Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:52

Change3x schreef:
Grappig dat jij vanaf je beeldscherm kunt beoordelen of een paard nog pijnvrij kan leven of niet.

Henk, ik denk dat in het topic reageren geen zin heeft. In de ogen van de de meeste Bokkers die hier reageren kan PZB niks goed doen en kun je ook niks reageren wat wel goed genoeg is.

Mensen die wel serieuze vragen hebben en niet uit zijn op zeiken om het zeiken omdat het PZB is, kunnen hem misschien het beste privé benaderen.

Ik zie niemand hier zeggen dat ze niets goed kunnen doen. Er word hier door Henk zelf gevraagd om vragen te stellen. Alleen de best onderbouwde vragen word geen antwoord op gegeven dus wat moeten we dan doen? Babootje stelt toch hele normale vragen en formuleert het ook nog eens top. Als Henk daarop alleen zegt dat het hilarisch is, tja sorry maar dan verlies je best heel wat geloofwaardigheid volgens mij.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:54

afkepieteke schreef:
Over de inkomsten van YouTube, ik meende dat die voor Calijn zelf zijn, en niet naar de stichting gaan. Maar kon het zo 123 even niet terug vinden.

Dit lijkt me eigenlijk ook logisch. Maar ook dan is een vermelding het minste wat je kunt doen om verwarring te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:54

Gini schreef:
Sorry neetoch, maar puur naar dat punt gekeken ben je in mijn ogen tegen de verkeerde aan het schreeuwen. Achter ieder paard zit een eigenaar die niet (genoeg) meer om het beestje gaf en er niets beter op vond dan het bij Paard zoekt Baas te dumpen.
Dat maakt niet alles wat deze stichting doet meteen helemaal goed en er zijn genoeg vragen in dit topic die wachten op een antwoord, maar puur op dat punt zou ik dan eerder tegen die zogenaamde paardenliefhebbers gaan roepen dan tegen Paard zoekt Baas.

Hier heb je zeer zeker een punt Gini.

Danny567

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:59

henktennapel schreef:
Ik kom nu niet meer bij van het lachen, nu staat er wel in 1 keer een winst en verlies rekening op. En dat we die nu toegevoegd hebben, nou sorry het is een bestaande PDF en stond er al de hele tijd op.
Het lijkt me zinvol om die eens een keer te bestuderen, weet je exact wat er binnen is gekomen en uit is gegaan. Wil je wel even meegeven dat we in 2018 462 euro aan donaties binnen hebben gekregen. Dus dan weet je dit vast. Dat is nu wat ik bedoel.......Lezen....en even de volledige balans en winst en verlies rekening bekijken. In 2019 komen de grotere donaties in zicht. Als je nog meer vragen hebt, wil ik deze wel beantwoorden of nader aangeven waar je bepaalde zaken kunt vinden ;-)

462 euro is echt uit de lucht gegrepen. Graag zou ik hier bewijs van zien, want afgaand op eerdere berichtgeving en de laaste donaties lijkt hier wel min een 0 vergeten

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:00

Babootje schreef:
henktennapel schreef:
Het is zoals het is...

.
Er staat nu weliswaar een W&V rekening op de website, maar die roept nog wel wat vragen op. En de balans is natuurlijk niet in balans en het beeld onjuist. Dat is geen onterechte constatering.

Even diagonaal door de W&V rekening heen lezend.

Bijvoorbeeld de volgende vragen:

Omzet:
Waarom zijn er bedragen steun aan ZGTD afgetrokken van de omzet in 2018 als (zoals jullie zelf laten weten, pas in 2019 de steun stopt en de schuld tot in 2020 is opgelopen tot 180.000 (in 10 jaar tijd af te lossen?)
Waar vind ik de omzet uit jullie social media (Youtube, Facebook, TikTok, Instagram)? Youtube moet met 62000 abonnee's en Instagram met 101000 volgers toch wel wat opleveren?
Waar vind ik de waarde van de giften (zadels en aanverwante artikelen). Dit is ook omzet. Staat overigens ook niet op jullie balans.

