Demonstratie Gert van den Hof levert klachtenbrief op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:59

Jannepauli schreef:
Ik ben het in grote lijn wel eens met Randalin's post hierboven - ik zie al jarenlang met lede ogen aan dat de kwaliteit van sportpaarden de grenzen opzoekt, terwijl het nivo van de ruiters niet op gelijke tred meegaat. En als je als gemiddeld ruiter zo'n hete knar onder je kont krijgt, dan helpt daar geen lieve Gertje meer aan.

Eens! Er zou beter op karakter gefokt moeten worden denk ik. Denk dat de meeste bokkers zo'n hete knar helemaal niet aan kunnen, including me. Niks mis mee maar wees eerlijk tegenover jezelf en koop dan een minder spectaculair bewegend maar braaf en koel dier.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:02

Gaan we weer...weer een gert discussie.
zoveel mensen zoveel meningen.
mijn bontje (op de foto in openingspost) , toppaard geworden, niks mis mee
en Gert...topkerel :j

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:03

Eerlijk gezegd denk ik niet dat een paard er veel weet van heeft dat het een show of evenement is. Zoals Monty Roberts altijd zegt: Je paard kan geen startlijst lezen.
Charlotte Dujardin vertelde dat haar moeder altijd zei "different ring, same thing" om haar te helpen om met haar zenuwen om te gaan als ze wedstrijden reed. Het zit volgens mij allemaal veel meer in het hoofd van de mens dan in het hoofd van het paard.

Maar er is natuurlijk wel een stroming in de maatschappij waarbij alles waarbij mensen betalen om naar een "trucje" met een dier te kijken als iets verachtelijks wordt gezien. Ik heb trouwens de indruk dat de schrijfster van de ingezonden brief Amsterdam niet zelf bezocht heeft. Als ze dat wel had gedaan dan had ze onder andere kunnen zien dat het beste dressuurpaard ter wereld op "suikerklontjes" loopt en was ze misschien nog wel aangenaam verrast geweest. ;)

Vooropgesteld dit: ik heb veel respect voor langzaam en met vertrouwen en met grondwerk (NH) waar mensen steeds op hameren. Alleen wordt er een denkfout gemaakt door veel mensen hier. Een paard is simpelweg niet in staat om een band die hij heeft opgebouwd met jou met grondwerk te vertalen in het feit dat jij op zijn rug gaat zitten. Dat zijn twee totaal verschillende zaken die niets met elkaar te maken hebben. Er is een topic van Suelza, die hier genoemd werd, over een paard dat heel problematisch was in de omgang (eigenlijk niet benaderbaar) die ze toch zonder al te veel gedoe zadelmak heeft gemaakt.

De vraag is eigenlijk of een zekere mate van "overdonderen" en het paard laten wijken voor druk handig is bij de africhting van een paard. En er zijn toch al wel wat wetenschappelijke onderzoeken gedaan waaruit bleek dat paarden die met wijken voor druk (ergens naar toe leiden) eigenlijk "gedwongen" werden om enge dingen te benaderen daarna minder bang waren dan de controlegroep van paarden waarmee men het heel langzaam aan had gedaan en die het een beetje zelf mochten bepalen. Dat is zeker stof tot nadenken.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:11

missje schreef:
Gaan we weer...weer een gert discussie.
zoveel mensen zoveel meningen.
mijn bontje (op de foto in openingspost) , toppaard geworden, niks mis mee
en Gert...topkerel :j

precies!
Je hebt voorstanders en tegenstanders, laat iedere eigenaar gewoon zijn ding doen met zijn eigen paard!
Overal zitten plus- en minpunten aan, en bij alle denkbare methode's gaat er wel eens iets mis, maar dat maakt die methode niet meteen slecht.
Doe gewoon waar je je goed bij voelt, ongeacht wat andere mensen daarvan denken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:14

Muppett schreef:
Jannepauli schreef:
Ik ben het in grote lijn wel eens met Randalin's post hierboven - ik zie al jarenlang met lede ogen aan dat de kwaliteit van sportpaarden de grenzen opzoekt, terwijl het nivo van de ruiters niet op gelijke tred meegaat. En als je als gemiddeld ruiter zo'n hete knar onder je kont krijgt, dan helpt daar geen lieve Gertje meer aan.

