ingedebruijn schreef:Dus als ik zeg wat Arabesk zegt (waar ik het volledig mee eens ben) wordt het wel serieus genomen? Wat een rare opmerking zeg.
Wees gerust, dat wordt ook niet serieus genomen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Coloured schreef:Azmay schreef:
Kijk even in mijn link hierboven wil je, hoeveel "momentopnames" wil je hebben?
Precies, heel veel dazen en vliegen achter elkaar.![]()
[/quote]
listiglistje schreef:Wat ik mij dan afvraag (met logisch verstand) kost het hen moeite en pijn na jarenlang intensieve training?
https://www.google.nl/search?q=turners+ ... FAod9KAL4A
Als topatleet wil je toch iedere spier in je lichaam sterker maken, maar ook je lichaam atletischer en steeds leniger/soepeler.
Dit kost jaren aan gerichte training onder goede begeleiding.
Volgens mij kost het op een gegeven moment geen enkele inspanning meer, laat staan pijn.
Ik probeer het te begrijpen, zonder dat ik het zelf toepas...zowel ik als mijn paard zijn hier niet geschikt voor, ook heb ik geen topbegeleiding....
Ninx schreef:listiglistje schreef:Wat ik mij dan afvraag (met logisch verstand) kost het hen moeite en pijn na jarenlang intensieve training?
https://www.google.nl/search?q=turners+ ... FAod9KAL4A
Als topatleet wil je toch iedere spier in je lichaam sterker maken, maar ook je lichaam atletischer en steeds leniger/soepeler.
Dit kost jaren aan gerichte training onder goede begeleiding.
Volgens mij kost het op een gegeven moment geen enkele inspanning meer, laat staan pijn.
Ik probeer het te begrijpen, zonder dat ik het zelf toepas...zowel ik als mijn paard zijn hier niet geschikt voor, ook heb ik geen topbegeleiding....
Van turners in topsport is bekend dat ze op volwassen leeftijd vaak kampen met veel klachten (en pijn). Vroeg versleten zijn . Met name atleten die nietsontziend zijn getraind.
De 'meeste' mensen kunnen kiezen, voor dieren geldt dit niet...
Ninx schreef:Heb je die trainingsfoto's gezien in de link? Ik kan gewoon geen argumenten verzinnen die pleiten voor dergelijke praktijken.
Aanleg, talent, geschikt interieur veranderen niets aan het feit dat deze wijze van trainen veel te ver gaat.
Goed, het is vergelijkbaar met praktijken welke toegepast worden op hele jonge turners uit Azië of de Oekraïne bijvoorbeeld.... Maar dat beeld is toch verre van wenselijk?
De boel is doorgeslagen, ik wend mijn blik af....
Tendance schreef:Totilas heeft absoluut niet de ideale bouw voor dit werk.
Maar dat is offtopic. Sorry.
Ninx schreef:Heb je die trainingsfoto's gezien in de link? Ik kan gewoon geen argumenten verzinnen die pleiten voor dergelijke praktijken.
Aanleg, talent, geschikt exterieur veranderen niets aan het feit dat deze wijze van trainen veel te ver gaat.
Goed, het is vergelijkbaar met praktijken welke toegepast worden op hele jonge turners uit Azië of de Oekraïne bijvoorbeeld.... Maar dat beeld is toch verre van wenselijk?
ingedebruijn schreef:Als dit nodig is om deze oefeningen te kunnen doen moet je als dierenliefhebber deze oefeningen niet willen doen. Daar gaat het er bij mij niet in. Weten dat je dit moet doen en het goedkeuren.
Finliox schreef:ingedebruijn schreef:Als dit nodig is om deze oefeningen te kunnen doen moet je als dierenliefhebber deze oefeningen niet willen doen. Daar gaat het er bij mij niet in. Weten dat je dit moet doen en het goedkeuren.
Niemand verplicht je er toch toe?
Ik zou het heel interresant vinden om een keer een echt onafhankelijk onderzoek te zien bij GP paarden die zo getraind worden. Hoe hoog stresslevels etc is wanneer LDR wordt gebruikt en wanneer. Wat is dan het verschil? Is het echt zo slecht? Daar hebben we nog geen concreet antwoord op gevonden, dacht ik.
