[BLOG] Mongol Derby 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:36

9.35 hier, Devan weer op kop vanaf 11, Hinke tussen 10 en 11!!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:39

Rijdt ze nou serieus op de vijfde of zesde plek?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:40

Lijkt er wel op!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:46

Wat doet ze het goed!

Iemand enig idee hoe de andere Nederlander er voor staat op dit moment?

Alle berichtjes zijn Engels vandaar xD

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:46

Knap van Hinke. Ze gaat als een speer vandaag.

Maar ik zie nu pas hoe mooi dit land is qua natuur.
Nooit zo bij stil gestaan. Ik dacht dat het gewoon een grote dorre vlakte was.
Maar het is daar beeldschoon.!!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:48

JesdaJinn schreef:
Wat doet ze het goed!

Iemand enig idee hoe de andere Nederlander er voor staat op dit moment?

Alle berichtjes zijn Engels vandaar xD

Rourke rijdt tussen HS8 en HS 9

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:53

Charlotte heeft een vetpenalty. Dan zal de voorsprong voor Devan wel weer groter worden.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:56

Marie_Anne schreef:
Leuk dat je dit weer doet Novalues, en ook fijn dat er niet iedere dag een nieuwe blog is maar alles in 1 topic.

Mee eens! Ik ben ook wel blij met deze opzet. De updates plaatsen we alsnog op VN voor mensen die de Mongol Derby nog niet kennen of dit topic nog niet gevonden hebben, maar alles in dit topic leest heel fijn :j

Ik vroeg me vanmorgen trouwens af hoe het zit met wassen, en dan met name je haren wassen. :+ Als ik mijn haar 3 dagen niet was gaat het namelijk verschrikkelijk jeuken en dat lijkt mij onder een cap helemaal erg. Is er een mogelijkheid daar om toch af en toe je haren of lichaam te wassen? Is dat dan op Horse stations?
Sorry als het een stomme vraag is hoor :+

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:59

Ik vond al dat Charlotte wel erg lang bij HS 11 bleef staan.
Nu snap ik het.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 10:38

Dankjewel voor de update chris! Ik heb gisteren en zal vandaag grotendeels moeten missen. Zondag sluit ik weer aan bij het stipjes kijken en twitter lezen. :)

@nissima: ik kreeg de indruk dat er weinig mogelijkheden zijn tot wassen, in een ander jaar was er een warm meer in de buurt van de finish waar alle deelnemers het meeste vuil van zich afwasten.
Ik denk ook dat het af hangt van de temperatuur. Als het overdag alleen maar regent enzo, wil je jezelf dan afkoelen met een nat hoofd? Dan kost het alleen maar meer energie om jezelf warm te houden. Ik denk dat je die energie beter voor andere dingen kunt gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 10:41

Nissima schreef:
Marie_Anne schreef:
Leuk dat je dit weer doet Novalues, en ook fijn dat er niet iedere dag een nieuwe blog is maar alles in 1 topic.

Mee eens! Ik ben ook wel blij met deze opzet. De updates plaatsen we alsnog op VN voor mensen die de Mongol Derby nog niet kennen of dit topic nog niet gevonden hebben, maar alles in dit topic leest heel fijn :j

Ik vroeg me vanmorgen trouwens af hoe het zit met wassen, en dan met name je haren wassen. :+ Als ik mijn haar 3 dagen niet was gaat het namelijk verschrikkelijk jeuken en dat lijkt mij onder een cap helemaal erg. Is er een mogelijkheid daar om toch af en toe je haren of lichaam te wassen? Is dat dan op Horse stations?

Wassen is er niet bij hoor. Daar staat je hoofd ook niet naar. Iedere dag en schone onderbroek is de meeste luxe die je hebt. (Als je die al hebt :') )

Iig zo heb ik het van Chris begrepen.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 10:44

Nissima schreef:
Marie_Anne schreef:

Wassen? :+ Ain't gonna happen. ;) Nee.. wassen is er echt niet bij. Schaar mee voor na de finish. :+ Ik heb tijdens het douchen na de derby nog nooit zo'n bruin water van me af zien stromen. Overigens is op veel plekken wel iets van een beetje zeep. Want als je handen helemaal niet wast in zo'n land is dat natuurlijk echt niet heel handig met het oog op ziekten.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:19

Dus toch niet :oo Heftig! Ik kan me wel voorstellen dat je 10 dagen niet douchet, maar die jeukende haren lijken me vreselijk :D
Maar misschien heb je ook wel helemaal geen tijd om je daar druk om te maken :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:05

Wat gaat Hinke goed zeg!
HS12 halen wordt lastig als de gps locatie klopt die ik kan zien.

