Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:30

anneliesdj schreef:
Waarom is dat flauw?
Ik vind dit een opvallende foto, mag die toch wel even delen of niet?

Wat je deelt moet je zelf weten, maar ik vind het flauw om deze foto in een topic van MAR en totilas te zetten onder het motto: "Zo kan het ook."

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:31

fourseasons schreef:
anneliesdj schreef:
[ Afbeelding ]
Kijk zo kan het ook!

Dat losrijfilmpje op de vorige pagina vind ik wel heel vriendelijk ogen dus het zal vast meevallen.
Ben benieuwd naar de proef zelf.

Als we zo gaan beginnen kan ik 90% in de paardenwereld helemaal gaan afkatten omdat ze de mond van hun paard breken.

*Natuurlijk op basis van één foto. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:32

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:32

zit je trouwens dicht bij de wedstrijd ring en zijn er tribunes of zo?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:33

Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-05-14 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:33

Mooi ontspannen beeld, lijkt me geen getrek aan te pad te komen, van mij krijgt hij t voordeel vd twijfel!

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:34

Ik vind dit ook een mooi beeld geven :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:34

Cayenne schreef:
Foto van de proef van vandaag: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5557_o.jpg
(filmpje volgt).

Die stang vind ik echt jammer. Voor de rest ziet het er namelijk relaxed en fris uit.
Kan iemand uitleggen hoe de losheid van de kinketting hier invloed op heeft? Ik heb hier namelijk geen ervaring mee dus ik ben wel benieuwd hoe dit dan werkt.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:35

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:37

fourseasons schreef:
anneliesdj schreef:
[ Afbeelding ]
Kijk zo kan het ook!

Dat losrijfilmpje op de vorige pagina vind ik wel heel vriendelijk ogen dus het zal vast meevallen.
Ben benieuwd naar de proef zelf.

Als we zo gaan beginnen kan ik 90% in de paardenwereld helemaal gaan afkatten omdat ze de mond van hun paard breken.

Ik kat helemaal niemand af, misschien moet je beter lezen.

Ayasha
Blogger

Ik geloof niet dat ik Totilas al met zo'n soepel teugeltje heb gezien. Dan mag ie nog op "safe" gereden hebben, dit spreekt wel in zijn voordeel imo. (mits dit ook geen momentopname is)

Anoniem

Ja sjef heeft het prima gedaan :j , goed rath reed maar zonder de nederlandse aanpak :Y)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:38

anneliesdj schreef:
fourseasons schreef:

Ik kat helemaal niemand af, misschien moet je beter lezen.
Denk dat je eerst bij jezelf moet beginnen. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:39

takkie_muis schreef:
Ja sjef heeft het prima gedaan :j , goed rath reed maar zonder de nederlandse aanpak :Y)

rijden doet Rath nog steeds. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:39

Ik ben bezig met het filmpje van Totilas voor jullie, ben net terug uit Kapellen.
Mijn persoonlijke mening erover: ze zijn nog niet klaar om nu alweer te knokken in de top van het internationale klassement maar ze zijn nu samen goed bezig met opbouwen, ik vind er al veel meer 'combinatie' inzitten. In dit deelnemersveld met kop en schouders er bovenuit.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:40

heb wel een filmpje gezien op facebook maar dat was van zo ver af dat het niet echt handig is ha ha

anneliesdj

Giolli schreef:
anneliesdj schreef:
Waarom is dat flauw?
Ik vind dit een opvallende foto, mag die toch wel even delen of niet?

Wat je deelt moet je zelf weten, maar ik vind het flauw om deze foto in een topic van MAR en totilas te zetten onder het motto: "Zo kan het ook."