Eens! Er zou beter op karakter gefokt moeten worden denk ik. Denk dat de meeste bokkers zo'n hete knar helemaal niet aan kunnen, including me. Niks mis mee maar wees eerlijk tegenover jezelf en koop dan een minder spectaculair bewegend maar braaf en koel dier.

Helemaal mee eens.
Talentvolle ruiters komen er niet meer bij dan vroeger.
Maar er komen wel steeds meer paarden bij die alleen te rijden zijn voor de talentvolle ruiter.
Tel daarbij op dat mensen steeds eigenwijzer zijn en niet toe willen geven dat zulk paard hun helemaal niet past.
En dan heb je volop werk voor Gert en gelijk soortige collega's.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:27

Ik wil eigenlijk dolgraag een veulen van Vivaldi uit mijn flipkipje. :=

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:32

Citaat:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat een paard er veel weet van heeft dat het een show of evenement is. Zoals Monty Roberts altijd zegt: Je paard kan geen startlijst lezen.
Charlotte Dujardin vertelde dat haar moeder altijd zei "different ring, same thing" om haar te helpen om met haar zenuwen om te gaan als ze wedstrijden reed. Het zit volgens mij allemaal veel meer in het hoofd van de mens dan in het hoofd van het paard.

Er zijn paarden die van de klep komen, de eerste keer op een wedstrijdterrein, eens rustig rondkijken en hun mens volgen. Die zich braaf laten opzadelen en opstijgen en wegrijden ermee.

Er zijn ook paarden..... En die kunnen dan best van dezelfde persoon zijn, die persoon kan 100 jaar ervaring met paarden hebben, zich totaal niet druk maken over wedstrijdresultaten of wat dan ook... zon paard staat gewoon al te snorken als de klep neergaat, helemaal dronken van alles om zich heen, kan echt totaal onbereikbaar worden van alle prikkels, en als ruiter heb je je handen vol.

Na 3 jaar kunnen beide typen paarden even braaf op concours zijn.

Het helpt ongetwijfeld niet mee als je zelf ook nog zenuwachtig bent, en het tweede type zal daar wel meer op reageren. Omdat ie overal meer op reageert.

Er is overigens onderzoek gedaan onder paarden die aan een meerdaags evenement deelnemen, waaruit bleek, dat het stressniveau gedurende de dagen op het wedstrijdterrein, toeneemt.
Dat was niet wat de onderzoekers verwachtten. Het geeft denk ik wel aan, hoezeer een wedstrijdervaring erin hakt voor een vluchtdier dat zich fijn voelt bij zijn vaste routine.

Onderzoek staat ergens op bokt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:33

De heren spring ruiters hadden het er van het weekend ook over dat je soms niet wil weten hoe HUN paarden worden zadel mak gemaakt worden, en ja ook wel eens door Gert!

Die ruiters moeten er op om zo snel mogelijk de ring in te kunnen, die gaan echt geen jaar er naast lopen om er een x op te kunnen met een pot snoep, longeer werk, en wat wortels.

En wat Muppet zegt, als je niet met een paard van dat bloed kan om gaan moet je een paard kopen wat meer bij je past dan een paard wat graag wil werken maar niet zo heet is.

Uiteindelijk krijgen de paarden met een afstammeling er dan weer van langs (bijv Jazz) dat die paarden levens gevaarlijk zijn... eehm ja voor de HTK ruiter/ amazone, niet voor mensen zo als een Adelinde die het overigens super fijne paarden vind.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:36

[/quote]
Dat bedrijfje moet het probleem niet zijn... :) nu moet je eens mensen vinden die bereid zijn hun probleempaard bij je in training te zetten. Als je dat fatsoenlijk wil doen gaat er wel wat tijd overheen en tijd is nou eenmaal geld...dan kopen ze liever een ander.... :j[/quote]
Juist, want mensen zullen alleen hun paard bij je zetten als de methode effectief is en bij paardenmensen, zoals bij Gert.
En bij Gert is het ook niet gratis. ;)[/quote]

Je leest niet. ;)
Ik zeg niets over effectief...want het kan ook heel effectief zijn om al leermethode een paard met een buzzer te bewerken (zie nieuwsbericht bokt) ik zeg dat paardeneigenaar geen zin hebben om de 'normale ' methode te volgen want dan moet het paard wel een paard maanden in training en dat kost teveel geld voor zo'n rotbok...dan maar een ander..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:39

CoriienRN schreef:
De heren spring ruiters hadden het er van het weekend ook over dat je soms niet wil weten hoe HUN paarden worden zadel mak gemaakt worden, en ja ook wel eens door Gert!

