PETA wil klacht indienen tegen Rath en Gal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:28

Horseware schreef:
Ik vind het goed dat de PETA het in ieder geval onder de aandacht brengt op deze manier. De dressuur van tegenwoordig vind ik nergens meer over gaan. Het zijn circustrucjes, het heeft niets meer te maken met de correcte ontwikkeling van een paard. De rijstijlen die gehanteerd worden zijn vaak verre van vriendelijk te noemen en een "happy athlete" is steeds verder te zoeken. Alles draait om spektakel en een steeds hoger opgegooid voorbeen. Dat de rug daarbij hol wordt en het achterbeen nog in Tokyo staat maakt niets uit. Zwaai flink met dat voorbeen en de negens komen zo binnen.

liss schreef:
http://paardenlifestyle.com/in-gesprek- ... modern-66/

Dit is laag diep rond naar mijn idee. Zie foto vd vos
Heel wat anders dan rollkur

Wat een bullshit artikel. Sinds wanneer zitten we op de lendenen? En alsof LDR zorgt voor een bolle rug en "over de rug rijden" :') Waar is die bolle rug dan bij de bruine onderaan? Die loopt met een hartstikke holle rug.

Zo leer je een paard zijn rug te gebruiken en te bollen:
[ Afbeelding ]

En niet zo:
[ Afbeelding ]

Het gaat niet om het artikel, er werd meerdere keren gevraagd om een ldr foto en één van rolkkur.
Dus ik kwam met die foto van de vos.
Die foto van Nicole en Rembrand heb ik het niet over, dat lijkt nergens naar idd.
De foto die jij laat zien is geen ldr rond, dat lijkt meer op halsstrekken.
Het is niet zo dat je alleen op die manier een bolle rug krijgt.

_Lou

Re: PETA wil klacht indienen tegen Rath en Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:36

M.b.t. het LDR rijden is dit misschien een interessant filmpje:
http://youtu.be/oOD_fhxG4go
Zo niet, of het voegt geen waarde aan de discussie toe dan beschouw dit berichtje maar als "nooit-gepost" :)

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 01:11

Rex_Rolfo schreef:
PETA wil klacht indienen tegen Rath en Gal publiciteit

IDD Laat PETA lekker zich bezighouden met echt belangrijke enn kwalijke dingen:)

Ik vonddat Peta destijds n punt hadden met toot staat te geisoleerd, (want alleen zonder zicht op andere paarden) En juist dat punt bleef onder belicht..

maar goed, Qua starten afgelopen weekend zijn ook de keurders etc dan "strafbaar"etc

kortom PETA komt niet ver met deze zaak

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:56

Dat Peta een aandachtgeile organisatie is klopt wel.
Maar maakt dat uit in het idee dat ze vooral met Rath wel een punt hebben?
Dat paard had nooit gestart mogen worden. Niet door een kundige ruiter als Rath, niet door de dierenartsen, maar ook door het hele team om hem heen zoals de trainer.
Dat mag best eens onder de loep genomen worden.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:26

PETA... Ben ik de engiste die dan aan de Hunger Games denkt of..?

Vind de aanklacht tegen Gal wel belachelijk hoor, welk paard is nooit gestresst op een wedstrijd? Beetje raar

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:30

Kozbi schreef:
PETA... Ben ik de engiste die dan aan de Hunger Games denkt of..?

Vind de aanklacht tegen Gal wel belachelijk hoor, welk paard is nooit gestresst op een wedstrijd? Beetje raar

:') :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:34

Soms kan de PETA ook overdrijven en kunnen ze zich beter gaan richten op zaken die er echt toe doen.

Daarom steun ik ze ook al jaren niet meer, want ga geen geld doneren zodat ze met dit soort flauwekul bezig kunnen houden en met een hoop reclamemateriaal is het ook erg zonde van het geld.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:50

bruintje123 schreef:
Dat paard had nooit gestart mogen worden. Niet door een kundige ruiter als Rath, niet door de dierenartsen, maar ook door het hele team om hem heen zoals de trainer.

hoe kundig is Rath als de kreupelheid niet voelt? :7

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:57

geerke schreef:
bruintje123 schreef:

hoe kundig is Rath als de kreupelheid niet voelt? :7

En dat geloof ik dus ook niet dat hij dat niet heeft gevoeld.
En dan rij je niet meer zoals paardensport hoort te zijn.

