Lonneke Engel verliest rechtszaak tegen familie Bartels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:03

LoveApache schreef:
Ja die mevrouw heeft 'mot' gehad met Bartels maar ziet hen helemaal niet graag ten onder gaan! In tegendeel zelfs! Zij hebben al een paar van haar paarden gereden en daar was ze zeer tevreden over! (o.a. Olympic Barbria & Voice, nu beter gekent als Glock's Voice )

Nou ik kan je vertellen, na de rechtszaak inzake Voice was de liefde tussen die 2 toch echt over :7 http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... voice.html

LoveApache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:03

Netje schreef:
Babootje schreef:
MDH je niemt het insinuaties, maar het zijn toch echt bewijsstukken die overgelegd zijn. wattsupjes die Bartels zelf heeft geschreven, en facturen die
ze zelf hebben gestuurd. daar is niets walgelijks aan.

En wij moeten geloven dat jij die allemaal gezien hebt?? Het is trouwens whats appjes niet upjes :D

Als het door de advocaat gezegd is denk ik wel dat dit gaat kloppen. Deze man wil volgens mij heel graag zij job houden en als hij deze appjes zou vervalst hebben dan zou hij waarschijnlijk zelf verdedigd moeten worden in plaats van iemand anders te verdedigen :D

LoveApache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:06

listiglistje schreef:
LoveApache schreef:
Ja die mevrouw heeft 'mot' gehad met Bartels maar ziet hen helemaal niet graag ten onder gaan! In tegendeel zelfs! Zij hebben al een paar van haar paarden gereden en daar was ze zeer tevreden over! (o.a. Olympic Barbria & Voice, nu beter gekent als Glock's Voice )

Nou ik kan je vertellen, na de rechtszaak inzake Voice was de liefde tussen die 2 toch echt over :7 http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... voice.html

Ja, maar ik spreek haar nog wekelijks, zij heeft 3 paarden bij ons staan en zij traint mij af en toe en ze zegt ( kan natuurlijk ook niet waar zijn ) dat ze daarom Bartels niet 'leuk' vindt maar hen ook niet ten onder wilt laten gaan! Ze vindt nog altijd dat ze gewoon hun werk mogen doen als ze niemand anders 'storen'

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:07

Fout LoveApache, die man wil die zaak winnen.

Mijn vader (ex)politieagent zegt altijd: 'in de rechtszaak heb je een advocaat en die brengt een deskundigen/bewijsstuk in en die bewijst theorie a.
De verdediging brengt een deskundigen/bewijsstuk in en die bewijst theorie b. Het is dan aan de rechter om te beslissen welk bewijsstuk/deskundige het meest aannemelijk is/ beste bewezen is. '

En zo gaat het ook. Het betekend niet dat omdat die advocaat zegt dat het waar is dat het dan maar waar is.

Sterker nog, dat zou wel makkelijk zijn, dan zouden heel wat minder rechtszaken gevoerd worden :')

LoveApache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:08

M_D_H schreef:
Fout LoveApache, die man wil die zaak winnen.

Mijn vader (ex)politieagent zegt altijd: 'in de rechtszaak heb je een advocaat en die brengt een deskundigen/bewijsstuk in en die bewijst theorie a.
De verdediging brengt een deskundigen/bewijsstuk in en die bewijst theorie b. Het is dan aan de rechter om te beslissen welk bewijsstuk/deskundige het meest aannemelijk is/ beste bewezen is. '

En zo gaat het ook. Het betekend niet dat omdat die advocaat zegt dat het waar is dat het dan maar waar is.

Sterker nog, dat zou wel makkelijk zijn, dan zouden heel wat minder rechtszaken gevoerd worden :')

Ja dat kan, maar dan is het dus ook mogelijk dat de advocaat van Bartels dit ook gedaan heeft ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:11

LoveApache schreef:
Ja dat kan, maar dan is het dus ook mogelijk dat de advocaat van Bartels dit ook gedaan heeft ;)

Hier niet, want zover is het niet eens gekomen.

LoveApache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:12

Shadow0 schreef:
LoveApache schreef:

Hier niet, want zover is het niet eens gekomen.

