Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GUSTIxBILL schreef:Dit in combinatie met opstijgplaatsen speciaal voor luchtballons en heel mischien iets meer schriktraining met jullie dieren?
Blue_Eyes schreef:Ik denk overigens dat die van mij er niet mee zou zitten. Die stond ook heel geïnteresseerd te kijken naar de traumaheli die eens op stal moest komen. Maar ik vind bovenstaande opmerking wel een klein beetje kort door de bocht
damian23 schreef:Blue_Eyes schreef:Ik denk overigens dat die van mij er niet mee zou zitten. Die stond ook heel geïnteresseerd te kijken naar de traumaheli die eens op stal moest komen. Maar ik vind bovenstaande opmerking wel een klein beetje kort door de bocht
Helicopters vinden ze hier ook niet eng. Dat is een monotoom geluid. Het aangezicht van een luchtballon is ook niet eng. Maar dat Psssssssstttttt... van die luchtballon als ze die branders gebruiken, daar is niet op te trainen. Dat blijft gewoon eng en gegarandeerd dat ze aan de haal gaan.
damian23 schreef:[naam] schreef:Rijjngas is niet van het NBC , de PH-BUS en PH-ESG wel
Het waren er drie. Van wie is Rijjngas? Want ik ga morgen een klacht indienen. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik wil niet iedere avond allert moeten zijn omdat die cowboys over je erf scheren.
Rebecca schreef:Was het wat later ? Lijkt dat ze plek om te landen zochten
damian23 schreef:Klagen bij de bedrijven heeft geen zin. Dat heb ik al zo vaak gedaan en dan krijg je altijd wel een slap excuus over we zaten in een luchtzak. Maar daar geloof ik niet in. Ze vlogen nu al een dorp verderop heel laag. Een van de ballons heeft zelfs even op de grond gestaan. Zonder volgauto's in de buurt waaruit ik opmaak dat ze niet gingen landen. Vervolgens vlogen ze op 40 meter over ons perceel om vervolgens bij het volgende dorp nog steeds heel laag te vliegen.
Wat ik eigenlijk vreemd vind is dat de Knvvl aangeeft dat er zelden incidenten zijn met paarden en luchtballons. Maar als ik hier zo op bokt lees, zijn er wel met enige regelmaat incidenten met peesblessures en zelfs een schedelbasisfractuur tot gevolg. Komt dit omdat er landelijk geen goed meldpunt is waar je incidenten kan melden? Ik denk dat er een landelijk meldpunt moet komen zodat het ook inzichtelijk wordt hoe en hoeveel incidenten er zijn. Zo kunnen de cowboys ook aangepakt worden.
http://knvvl.nl/overleg-afdeling-ballonvaren-en-fnrs/