Die ruiters moeten er op om zo snel mogelijk de ring in te kunnen, die gaan echt geen jaar er naast lopen om er een x op te kunnen met een pot snoep, longeer werk, en wat wortels.

En wat Muppet zegt, als je niet met een paard van dat bloed kan om gaan moet je een paard kopen wat meer bij je past dan een paard wat graag wil werken maar niet zo heet is.

Uiteindelijk krijgen de paarden met een afstammeling er dan weer van langs (bijv Jazz) dat die paarden levens gevaarlijk zijn... eehm ja voor de HTK ruiter/ amazone, niet voor mensen zo als een Adelinde die het overigens super fijne paarden vind.

Maar nou doe je weer hetzelfde als heel bokt.

Er is een TUSSENWEG tussen Gert en 'er een jaar langs lopen met een pot snoep, longeer werk (lijkt me trouwens wel het minste wat je moet doen, en zelfs Gert doet dat) en wortels.'

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:42

CorrienR: dat zijn dan toch ook rotbokken...een paard met meer pit: prima...ik hoef ook niet zo'n hobbelpaard..maar een paard dat alleen kan worden ingereden op zo'n manier en dan nog steeds door een heel select gezelfschap gereden kan worden moet je toch noet willen fokken..het kwpn doet het bewust..

Ik heb een ras dat in NL eigenlijk niet voorkomt, en ik hoop dat het zo blijf..je kan alle soorten en maten en karakters krijgen, maar de mormels gaan de worst in ipv er mee te gaan fokken.

Je gaat toch ook niet fokken met een hond met slechte eigenschappen in het karakter..er zijn honden genoeg die pittig zijn en waar je genoeg uitdaging aan hebt, maar als ze echt klerelijers zijn, moet je ze gewoon laten inslapen of in ieder geval zeker noet mee gaan fokken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:08

gekvanfleur schreef:
CorrienR: dat zijn dan toch ook rotbokken...een paard met meer pit: prima...ik hoef ook niet zo'n hobbelpaard..maar een paard dat alleen kan worden ingereden op zo'n manier en dan nog steeds door een heel select gezelfschap gereden kan worden moet je toch noet willen fokken..het kwpn doet het bewust..

Ik heb een ras dat in NL eigenlijk niet voorkomt, en ik hoop dat het zo blijf..je kan alle soorten en maten en karakters krijgen, maar de mormels gaan de worst in ipv er mee te gaan fokken.

Je gaat toch ook niet fokken met een hond met slechte eigenschappen in het karakter..er zijn honden genoeg die pittig zijn en waar je genoeg uitdaging aan hebt, maar als ze echt klerelijers zijn, moet je ze gewoon laten inslapen of in ieder geval zeker noet mee gaan fokken.

Maar wanneer heeft een dier een klerekarakter?

Voorbeeld: Jazz staat bekend vanwege zijn lastige karakter, dat karakter heeft hij geërfd van zijn even lastige vader, Amor.
En toch is Jazz een heel goed paard geweest bij Kristen.
Wel is waar een lastig paard... maar ook een goed paard.
Zijn lastige karakter geeft hij door. Maar zoveel nakomelingen zoveel verschillende karakters... en toch zijn de meeste lastig (logisch want de werden ook weer met opgewonden hoogstandjes gekruist) maar ook weer heel goed te rijden.
Wij hebben b.v. uit de zelfde merrie 2 veulens gefokt in combi met jazz... Het eerste veulen was ontzettend leuk... tot ze groot werd, meerdere stekkers verkeerd, kon niet bereden worden en moest met 3 man sterk in de wei gezet worden... en is afgemaakt.
Het veulen van een jaargang na haar was juist een ontzettend leuk dier, nog niet de makkelijkste, maar wel heel leuk en ze loopt nu ook in de subsport mee...
Maar wel dezelfde moeder en een jazz.
Terwijl haar volle zus letterlijk een monster was.