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:03

Reactie van hierboven, van bruintje en geerke ben ik het mee eens.
Eigenlijk is het belachelijk, ruiter zelf had al verantwoording moeten nemen, kan mij niet wijsmaken dat die beste man niks door had. Daar begint het gewoon mee, vervolgens...HOE kan het zijn dat ie vooraf door een keuring heenkwam, en kom niet aan met "tis geen aankoopkeuring" want ik krijg dit gewoon niet zonder vraagtekens door mijn hersens heen. Tis gewoon bar en boos. Waar blijft FEI hier? Lijkt me allemaal niet de beste reclame voor de gehele paardensport. Dat PETA dan opstaat, ja prima eigenlijk, iemand mag wel eens een alarmbelletje af laten gaan. ( en dit roep ik , zal gelijk bekennen dat mijn wedstrijd kennis bijna nihil is, dus..mijn idee kan er weleens naast zitten)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:12

ik meen dat hij onderzocht is door drie dierenartsen,waarvan een hem eigelijk niet gezond/rad verklaarde.
Beetje complot theorie maar de eigenaren stikken van het geld,misschien dat de twee dierenartsen een ''vergoeding'' hebben gekregen?
Het is een maffia-wereld dus zou best mogelijk zijn.

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:21

Tja, had al eerder in dit topic ergens het " geld" puntje weggeschreven. En mijn mening als het om geld gaat : geld wint. Veel geld wint nog sneller. (Jajaja, zullen heus uitzonderingen zijn, maar ik zie ze niet zoveel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:22

Geloof ik ook weer niet Geerke, want het was toch die Wust die over het hoofd van de ene DA heen ging en paard goedkeurde? Om vervolgens, de laagste punten te jureren?

Dat het een grote maffia is in de topsport geloof ik dan weer wel gelijk hoor...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:23

Er is sowieso geld in het spel, anders was het welzijn van Totilas(en eer, überhaupt..) op zo'n moment wel belangrijker geweest :j

Of dat naar de dierenartsen is gegaan, daar zullen wij toch nooit achterkomen. Maar die kans is zeker aanwezig :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:32

ohjajoh6 schreef:
Geloof ik ook weer niet Geerke, want het was toch die Wust die over het hoofd van de ene DA heen ging en paard goedkeurde? Om vervolgens, de laagste punten te jureren?

Dat het een grote maffia is in de topsport geloof ik dan weer wel gelijk hoor...

anders liep het in de gaten :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:39

Ik kan me ook voorstellen dat het een "angst" (weet even niet een geschikter woord) is van de dierenartsen.
Een van de beste paarden in de wereld toegang tot een wedstrijd ontzeggen is natuurlijk heel wat.
Dan krijgen ze ook een berg stront over zich heen. Ook al zou de uitsluiting terecht zijn.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:23

geerke schreef:
ik meen dat hij onderzocht is door drie dierenartsen,waarvan een hem eigelijk niet gezond/rad verklaarde.
Beetje complot theorie maar de eigenaren stikken van het geld,misschien dat de twee dierenartsen een ''vergoeding'' hebben gekregen?
Het is een maffia-wereld dus zou best mogelijk zijn.

Gebeurt in de recreatiesport ook hoor..

Eigen ervaring, ging voor paard kijken, mocht hem niet keuren door eigen gezochte DA...paps van verkopende dochter werd zelfs boos.....want in boosheid klapte hij er uit dat dier wellicht dan wel niet door de keuring kwam...eigen DA keurde goed, eerdere koper haar DA keurde af op spat...tja..

Dan ook eigen ervaring...dochter staleigenaar ging voor selectie springen...paard kas kreupel...minuut voor paard op trailer gezet werd, DA komt paard verdoving spuiten....mevrouw werd niet 1 e wat ze verwachtte, paard kwam letterlijk op3 benen van de trailer en werd op stal geplupt....

