complete paardensport op een hoop geveegd door een cabaretierre. De eindconclusie was dat alle paarden maar in een natuurgebied gejaagd moesten worden.

Ah, zij heeft t Oostvaardersplassen debacle niet meegekregen, denk ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:07

AaronYve schreef:
Filmpjes van Jessica zijn weldegelijk op fb te vinden. Bij mij komen ze wel gewoon voorbij, wellicht ligt dat ook aan je gebruikersgeschiedenis op fb.

Bij mij ook, ook die van Isabel, Dorothee en Charlotte o.a.. Het is denk ik wel zo, dat de slechte filmpjes idd meer rondcirculeren en men die ook eerder te zien krijgt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:15

_San87_ schreef:
Anne_GTI schreef:

Meeetal vinden deze mensen dat dan weer geen probleem.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:16

Loretta schreef:
_San87_ schreef:

Meeetal vinden deze mensen dat dan weer geen probleem.

Ja, typisch.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 05:47

De PVDD ruikt ook bloed.

https://www.partijvoordedieren.nl/nieuw ... ardensport

Klik ook even door op het artikel verantwoord paardrijden. Daar wordt beweert dat paarden in de sport niet langer dan 8 jaar leven.

Ik snap gewoon niet dat er mensen zijn die op dit soort partijen stemmen die duidelijk niet weten waarover ze spreken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 07:49

Loretta schreef:
De PVDD ruikt ook bloed.

Klik ook even door op het artikel verantwoord paardrijden. Daar wordt beweert dat paarden in de sport niet langer dan 8 jaar leven.

Ik snap gewoon niet dat er mensen zijn die op dit soort partijen stemmen die duidelijk niet weten waarover ze spreken.

Die mensen weten niet dat die partijen niet weten waarover zij spreken. Of dat die partijen op zijn minst feitjes draaien in hun voordeel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:44

Ayasha schreef:
Elisa2 schreef:

Deze OS leenden zich daar helaas ook wel erg toe, want de russen waren echt niet de enige waar ik van schrok. Er zaten ook 80% combinaties tussen waarvan ik niet begreep dat dat op gehemeld werd (en nee, niet Gal en HP).
Tegelijk verbaasde ik me dan weer over de ophef over Van Baalen haar proef terwijl die IMO een eerlijke proef reed. Nee, geen proef om te winnen of hoog te scoren maar wel eerlijk naar haar paard.

Volgens mij hebben wij iets heel anders gezien dan, van Baalen staat bij mij niet in het lijstje van paardvriendelijk, fijn, goed van achter naar voor en los aan de voorkant manier van rijden.

En ja, er zijn nog genoeg verbeteringen in het paardenwelzijn te halen. Toch blijf ik het vreemd vinden dat er zo op de negativiteit gericht wordt. De winnares bij de dressuur was zoals dressuur hoort te zijn, waarom is daar niet meer aandacht voor? Waarom zie ik niet filmpjes van haar proeven over facebook gaan? Waarom niet op die manier mensen inspireren? Waarom moeten mensen altijd bashen en zich op het negatieve richten ipv met constructieve oplossingen te komen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:45

_San87_ schreef:
AaronYve schreef:

Bij mij ook, ook die van Isabel, Dorothee en Charlotte o.a.. Het is denk ik wel zo, dat de slechte filmpjes idd meer rondcirculeren en men die ook eerder te zien krijgt.

Ja dat is wat ik bedoel :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:54

Loretta schreef:
De PVDD ruikt ook bloed.

Ik heb de kamervragen gelezen en ze praten volledig Dier en Recht na, ik vind het heel erg zorgelijk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:04

_San87_ schreef:
Loretta schreef:
De PVDD ruikt ook bloed.

Die mensen weten niet dat die partijen niet weten waarover zij spreken. Of dat die partijen op zijn minst feitjes draaien in hun voordeel.