Zo heb je ook de hengst Welt Hit II.
Als je hem zag, bloedmooi!
Als je hem leerde kennen dan merkte je wat een ontzettend lastig dier het was. Hij gaf echt veel trammelant... Maar zijn nakomelingen zijn stuk voor stuk zulke lieve dieren.

Dus wat wordt dan de norm?
Oh een htk ruiter kan er niet mee overweg dus hij mag niet dekken...
Of: hij heeft een rotkarakter dus hij mag niet dekken?
Of: zijn nakomelingen kunnen niet door htk ruiters gereden worden dus er mag niet meer mee gefokt worden?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:15

Hermelientje schreef:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat een paard er veel weet van heeft dat het een show of evenement is.

Daar gaat het toch ook niet om? Het paard krijgt gewoon stress of het krijgt geen stress. Even opgeteld (voor het gemiddelde paard): onbekend persoon = stress, onbekende hulpen = stress, onbekende omgeving= stress, extra spannende omgeving (veel geluid en beweging) = stress , zonder andere paarden = stress.
Nu ga je al die stress koppelen aan het zadel en de ruiter....
En dan vragen we ons later af waarom het paard zo moeilijk kan ontspannen, zo rennerig is en zo schrikkerig...

Citaat:
Vooropgesteld dit: ik heb veel respect voor langzaam en met vertrouwen en met grondwerk (NH) waar mensen steeds op hameren. Alleen wordt er een denkfout gemaakt door veel mensen hier. Een paard is simpelweg niet in staat om een band die hij heeft opgebouwd met jou met grondwerk te vertalen in het feit dat jij op zijn rug gaat zitten. Dat zijn twee totaal verschillende zaken die niets met elkaar te maken hebben. Er is een topic van Suelza, die hier genoemd werd, over een paard dat heel problematisch was in de omgang (eigenlijk niet benaderbaar) die ze toch zonder al te veel gedoe zadelmak heeft gemaakt.

Een band is gewoon een naam die mensen eraan geven. Als het goed is, heb je door grondwerk je paard onder stimulus-control staan. De hulpen zitten er zo goed in, dan ze blijven bestaan, zelfs bij kleine beetje stress. Je paard is gewend aan de hulpen, de persoon, de omgeving, het zadel, het alleen zijn. Het liefst heeft het paard ook nog geleerd dat het bij enge dingen die gebeuren zichzelf weer relaxed kan maken. Zet er dan een ruiter op en je hebt een volledig ander plaatje.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:18

M_D_H schreef:
[
Voorbeeld: Jazz staat bekend vanwege zijn lastige karakter, dat karakter heeft hij geërfd van zijn even lastige vader, Amor.

De vader van Jazz is Cocktail, en die zijn vader staat ook niet bekend om zijn fijne karakters, ik denk persoonlijk dat Jazz daar meer van meegekregen heeft.
Amors hadden imho geen lastige karakters, waren eenkennig dat wel maar super lief en gaven zich 100% voor hun rijder.

Als ruiters eens wat meer naar buiten zouden gaan in plaats van elke dag in de bak blijven rijden dan zouden ze al heel wat minder paarden als lastig bestempelen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:18

Dat ben ik niet helemaal met je eens MDH. Als je ziet hoeveel Jazzen er in de landelijke sport lopen, van B tm Z en op iedere wedstrijd zie je ze lopen, ook met 14 jarige grietjes erop, dan valt dat lastige wel mee.

Iedereen praat iedereen altijd na en zo is het verhaal voornamelijk gegaan met dat iedereen maar roept dat Jazz klote karakters geeft.

Ik heb overigens Welt Hit meerdere keren in handen gehad, en dat was een schat van een paard. Wel hengst :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:19

harbourlight schreef:
M_D_H schreef:
[

De vader van Jazz is Cocktail, en die zijn vader staat ook niet bekend om zijn fijne karakters, ik denk persoonlijk dat Jazz daar meer van meegekregen heeft.
Amors hadden imho geen lastige karakters, waren eenkennig dat wel maar super lief en gaven zich 100% voor hun rijder.

