Britt Dekker betrapt paardenmisbruiker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:16

Celine_Famke schreef:
Hij had een donker baardje. ;) En donker haar etc.

Zoals ongeveer 20% van de Nederlandse mannen bedoel je?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:29

T lijkt wel een heksenjacht, je kan als man niet eens even een paard aaien en je bent gelijk verdacht :')

Je kan ook te paranoia worden...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:00

vuurneon schreef:
T lijkt wel een heksenjacht, je kan als man niet eens even een paard aaien en je bent gelijk verdacht :')

Idd. dát bedoel ik ook met;het is een hype geworden.

Celine_Famke

Re: Britt Dekker betrapt paardenmisbruiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:00

Het was niet alleen dat, stalgenootje weet meer. Ik weet niet alles (nog).

Maar al is het hem niet, ik vind dat we beter gewoon op kunnen letten dan alles maar toelaten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:24

Maar om nou voor een paardenaaiende man de politie te bellen gaat mij ook weer te ver. Dat riekt naar heksenjacht. Als het een vrouw was geweest was het opeens normaal en absoluut niet verdacht.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:32

Ik aai meestal ook paarden die bij een hek staan als ik erbij kan, wil dan echt niet dat ze denken van o daar staat iemand een paard te aaien bel maar te politie

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:40

vuurneon schreef:

Zou jij gewoon doorrijden dan als iemand die er zo uitziet bij je paard staat?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:42

Ja hoor, als een willekeurige man met of zonder baard mijn paard aait dan zoek ik er niet gelijk wat achter dan 'wat leuk dat hij mijn paard aait'. Gebeurt namelijk zeer regelmatig bij mijn paard. Enige dat ik verdacht vond was de dronkelap en ja, dan blijf ik wel even staan kijken (zonder erheen te lopen verder).

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:48

Als het een onbekende is, ga ik erheen, gebeurt teveel, je merkt snel genoeg of het onschuld is of niet als je een praatje maakt, ook ivm voeren trouwens, sommige mensen willen paarden graag met van alles volproppen en snappen niet dat dat helemaal niet zo goed is voor veel paarden.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:27

Miepie77 schreef:
vuurneon schreef:

Zou jij gewoon doorrijden dan als iemand die er zo uitziet bij je paard staat?

Die er hoe uitziet?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:26

Blue_Eyes schreef:
Die er hoe uitziet?

Idd. je kan niet uit gaan van het uiterlijk van iemand.Ow die ziet er verdacht uit,die zal wel iets willen gaan doen bij een paard.Dat kán echt niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:29

Hoe is het eigenlijk met jouw fotograaf afgelopen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:52

Shirley schreef:
Hoe is het eigenlijk met jouw fotograaf afgelopen?

Ik heb er niets mee gedaan.Ik vermoed dat het een patiënt is, die lopen daar regelmatig.En ja,die zien er vaak uit als een verdacht of vreemd persoon.De beul is het niet, die komt echt niet als het erg druk is rondom mijn weiland.Ik heb in ieder geval 2 foto's van hem,mocht er iets gebeuren en iemand zag het,kan ik de foto laten zien of het die persoon was. ;)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:04

Uhm, kunnen jullie aub pas oordelen als jullie de stal kennen? Mijn paard staat namelijk totaal niet op een plek waar mensen van buitenaf 'over een hekje heen' kunnen gaan aaien. Midden op het erf zijn de paddocks. Dus je moet echt het erf ver óp om bij de paarden te komen. Mensen van buitenaf horen daar gewoon niet te komen.