Er zijn ook genoeg bokkers die zelf paardrijden en toch PVDD stemmen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:09

Loretta schreef:
_San87_ schreef:

Er zijn ook genoeg bokkers die zelf paardrijden en toch PVDD stemmen.

Prima, dan zullen zij vast vinden dat de PVDD punten heeft. En dat mag.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:11

Elisa2 schreef:
Loretta schreef:
De PVDD ruikt ook bloed.

Ik heb de kamervragen gelezen en ze praten volledig Dier en Recht na, ik vind het heel erg zorgelijk.

De kamervragen zijn zo opgesteld dat iemand die er geen verstand van heeft er maar 1 ding op kan beantwoorden. Neem nu het bit en de zweep. Ze weten wel dat ze deze vragen stellen aan een minister die zelf niet paard rijdt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:01

Elisa2 schreef:
Volgens mij hebben wij iets heel anders gezien dan, van Baalen staat bij mij niet in het lijstje van paardvriendelijk, fijn, goed van achter naar voor en los aan de voorkant manier van rijden.

En ja, er zijn nog genoeg verbeteringen in het paardenwelzijn te halen. Toch blijf ik het vreemd vinden dat er zo op de negativiteit gericht wordt. De winnares bij de dressuur was zoals dressuur hoort te zijn, waarom is daar niet meer aandacht voor? Waarom zie ik niet filmpjes van haar proeven over facebook gaan? Waarom niet op die manier mensen inspireren? Waarom moeten mensen altijd bashen en zich op het negatieve richten ipv met constructieve oplossingen te komen?

Met Go Legend in de proef die ik gezien heb was ze één van de eerlijkere ruiters. Dat zegt dus vast wat over de rest van de rijderij. En nee, het was niet "goed". Maar de ophef die er rond geweest is had voor andere ruiters beter gepast.

En dat er zo gericht wordt op het negatieve is een geheel menselijk fenomeen dat in de psychologie uitgebreid besproken geweest is. Onze hersenen zijn "geprimed" om negatieve dingen beter te onthouden dan positieve.
En men moet "bashen" omdat het goede al goed is en het negatieve in dit geval een hoop leed veroorzaakt.

Constructieve oplossingen zijn simpel: Minder trekken, meer punten op harmonie en ook lager punten als die harmonie er niet is. Die oplossingen worden al jaren aangebracht. Als spectaculair met veel druk niet scoort stoppen ze er vanzelf mee want dan levert het niks meer op. Verbied die stang ook maar eens. Het gaat hier over de top. Die horen het ook op een trensje te kunnen. Dan kunnen ze al een boel minder verbloemen. Want een heel aantal gebruikten die stangteugel als trensbit. Die sturen dat paard echt niet meer rond zonder stang. Juu, weg met die stang. Stang heeft geen enkel voordeel behalve het voordeel dat je niet moet willen geven. Dus of jij maakt je ook schuldig aan dat geheel menselijke fenomeen en onthoud alleen het bashen. Of je hebt onder een steen geleefd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:32

De stang is niet gemaakt om vast te blijven houden. Ben het er niet mee eens dat het geen enkel voordeel heeft. Als je er goed mee kan rijden en kunt verfijnen zoals het bedoeld is dan kan het een prima meerwaarde zijn.

Voor de rest ben ik het eens met je constructieve gedachten. Dit is dan ook wat ik bedoel wat zinvoller is om over te discussiëren om positieve veranderingen te verkrijgen dan het bashen wat ik veel zie op oa social media. Het zal best menselijk zijn maar veel mensen slaan er enorm in door en DAT is wat ik bedoel. Zeker als ze vasthouden aan het zwart-witte (alle dressuur is slecht, alle bitloze 24/7 buiten is goed) Even gechargeerd gezegd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:39

En wat is de verfijning van een goed gebruikte stang?
En hoeveel goed gebruikte stangen zie jij op wedstrijden of heb je gezien op de OS ?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:36

DuoPenotti schreef:
Bij voorn kan ik het me voorstellen...laat ik maar niet zeggen waarom....