Als ruiters eens wat meer naar buiten zouden gaan in plaats van elke dag in de bak blijven rijden dan zouden ze al heel wat minder paarden als lastig bestempelen.

Oh shoe, Amor zat later in zijn lijn ja :')
Lekker bezig vandaag :')

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:20

R12312 schreef:
Iedereen praat iedereen altijd na en zo is het verhaal voornamelijk gegaan met dat iedereen maar roept dat Jazz klote karakters geeft.

Inderdaad. Precies hetzelfde als wat er bij Amor gebeurde. En dan werd er vooral geschreeuwd door mensen die nog nooit een Amor in handen gehad hadden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:21

Dat is niet altijd waar harbourlight.
En buiten kunnen zich levensgevaarlijke situaties voordoen als jij en je paard geen vertrouwen in elkaar hebben of als je elkaar nog niet goed kent. Zou dat ook allemaal maar opbouwen.

http://paardenlifestyle.com/in-gesprek- ... post%22%7D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:22

Billy schreef:
ruitje schreef:
Heb haar website gelezen, natuurlijk hoefbekapper die zelf ook allerlei clinics en workshops geeft en veel 'geinspireerd' word door mensen maar nergens een CV heeft met wapenfeiten.

Sneu als je je eigen zaakje moet promoten over de rug van een ander. Als iemand 6 keer opschrijft dat ze veel getraumatiseerde paarden tegen komt krijg ik al kriebels :+

En dan allemaal op dat eiland van dr....je zou toch eens achter je oren krabben als zij daar de paarden beleert :D

Gevalletje bang voor broodroof dus :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:25

R12312 schreef:
Dat ben ik niet helemaal met je eens MDH. Als je ziet hoeveel Jazzen er in de landelijke sport lopen, van B tm Z en op iedere wedstrijd zie je ze lopen, ook met 14 jarige grietjes erop, dan valt dat lastige wel mee.

Ik heb overigens Welt Hit meerdere keren in handen gehad, en dat was een schat van een paard. Wel hengst :D

Ik denk ook dat het met Jazz ligt aan, zoals ik eerder ook al aangaf, de combi met de moederdieren. Al kan dat dus (in het geval van de 2 merries, ook niet heel veel uitmaken). En het ligt er natuurlijk ook aan hoe de dieren zijn opgevoed.

Welt Hit II, ik heb er mee mogen werken en afgezien van het feit dat hij hengst was was hij gewoon heel lastig. Overigens lag dit naar mijn gevoel ook voor een stuk in frustratie, maar dat is een ander verhaal.

Overigens wil ik wel benadrukken dat ik met Welt Hit II en vele nakomelingen van beide hengsten geen problemen heb gehad :).
Persoonlijk vind ik het zelf fijne dieren om mee te werken.
Zelfde als met de nakomelingen van Amor trouwens.

Maar het zijn wel karakters waar je mee moet kunnen werken.

angelawwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:27

persoonlijk ben ik geen voorstander van deze methode maar goed ik was er niet bij en eerlijk is eerlijk als het zonder bit, sporen en zweep gaat en enkel alleen om het overgeven, sommige paarden hebben dat gewoon nodig. er zijn nou eenmaal heel moeilijke gevallen waar uiteindelijk niemand meer op durft te stappen omdat ze er 1 voor 1 af gegooid worden. het is fijn als er dan iemand is die het door kan zitten en het paard er even door heen drukt en ook laat weten dat het niet eng is om zich normaal te gedragen en dat er iemand op zijn rug zit.

echter vind ik het niet thuis horen op zon evenement. het paard is al overdondert van alles om zich heen en ik denk dat je uiteindelijk geen succes boekt. op het moment zelf gaat het paard waarschijnlijk uit zijn dak en loopt daarna rustig. alle drukte en vreemde dingen om hem heen plus de training kunnen ook zo dusdanig traumatisch ervaren worden dat je nog verder van huis bent. als je dit al voor je paard wil, zorg dan dat hij eerst een paar weken bij Gert op stal staat om te wennen aan de omgeving zodat hij ook als zichzelf zou reageren op de training.