+:)+

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:18

Babootje schreef:
De rechter had ook zonder de eis van Lonneke van tafel te vegen, de partijen terug naar huis kunnen sturen om hun huiswerk beter te kunnen maken,

Dat neem ik toch aan van niet, het is niet aan de rechter om te vertellen dat een advocaat zijn zaak beter op moet bouwen.
Wie eist bewijst, en dus had Wensing meer bewijs moeten verzamelen, dat is niet de taak van een rechter.

Babootje schreef:
Ik vind de uitspraak van de rechter daarom ook "te kort door de bocht"; ik had niet gedacht dat ze er zo snel uit zouden zijn. Enfin, we zullen zien wat er in hoger beroep dan gaat gebeuren.

Jij blijft naar de rechter wijzen, alsof het zijn verantwoordelijkheid is dat de eis, en het bewijs, op de juiste wijze is gesteld en onderbouwd.
Dat is niet zijn taak, en dus is het feit dat de schadeclaim en de eis niet gaat over herstel en kosten, of schuld , niet zijn fout, maar die van Engel en Wensing.

LoveApache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:19

Drifter schreef:
Babootje schreef:
De rechter had ook zonder de eis van Lonneke van tafel te vegen, de partijen terug naar huis kunnen sturen om hun huiswerk beter te kunnen maken,

Dat neem ik toch aan van niet, het is niet aan de rechter om te vertellen dat een advocaat zijn zaak beter op moet bouwen.
Wie eist bewijst, en dus had Wensing meer bewijs moeten verzamelen, dat is niet de taak van een rechter.

Babootje schreef:
Ik vind de uitspraak van de rechter daarom ook "te kort door de bocht"; ik had niet gedacht dat ze er zo snel uit zouden zijn. Enfin, we zullen zien wat er in hoger beroep dan gaat gebeuren.

Jij blijft naar de rechter wijzen, alsof het zijn verantwoordelijkheid is dat de eis, en het bewijs, op de juiste wijze is gesteld en onderbouwd.
Dat is niet zijn taak, en dus is het feit dat de schadeclaim en de eis niet gaat over herstel en kosten, of schuld , niet zijn fout, maar die van Engel en Wensing.

Goede advocaten zijn moeilijk te vinden :Y)

marinka1986

Re: Lonneke Engel verliest rechtszaak tegen familie Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:47

Deze schreeuwt hard maar heeft weinig te zeggen en ook nog op het verkeerde paard gewedt!

LoveApache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:34

marinka1986 schreef:
Deze schreeuwt hard maar heeft weinig te zeggen en ook nog op het verkeerde paard gewedt!

Wie?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:51

LoveApache schreef:
marinka1986 schreef:

Wie?

Die opgeleide advocaat die geen barst snapte van de uitspraak van de rechter...

LoveApache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:23

Rocamor schreef:
LoveApache schreef:

Wie?

Die opgeleide advocaat die geen barst snapte van de uitspraak van de rechter...[/quote]
Aja, oké , ja dat is waar .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:21

M_D_H schreef:
Daarbij, Bartels schijnt 2 jaar lang geen tandarts bij U2 gehad te hebben... is het misschien bij jullie opgekomen dat Lonneke zelf de eigenaar van dat paard is en zelf bepaalt wat er met dat paard gebeurt?
Als die tandarts er niet geweest is dan kan zij daar alleen zichzelf verantwoordelijk voor houden. Immers, U2 stond alleen in pensionstalling bij Bartels en als pensionstaleigenaar heb je nog altijd niks te zeggen over de medische behandelingen die een paard nodig heeft. Dat mogen zij niet zo maar regelen, dat moet de eigenaar zelf doen.
Verder zou het ideaal zijn als je de trainer (of eigenlijk gewoon instructeur, want Bartels gaf les aan Koot en is dan gewoon een instructeur en geen trainer) van je paard voor de rechter kunt slepen als er iets niet goed is met het dier (ook al heeft hij dan last van zijn kaak). Volgende keer sleur ik mijn instructeur ook voor de rechter, de pony heeft last van zijn mond en dat is jou schuld, dus jij moet de waardevermindering(of behandeling) betalen, want jij bent de trainer :Y) Dat zou echt heel handig zijn, maar natuurlijk niet helemaal realistisch...

Ik geloof dat jij het niet helemaal begrijpt. Als je de volledige zorg van een paard hebt toevertrouwt aan een professionele stal voor wat betreft stalling, zorg en opleiding van je paard is dat een heel andere "verhouding" dan dat je je paard ergens hebt gestald en lest bij een instructeur. De volledige zorg en training is uitbesteed voor een bedrag van 1100 per maand. Daar horen dan ook andere verantwoordelijkheden bij.

