pmarena schreef:Ik snap best dat ze oproepen om geen geld te geven voor deze "verbetering"...inderdaad omdat het dan nog steeds een sneu zaakje is, dus eigenlijk gewoon "zonde geld". Als je er realistisch naar kijkt zou het veel beter zijn om die stands en alles lekker origineel te houden en er een museum e.d. functie aan te geven.
Ik weet ook niet zo goed wat ik moet denken van de eigenaar van de paarden die er nu staan.
Als je hoort dat hij zijn paarden voorheen ook op stands had staan, en er nog vrij recent mee verhuisd is naar deze locatie met stands en geen buitenruimte... dan wist hij toch ook waar hij aan begon
Als je even uitgaat van het beste in de mens dan zou je nog kunnen bedenken dat hij wellicht wat wijzer is geworden en nu van die stands af wil. Maar er dan ook op aanstuurt dat een ander dit gaat betalen. Ik weet het niet hoor.
Zou het nou echt heel lastig zijn om, als je echt je paarden wat meer welzijn wilt bieden, je hele spulletje op te pakken en elders een locatie te vinden die beter geschikt is voor het houden van paarden? Ik heb geen idee of er wat locaties beschikbaar zijn. Die Hollandsche Manege huren zal vast ook niet goedkoop zijn....of zou de huur daarvan expres laag gehouden worden om een groot-paardenhouder te verleiden om zijn dieren daar neer te zetten zodat men zich in Amsterdam op de borst kan blijven kloppen dat ze zo'n "levend museum" hebben...?
In het begin van het topic heb ik ook al aangegeven dat als de uitbater van de Hollandse manege verstandig zou zijn dat hij dan op zoek gaat naar een andere locatie. Aangezien dat deze strijd uitgerekend in het "progressieve" Amsterdam zo of zo een verloren strijd is. Als je alleen al kijkt hoe de Amsterdamse gemeenteraad op andere vlakken handelt dan wil je binnen die gemeentegrens zo of zo geen manege runnen op dit moment.
Wel zijn er ook aanwijzingen dat deze paarden wel degelijk regelmatig naar een andere locatie worden gebracht waar ze weidegang hebben en verwisseld worden. Uiteraard hoor je D&R daar niet over. Mijn angst is dan ook een beetje dat zorda de Hollandsche manege haar deuren sluit D&R het gaat proberen bij 1 van de andere maneges in Amsterdam zoals bijvoorbeeld Manege de Ruif of manege Geuzeneiland.