Maar er zijn echt wel paarden die graag op wedstrijd gaan.
Meerdaagse weet ik niet, dat heb ik nooit gedaan.
Maar showen op wedstrijd, ja zeker. Er zijn echt paarden die graag gezien worden, zelf air hebben waar je u tegen zegt.
Die op wedstrijd nog eens extra hun best doen.

Maar nee dat zijn niet de paarden die gedwongen worden. Niet boven hun niveau gevraagd worden.
Naast de sport ook paard mogen zijn.

Heb nog nooit een paard ? dier in het algemeen gezien die roept: Gezellig........ik mag weer op wedstrijd. 9 van de 10 keer is die gewoon goed geprogrammeerd en kan ontspannen genieten van alle extra aandacht die meestal met goede prestaties samen gaan.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:38

Ayasha schreef:
Sizzle schreef:
Ayasha, als iedere combinatie waarvan het paard stress had afgegroed zou hebben dan waren we waarschijnlijk in een uurtje wel klaar met de hele OS paardensport, alle takken samen :P

Niet ‘stress’ maar extreme stress die je niet kan laten af vloeien. :) er is een verschil tussen ‘ik ben in een vreemde ring en dus onzeker’ dat je kan begeleiden naar ‘ik ben in een vreemde ring maar ken mijn werk en vertrouw mijn mens!’

En ‘ik ben op een vreemde plek en ben doodsbang!!’ Waar niks meer aan te begeleiden is.

Mooi gezegd. _/-\o_

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:42

Ayasha schreef:
En hoeveel goed gebruikte stangen zie jij op wedstrijden of heb je gezien op de OS ?

Heb je weleens met S&T gereden? Het werkt heel anders in dan een trens. Mijn ervaring is dat je met een pink beweging al een reactie van een paard kan krijgen waar dat met een trens niet zo is. Mits de stang dus ook echt gebruikt wordt waarvoor deze bedoeld is en niet om vast te blijven houden. Dit is ook te merken aan de mond van het paard, goede ruiters wisselen trens en S&T af.

Ik heb een aantal fijne combinaties gezien met ontspannen stangteugels maar ook teveel die maar vast bleven houden aan de stang. Daarom pleit ik nog steeds voor -2 bij ieder onderdeel bij een te strakke stangteugel. Want dat is niet waar S&T voor bedoeld is en je krijgt ook paarden met monden van beton.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:54

Elisa2 schreef:
Ayasha schreef:

Heb je weleens met S&T gereden? Het werkt heel anders in dan een trens. Mijn ervaring is dat je met een pink beweging al een reactie van een paard kan krijgen waar dat met een trens niet zo is. Mits de stang dus ook echt gebruikt wordt waarvoor deze bedoeld is en niet om vast te blijven houden. Dit is ook te merken aan de mond van het paard, goede ruiters wisselen trens en S&T af.

Ik heb een aantal fijne combinaties gezien met ontspannen stangteugels maar ook teveel die maar vast bleven houden aan de stang. Daarom pleit ik nog steeds voor -2 bij ieder onderdeel bij een te strakke stangteugel. Want dat is niet waar S&T voor bedoeld is en je krijgt ook paarden met monden van beton.

Ik wel. En wat je zegt klopt, maar voor die verfijning is een stang echt niet noodzakelijk, dat die pink snel een reactie heeft is puur doordat het bit steviger inwerkt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:01

Nou het verschil vind ik dat ze sneller geneigd zijn op een trens te gaan hangen waarmee je ze met de stang makkelijker van de hand af op het achterbeen houdt. Wisselend per paard en afhankelijk van de lichaamsbouw.
Sommige zijn helemaal niet fijn met S&T en van mij zou trens/ bitloos etc ook allemaal toegestaan mogen worden in de GP op internationaal niveau.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:03

Of we gaan weer terug naar het traditionele 3-1 teugelvoeren.