Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Varekaj schreef:"een DA twijfelde wat maar ook de juryleden vonden 'm goed" en dan ook nog "er was geen andere keus dan hem te starten, anders had Duitsland helemaal geen (kans op) medaille gehad, en hij toonde niks bij het inrijden".
Dan wéét je toch dat er wat (goed) mis
Lente schreef:Die foto is niet kleurecht volgens mij. De blauwwaarden lijken me sowieso vrij hoog te staan. Ook te zien aan het schuim dat bij lange na niet wit is.
Niet elk paard dat zo uit zijn ogen kijkt is ook bang trouwens. Ik vind dit een beetje spijkers op laag water zoeken.
bigone schreef:Tja, ondanks dat Sjef veel kan zal hij niet in zijn eentje het op kunnen nemen tegen diegenen die het bij Duitsland voor het zeggen hebben. Maar ik vind dit ronduit triest en ondanks dat het lijkt alsof Mar een leuk potje kan rijden zakt hij hier heel erg door de mand. Als je dit niet voelt ben je geen goede ruiter en als je dit wel voelt en dan doorrijd dan ben je een hork die over de rug van zijn paard probeert te scoren evenzo het team en de trainer en de eigenaar en de bondscoach en de jury en de artsen.
Maar goed, da's weer een andere discussie
bigone schreef:Tja, ondanks dat Sjef veel kan zal hij niet in zijn eentje het op kunnen nemen tegen diegenen die het bij Duitsland voor het zeggen hebben. Maar ik vind dit ronduit triest en ondanks dat het lijkt alsof Mar een leuk potje kan rijden zakt hij hier heel erg door de mand. Als je dit niet voelt ben je geen goede ruiter en als je dit wel voelt en dan doorrijd dan ben je een hork die over de rug van zijn paard probeert te scoren evenzo het team en de trainer en de eigenaar en de bondscoach en de jury en de artsen.
Yessy schreef:Ik denk dat mijn paard ook zo reageert als ik de teugels losgooi, m'n gewicht naar voren gooi en met m'n armen om d'r nek ga hangen. Hoofd omhoog om evenwicht te bewaren en dat oog naar achter terwijl ze zich afvraagt wat die rare baas nu weer doet
Bloodymary schreef:Laten we ook niet overdrijven alsof Rath een dierenbeul is zeg. Het is niet dat hij stokkreupel liep. Je zag het een beetje, maar ook weer niet heel erg, anders was hij ook wel uitgebeld. En daarna hebben ze het toch meteen laten onderzoeken en nu hun conclusies getrokken. Niks mis mee.
Bloodymary schreef:Laten we ook niet overdrijven alsof Rath een dierenbeul is zeg. Het is niet dat hij stokkreupel liep. Je zag het een beetje, maar ook weer niet heel erg, anders was hij ook wel uitgebeld. En daarna hebben ze het toch meteen laten onderzoeken en nu hun conclusies getrokken. Niks mis mee.

Tillie20 schreef:Bloodymary schreef:Laten we ook niet overdrijven alsof Rath een dierenbeul is zeg. Het is niet dat hij stokkreupel liep. Je zag het een beetje, maar ook weer niet heel erg, anders was hij ook wel uitgebeld. En daarna hebben ze het toch meteen laten onderzoeken en nu hun conclusies getrokken. Niks mis mee.
Er wordt ook vrij weinig over Rath gezegd hoor, het gaat meer om de hele organisatie eromheen. De DA's hadden voet bij stuk moeten houden en het team van Totilas had Totilas terug moeten trekken.
Uit het interview op de vorige pagina blijkt dat ze ervan bewust waren dat Totilas last had, en onder prestatiedruk Totilas niet wilde terugtrekken. 'Er was geen andere keuze' is de verwoording. Nou, die is er dus wél. Welke atleet ken je die ondanks een zware blessure toch wordt ingezet? GEEN EEN. Totilas is een atleet, Totilas had een zware blessure, maar omdat het een dier is, is het weer niet belangrijk genoeg? Dan is geld en roem toch weer belangrijker. Zo ga je niet om met zo'n dier!
En de voorzitter van jury was het zelfs die had besloten dat Totilas toch maar moest meedoen. Dus dat hij uitgebeld zou worden, daar heb ik geen vertrouwen in. Nee, stokkreupel was ie niet, maar hij was overduidelijk niet in staat om zo'n zware proef af te leggen zonder er zelf onder te lijden.
Bloodymary schreef:Niet mee eens, er zijn heel veel menselijke atleten die ondanks een blessure toch doorgaan op een belangrijke wedstrijd. Wat overdreven weer zeg. De meeste mensen zagen niet eens dat hij kreupel liep. Er wordt net gedaan of hij mishandeld is. Hij heeft wat pijn gehad, zoals ieder paard en ieder mens wel eens heeft en nu wordt hij goed verzorgd, klaar.
Tillie20 schreef:Bloodymary schreef:Niet mee eens, er zijn heel veel menselijke atleten die ondanks een blessure toch doorgaan op een belangrijke wedstrijd. Wat overdreven weer zeg. De meeste mensen zagen niet eens dat hij kreupel liep. Er wordt net gedaan of hij mishandeld is. Hij heeft wat pijn gehad, zoals ieder paard en ieder mens wel eens heeft en nu wordt hij goed verzorgd, klaar.
Ik heb het over een zware blessure. Niet over een verrekte pees, maar echt een zware ontsteking! Bovendien hebben die atleten dan nog altijd zelf de keuze gemaakt. Het gaat er niet om dat 'andere' mensen zien of ie kreupel loopt, in eerste instantie gaat het erom dat dit gezien had moeten worden door de organisatie en dat Totilas niet had mogen deelnemen. Ik vind dit wel degelijk onder mishandeling vallen aangezien je zelf aangeeft dat hij 'wat'(hoe weet je nou hoeveel?) pijn heeft gehad. Nou, dat deed hij niet vrijwillig. Vraag me dan ook weer af wat die verzorging ermee te maken heeft?
Anoli schreef:* http://www.bokt.nl / http://www.st-georg.de / nos.nl.
(...) Één van de twee dierenartsen gaf aan om Totilas niet direct goed te keuren, maar voorzitter van de jury, Katrina Wüst, besloot hem te passeren. "Voor mij is Totilas fit genoeg om te concurreren tijdens de keuring. Het was tenslotte geen kwestie van een verkoopkeuring."