Rath is nog geen 5 minuten publiekelijk te zien of er gaan alweer lelijke foto's de wereld rond, mag ik dan even wat vrolijkheid aanhalen? De aasgieren liggen overal op de loer op maar iets lelijks te kunnen vinden. Het is op hetzelfde concours dus ergens nog wel relevant.
En ik heb al een aantal keren gezegd dat dit hopelijk een momentopname is en dat het filmpje van het losrijden heel vriendelijk oogt.
Maar nee, daar wordt overheen gelezen, of er wordt niet verder gelezen dan de eerste regel, wat het ook zij.
Evengoed vind ik het jammer dat er meteen weer zo gereageerd moet worden.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 22-05-14 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Urielle schreef:
Ik ben bezig met het filmpje van Totilas voor jullie, ben net terug uit Kapellen.
Mijn persoonlijke mening erover: ze zijn nog niet klaar om nu alweer te knokken in de top van het internationale klassement maar ze zijn nu samen goed bezig met opbouwen, ik vind er al veel meer 'combinatie' inzitten. In dit deelnemersveld met kop en schouders er bovenuit.

Fijn om te horen. En dat ze nog niet klaar voor de top zijn, tja... Na een pauze van 2 jaar lijkt me dat niet zo gek en laat ze eerst maar weer eens wat inkomen en wennen, wat MAR zelf ook al aangeeft. Komt vast goed met die twee.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:41

Urielle schreef:

*\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:41

Je zit wel op bokt he anneliesdj! Trek 't je niet aan! :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:42

anneliesdj schreef:
Giolli schreef:

Rath is nog geen 5 minuten publiekelijk te zien of er gaan alweer lelijke foto's de wereld rond, mag ik dan even wat vrolijkheid aanhalen? Het is op hetzelfde concours dus ergens nog wel relevant.
En ik heb al een aantal keren gezegd dat dit hopelijk een momentopname is en dat het filmpje van het losrijden heel vriendelijk oogt.
Maar nee, daar wordt overheen gelezen, of er wordt niet verder gelezen dan de eerste regel, wat het ook zij.
Evengoed vind ik het jammer dat er meteen weer zo gereageerd moet worden.

Wow. Niet zo op je teentjes getrapt... Wie de schoen past....
Ik zie geen meerwaarde aan een foto plaatsen van een totaal andere combinatie met de tekst: "Zo kan het ook." Daar gaat het nu toch niet om?

Ayasha
Blogger

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:42

Die rustige omgeving zal 'm wel tegen gevallen zijn vrees ik.. _O- Hoeveel volk stond er tijdens hun proef?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:44

Filmpje is aan het uploaden! Hij zat er inderdaad heel relaxed op. Ik was gewoon zenuwachtig voor hem toen hij de ring rond reed. :+

Klopt Totilas is altijd al ongelijk geweest in het voorbeen. Heb dat maar nooit hardop gezegd want dan had ik vast veel mensen over me heen gekregen :D. Ik vind het niet heel storend omdat hij vandaag gewoon relaxed werd gereden. Hij had genoeg lengte in de hals en ik had het idee dat hij hem iets lager instelde dan voorheen. Misschien ook wel om wat spanning af te vloeien, ik weet het niet.

Ik vind als paarden strak en met veel druk worden gereden en dan ongelijk in het voorbeen zijn wel storend. Maar dat was nu echt niet.

Jolien, hoe strakker de kinketting, hoe minder de stang kan doorslaan. Een strakkere kinketting heeft een scherpere inwerking op de mond. Soms worden die zo strak gedaan, dat de stang helemaal niet kan bewegen. Dat vind ik veel erger.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:45

Giolli schreef:
Urielle schreef:

Fijn om te horen. En dat ze nog niet klaar voor de top zijn, tja... Na een pauze van 2 jaar lijkt me dat niet zo gek en laat ze eerst maar weer eens wat inkomen en wennen, wat MAR zelf ook al aangeeft. Komt vast goed met die twee.

Vind ik idd ook niet meer dan normaal, ik heb er na dit optreden wel goede moed op met die twee (en eerder was ik echt hoegenaamd geen fan), maar aangezien menig Bokker hier gelijk gaat bekijken hoe hij het doet tegenover de internationale top... even gewoon zeggen: het is een goed begin, ze zijn nu imo fijn op weg samen. En de rest komt idd wel.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:46

Ayasha schreef:
Die rustige omgeving zal 'm wel tegen gevallen zijn vrees ik.. _O- Hoeveel volk stond er tijdens hun proef?

Veel, maar het was doodstil