M_D_H

Re: Lonneke Engel verliest rechtszaak tegen familie Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:47

Nee, jij begrijpt het nog steeds niet.
Lonneke regelt haar eigen ruiters.
Dat doet ze zelf. Dan kan de stalling het paard wel 'trainen' of 'opleiden' maar dan doen ze dat door middel van instructie en niet door vanaf het zadel te trainen. Dat wil zeggen dat de verantwoordelijkheid nog altijd bij de ruiters ligt en niet bij de stalling en laten die ruiters nou net door Lonneke zelf geregeld zijn...

Waarom wil jij dat niet begrijpen en blijf je maar bezig met dat vinger wijzen? Volgens jou snapt niemand het hier behalve jij zelf... Gelukkig ben jij de rechter niet, denk ik dan maar zo :+

Liz1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:47

Babootje schreef:
Ik geloof dat jij het niet helemaal begrijpt. Als je de volledige zorg van een paard hebt toevertrouwt aan een professionele stal voor wat betreft stalling, zorg en opleiding van je paard is dat een heel andere "verhouding" dan dat je je paard ergens hebt gestald en lest bij een instructeur. De volledige zorg en training is uitbesteed voor een bedrag van 1100 per maand. Daar horen dan ook andere verantwoordelijkheden bij.

Vanuit de uitspraak hebben wij geen inzicht in de exacte afspraken, we weten dat LE zelf de rijders heeft aangewezen, geen van de rijders was bij de pensionstal in dienst, mijn conclusie is dus dat het paard werd getraind onder de verantwoording van LE.
Babootje je blijft door zeuren over deze zaken waarmee jij Bartels zwart maakt, het voegt niets toe aan de uitspraak van de rechter.

Als jij vind dat je het beter weet adviseer ik je om te solliciteren als rechter.
gezien de grote hoeveelheid reacties die jouw iets anders vertellen heb ik het vermoeden van een verkeerd zelfbeeld, doe er je voordeel mee.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:50

Babootje schreef:

Je laat hier alweer een paar dingen voorbij komen als feit die helemaal niet beoordeeld, laat staan bewezen zijn.

Een belangrijk twistpunt is bv of de training wel werkelijk was uitbesteed aan de stal. De stal zegt bv nadrukkelijk 'nee, dat is niet zo, LE heeft dit rechtstreeks geregeld met de ruiter'.
En omdat de rechter dit punt niet heeft bekeken, is dat punt niet beslist, en is doen alsof het een feit is dus ook misleidend.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:59

Kom nou MDH lees je eigen posts eens door. Jij speculeert en insinueert pas echt ), maar dan richting de andere partij. Beschuldigingen zelfs zonder onderbouwing.

M_D_H schreef:
Engel is inderdaad zodra ze haar paard ophaalde weer zelf gaan rijden (al was ze volgens mij niet de enige ruiter, maar dat weet ik dan weer niet zeker)... Niet lang natuurlijk want daarna was het paard 'onherstelbaar' beschadigd. Er hebben nog meer ruiters op U2 gereden, de schade zou zelfs bij het zadelmak maken al gebeurt kunnen zijn

Vertel: hoe kom je aan deze wijsheid.

M_D_H schreef:
En mocht Mischa van Koot het gedaan hebben, wat bewijst dat dan nog?
Dat ze hardhandig is? Oke... daar kan ik in komen... maar bewijst dat niet ook dat Lonneke Engel een waardeloze paarden eigenaar is? Door dit zo lang te laten door gaan?En als dit allemaal waar is (want ja, daar zet ik nog steeds vraagtekens bij) dan is zij misschien nog wel erger dan diegene die zij voor het gerecht daagt...

Hier beschuldig je Lonneke ervan een waardeloze paardeneigenaar te zijn. Dat is nogal wat. Een waardeloze paardeneigenaar ben je volgens mij pas als je je paard zorg onthoudt of mishandelt. En daar is hier geen sprake van. Sterker nog Lonneke betaalde maandelijks 1100 Euries om haar paard van - wat zij dacht -de best mogelijke zorg te voorzien.

M_D_H schreef:
Zij heeft met U2 gesprongen een paar dagen na dat ze hem opgehaald heeft...
GESPRONGEN... met een paard met spierdystrofie, tying up, die beschadigde darmen heeft en een fistel in de mond had... en het dier had een bit in...
Hoe kun je!

