Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:35

Die van ons had naast een breuk ook botontsteking. Breuk was op röntgenfoto te zien ontsteking niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:36

Klopt ja, dat was ook van in het begin de opzet met Toot...die moest Duitsland als dressuurnatie nr1 weer helemaal bovenaan de dressuurkaart krijgen, want ze kwamen er niet meer met wat ze in huis hadden ( zonder afbreuk te doen aan de vele goede ruiters en amazones die ze hebben,daar niet van..).
Duidelijk gegokt en verloren.... tja... wel zo zonde voor het paard. ;(

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:37

Varekaj schreef:
"een DA twijfelde wat maar ook de juryleden vonden 'm goed" en dan ook nog "er was geen andere keus dan hem te starten, anders had Duitsland helemaal geen (kans op) medaille gehad, en hij toonde niks bij het inrijden".
Dan wéét je toch dat er wat (goed) mis

Als ik dat lees weet ik eerlijk gezegd alleen met zekerheid dat een DA twijfelde.
Maar ben blij dat het dier teruggetrokken is. Arme Totilas.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:40

Tja, ondanks dat Sjef veel kan zal hij niet in zijn eentje het op kunnen nemen tegen diegenen die het bij Duitsland voor het zeggen hebben. Maar ik vind dit ronduit triest en ondanks dat het lijkt alsof Mar een leuk potje kan rijden zakt hij hier heel erg door de mand. Als je dit niet voelt ben je geen goede ruiter en als je dit wel voelt en dan doorrijd dan ben je een hork die over de rug van zijn paard probeert te scoren evenzo het team en de trainer en de eigenaar en de bondscoach en de jury en de artsen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:41

Lente schreef:
Die foto is niet kleurecht volgens mij. De blauwwaarden lijken me sowieso vrij hoog te staan. Ook te zien aan het schuim dat bij lange na niet wit is.

Niet elk paard dat zo uit zijn ogen kijkt is ook bang trouwens. Ik vind dit een beetje spijkers op laag water zoeken.

Foto komt op mij heel normaal over. Prima witbalans juist. Zal ook per scherm verschillen hoor, maar vind de tong overduidelijk paars.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:43

bigone schreef:
Tja, ondanks dat Sjef veel kan zal hij niet in zijn eentje het op kunnen nemen tegen diegenen die het bij Duitsland voor het zeggen hebben. Maar ik vind dit ronduit triest en ondanks dat het lijkt alsof Mar een leuk potje kan rijden zakt hij hier heel erg door de mand. Als je dit niet voelt ben je geen goede ruiter en als je dit wel voelt en dan doorrijd dan ben je een hork die over de rug van zijn paard probeert te scoren evenzo het team en de trainer en de eigenaar en de bondscoach en de jury en de artsen.

Juist ! En dat hij dan zelfs nog niet het wegstreepresultaat had, maar wel Isabel... >;) Maar goed, da's weer een andere discussie :Y)

Anoniem

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:44

Rath keek ook niet vrolijk op het ere podium :=

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:48

bigone schreef:

Volledig eens en vaak voel je het nog eerder dan dat je het ziet. Men heeft gewoon het risico genomen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:48

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:50

Nou zo was het toch ook haha, dat ze Sjef ingeschakeld hadden omdat het niet lukte. Vind het helemaal geen raar interview hoor. Misschien zegt ie t een beetje bot, maar daar moet je maar doorheen kijken. Hij zegt juist het beste met het paard voor te hebben door aan te geven dat je hem misschien beter met pensioen kan doen of als hij het kan nog wat kleinere wedstrijden 'voor de leuk'. Sneu voor Totilas want het lijkt me een zeer pijnlijke blessure.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:53

Yessy schreef:
Ik denk dat mijn paard ook zo reageert als ik de teugels losgooi, m'n gewicht naar voren gooi en met m'n armen om d'r nek ga hangen. Hoofd omhoog om evenwicht te bewaren en dat oog naar achter terwijl ze zich afvraagt wat die rare baas nu weer doet :D

Als je proeven bekijkt op film zie je dat hij zodra hij 'klaar' is en de teugel los gaat, het hoofd meteen zo overdreven naar voren gestoken wordt. Was mij al vaker opgevallen maar vond mezelf alweer zo'n zeur om het op te merken :Y)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:59

