Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:Dus iedereen vindt het oke en daarom mag het ook bij jezelf gebeuren. Knarsetanden is helemaal niet goed, maar ja als je Z1/Z2 rijdt weet je alles al, toch?
Het gaat er dus alleen om dat je zoveel mogelijk presteert, dan mag je alles. Dat meerendeel van de mensen niet goed traint, omdat ze hierin geloven en gevoed worden is slechts een detail.
Ik zie alleen mensen die vastlopen en problemen hebben. Ik kom ook op wedstrijd terrein en vraag me echt af wat mensen überhaupt in het Z aan het doen zijn. Maar ja, ze hebben de GP ruiters ook iets zien doen, dus het hoort zo.
Kel2004 schreef:Ik ben na het opleiden van meerdere paarden (van onbeleerd tot ZZ) nog steeds heel erg onzeker/afwachtend over of ik het wel goed doe, ik hou zeker m'n oren en ogen open en sta open voor de meeste disciplines. Ik cross niet voor niets met mijn dressuurpaard, voor afwisseling, maar ook om hem te desensibiliseren. Als hij knarst/op z'n lip bijt bekijk ik direct of er ergens iets aan schort en hoe ik dit op kan lossen. Sommige dingen overkomen je en dan kan je niet meer voorkomen, dan moet je oplossen.
Elisa2 schreef:Ja Bowen, ik snap wel wat je bedoelt..want het is niet alleen maar Hallelujah geweldig in de sport/ handel/ paarden wereld. Daar heb ik ook genoeg van gezien en daar kan ik ook geen voorstander van zijn. Maar volgens mij gebeurd het meeste gekwel toch wel "thuis" binnen de besloten muren van een binnenbak. En ik weet niet wat de FEI daar in kan doen?
superpony schreef:anneliesdj schreef:Ik ben het eens met Kel2004 in haar reactie's op de vorige pagina.
Bij de vetcheck waren er idd ook al twijfels, vind het zeer kwalijk van MAR én de jury dat hij gewoon door is gereden. En ik vind de uitspraken van Sjef nou ook niet echt in zijn voordeel.
Ik moet wel eerlijk zeggen; ik vind het jammer dat er hier mensen reageren die er duidelijk geen kaas van hebben gegeten. Opmerkingen dat er bv met een druktemeter gewerkt zou moeten worden want dan zou hij wel door de mand vallen of dat het belachelijk is dat er stang en trens gebruikt wordt in de dressuur. Ga eerst eens wat paardenkennis opdoen zou ik zeggen.
Dat jij zo denkt, wil niet zeggen dat een ander geen paardenkennis heeft. Stang en trens is prima als je het weet te gebruiken. Velen weten dat niet.
Als je niet weet wat een druktemeter kan duidelijk maken of dat S&T alleen bij goed gebruik een verfijning kan geven, moet je echt zelf je kennis bijspijkeren.
Tango1979 schreef:Kel2004 schreef:Heb jij mij ergens zien schrijven dat ik het allemaal goed doe?
Behalve dan dat ik gewoon eerlijk schrijf dat ik dit probleem ook gehad heb en dat het nu weg is? Hij vindt het nu niet meer spannend, dus kan hij ook hierin nu ontspannen. Dat het je overkomt wil niet zeggen dat het je eigen schuld is?
Wel makkelijk he, wijzen met dat vingertje
Wijzen met de vinger is het makkelijkste wat er is. (kan je je ook lekker superieur bij voelen)
Tendance schreef:Ook Jeroen Dubbeldam gaf naar gisteren aan, dat hij begrijpt wat Edward Gal gevoeld moet hebben.
Ook zijn paard behoorlijke spanning door alle herrie en kabaal van het publiek, die extreem enthousiast waren na het optreden van Meredith.
Ik denk dan toch...... ligt het echt aan die paarden en ruiters of worden de toeschouwers ondertussen wat TE druk en overdreven.....
Misschien tochten heropvoeding voor toeschouwers in plaats van voor paard en ruiter......
LBLGypsyCobs schreef:Maar heeft elk paard daar nu moeite in die ring of zijn het enkele?
En wat is dan het verschil tussen die paarden, is toch interessant om te weten.
Electra63 schreef:LBLGypsyCobs schreef:Maar heeft elk paard daar nu moeite in die ring of zijn het enkele?
En wat is dan het verschil tussen die paarden, is toch interessant om te weten.
Omdat ieder paard een andere afstamming, opvoeding en karakter heeft en andere ervaringen heeft.
Dat zie je toch al op de plaatselijke manege.
Eerder werd in dit topic gezegd, dat de dressuurruiters maar een voorbeeld moesten nemen o.a. Aan de springruiters..... maar nu had zelfs Dubbeldam er last van.