Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
ohjajoh6 schreef:Maar nogmaals: Waar staat dan eigenlijk dat deze hond al meerdere incidenten heeft veroorzaakt?
Ik wil niets goed praten, maar ik blijf denken dat dit 2 verschillende verhalen in dit topic betreft.
Froukje schreef:Omdat er net nog geroepen wordt dat ontsnappen áltijd kan gebeuren. En nee, dan kun je heropvoeden wat je wil maar een hond die zover gaat dat ie de darmen van een schaap eruit trekt doet dat de volgende keer echt wel weer.
En waar wil je zo'n hond onderbrengen? De huidige eigenaren zijn niet capabel genoeg om hun hond bij zich te kunnen houden dus moet ie en heropgevoed worden en ook nog herplaatst.
Wel eens in het asiel gekeken hoeveel honden daar zitten? Er zijn maar verrekte weinig mensen die zo'n hond willen hebben. En een hond in het asiel die daar jaren zit wordt er ook niet beter op.
Mensen moeten eens stoppen met alles willen redden en in gaan zien dat de dood niet zo slecht is als het klinkt. Zoals al eerder aangegeven heeft die hond echt niet het besef dat ie vanavond dood gaat of volgend jaar ergens.
geerke schreef:honden die ''killen'' of dat nu pony's/andere honden/schapen of katten zijn....blijven dat doen.Daar kan geen heropvoedcursus tegen op.Dus of muilkorf of inslapen.
geerke schreef:honden die ''killen'' of dat nu pony's/andere honden/schapen of katten zijn....blijven dat doen.Daar kan geen heropvoedcursus tegen op.Dus of muilkorf of inslapen.
terpentijn schreef:Ik zorg dus dat dat nooit kan gebeuren. Dat is je plicht als eigenaar van een hond/honden.
dees_daan schreef:Froukje schreef:Omdat er net nog geroepen wordt dat ontsnappen áltijd kan gebeuren. En nee, dan kun je heropvoeden wat je wil maar een hond die zover gaat dat ie de darmen van een schaap eruit trekt doet dat de volgende keer echt wel weer.
En waar wil je zo'n hond onderbrengen? De huidige eigenaren zijn niet capabel genoeg om hun hond bij zich te kunnen houden dus moet ie en heropgevoed worden en ook nog herplaatst.
Wel eens in het asiel gekeken hoeveel honden daar zitten? Er zijn maar verrekte weinig mensen die zo'n hond willen hebben. En een hond in het asiel die daar jaren zit wordt er ook niet beter op.
Mensen moeten eens stoppen met alles willen redden en in gaan zien dat de dood niet zo slecht is als het klinkt. Zoals al eerder aangegeven heeft die hond echt niet het besef dat ie vanavond dood gaat of volgend jaar ergens.
Dat er heel weinig mensen zijn die een hond willen hebben die je niet los kan laten in de buurt van vee is een aanname, er zijn namelijk ook genoeg rassen die je over het algemeen sowieso niet los kan laten lopen en mensen die een hond uit het asiel halen kiezen vaak bewust voor een hond die ze zelf niet helemaal kunnen vormen zoals je dit bij een pup wel kan. Voor dit soort honden zal je sneller een eigenaar vinden dan voor een hond die bijv niet met andere honden samen kan, het is namelijk makkelijk te voorkomen dat de hond in het vervolg schade aanricht door hem aangelijnd te houden of gebieden met vee te ontwijken, ook kan je met voldoende training zorgen dat de hond zich op jou focust ipv op de schapen in het weiland, ook dan zal hij aangelijnd moeten blijven maar er zijn genoeg mensen die hun hond niet perse los hoeven te hebben.
dees_daan schreef:Zo, je scheert wel alles over 1 kam hé? Lees mijn berichten eens terug dan zie je dat ik mijn hond die niet jaagt en die wild niet eens opmerkt toch aan de lijn doe als ik langs een weiland loop of wild tegenkom omdat ik geen risico's wil nemen, dat ik zelf door de foute omheining van een schapenhouder tussen een kudde schapen heb gestaan en gezorgd heb dat mijn hond niet uit kon vallen omdat zijn schapen op mijn hond af kwamen en hem zelfs aanraakten uit nieuwsgierigheid en dat ik vind dat honden aangelijnd moeten zijn als je niet weet of hij op vee reageert of niet en als er ooit iets gebeurd.
Er zijn genoeg mogelijkheden om te zorgen dat een ander geen overlast of schade heeft door jou hond, ook al kan hij niet loslopen bij vee. Aan de lijn en trainen om de focus bij jou te houden zodat de lijn niet knapt omdat er druk op komt of die gebieden vermijden bijvoorbeeld, als dat gebeurd is er geen gevaar als de hond alleen gericht op vee is.
Je kan de hond niet verantwoordelijk houden voor de schade want die kan niet rationeel denken, dat hoort de eigenaar voor hem te doen en die hoort te zorgen dat de hond geen kans krijgt om schade aan te richten. Een hond denkt niet aan de eigenaar van de schapen of over het pijn lijden van een schaap, of over de financiële gevolgen voor een boer.. De eigenaar hoort dat wél te doen.