Kosten:
Wat valt er onder inkoopwaarde omzet van ca 19.000? Is dit alleen merchandise, en zo ja als er nog merchandise niet verkocht is, waar vind ik dit dan terug op de balans als waarde bij de vlottende activa.
Wat valt er precies onder de opvangkosten en de overige opvangkosten?
(Niet de overige bedrijfskosten en de huisvesting van de paarden want die wordt apart erbij opgeteld)
Bij de omzet zie ik de omzet uit bruikleen bijdragen paarden van ca 40.000. Dat zijn neem ik aan de adoptiebijdragen. Die vertegenwoordigen een bepaalde (kortlopende) waarde in je bedrijf. Waarom vind ik die niet terug bij de vlottende activa op de balans?
Hoeveel paarden betreft dit? Hoeveel adoptiepaarden en hoeveel weidemaatjes zijn er dit jaar geplaatst?

Zelf draai ik ook een stichting,maar dit zijn erg eerlijke en normale vragen. Aangezien er veel giften mee gemoeid zijn lijkt me een net antwoord wel terecht, dit zijn geen penny vragen!!!
Dat is een begin van een nette balans en jaarrekening gewoon het minimale staat er niet opgevoerd.
Dus waar zijn hierop de antwoorden ?
Specificatie van personeelskosten ben ik ook wel benieuwd naar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:13

afkepieteke schreef:
Over de inkomsten van YouTube, ik meende dat die voor Calijn zelf zijn, en niet naar de stichting gaan. Maar kon het zo 123 even niet terug vinden.

Dat is dan niet correct. Het is de social media van Paardzoektbaas. Daar horen de inkomsten te landen.
Wie is Calijn dat ze 65 K volgers zou hebben op Youtube en 101.000 op Insta? Ik denk dat daar echt wel serieus wat inkomsten uit komen.

Alle niet financiële donaties, zoals zadels, dekens en andere toebehoren mis ik volledig in de waardeverantwoording. Ook al zijn het giften, ze vertegenwoordigen een waarde en die zou ik terug willen zien.

Verder tast ik totaal in het duister waar de opvangkosten (van 60.000) uit bestaan
de stalkosten staan genoemd per jaar bij bedrijfskosten (ca 12 a 13.000 per jaar) die komen daar nog eens bovenop in de in totaal 17.000 bedrijfskosten die nog extra worden berekend, maar geen inzicht in hoeveel stallen. Aangezien Henk op zoek is naar een grotere accomodatie met 34 stallen, kunnen dat in ieder geval geen 34 stallen zijn. Als ik het combineer met wat zij zelf vermelden aan stalkosten 250 euro schat ik in dat het er zo ongeveer 10 zullen zijn. Tel daarbij de fourage gemiddeld 150,00 per maand per paard x 10. Dan kom ik aan een. jaarlijks fouragebedrag van 18.000. Daarom mijn vraag: wat zit er nu precies in die opvangkosten? Mogelijk wat dierenartskosten, maar aangezien de paarden met een gezondheidsverklaring, ingeent en ontwormd moeten worden geleverd kunnen dat er niet zoveel zijn.
Voor weidemaatjes moet je als eigenaar ook de stalkosten en eventuele dierenartskosten betalen totdat zo'n dier is geplaatst. Dat is ook omzet, maar die zie je niet ergens terug (de weidemaatjes betalen zichzelf). Tenzij dat zit bij de omzet van de adoptiepaarden, maar dat is niet zo omschreven.
Ik vind het allemaal allerminst transparant.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 31-10-20 18:21, in het totaal 6 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:15

Ik heb vooral het gevoel dat er heel erg om de hete brij gedraaid wordt door PZB.
Via Zoom is dat natuurlijk veel makkelijker om er een verhaaltje omheen te draaien en de afleiding op een ander onderwerp te vestigen. Hier op Bokt zet je het op schrift en is het ook voor iedereen te vinden en na te lezen. Dat is wellicht niet voor iedereen in deze zaak fijn.

