Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:56

s0173957 schreef:
Ayasha schreef:
Ik vrees overigens dat België alleen kans maakt als Duitsland, Nederland én Engeland uitvallen.. :o

Dan nog, 6de worden we nooit.

Eres hebben de jury's amper gezien, die kennen ze zelfs niet, dus die gaat amper punten krijgen.
Avec Plaisir en Donnerfee gaan moeten schrapen voor de 70% in de GP hoor...
En Lucky Dance zie ik de 70 ook niet halen.

Lucky Dance heeft op het BK toch boven de 70 gelopen. Hij kán het wel, 100% zeker. Alleen laat ie z'n amazone nog wel eens in de steek, helaas.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:59

lienbono schreef:
Heb je die Eres al eens gezien?
Is zowat het lelijkste GP paard dat ik de laatste tijd gezien heb. Een bonk van een beest incl. lelijke kop. Maar soit, lopen kan'ie wel hoor.

On topic: jammer dat Totilas, Undercover en Siro afvallen. Langs de andere kant is het wel fijn dat de reserven dan een kans krijgen. Ik zie alvast uit naar Arlando!

Hij is 1.85, daar gaat gene arabierenkop op staan he.. Lelijk vind ik hem ook niet overigens...
Verder: al was ie groen met een salamanderkop: als ie kan lopen en de oefeningen uit voert zoals moet is het toch goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:02

Hoe staat het eigenlijk met Avec Plaisir? Ik hoorde dat deze ook niet geheel zuiver is/was.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:12

Ayasha schreef:
lienbono schreef:
Heb je die Eres al eens gezien?
Is zowat het lelijkste GP paard dat ik de laatste tijd gezien heb. Een bonk van een beest incl. lelijke kop. Maar soit, lopen kan'ie wel hoor.

On topic: jammer dat Totilas, Undercover en Siro afvallen. Langs de andere kant is het wel fijn dat de reserven dan een kans krijgen. Ik zie alvast uit naar Arlando!

Hij is 1.85, daar gaat gene arabierenkop op staan he.. Lelijk vind ik hem ook niet overigens...
Verder: al was ie groen met een salamanderkop: als ie kan lopen en de oefeningen uit voert zoals moet is het toch goed.

Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg gewoon dat ik het persoonlijk geen mooi paard vind. Dat moet toch kunnen?
Paard van bv. Mario Van Orshaegen is ook groot maar heeft er wel een mooi(er) hoofd opstaan. Wat natuurlijk niets doet aan de kwaliteit van die paarden. Daar ben ik het helemaal mee eens!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:23

Ik hoopte op een mooie strijd tussen Totilas VS Valegro , helaas dat gaan we niet zien!

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:40

Hoe kan het nou dat dat paard dan telkens kreupel word?
Met zo'n paard zullen ze toch 10x zo voorzichtig zijn?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:43

tabaflab schreef:
Hoe kan het nou dat dat paard dan telkens kreupel word?
Met zo'n paard zullen ze toch 10x zo voorzichtig zijn?

Dat betekent niet dat je je paard 100% in alle situaties onder controle hebt. Aantikken kan altijd gebeuren en als het paard dan ook maar een mm niet rad loopt, dan gaat het dier niet mee.

Zo gaat dat in de top. De paarden zijn goud geld waard en er wordt geen risico mee genomen. Grote wedstrijd of niet, better safe than sorry.

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:22

En weer zien we geen Totilas.. We raken er nog aan gewend zo.. :(

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:22

Ik snap het niet meer hoor.
Nu lees ik weer dat Totilas zich vlakvoor het inladen voor de reis naar Frankrijk aangetikt heeft maar Sjef gaf een hele andere verklaring.

Janssen gaf uitleg over de blessure: “Waarschijnlijk heeft ‘ie met een hoef zijn andere onderbeen geraakt. Dat geeft zo’n pijnlijke druk op het botvlies. Het kan een paar maanden duren, maar ook weken. Het WK is echter uitgesloten. We kwamen er pas achter na de training. Goed opgewarmd loopt hij door, nu is er geen houden aan.”