Maar goed, ik zoek hier zelf (nog) niet veel achter, alleen letten we wel goed op op stal. Maar dat doen we al sinds dat we steeds die berichten horen over die paarden mishandelaar. En dan kan er wel gezegd worden 'paranoia', maar ik let liever iets beter op (waar mijn leven heus niet door gestoord wordt hoor) dan dat ik straks iets had kunnen voorkomen. Maar ik denk dat we allemaal gewoon hetzelfde willen: Dat de mensen die dit doen opgepakt worden!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:28

In Onderdijk (nabij Medemblik/Andijk) is er onlangs ook een pony flink te grazen genomen door de paardenbeul. Helaas heeft de beul ook echt over het erf gemoeten om bij de pony te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:17

Waarom staat er niet "Paarden eigenaar betrapt paardenmisbruiker"?
Kennelijk heeft Britt Dekker er belang bij dat haar naam vermeld wordt. Op zich niet gek gezien ze bn is maar maakt op zo manier verhaal wel minder geloofwaardig en dat de politie zo ene ander vrij geeft is ook erg vreemd.

Geruchten gesproken. Denkt weer terug over verhaal giftge honden brokjes en gebakken spons wat achteraf oude vuurwerk resten bleekt te zijn en stukken sponszwammen. Zo zie je maar hoe makkelijk een gerucht geloof waardig kan worden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:23

loert nog maar eens binnen..
wat ouder (wat is wat ouder?)

donkere baardje, donker haar.

*loert naar vriendlief, shoot*

sorry.. maar ik heb een stuk of 5 vriendjes gehad en 3 daarvan hadden donker haar, 2 daarvan met vaker een baardje dan geen baardje.

dus als mijn vriend straks ergens over een weide staat te loeren, wordt dan ook gelijk de politie gebeld als je er langsrijd? dan bij deze vast.. ik lig momenteel met longontsteking.. dus de kans is zeer groot dat er binnen enkele dagen (nadat hij nes wat lekkers heeft gevoerd) een vent met donker haar en baardje over het hek hangt nog even na te genieten van het mooie weer en de rust op de wei..
gelieve geen politie te bellen.. hij mag daar toch echt gewoon staan.

ohh en dat gat in zijn boxer is gewoon een knooploze gulp in zijn geval. als hij ook een gat in zijn broek heeft daar, waarschuw hem dan vriendelijk dat zijn rits openstaat.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:27

helaas komt er anders wel steeds meer info vrij voor mensen die in de omgeving staan, en zijn er door diverse mensen die ik ook persoonlijk ken spullen gevonden.
ook in de nabije omgeving van de desbetreffende pony.

Helaas is dit geen uit de duim van britt gezogen verhaal, maar t zou voor ons uit de omgeving fijn zijn als britt met een signalement komt van de betreffende man.

Ook is er onder een aantal mensen hier uit omg egmond, bergen, heiloo, alkmaar een buurtcontrole gestart elk raar iets word door gegeven aan politie, en politie vind dat we goed bezig zijn

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:41

het niet doorgeven van het signalement is net zo vaag als spreken over 'spullen' en rare 'ietsen'..

ik vind het een raarder iets dat de mishandelaar blijkbaar rare spullen rondstrooit alsof hij zwarte piet is?

vroeger vond je bij ons achter ook aan de lopende band condooms in het hooi bij de stallen.. kwam geen paardenmishandelaar bij kijken, maar een pennymeisje dat er nog een hobby bij had in de stalletjes met vrindjes.

Dus wellicht is het handig om aan te geven over wat voor 'rare spullen' we het hebben..
en hoe de conclusie getrokken is door die buurt dat de paardenmishandelaar blijkbaar als zwarte piet bewijsmateriaal rondstrooit uit zijn zakken?

klinkt eerder dan alsof er een enorme hoeveelheid nachtelijk bezoekers aan stille plekjes zijn die eerder voor zich 'rare' dingen achterlaten..