Ook hiervoor is geen bewijs te vinden. Ja, circuleert een foto, maar daarvan is niet duidelijk hoe oud die precies is. Mogelijk is hiervoor dus ook een plausibele verklaring te vinden.

M_D_H schreef:
Reddende engel :').
Moest hier toch wel een beetje om lachen :').
Sorry hoor, maar ergens vind ik haar zo hypocriet...
Want zelf rijd zij ook nog steeds met bit en wie zegt dat zij niet zelf dat paard aan gort heeft getrokken met haar bit? En wie zegt dat ze dat niet weer doet?
En dan die kinderpraat :roll:
Hoe oud is ze?

Nou nou, je gaat hier wel erg "los"op Lonneke zeg. Je zou bijna denken dat je een enorme hekel aan haar hebt.

M_D_H schreef:
Overigens is het natuurlijk wel frappant dat de dierenarts in eens zijn verklaring veranderd tijdens de rechtzaak (onherstelbaar beschadigd meneer de rechter? Oh nee, met een operatie kan alles hersteld worden hoor :+)
Dus liegen dierenartsen? Geen idee... Het kan natuurlijk best zijn dat de boel ernstig is aangedikt...

En DA's kun je ook al niet vertrouwen :+

M_D_H schreef:
Het lijkt wel als of jullie er van genieten om een van de grootste en diervriendelijkste trainingstallen van Nederland onderuit te zien gaan.

Nee hoor.

M_D_H schreef:
Het speculeren in dit topic grenst ook aan het walgelijke en dat vind ik jammer. Wij weten nog steeds niet precies wat er aan de hand is, en om dan zo op deze manier over beide kanten te praten vind ik te ver gaan. :)

Fijn dat je dat zelf ook ziet :Y)

M_D_H schreef:
Ja, dat is absoluut jammer aan dit verhaal.
Ze doet nu als of ze onwijs bezig is met het welzijn van de paarden, maar ondertussen gaat de hele zaak alleen over het verminderen van de waarde van U2 en niet over de toegebrachte schade.
Om dan maar weer even terug te komen op de posts van LoveApache, het gaat alleen om het geld.

En wat dan nog? Er zijn meer eigenaren die een paard als investering hebben. Niks mis mee.

M_D_H schreef:
WhatsApp berichten kun je makkelijk vervalsen, net als facturen.

Dat is toch weer een lelijke insinuatie.

Ik insinueer niets.
Wat ik zeg kun je zelf teruglezen in het rechtbank verslag, de artikelen die over het geschil inmiddels in de media zijn verschenen en het verslag over de zittingsdag dat in De Hoefslag is gepubliceerd; Ik heb al een paar x gezegd dat ik niet pro Lonneke ben of anti Bartels. Er zijn alleen 2 kanten aan de zaak en dat wil ik laten zien. En ook als je Bartels heet kun je fouten maken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:14

Citaat:
Er zijn alleen 2 kanten aan de zaak en dat wil ik laten zien.

Babootje: ik geloof dat de meesten van ons in dit topic genoeg hersens hebben om te beslissen dat er 'twee kanten aan een zaak zitten'. Je onderschat onze intelligentie door te denken dat je ons daarin moet helpen. Maar die twee kanten zijn bij jou wel erg uit balans aangezien je niet veel anders doet dan aanbrengen dat arme Lonneke's paard tóch het slachtoffer is geworden onder de auspiciën van de familie Bartels en die vermaledijde rechter die er ook al niks van snapt
.
Waarom ben je zo geobsedeerd door deze zaak? Laat het los - bij 'blauwe lucht discussies' ( praten zonder feitenkennis, échte feitenkennis - niet die van de kip zonder kop) is niemand gebaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:25

Shadow0 schreef:
Babootje schreef:

Je laat hier alweer een paar dingen voorbij komen als feit die helemaal niet beoordeeld, laat staan bewezen zijn.

Een belangrijk twistpunt is bv of de training wel werkelijk was uitbesteed aan de stal. De stal zegt bv nadrukkelijk 'nee, dat is niet zo, LE heeft dit rechtstreeks geregeld met de ruiter'.
En omdat de rechter dit punt niet heeft bekeken, is dat punt niet beslist, en is doen alsof het een feit is dus ook misleidend.