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:26

Ik vraag me af wat hij bedoelt met 'nu is er geen houden aan'.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:28

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:29

Aranel schreef:
Ik vraag me af wat hij bedoelt met 'nu is er geen houden aan'.

ja vroeg ik me ook af!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:33

Het klinkt in ieder geval in deze context niet best.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:34

easygoing schreef:

indd ik denk dan aan stokkreupel als ie nog koud is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:35

easygoing schreef:

Ik vind het inderdaad ook niet heel bemoedigend klinken. Alsof hij zich met een reeds bestaande (maar niet opgemerkte) blessure groot heeft gehouden of zo. En dat de schade nu erger is dan daarvoor.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:35

De WEG is een groot evenement en daar zit veel training aan vast. Veel training betekent meer belasting en dat betekent meer kans op blessures.

Snap het ondertussen ook niet meer, maar er is iets mis met Toot en nu kan hij niet mee doen. Ik denk dat hij redelijk aan het eind van zijn latijn gekomen is.

Ik vindt wel dat Rath ontezettend veel gezeik heeft gekregen. Bij Gal zou hij uiteindelijk ook kapot zijn gegaan en ik betwijfel of hij al dat gezeur dan ook had gekregen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:36

Finliox schreef:
De WEG is een groot evenement en daar zit veel training aan vast. Veel training betekent meer belasting en dat betekent meer kans op blessures.

Snap het ondertussen ook niet meer, maar er is iets mis met Toot en nu kan hij niet mee doen. Ik denk dat hij redelijk aan het eind van zijn latijn gekomen is.

Ik vindt wel dat Rath ontezettend veel gezeik heeft gekregen. Bij Gal zou hij uiteindelijk ook kapot zijn gegaan en ik betwijfel of hij al dat gezeur dan ook had gekregen.

Als hij al niet ongemerkt kapot was :). Niet dat ik zeg dat het zo is, maar onmogelijk is dat natuurlijk ook niet. Helemaal niet in de topsport.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:39

Finliox, dat is ook zo maar weer zijn er 2 verhalen.
Wat is nou waar? Wat moeten we nou geloven?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:42

_San87_ schreef:
Finliox schreef:

Als hij al niet ongemerkt kapot was :). Niet dat ik zeg dat het zo is, maar onmogelijk is dat natuurlijk ook niet. Helemaal niet in de topsport.

Grap is nu ook. Gal heeft geen gezeik bij het bokt topic, Rath krijgt hier ondertussen de volle lading. Iets over meten met twee maten?

Onmogelijk is het niet inderdaad, als dekhengst is hij nog steeds miljoenen waard. Iedereen heeft graag een klein Totilasje aan huis staan. Voor de vorm dan nog de training in, zo van 'we hebben voor de sport overgekocht' en ondertussen goud verdienen aan het fokken. Maar het blijft een hypothese. De enige die het ooit zeker zullen weten zijn de mensen die met Toot werken zelf.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:43

easygoing schreef:

Klopt, maar we kunnen het niet weten. Iin plaats van valse beschuldigen trekken kunnen we dan beter maar aannemen dat wat er staat ook de waarheid is. Over na denken mag natuurlijk wel maar als dit bij Gal was gebeurd had hij waarschijnlijk ahlf het gezeik niet gekregen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:48

damian23 schreef:
s0173957 schreef:
En ook Siro uit... Arlando komt in de plaats.

http://www.horses.nl/sport/undercover-n ... terspelen/

Gaat echt lekker :(

Nu kunnen de bokt-'wetenschappers' weer verder.. :D
Nu nog wachten op de dopingtesten van de ruiters.

Citaat:
Enorme pech voor de Nederlandse dressuurequipe. Edward Gal zal volgende week tijdens de Wereldruiterspelen in Frankrijk niet met Glock’s Undercover N.O.P. aan start verschijnen, maar met Glock’s Voice. Glock’s Undercover N.O.P. kampt sinds woensdag met een blessure van de wervelkolom

Succes is betrekkelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=jlcpNHIWymE

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:00

Finliox schreef:
easygoing schreef:

Klopt, maar we kunnen het niet weten. Iin plaats van valse beschuldigen trekken kunnen we dan beter maar aannemen dat wat er staat ook de waarheid is. Over na denken mag natuurlijk wel maar als dit bij Gal was gebeurd had hij waarschijnlijk ahlf het gezeik niet gekregen.