-----

dat wil niet zeggen dat er niemand bezig is, of dat de man niet schuldig is..

maar dat hij bewijsmateriaal lijkt rond te strooien als snoeggoed dat lijkt mij eerlijk gezegd onwaarschijnlijker, dan dat er gewoon vele mensen met geheime fantasietjes rondlopen in die omgeving die voor de uitvoer stille plekjes zoeken om van elkaar te genieten.. of staat overal zijn naam in gegraveerd (maakt het wel een stuk makkelijker natuurlijk)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:56

NathalietjeB schreef:
Ook is er onder een aantal mensen hier uit omg egmond, bergen, heiloo, alkmaar een buurtcontrole gestart elk raar iets word door gegeven aan politie, en politie vind dat we goed bezig zijn

Wat is het criterium voor raar iets? Woon tenslotte ook in de uurt kan ik er ook op letten :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:16

fransje23 schreef:
NathalietjeB schreef:

Wat is het criterium voor raar iets? Woon tenslotte ook in de uurt kan ik er ook op letten :j

of je verliest per ongeluk een raar iets uit je zakken, voor de volgende om te vinden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 07:07

Tobbes schreef:
Waarom staat er niet "Paarden eigenaar betrapt paardenmisbruiker"?
Kennelijk heeft Britt Dekker er belang bij dat haar naam vermeld wordt. Op zich niet gek gezien ze bn is maar maakt op zo manier verhaal wel minder geloofwaardig en dat de politie zo ene ander vrij geeft is ook erg vreemd.

Geruchten gesproken. Denkt weer terug over verhaal giftge honden brokjes en gebakken spons wat achteraf oude vuurwerk resten bleekt te zijn en stukken sponszwammen. Zo zie je maar hoe makkelijk een gerucht geloof waardig kan worden.

Goh ik wist niet dat Britt zelf de titel had bedacht?

Weet je, het lijkt me fijn als mensen alert zijn. Ze had ook voorbij kunnen rijden en niets zeggen, dan komen we er vast snel achter welke foute types er regelmatig paarden misbruiken.
Ik vind het onvoorstelbaar dat iedereen hier loopt te zeuren dat Britt te weinig heeft gedaan of verhalen verzint. Ze heeft tenminste IETS gedaan, ik weet niet of alle bokkers hier de man hadden durven aanspreken.
Dat er vervolgens allemaal geruchten gaan komt niet in de laatste plaats door bokt... doordat mensen slecht lezen en voorbarige conclusies trekken. Dit kun je niet allemaal afschepen op Britt Dekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:43

[VN] Paardenbeul actief in Duitsland: merrie overleden

En dan durven jullie hier alles wat Britt Dekker eventueel heeft gezien en gemeld , te bagatelliseren als onzin?

Dit is al veel en veel te lang aan de gang in niet alleen Nederland en Belgie , maar ook Duitsland heeft al meer dan 100 slachtoffers, vaak nog met dodelijke afloop ook.

Ik vind het dus niet gek dat mensen hier in NL goed opletten en wat mij betreft; Liever een paar keer te vaak voor niets iets gemeld , dan 1 x te weinig!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:42

ben t eens met ohjajoh en voor iedereen die zegt dat t dingen zijn dat zijn gevonden wat wil je dat ik zeg de waarheid, ja er zijn daadwerkelijk spullen gevonden vlakbij de weide van de pony en ook verder op bij een ander bij de weide.
er kan niet meer om heen gedraaid worden dat dit nep is voor wie meer wil weten en in de omgeving staat van egmond/bergen kun je mij een pb sturen, verder vind politie dat wij goed bezig zijn met de paarden in de omgeving in de buurt in de gaten te houden.
en de politie is hier keihard bezig met bewijzen verzamelen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:29

Ik ben ervan overtuigd dat het niet om 1 persoon gaat, maar dat het er meer zijn.

Donker haar en baardje is niet wat ik eerder vernomen overigens als signalement, want in dat geval ging het om een hele andere omschrijving.
Maar goed ook daar kan het om verschillende personen gaan.
Helaas leen we in een zieke wereld waar mensen op ook van die bizarre ideeën komt. Of dit de schuld is van de media, geen idee