Danny567

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:48

Babootje schreef:
henktennapel schreef:
Op de vraag van Babootje, we hebben de accountant de opdracht gegeven om de jaarstukken op te laten stellen in Jip en Janneke taal voor iedereen begrijpbaar. De jaarrekening zal niet meer verdicht gepubliceerd worden. Dan is het ook te begrijpen voor mensen die geen kennis hebben van boekhouden.

Heeft Jip of Janneke ze dan ook opgesteld?
Want de jaarrekeningen van PZB zijn geen jaarrekeningen. Hier zou geen accountant zijn handtekening onder zetten. Er valt niets uit op te maken. Zoals gezegd, er ontbreekt een W&V rekening (waarin inkomsten en uitgaven worden verantwoord) en de balans is om je dood te schrikken. Daar klopt helemaal niets van.

Hier zou ik ook beniewd naar zijn want zonder goedgekeurde stukken zegt de info die je van pzb krijg in de zoom meeting helemaal niets en is puur gebaseerd op want Henk zou zeggen of zelf uit zijn mouw schudden om zo de stukken voor ons kloppend te laten lijken

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:49

henktennapel schreef:
Ik kom nu niet meer bij van het lachen, nu staat er wel in 1 keer een winst en verlies rekening op. En dat we die nu toegevoegd hebben, nou sorry het is een bestaande PDF en stond er al de hele tijd op.
Het lijkt me zinvol om die eens een keer te bestuderen, weet je exact wat er binnen is gekomen en uit is gegaan. Wil je wel even meegeven dat we in 2018 462 euro aan donaties binnen hebben gekregen. Dus dan weet je dit vast. Dat is nu wat ik bedoel.......Lezen....en even de volledige balans en winst en verlies rekening bekijken. In 2019 komen de grotere donaties in zicht. Als je nog meer vragen hebt, wil ik deze wel beantwoorden of nader aangeven waar je bepaalde zaken kunt vinden ;-)

Ok Henk, lachen Henk.

Paard zoekt baas paardenopvang voelt zich geweldig.
12 juni 2018 ·
We hebben vandaag een donatie van 6000 euro ontvangen van Müller European truck &Trailer Care voor paard zoekt baas. We zijn hier super blij mee!!!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:52

Oeps, die 462 euro klopt dus al niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:07

Danny567 schreef:
462 euro is echt uit de lucht gegrepen. Graag zou ik hier bewijs van zien, want afgaand op eerdere berichtgeving en de laaste donaties lijkt hier wel min een 0 vergeten

Dat is wat in de jaarrekening staat.. Maar niet geauditeerd, dus wij van WC eend...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:13

Wat is dit ontzettend vreemd aan het worden. Henk, wat zeg je nu weer?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:09

Wat zouden de leasekosten inhouden? die zag ik ook voorbij komen...

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:15

Cayenne schreef:
Ik heb vooral het gevoel dat er heel erg om de hete brij gedraaid wordt door PZB.
Via Zoom is dat natuurlijk veel makkelijker om er een verhaaltje omheen te draaien en de afleiding op een ander onderwerp te vestigen. Hier op Bokt zet je het op schrift en is het ook voor iedereen te vinden en na te lezen. Dat is wellicht niet voor iedereen in deze zaak fijn.

Precies dit. Via zoom beetje lollig doen, om de antwoorden heen draaien, over iets anders beginnen, afleiden, zielig doen over die magere shetjes etc.

Als je gebruik maakt van geld van anderen door een zielig verhaal op te hangen, is het minste wat je kan doen schriftelijk openheid van zaken te geven.

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:25

Christiene schreef:
Zo he wat een reacties

Geeft hij de mogelijkheid om vragen te beantwoorden is het nog niet goed

Iedereen die het wil kan toch dat gaan doen.