Ik blijf erbij dat Rath veel minder gezeik gehad had als ze vanaf het begin af aan veel terughoudender geweest waren. Ze hebben zelf hoge verwachten geschapen en tot nog toe kunnen ze dat toch nog niet helemaal waarmaken. Oke ze zijn op de goede weg en ik vind het voor ze spreken dat ze ondanks de duitse tegenstand voor een Nederlandse trainer gekozen hebben maar toch zit dat speciale randje er nog niet aan en dan heb ik het niet eens over het blessureleed.
Steeds zijn er meerdere verklaringen of vage verklaringen, nooit eens precies zoals het is en het er voor staat dus dan vraag ik me af WAT moeten we dan geloven? Zo werken ze natuurlijk ook zelf alle speculaties, meningen en beschuldiging de lucht in.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:11

easygoing schreef:
Finliox schreef:

Ik blijf erbij dat Rath veel minder gezeik gehad had als ze vanaf het begin af aan veel terughoudender geweest waren. Ze hebben zelf hoge verwachten geschapen en tot nog toe kunnen ze dat toch nog niet helemaal waarmaken. Oke ze zijn op de goede weg en ik vind het voor ze spreken dat ze ondanks de duitse tegenstand voor een Nederlandse trainer gekozen hebben maar toch zit dat speciale randje er nog niet aan en dan heb ik het niet eens over het blessureleed.
Steeds zijn er meerdere verklaringen of vage verklaringen, nooit eens precies zoals het is en het er voor staat dus dan vraag ik me af WAT moeten we dan geloven? Zo werken ze natuurlijk ook zelf alle speculaties, meningen en beschuldiging de lucht in.

Tja, maar doodsbedreigingen gaan toch echt te ver. Verder, als dit paard echt kapot is weggedaan door zijn voormalige eigenaar in nederland dan kan Rath dit paard onder zijn kont geschoven hebben gekregen zonder te weten dat dit paard al niet zo best meer was. Vervolgens heeft hij uit Totilas's verleden gehaald dat ze het top gaan doen en dan heb je het al. Want Toot heeft heel hoog (en voor mij onbegrijpelijk, maar ja) in de top gelopen.

Het speciale lag voor ons geloof ik gewoon aan dat het een nederlandse combinatie was die iedereen inmaakte. Dan is het voor ons al gauw magie, als we maar winnen. Ik geloof ook geen bal van al die blessures op een rijtje, maar wie ben ik? Verder is het voor heel veel mensen hier altijd maar Rath, alles wat Gal zegt is waar en Rath liegt alleen maar. Gal kan hebben gedacht 'Nu Toot eruit ligt kan ik mijn topper ook sparen' en vervolgens met een smoes het paard ook uit de wedstrijd trekken. Ze kunnen ons van alles voorhouden; wij hebben daar zelf geen oordelen over. We zijn er gewoon niet bij. Wij kunnen zo veel bedenken en speculeren, topruiters stoppen gewoon hun oren dicht en blijven volhouden in wat ze maar willen. De ruiters liggen van onze meningen 's nachts echt niet wakker. We komen er niet achter en dat weten zij ook.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:14

Finliox schreef:
Tja, maar doodsbedreigingen gaan toch echt te ver. Verder, als dit paard echt kapot is weggedaan door zijn voormalige eigenaar in nederland dan kan Rath dit paard onder zijn kont geschoven hebben gekregen zonder te weten dat dit paard al niet zo best meer was. Vervolgens heeft hij uit Totilas's verleden gehaald dat ze het top gaan doen en dan heb je het al. Want Toot heeft heel hoog (en voor mij onbegrijpelijk, maar ja) in de top gelopen.

Geloof je dat daadwerkelijk? Een paard van weet ik veel hoeveel miljoen € wordt niet helemaal binnenste buiten gekeerd? Kom nou.. Hij wist waarschijnlijk precies waar elke spier, pees en botten liepen. Dus dat is echt onzin. Je gaat toch geen bakken met geld betalen voor een paard wat naar de knoppen is..

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:18

N0a schreef:
Finliox schreef:

Geloof je dat daadwerkelijk? Een paard van weet ik veel hoeveel miljoen € wordt niet helemaal binnenste buiten gekeerd? Kom nou.. Hij wist waarschijnlijk precies waar elke spier, pees en botten liepen. Dus dat is echt onzin. Je gaat toch geen bakken met geld betalen voor een paard wat naar de knoppen is..

Enig idee hoe veel zo'n paard als fokhengst nog waard is? Die veulens kosten echt wel een stuk meer als een huis, tuin en keukenpaard dat wij hebben rondlopen. Zelfs als hij stuk is valt er nog goed goud aan dat paard te verdienen. Zo lang hij maar kan dekken, en dat lukt hem nog wel.