En Rouke is ook weer een stuk opgeschoven, lijkt of ze op HS9 blijft.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:07

Novalues schreef:
Aleeneh schreef:
Ja toen jij hem reed moest er nog veel meer zelf genavigeerd worden, of niet?

Ja dat klopt. Dit jaar (en vorig jaar en misschien ook dat jaar daarvoor) hebben ze een ideale lijn die ze simpelweg (ik zeg nu simpelweg, maar ook dit is voor sommige ruiters aan opgave) kunnen volgen. Daarmee voorkom je dat ze eindeloos in bergen terecht komen. In mijn jaar hadden we een tekstuele beschrijven en een punt in je GPS, waar je een hemelsbrede lijn heen zag lopen, maar hemelsbreed was meestal niet het meest efficients. Plus, in mijn jaar en waarschijnlijk de jaren ervoor ook, want het terrein wat meer bergachtig. Dat lijken ze er nu ook behoorlijk uitgehaald te hebben. Hoe het bij Frederique was ben ik even vergeten. Misschien dat zij wel echt alleen kaart en kompas hadden.

Marrie_L schreef:
Bedankt voor de update!

Wat ik me afvroeg: wat is voor het tempo de beste verdeling qua snelheid/gangen? Ja, alleen maar galoperen is natuurlijk het snelste, maar dat lijkt me niet heel realistisch :')

Lastig te zeggen. Vooral lastig omdat de paarden zelf erg goed hun grenzen aangeven en zich tegelijkertijd niet altijd laten afremmen door jou. In principe is draf het snelst gecombineerd met de meest veilige optie. Maar sommige paarden zijn simpelweg beter in conditie en kunnen prima 20-25km in een lekker tempo galopperen. Andere paarden hebben een mindere conditie of zijn wat luier aangelegd, en zullen dus veel stappen. Wat vooral een " probleem" was (probleem tussen aanhalingstekens) is dat de paarden zich niet alles op laten leggen. Dus dat had twee kanten: niet harder willen als jij harder wilde; maar ook niet zachter willen wanneer jij zachter wilde. Ik kan me nog een etappe herinneren waarbij het telkens wachten was tot het dier weer "afging": dwz sprints van 40-50km per uur totdat het moe was en dan ging hij weer over in stap tot ie weer op adem was, en daarna weer opnieuw in de sprint.. en dat zeker 10-15keer... Maar ik had ook een paard op een lange etappe dat niet harder wilde draven dan 8km per uur.. en dan veertig kilometer lang. Reken maar uit hoe lang het dan duurt. Maar ik heb ook een paard gehad dat de gehele etappe heeft gegaloppeerd met 18-20km per uur waardoor ik minder dan twee uur over een etappe deed. Dat paard kwam binnen met perfecte waardes. Er is dus erg weinig over te zeggen.

Ahh oké, erg verschillend dus. Wat interessant om al die soorten types bij de paarden mee te maken vermoed ik zo (al kan ik me voorstellen dat die veertig kilometer ineens erg lang duurde :')).
Fijn dat ze hun grenzen duidelijk aangeven, maar geeft zo'n paard dat af gaat als die wil niet ook een ontzettend gevoel van controleverlies? Of had je zoiets van 'we komen er vanzelf, ik zie wel wat hij doet'?

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:09

Heeft John Moore deze ochtend niet gereden? Ik geloof dat een paar uur terug zijn stipje op dezelfde plek stond en ik word niet helemaal wijs uit de Twitter

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 13:20

Iemand zei eerder in het topic iets over de de hoeven van Mongoolse paarden. Ik kwam net onderstaande foto tegen. Heb verder geen context. Alleen een fotootje.

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:30

Oeps, dat linker been... :oo

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:39

Heeft Hinke nu een complete hs overgeslagen? Lijkt zo op de kaart.

Ben mijn collega's alweer gek aan het maken. Gelukkig werk ik vandaag met ook een paardengek. Dat scheelt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:45

Dat ene pootje heeft een afzwaaier ...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:47

Een oerzijteen :=

Ik zie Hinke op 3/4 richting HS12.
Lijn lijkt recht voorbij 11 te lopen, maar dat zal wel een trackerdingetje zijn.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:48

Dat lijkt me idd ook.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:56

4 ruiters in de voorhoede halverwege HS13.
En veel mensen gaan buiten overnachten. Hinke lijkt alleen te zijn op haar locatie.
Poeh, dat buiten overnachten lijkt mij zo rot.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:44

senna21 schreef:
Oeps, dat linker been... :oo

Rechter bedoel je :) ..

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:45

Wat is jet hier rustig in het topic vandaag haha