Ik zou het ook nooit inzetten, maar heb dan ook geen paard op GP niveau.
voor de tv terwijl dit achter de schermen gebeurd. Daar moeten mensen zich wel van bewust zijn vind ik. Ninx schreef:Heb je die trainingsfoto's gezien in de link? Ik kan gewoon geen argumenten verzinnen die pleiten voor dergelijke praktijken.
Aanleg, talent, geschikt exterieur veranderen niets aan het feit dat deze wijze van trainen veel te ver gaat.
Amandavd schreef:Dat er gediscussieerd moet worden over trainingsmethodes, ja dat is goed, want zo blijven we wakker en zo blijven we alert op dingen die verkeerd gaan en anders moeten. Maar wat mij wel gruwelijk ergert is dat het gros dat een mening heeft die over oh sielug, dierenmishandeling, paard heeft geen keuze gaat, zijn de mensen die hun eigen paard nauwelijks fatsoenlijk door de bak kan sturen. En nee dan heb ik het niet over topsport, maar simpelweg de goede basis die al ontbreekt. Dan zien we foto's op bokt met het hoofd in de lucht en een holle rug en dan valt het onder lol met je knol en recreatief rijden. Waarin de meeste nog niet eens een rechte lijn kunnen rijden.
Vind ik die trainingsfoto's prettig om te zien? Nee, dat niet. Maar ik weet weinig van die manier van trainen etc, dus ik laat mij daar niet over uit. Ik kijk naar de proef zoals ik die zie. En het meeste domme wat je kunt doen met een paard dat zo opgefokt en gespannen is, is afstappen en het beest in zijn stal proppen en lieve woordjes mompelen. Zo'n dier moet op gecontroleerde wijze zijn adrenaline en stress kwijt, en dat doe je het beste door hem even aan het werk te zetten, en niet met al zijn spanning in een vierkante doos neer te zetten.
En wat mij helemaal tegen de borst stuiten, is mensen die praten over zaken die geen weet hebben, FB staat vol met filmpjes en foto's waarop de paarden wel degelijk buiten komen.
ingedebruijn schreef:Amandavd schreef:Dat er gediscussieerd moet worden over trainingsmethodes, ja dat is goed, want zo blijven we wakker en zo blijven we alert op dingen die verkeerd gaan en anders moeten. Maar wat mij wel gruwelijk ergert is dat het gros dat een mening heeft die over oh sielug, dierenmishandeling, paard heeft geen keuze gaat, zijn de mensen die hun eigen paard nauwelijks fatsoenlijk door de bak kan sturen. En nee dan heb ik het niet over topsport, maar simpelweg de goede basis die al ontbreekt. Dan zien we foto's op bokt met het hoofd in de lucht en een holle rug en dan valt het onder lol met je knol en recreatief rijden. Waarin de meeste nog niet eens een rechte lijn kunnen rijden.
Vind ik die trainingsfoto's prettig om te zien? Nee, dat niet. Maar ik weet weinig van die manier van trainen etc, dus ik laat mij daar niet over uit. Ik kijk naar de proef zoals ik die zie. En het meeste domme wat je kunt doen met een paard dat zo opgefokt en gespannen is, is afstappen en het beest in zijn stal proppen en lieve woordjes mompelen. Zo'n dier moet op gecontroleerde wijze zijn adrenaline en stress kwijt, en dat doe je het beste door hem even aan het werk te zetten, en niet met al zijn spanning in een vierkante doos neer te zetten.
En wat mij helemaal tegen de borst stuiten, is mensen die praten over zaken die geen weet hebben, FB staat vol met filmpjes en foto's waarop de paarden wel degelijk buiten komen.
Hoe anderen hun paard rijden maakt deze methode nog niet goed. Snap dus ook niet wat dat voor verschil maakt.
Amandavd schreef:Dat er gediscussieerd moet worden over trainingsmethodes, ja dat is goed, want zo blijven we wakker en zo blijven we alert op dingen die verkeerd gaan en anders moeten. Maar wat mij wel gruwelijk ergert is dat het gros dat een mening heeft die over oh sielug, dierenmishandeling, paard heeft geen keuze gaat, zijn de mensen die hun eigen paard nauwelijks fatsoenlijk door de bak kan sturen. En nee dan heb ik het niet over topsport, maar simpelweg de goede basis die al ontbreekt. Dan zien we foto's op bokt met het hoofd in de lucht en een holle rug en dan valt het onder lol met je knol en recreatief rijden. Waarin de meeste nog niet eens een rechte lijn kunnen rijden.