Dit dus.
Er wordt de mogelijkheid gegeven om vragen te stellen via zoom, dat lijkt me toch een stuk persoonlijker dan zo typen vanachter je beeldscherm. Dus waarom de discussie hier nou weer verder willen voeren terwijl er is aangegeven dat je in gesprek kunt gaan?
Je lost een meningsverschil met anderen toch ook niet vanachter je beeldscherm via een berichtje op? Dan bel je toch ook even of ga je langs?
Het is goed dat er vragen worden gesteld maar dan is het ook fair om in te gaan op de mogelijkheden die je gegeven worden.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:32

Ik zie creatief boekhouden niet als een meningsverschil waarvoor ik met iemand een zoom meeting in hoef waarvan ik ongetwijfeld niet de inhoud mag delen en/of niet de antwoorden krijg op de gestelde vragen.

Ik verbied het nageslacht gewoon om zakgeld te doneren aan vage zaken. :D

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:33

Geen intresse in zoom of discussie,
Gaat over een diefstal, met bijzondere bedragen en vraag om bijstand.
Dan wordt er hier terechte vragen gesteld over hun financiele situatie en openheid. Dat zijn schriftelijke zaken. Dat is amper te beantwoorden via zoom.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:34

Danny567 schreef:
henktennapel schreef:

Blijkbaar 2 nullen als er minstens 6000 van 1 donateur komt.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:34

Ik snap dat afgeven ook niet zo goed. Ga met de goede man in gesprek. Meneer Henk geeft allerlei opties om in gesprek te komen. Als het je zo ter harte gaat allemaal, maak er dan gebruik van.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:38

Nabster schreef:
Ik snap dat afgeven ook niet zo goed. Ga met de goede man in gesprek. Meneer Henk geeft allerlei opties om in gesprek te komen. Als het je zo ter harte gaat allemaal, maak er dan gebruik van.

Hij geeft toch ook zelf aan dat hij vragen via welk medium dan ook graag beantwoord, daar wordt hier gebruik van gemaakt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:41

Quote:Dat zou ik u wel persoonlijk uit kunnen leggen, maar ik ga daar hier niet inhoudelijk op in, dit zou gezien kunnen worden als het gooien met modder....Goya kent mij en ik ken haar, maar persoonlijke zaken laat ik liever achterwege op dit forum. Iedereen kan Googlen op internet, wat zij doet en wat zij gedaan heeft...

Uhm ik Gohya, ik ken jou niet echt persoonlijk,heb je toen 1 keer gezien, maar mijn inmiddels overleden partner,kende jou wel.Vanuit Enschede? daar woonde hij ver voor mijn tijd.
Ik werkte idd.mee aan Zinloos Geweld tegen Dieren Preventie.Vind dat een heel goed iets.Na de opnames geen contact meer gehad met jou,wel met Vincent.Geen idee waar die gebleven is,hij was ook onderdeel van de stichting ZGTD, hele aardige, eerlijke man.
En idd.paar jaar later begon jij je opvang.Ik heb toen vaak gezegd dat het niet kan wat je doet, o.a. zoveel geld vragen voor adoptie, mensen geen geld terug geven als het adoptie paard terug komt vanwege b.v.geen klik en dat het niet kan om zoveel geld te vragen voor stalling van een weide maatje.Ja ik noemde het Moderne paardenhandel.Met mij zeiden meerdere dat.Toen werden we allemaal geblokkeerd.
Je zei toen dat paarden opvangen veel geld kost, klopt! Maar dat weet je als je ermee begint,anders moet je er niet aan beginnen.Een opvang kost alleen maar geld,je verdient er alleen een goed gevoel mee, geen geld.
Ik vraag niet om donaties, wij betalen alles uit eigen zak.
Ik eet liever wat minder,ik ga ver om een paard te helpen.Maar wat ik niet kan waarmaken, begin ik dan ook niet aan.Ik ben maar heel kleinschalig,ik kan niet teveel paarden opvangen,te weinig land en te weinig geld ervoor.
Ik ben toen gewaarschuwd,ga niet in zee met Henk ten Napel.
Ik heb geen wrok tegen jullie, tegen niemand.