Dat klopt, maar daar is op zijn minst twijfel over.

Het verslag in Hoefslag over de zittingsdag zegt er dit over:

De rechter richt de aandacht op Imke Schellekens, die als (toenmalig) werkgeefster van Mellink in de ogen van de tegenpartij de verantwoordelijkheid draagt. Schellekens laat in haar verweer doorschemeren dat zij die volledige verantwoording in haar ogen juist niet heeft. ‘Daniëlle is in eerste instantie door Engel achter mijn rug om benaderd om U2 te gaan rijden. Ik heb daarna overlegd met Daniëlle, omdat ik wilde weten wat er ging gebeuren. Daniëlle was namelijk geen ruiter bij ons. Ze is, wat oneerbiedig gesteld, een amateur. We hebben afgesproken dat ze in haar eigen tijd U2 zou rijden en hem in onze tijd verzorgde. We hebben dit rijden niet in rekening gebracht. U2 stond in de tijd dat Koot hem trainde voor een gereduceerd tarief bij ons en dat is later het normale tarief geworden. We hebben alles wat het management betreft op ons genomen, behalve het rijden.’
Wensing: ‘Dat laatste betwisten we. We hebben facturen van ruim 1.100 euro per maand uit die periode, inclusief sportbeoefening. In door ons opgevraagde specificaties staat dat mevrouw Schellekens en mevrouw Bartels hem begeleid hebben.’ Imke Schellekens: ‘Die specificaties zijn niet aan de facturen te linken. Dat zijn overzichten waarop we bijhouden wat we met ieder paard doen op stal. En sportbeoefening staat standaard op de facturen. Die zijn vanwege verschillende Btw-tarieven gesplitst in stalling, sport en overige kosten. Longeren wordt bijvoorbeeld ook onder sport ondergebracht.

Natuurlijk is dit verslag een weergave in de media gepubliceerd. Maar als je het zo leest is het een vrij
objectief verslag gemaakt door een journalist die tijdens de - openbare - zitting aanwezig was.

De stal zegt dus "Nee" Lonneke heeft het zelf geregeld met Danielle dat zij U2 zou gaan rijden. Maar wel bleef Lonneke dus blijkbaar de kosten voor verzorging en "sportbeoefening" wel betalen aan Bartels.
Uit wat Bartels stelt "dat in de tijd dat Koot hem trainde U2 voor een gereduceerd tarief bij Bartels stond" is het tarief dus blijkbaar hoger geworden toen Danielle hem ging rijden. Op zijn minst vreemd dat je een hoger tarief moet gaan betalen voor een paard dat dan niet meer "getraind" wordt.
Danielle een leerlinge van Imke. Stel dat ze bij iemand anders zou zijn gaan lessen, dan zouden de kosten voor "sportbeoefening" bij Bartels toch wel naar beneden moeten zijn gegaan in plaats van omhoog.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:27

|o Oh boy.. plaat voor je kop....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:32

@Babootje, maar je presenteerde het niet met twijfel, je deed voorkomen alsof het een vaststaand feit was dat de training bij de stal lag. Dat is misleidend, omdat je er nu meerdere malen op bent gewezen dat al die zaken niet getoetst zijn voor de rechter, de rechter er niet over heeft geoordeeld, en de werkelijkheid dus niet bekend is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:33

Jannepauli schreef:
|o Oh boy.. plaat voor je kop....

Ok, ik snap m. Iedereen mag hier praten zonder "echte feitenkennis" zolang het maar pro Bartels is. :D

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:45

Nog maar eens, uit de uitspraak, en niet van de media:

Citaat:
2.2.

In 2006 is [gedaagde 1], een professionele amazone die op hoog niveau de dressuursport beoefent, in opdracht van [eiseres] gestart met het trainen van U2.

Citaat:
2.4.

[gedaagde 1] heeft U2 tot medio 2013 getraind. Vanaf juli 2013 heeft [medewerkster gedaagde 2], een medewerkster van [gedaagde 2], op verzoek van [eiseres], U2 bereden.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:47

Nee, je snapt 'm niet. Je mag niet zomaar insinueren, onwaarheden verkondigen, speculeren over dingen waar je niks vanaf weet, ongeacht waar of over wie het gaat. Feitelijk is niet bewezen dat de schade onherstelbaar is, nog los van of die is toegebracht door stal Bartels.