Janine1990 schreef:Maar vind jij dan ook dat de manier waarop in de subtop gejureerd wordt, ook in de basis moet worden gebruikt?
Zoals Tendance al aangeeft hoor je op de jurycursus ook dat je eigenlijk moet uitgaan van een 10.
Kijk nogmaals, ik begrijp heel goed hoe beide manieren tot stand komen en ik kan me in beide manieren ook volledig vinden hoor. Maar er kan geen eenduidige lijn getrokken worden van B t/m GP wat betreft de jurering. Wat valt daarvoor te zeggen? Ik heb er namelijk geen antwoord op.
Ik vind de gemiddelde B/L jury echt een ramp ( ken er ook wat die M jureren die alleen maar foutenkijken)
Vh weekend zag ik meerdere combinaties echt zo strak als wat door de baan gaan, ok wel de neus op/voor de loodlijn, maar tegen het kreupele aan, waarbij ik echt dacht, jij hebt niets op wedstrijd te zoeken en die rijden dan een winstpunt. Maar daar integen liepen er ook jonge dieren met handige ruiters van bovengemiddelde kwaliteit die op hele kleine stomme foutjes grandioos werden afgestraft. Dat vind ik niet kunnen.
Mooi verruimen in de B met 1 tactfoutje, maar wel naar de hand toe blijven, los door het lijf enz. Dat mag van mij geen 4 zijn. Zo heb ik nog wel wat punten waarvan ik bij mijzelf denk, zo leer je ruiters ook grof en lomp worden.
Ik vind het dus ook verre van streng, maar ben zelf ook enorm perfectionistisch.