Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babootje schreef:KaylOdi schreef:Erg fascinerende documentaire!
Mijn mening sluit aan bij heel veel van jullie, dat ie bij Gal had moeten blijven!
Niet zozeer bij Gal had moeten blijven maar bij Sjef.
De docu maakt ook wel duidelijk dat het paard zijn trainingsmethode gewoon nodig had.
Alles voor wat betreft het management van zo'n paard moet gewoon kloppen tot en met de smid toe.
Natuurlijk is de band met de ruiter ook van belang, maar als je ziet hoe hij nu met Rath gaat, minder van belang dan het management erom heen.
) die precies weten hoe het wel moet en dat Rath het héeeeeelemaal verkeerd aanpakt want ja... Dat blijkt wel weer.
Yvank_ schreef:Hij heeft in interviews meerenmaal aangegeven dat dat niet gold voor totilas omdat de kans op blessuren veel te groot was , totilas werd 4x per dag aan de hand gestapt werd toen verteld
bliver schreef:Yvank_ schreef:Hij heeft in interviews meerenmaal aangegeven dat dat niet gold voor totilas omdat de kans op blessuren veel te groot was , totilas werd 4x per dag aan de hand gestapt werd toen verteld
in dat geval heb je gelijk. Al vind ik dat wij echt geen medelijden hoeven te hebben met de paarden die in de top lopen. Ze hebben het beste voer, komen meerdere keren uit stal, worden vertroeteld door grooms, hebben de beste hoefsmeden, beste dierenartsen en masseurs. Ik heb in dat op zicht medelijde met mijn eigen paard die krijgt niet alles wat zijn hartje begeert hoor. Ok hij mag wel in de wei en in de paddock
Zo lang ie adequaat behandeld wordt bij ziekte zal het het dier geen r**t kunnen schelen of jij de dierenarts 100 euro of 500 euro betaald. En ik mag toch hopen dat jouw paarden (net als de mijne) gewoon een dierenarts er bij krijgen die zijn job kent als ze wat hebben. bliver schreef:Yvank_ schreef:Hij heeft in interviews meerenmaal aangegeven dat dat niet gold voor totilas omdat de kans op blessuren veel te groot was , totilas werd 4x per dag aan de hand gestapt werd toen verteld
in dat geval heb je gelijk. Al vind ik dat wij echt geen medelijden hoeven te hebben met de paarden die in de top lopen. Ze hebben het beste voer, komen meerdere keren uit stal, worden vertroeteld door grooms, hebben de beste hoefsmeden, beste dierenartsen en masseurs. Ik heb in dat op zicht medelijde met mijn eigen paard die krijgt niet alles wat zijn hartje begeert hoor. Ok hij mag wel in de wei en in de paddock
jopline schreef:*knip*
Btw er zijn meer goede paarden zoals Toti, maar die hebben minder geluk. Een goed paard is 1 en dan de rest..

LBLGypsyCobs schreef:Ik vind het wel tekenend dat degene die het paard eigenlijk als 1 van de beste kent, er het minst over te zeggen heeft.
Ik denk dat hij goed beseft dat wat hij ook zegt niets aan de situatie veranderd, maar dat het gezegde dan wel weer een uitspraak kan zijn waar de halve wereld over valt.
En ik vind het frappant dat iemand die zoooooo begaan was met Totilas, niet eens wilt vertellen hoe geweldig het samenwerken met zo'n paard was.