Laten we ook niet overdrijven alsof Rath een dierenbeul is zeg. Het is niet dat hij stokkreupel liep. Je zag het een beetje, maar ook weer niet heel erg, anders was hij ook wel uitgebeld. En daarna hebben ze het toch meteen laten onderzoeken en nu hun conclusies getrokken. Niks mis mee.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:00

Bloodymary schreef:
Laten we ook niet overdrijven alsof Rath een dierenbeul is zeg. Het is niet dat hij stokkreupel liep. Je zag het een beetje, maar ook weer niet heel erg, anders was hij ook wel uitgebeld. En daarna hebben ze het toch meteen laten onderzoeken en nu hun conclusies getrokken. Niks mis mee.

Haha nee precies. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:02

Omg... Zijn er links van de proef en het intervieuw? Ik kan ze niet vinden.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:05

Bloodymary schreef:

Er wordt ook vrij weinig over Rath gezegd hoor, het gaat meer om de hele organisatie eromheen. De DA's hadden voet bij stuk moeten houden en het team van Totilas had Totilas terug moeten trekken.

Uit het interview op de vorige pagina blijkt dat ze ervan bewust waren dat Totilas last had, en onder prestatiedruk Totilas niet wilde terugtrekken. 'Er was geen andere keuze' is de verwoording. Nou, die is er dus wél. Welke atleet ken je die ondanks een zware blessure toch wordt ingezet? GEEN EEN. Totilas is een atleet, Totilas had een zware blessure, maar omdat het een dier is, is het weer niet belangrijk genoeg? Dan is geld en roem toch weer belangrijker. Zo ga je niet om met zo'n dier!

En de voorzitter van jury was het zelfs die had besloten dat Totilas toch maar moest meedoen. Dus dat hij uitgebeld zou worden, daar heb ik geen vertrouwen in. Nee, stokkreupel was ie niet, maar hij was overduidelijk niet in staat om zo'n zware proef af te leggen zonder er zelf onder te lijden.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:08

Jammer van Totilas.
Hoop echter dat ie gewoon met vervroegd pension mag gaan & lekker blijven dekken...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:09

Laten we hopen dat ze toot nu lekker op pensioen zetten. Paard kan nooit meer het niveau halen van eerst.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:11

Waar gaat dit nog heen vraag ik me af. :=

Het is helaas heel erg mis gegaan met hem, of iemand hier schuld aan heeft maakt nu al niet meer uit.
Ik denk dat het tijd is om hem zijn pensioen te gunnen.
Hij is al 15 en anders was hij heel erg veel jaar ook niet meer mee gegaan.

Beter gebruiken ze hem voor de dek nu en rijden ze hem straks niet helemaal kapot.
Zou echt doodzonde zijn van zo een pracht van een paard.
Hoop echt dat ze verstandig kiezen voor Arme Toot :(

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:13

Tillie20 schreef:
Bloodymary schreef:

Er wordt ook vrij weinig over Rath gezegd hoor, het gaat meer om de hele organisatie eromheen. De DA's hadden voet bij stuk moeten houden en het team van Totilas had Totilas terug moeten trekken.

Uit het interview op de vorige pagina blijkt dat ze ervan bewust waren dat Totilas last had, en onder prestatiedruk Totilas niet wilde terugtrekken. 'Er was geen andere keuze' is de verwoording. Nou, die is er dus wél. Welke atleet ken je die ondanks een zware blessure toch wordt ingezet? GEEN EEN. Totilas is een atleet, Totilas had een zware blessure, maar omdat het een dier is, is het weer niet belangrijk genoeg? Dan is geld en roem toch weer belangrijker. Zo ga je niet om met zo'n dier!

En de voorzitter van jury was het zelfs die had besloten dat Totilas toch maar moest meedoen. Dus dat hij uitgebeld zou worden, daar heb ik geen vertrouwen in. Nee, stokkreupel was ie niet, maar hij was overduidelijk niet in staat om zo'n zware proef af te leggen zonder er zelf onder te lijden.

