Update Adelinde mogelijk aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:46

Elisa2 schreef:
Hij zou er van mij ook wat meer nog met de neus er uit mogen lopen..en wat meer rust en een stillere ruiterhand. Maar er is niet per definitie iets mis met een paard wat achter de loodlijn loopt in trainingshouding. Ik zie dat liever dan zogenaamd klassiek terwijl het paard in een valse knik loopt zonder aanspanning van enige spier.

Serieus???? En dit paard loopt bijna 100% vd tijd in valse knik. Lekker met de kin op de borst, kan niet eens vallen vanuit de schoft.
Bij klassiek wil men juist GEEN valse knik terwijl dat bij modern bijna altijd het geval is.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:45

Kendra schreef:
Wat ik ook mis in het filmpje van Dinja van Liere is de afwisseling. Ik weet niet of het slecht is een paard af en toe achter de loodlijn te laten lopen, de meningen blijven verdeeld. Maar het is duidelijk dat het niet de houding is waarin het paard moet lopen om het gewicht van de ruiter zo goed mogelijk te dragen en zelf soepel door de baan te marcheren. En dus zou er tenminste afwisseling in de houding te zien moeten zijn....

Ieder paard loopt wel eens achter de loodlijn. Daar is op zich niks mis mee en dat kan je ook nooit voorkomen. Soms verbreekt het paard het contact omdat hij iets moeilijk vind. Maar het is wel het streven om vervolgens weer te rijden naar een neus voor de loodlijn. Maar dit paard wordt achter de loodlijn getrokken en dat vind ik een ander verhaal.

Lusitana

Re: Update Adelinde mogelijk aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:59

En de reden waarom men dat doet is al helemaal dubieus.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:21

Een 4-jarige hoor je zo niet te rijden als je het mij vraagt en als je het dan hebt over een paar pasjes verzameling voor een 4-jarige in galop, zoals Dinja zegt, ben je daar ook veel te vroeg mee bezig. Ik hou meer van dit soort rijden (en lesgeven).
https://m.youtube.com/watch?v=51dh1Q9uwiI
En daar kom je ook mee in de Grand Prix als je wil. Alleen win je er dan in Nederland geen jonge paarden proeven mee, want ja, het paard is nog wat groen, de aanleuning nog niet stabiel en er is geen spectakel.
En dat is volgens mij het probleem in Nederland. Als je je geld ermee wil verdienen en dus succes moet hebben om eigenaren aan te trekken, dan moet je wel, lijkt het...