mysa schreef:Goed, doe zelf ook iets. Mijn paarden worden helemaal gestressed op stal. Hebben hun leven lang nog niet opgesloten gestaan. Ik heb lang geprobeerd om ze er aan te laten wennen, ze eten er nu hun hooi. Zolang de deur open blijft....
Paddock heb ik omheind met gaas en aan de buitenkant onder en boven stroomdraad. Isolateren voor nog eens twee draden er tussenin. Voor het lint weer even sparen. Ook even sparen voor een nieuw lichtnetapparaat want de huidige is, vrees ik, niet sterk genoeg voor een wolf.
Maar dan: achter de paddock ligt een wal. Die is niet van mij en daar kan ik dus niets mee. Dus als een wolf op die wal gaat staan, is het een klein kunstje om over het hek te vliegen. Komt nog bij dat wolven in het buitenland hebben bewezen om ruim hoger dan 1.60 te springen.
Voor de wei, die 300m verderop uit het zicht ligt, heb ik al helemaal geen oplossing. Maar daar laat ik ze dus ook hooguit een paar uur overdag staan.
Mooi ego-postje maar mijn situatie is vergelijkbaar met die van heel veel paardenhouders. Ik wil er maar mee zeggen dat het allemaal wat simpeler klinkt dan het in de praktijk is.
Het is toch ook totaal van de zotte dat je honderden, zo niet duizenden dieren op stal (pot dicht!) op moet sluiten waarmee zij flink op hun welzijn in moeten leveren voor dat handje vol wolven? De wereld op zijn kop hoor.