Zo ken ik er nog wel een paar...

Het grote geld...

En iedereen die zo in katzwijm ligt over de topruiters en met zo veel egard ze verdedigd, zou eens met de zelfde ogen en energie naar de paarden op dit nivo moeten kijken...

totilas is al heel lang stuk en dar gemarchandeer met hem is gewoon schandalig..

Als jouw pijn stelselmatig wordt genegeerd en wordt opgelapt tot het net wel weer even gaat, is gewoon te erg voor woorden...dieptriest...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:06

Tcm62@ het gebeurt helaas overal, het is het geld, geld, geld maar ook weinig geduld voor de geblesseerde dieren en ook wel voor de eigen ego/ eer over de ruggen heen van de dieren.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:11

MiniMouse schreef:
hedwig111 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=YODFSUs8_zw

Vinden jullie dit dan geen dierenmishandeling?
Dit is wat er nu nog enkel achter de gesloten deuren gebeurt, vroeger kon het nog in het openbaar.
Dit is toch enkel trekken aan de teugels, achterover gaan zitten, benen naar voren.... Dit paard is gewoon in paniek en denkt te moeten rennen voor zijn leven.

Ik zie toch echt een ontspannen goed zittende ruiter. Een ontspannen paard die geen tekens toont van verzet of paniek.

Ik zie mevrouw die stijf is als een hark, Helaas. En paard kan geen kant op. Arme dier.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:15

Dit is wat er nu nog enkel achter de gesloten deuren gebeurt, vroeger kon het nog in het openbaar.
Dit is toch enkel trekken aan de teugels, achterover gaan zitten, benen naar voren.... Dit paard is gewoon in paniek en denkt te moeten rennen voor zijn leven.
[/quote]

Ik zie toch echt een ontspannen goed zittende ruiter. Een ontspannen paard die geen tekens toont van verzet of paniek.[/quote]
Ik zie mevrouw die stijf is als een hark, Helaas. En paard kan geen kant op. Arme dier.[/quote]

toch heel veel gouden plakken mee gehaald.Ik kijk er nu ook anders tegen aan dan toen.Het verstand zal wel met de jaren komen denk ik.Ik vind dit dierenmishandeling ja.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:01

geerke schreef:

Ik zie toch echt een ontspannen goed zittende ruiter. Een ontspannen paard die geen tekens toont van verzet of paniek.[/quote]
Ik zie mevrouw die stijf is als een hark, Helaas. En paard kan geen kant op. Arme dier.[/quote]

toch heel veel gouden plakken mee gehaald.Ik kijk er nu ook anders tegen aan dan toen.Het verstand zal wel met de jaren komen denk ik.Ik vind dit dierenmishandeling ja.[/quote]

O ja, een filmpje van HippoCampus :D :D :D :D

1.) Filmpje is toch al van een tijdje geleden. Discussie over rollkur speelde toen nog niet meen ik.
2.) Hoe lang heeft Anky nu in rollkur gereden. Filmpje is niet langer dan een paar minuten volgens mij. Daarna geeft ze lang. Dus wat is nu het probleem helemaal?
Volgens mij is het probleem de wannabee's die een half of heel uur op deze manier rondrijden zonder in de gaten te hebben wanneer een paard los is of los laat. Dat is het verschil.

nickee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:05

geerke schreef:

toch heel veel gouden plakken mee gehaald.Ik kijk er nu ook anders tegen aan dan toen.Het verstand zal wel met de jaren komen denk ik.Ik vind dit dierenmishandeling ja.[/quote]

Ik vind dit echt ongelofelijk en onbegrijpelijk dat het 'erbij moet horen'. Ga je schamen zeg... Moeten we zo met dieren omgaan?

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:12

Citaat:

toch heel veel gouden plakken mee gehaald.
Citaat:

Dressuur op een dwaalspoor..
Jury moet zich achter de oren krabben..
Toch vond ik Anky bij de eerste plak wel goed rijden. Ik geloof dat het nog op een normale manier was?
Daarna ging het mis.