ook geloof ik niet dat na de show de volgende dag de eigenaar domweg gewoon weg kan rijden. paarden die niet op een "normale" manier ingereden kunnen worden zijn niet naar 1x 15 minuten door de ellende heen. dat iemand eenmalig je paard kan rijden is leuk maar je hebt er niks aan als je er achteraf geen profijt van hebt. ik denk zelf dat een paard wel wat meer trainingen van Gert nodig heeft voordat je er als eigenaar op kan klimmen. 1x15 minuten vind ik dan ook een soort van half werk, niet van Gert maar overigens maar het feit dat je daar als eigenaar voor kiest.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:29

gekvanfleur schreef:

Ook voor manégehouders is het een uitdaging om paarden te vinden met het juiste temperament, vooral tegenwoordig, vertelde een instructeur eens... Mensen willen allemaal op een stoere Jazz lookalike met oogverblindende gangen, maar ja, ze moeten het eerst wel leren en een paard met een beetje pit is dan al gauw te veel. Maar op een "slome" willen ze niet want dan voelen ze zich voor gek staan... Ja, wat willen ze dan?

Zo kon het gebeuren dat er eens een vrouw gillend op haar eigen bloedkikkertje zat, omdat die een héél klein beetje schrok en de bak een beetje door stuiterde... Maar ja, het is zo'n mooi paard...
Na 3-4 jaar dat paard (dat al wat ouder was) al te hebben, eindelijk bibberend een F2 proefje durven rijden...
Of je dàn niet ietwat voor schut staat met je eigen paard tussen de beginnende manégehobbelaars...

Nee, dan liever een brave... Trouwens, dat paard van die mevrouw was op zich hartstikke braaf, maar had gewoon te veel temperament voor iemand die snel bang is. Ik moet wel zeggen over die vrouw: ze was op latere leeftijd gaan rijden, en dan ben je al snel wat onzekerder. Ze had beter een rustig paard kunnen kopen, en dat vond ze zelf eigenlijk ook wel. Maar ja, het valt niet mee zo'n superpaard te vinden tegenwoordig.

Beter door een ezel wel gedragen, dan van een peerd in het zand geslagen, luidt een oud spreekwoord. En dat is niet voor niets.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:30

M_D_H schreef:
Ik denk ook dat het met Jazz ligt aan, zoals ik eerder ook al aangaf, de combi met de moederdieren. Al kan dat dus (in het geval van de 2 merries, ook niet heel veel uitmaken). En het ligt er natuurlijk ook aan hoe de dieren zijn opgevoed.

Welt Hit II, ik heb er mee mogen werken en afgezien van het feit dat hij hengst was was hij gewoon heel lastig. Overigens lag dit naar mijn gevoel ook voor een stuk in frustratie, maar dat is een ander verhaal.

Overigens wil ik wel benadrukken dat ik met Welt Hit II en vele nakomelingen van beide hengsten geen problemen heb gehad :).

Amor was al overleden toen jij nog geboren moest worden.............dus het lijkt mij niet dat jij veel nakomelingen van deze hengst in handen hebt gehad.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:36

Het gaat er niet alleen om angelawwijk dat het paard het eng zou vinden iemand op zijn rug, maar er zijn er zat de in de gaten hebben gekregen, omdat er geen kundig iemand op zijn rug zat, dat bokken een bijzonder doeltreffende manier is om van de ruiter af te komen.
Als dat een paar keer gelukt is ga der maar aan staan....
Dan ben je dolblij met mensen zoals Gert die het paard kunnen uitzitten en even aan zijn verstand brengen dat dit niet helemaal de bedoeling is.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:40

R12312 schreef:
M_D_H schreef:

Amor was al overleden toen jij nog geboren moest worden.............dus het lijkt mij niet dat jij veel nakomelingen van deze hengst in handen hebt gehad.

2 stuks als klein puppymeisje, in de tijd dat ik nog dacht dat alles op te lossen was met heel veel snoepjes en koetiekoe woordjes :').
Die paarden waren overigens geen jonkies meer, maar dat hoeft ook niet om mee te kunnen praten over nakomelingen...