Danny567

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:53

462 euro is echt uit de lucht gegrepen. Graag zou ik hier bewijs van zien, want afgaand op eerdere berichtgeving en de laaste donaties lijkt hier wel min een 0 vergeten[/quote]
Blijkbaar 2 nullen als er minstens 6000 van 1 donateur komt.[/quote]

Wat ik al zei alles wat wordt gezegd door PZB heeft geen waarde als het niet getoetst is.. Het begint er steeds meer op te lijken dat er een beerput is losgetrokken die voor sommigen liever gesloten had moeten blijven.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:02

Nabster schreef:

Dat doen we hier. 1 plek. Voor iedereen te lezen. Geen misverstand mogelijk over verkeerd horen en doorvertellen, of wat dan ook. Gewoon voor iedereen dezelfde informatie.

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:06

Shae schreef:
Ik zie creatief boekhouden niet als een meningsverschil waarvoor ik met iemand een zoom meeting in hoef waarvan ik ongetwijfeld niet de inhoud mag delen en/of niet de antwoorden krijg op de gestelde vragen.

Ik verbied het nageslacht gewoon om zakgeld te doneren aan vage zaken. :D

Je suggereert dat je ongetwijfeld de antwoorden niet krijgt op de gestelde vragen, hoe kun je dat nou van tevoren al weten? Eerst doen, dan oordelen. En de inhoud delen kun je ook overleggen. Jullie zouden er ook (in overleg met alle deelnemers) een verslagje van kunnen maken met de vragen en antwoorden die gegeven zijn en die delen.

En het nageslacht verbieden om zakgeld te doneren is je goed recht, dat mag altijd natuurlijk.

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:08

gohya schreef:
Quote:Dat zou ik u wel persoonlijk uit kunnen leggen, maar ik ga daar hier niet inhoudelijk op in, dit zou gezien kunnen worden als het gooien met modder....Goya kent mij en ik ken haar, maar persoonlijke zaken laat ik liever achterwege op dit forum. Iedereen kan Googlen op internet, wat zij doet en wat zij gedaan heeft...

Uhm ik Gohya, ik ken jou niet echt persoonlijk,heb je toen 1 keer gezien, maar mijn inmiddels overleden partner,kende jou wel.Vanuit Enschede? daar woonde hij ver voor mijn tijd.
Ik werkte idd.mee aan Zinloos Geweld tegen Dieren Preventie.Vind dat een heel goed iets.Na de opnames geen contact meer gehad met jou,wel met Vincent.Geen idee waar die gebleven is,hij was ook onderdeel van de stichting ZGTD, hele aardige, eerlijke man.
En idd.paar jaar later begon jij je opvang.Ik heb toen vaak gezegd dat het niet kan wat je doet, o.a. zoveel geld vragen voor adoptie, mensen geen geld terug geven als het adoptie paard terug komt vanwege b.v.geen klik en dat het niet kan om zoveel geld te vragen voor stalling van een weide maatje.Ja ik noemde het Moderne paardenhandel.Met mij zeiden meerdere dat.Toen werden we allemaal geblokkeerd.
Je zei toen dat paarden opvangen veel geld kost, klopt! Maar dat weet je als je ermee begint,anders moet je er niet aan beginnen.Een opvang kost alleen maar geld,je verdient er alleen een goed gevoel mee, geen geld.
Ik vraag niet om donaties, wij betalen alles uit eigen zak.
Ik eet liever wat minder,ik ga ver om een paard te helpen.Maar wat ik niet kan waarmaken, begin ik dan ook niet aan.Ik ben maar heel kleinschalig,ik kan niet teveel paarden opvangen,te weinig land en te weinig geld ervoor.
Ik ben toen gewaarschuwd,ga niet in zee met Henk ten Napel.
Ik heb geen wrok tegen jullie, tegen niemand.

Beste Yvonne....https://www.bikersforanimals.nl/nieuws/ ... ang-ermelo