Niet mee eens, er zijn heel veel menselijke atleten die ondanks een blessure toch doorgaan op een belangrijke wedstrijd. Wat overdreven weer zeg. De meeste mensen zagen niet eens dat hij kreupel liep. Er wordt net gedaan of hij mishandeld is. Hij heeft wat pijn gehad, zoals ieder paard en ieder mens wel eens heeft en nu wordt hij goed verzorgd, klaar.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:17

Bloodymary schreef:
Niet mee eens, er zijn heel veel menselijke atleten die ondanks een blessure toch doorgaan op een belangrijke wedstrijd. Wat overdreven weer zeg. De meeste mensen zagen niet eens dat hij kreupel liep. Er wordt net gedaan of hij mishandeld is. Hij heeft wat pijn gehad, zoals ieder paard en ieder mens wel eens heeft en nu wordt hij goed verzorgd, klaar.

Ik heb het over een zware blessure. Niet over een verrekte pees, maar echt een zware ontsteking! Bovendien hebben die atleten dan nog altijd zelf de keuze gemaakt. Het gaat er niet om dat 'andere' mensen zien of ie kreupel loopt, in eerste instantie gaat het erom dat dit gezien had moeten worden door de organisatie en dat Totilas niet had mogen deelnemen. Ik vind dit wel degelijk onder mishandeling vallen aangezien je zelf aangeeft dat hij 'wat'(hoe weet je nou hoeveel?) pijn heeft gehad. Nou, dat deed hij niet vrijwillig. Vraag me dan ook weer af wat die verzorging ermee te maken heeft? :')

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:18

Tillie20 schreef:
Bloodymary schreef:

Ik heb het over een zware blessure. Niet over een verrekte pees, maar echt een zware ontsteking! Bovendien hebben die atleten dan nog altijd zelf de keuze gemaakt. Het gaat er niet om dat 'andere' mensen zien of ie kreupel loopt, in eerste instantie gaat het erom dat dit gezien had moeten worden door de organisatie en dat Totilas niet had mogen deelnemen. Ik vind dit wel degelijk onder mishandeling vallen aangezien je zelf aangeeft dat hij 'wat'(hoe weet je nou hoeveel?) pijn heeft gehad. Nou, dat deed hij niet vrijwillig. Vraag me dan ook weer af wat die verzorging ermee te maken heeft? :')

Precies !
Als Toot had mogen kiezen stond hij lekker in zijn stal thuis denk ik.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:20

Dat geldt voor elk paard dat op wedstrijd loopt denk ik. Als ze mogen kiezen staan ze liever thuis op stal of in de wei.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:21

Bloodymary schreef:
Dat geldt voor elk paard dat op wedstrijd loopt denk ik. Als ze mogen kiezen staan ze liever thuis op stal of in de wei.

En nogmaals, wat heeft dat argument voor een waarde? Heeft er weer niks mee te maken. Het gaat over DIT geval, niet over andere paarden/mensen/organisatie.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:26

Dat was een antwoord op Outofthewood.

Heb jij de betreffende proef eigenlijk wel gezien? Als hij op dat moment echt veel last had van die zware ontsteking, dan liep hij echt niet zoals hij liep. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 15-08-15 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:28

Anoli schreef:
* http://www.bokt.nl / http://www.st-georg.de / nos.nl.

(...) Één van de twee dierenartsen gaf aan om Totilas niet direct goed te keuren, maar voorzitter van de jury, Katrina Wüst, besloot hem te passeren. "Voor mij is Totilas fit genoeg om te concurreren tijdens de keuring. Het was tenslotte geen kwestie van een verkoopkeuring."

...?! Misschien eerst even engels leren bij de NOS?
Mensenkinderen - wat een beschamende kolder staat hier toch!

Bij examens of in dit geval, de 'vet inspection' geldt: pass or fail - en eventueel 'holding box'.
Dus: Mw Wüst "decided on 'pass'" - geslaagd, dus. Zo je wilt: goedgekeurd.
"Passeren" betekent in het Nederlands, dat iets je neus voorbij gaat, 'wedstrijd gaat niet door'.

Een andere omschrijving: "pass" kan ook worden aangeduid als "(declared to be) fit to compete" - gezond genoeg om deel te nemen aan de wedstrijd. Nu zit er uiteraard een element van concurrentie in een wedstrijd, maar het blijft knullig.