germie schreef:kiki1976 schreef:Volgens de paarden kliniek hier die veel samenwerkt met andere grotere klinieken is het juist niet opgeblazen en zijn er wel degelijk veel meer heftige gevallen dan andere jaren.
Hun geven wel aan, geen paniek maar voorzichtigheid is zeer zeker aan te raden. Tevens gaan ze mee in het advies na veel overleggen/besprekingen betreft het extra enten als de enting ouder is dan 6mnd.
Overigens allen enten als er geen zieke gevallen op stal zijn.
Nou dan maar liever €30 extra uitgeven preventief, dan had ik maar....
Wel denk ik dat het voor de verspreiding van het virus het meegespeeld heeft dat minder mensen op wedstrijd gingen en in combinatie met de feestdagen.
Zijn idd wel genoeg stallen die het stilhouden. Onze da zei ook. Als de eigenaar wilt dat het word stilgehouden hun het niet naar buiten mogen brengen.
Ik betaal nog altijd 60 euro voor inenten. Is het goedkoopste hier. Geen noodzaak om het vaker te doen.
1 keer per jaar is zat. Knhs houdt ook dit aan.
Poeh dan is jouw da echt duur! Ik betaal €29,76 voor de enting bij onze kliniek.
Die zeggen dat je binnen het jaar opnieuw moet enten wanneer je wedstrijden rijdt. In mijn ogen wat anders dan de tijdsbestek dat een enting werkzaam is.
En in dit geval ging het om de voldoende werkzaamheid van de influenza. Die neemt met 5/6 mnd af in werking.