TROS Opgelicht behandelt oplichtingszaak in de paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:34

Nicky1963 schreef:
Zegt [***] dan t zelfde als jij? Ik had anders begrepen. Tuurlijk is het erg als iemand een stoornis heeft en tuurlijk heeft iemand dan hulp nodig. Maar wij kunnen denken dat zij een stoornis heeft, ik weet niet hoe JB er zelf over denkt.

Jij hebt goed begrepen wat ik zei. Ik denk dat R12312 mij en tagger met elkaar verwart.

Ik heb nl absoluut geen medelijden met Judith Bok. Ik geloof zelfs niet dat ze een stoornis heeft (al zou dat natuurlijk best kunnen), maar dat ze gewoon op een makkelijke manier geld probeert te verdienen en daarbij mensen besodemieterd en/of oplicht.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:59

Citaat:
Mevr. Hertsenberg doet gewoon haar werk.

Ik vind het een heel slecht gemaakt topic en niet vakkundig gemaakt, juridisch wordt er nauwelijks uitleg gegeven. Meer uitleg over stamboek papier en paspoort en wat wel een eigendomsbewijs is, had veel meer duidelijkheid gegeven.

Nu wordt er geprobeerd Mevr. J. Bok woorden in de mond te leggen die dan natuurlijk er omheen draait. Ook vind ik dat de TROS weinig echt recherche werk heeft gedaan. bv naar de vorige eigenaar(s) van de hengst.

Mevr. J. Bok roept dit zelf over haar af, ik kan niet beoordelen of ze een stoornis heeft, maar als dat zo is hoop ik dat ze een goede behandelaar vind.

De gedupeerden zijn voor zover ik het kan zien nauwelijks geholpen met de aandacht van de TROS

R12312

Re: TROS Opgelicht behandelt oplichtingszaak in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:01

Sorry! Ik zag het verkeerd in het quoten! Ik bedoel inderdaad Tagger!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:07

BMHP schreef:
Citaat:

Ik vind het een heel slecht gemaakt topic en niet vakkundig gemaakt, juridisch wordt er nauwelijks uitleg gegeven. Meer uitleg over stamboek papier en paspoort en wat wel een eigendomsbewijs is, had veel meer duidelijkheid gegeven.

Nu wordt er geprobeerd Mevr. J. Bok woorden in de mond te leggen die dan natuurlijk er omheen draait. Ook vind ik dat de TROS weinig echt recherche werk heeft gedaan. bv naar de vorige eigenaar(s) van de hengst.

Mevr. J. Bok roept dit zelf over haar af, ik kan niet beoordelen of ze een stoornis heeft, maar als dat zo is hoop ik dat ze een goede behandelaar vind.

De gedupeerden zijn voor zover ik het kan zien nauwelijks geholpen met de aandacht van de TROS

Dit topic is "gemaakt" om aan te geven dat de zaak omtrent JB werd uitgezonden in TROS Opgelicht. Hoe zo'n topic dan verder verloopt heeft niet altijd iets te maken met de opzet.
Je kunt ook niet verwachten dat de juristen hier op bokt altijd maar paraat staan om uitspraken of onduidelijkheden in dit soort topics recht te zetten. Daar zouden ze een dagtaak aan hebben.

Ik moet je wel gelijk geven over het halve werk in de uitzending, dit is overigens al vrij snel in dit topic ter sprake gekomen maar ik kan me voorstellen dat je dat hebt gemist. Er wordt eigenlijk weinig duidelijk gemaakt in de uitzending, behalve dan dat er bij de meeste partijen een groot vraagteken boven het hoofd hangt. De zaak wordt duidelijk gemaakt, de betrokken partijen hebben hun zegje gedaan en daarmee is de uitzending klaar. Ik zie dan toch ook graag dat er nog duidelijk wordt gemaakt hoe de zaak verder gaat. Desnoods zenden ze het opgenomen materiaal een stuk later uit, zodat informatie over een eventuele rechtszaak ook meegenomen kan worden in de opnames. Maar helaas is dit niet het geval. Gevolg is dus dat veel mensen zelf gaan speculeren en op voorhand verkeerde conclusies gaan trekken op regels en wetgevingen 'waarover ze een keer iets gehoord of gelezen hebben' maar die dus echt kletskoek zijn. Net als de zogenaamde regel die stelt dat degene die minstens zoveel maanden heeft opgedraaid voor alle kosten, eigenaar zou zijn van het paard. En zo zijn er nog tal van fabels die worden verspreid. En voilá, voor je het weet stroomt het topic vol met onwaarheden en sappige verhalen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:08

BMHP schreef:
Citaat:

Hier ben ik het mee eens, als je bedoelt een topic tijdens een televisieuitzending :D . Dat zie je altijd bij "paardennieuws" op televisie. Het vergt specifieke kennis. Ik ben altijd teleurgesteld als ik zie hoe knullig "paardenonderwerpen" op TV worden besproken. Ik denk dat kijkers zonder enig paardenkennis er helemaal niets van snappen. Die weten het verschil niet eens tussen een hengst en een ruin. Immers de kater en de reu krijgen ook geen anders naam na castratie. :D

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:37

Jolien87 schreef:
Dit topic is "gemaakt" om aan te geven dat de zaak omtrent JB werd uitgezonden in TROS Opgelicht. Hoe zo'n topic dan verder verloopt heeft niet altijd iets te maken met de opzet.
Je kunt ook niet verwachten dat de juristen hier op bokt altijd maar paraat staan om uitspraken of onduidelijkheden in dit soort topics recht te zetten. Daar zouden ze een dagtaak aan hebben.

Ik moet je wel gelijk geven over het halve werk in de uitzending,

sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde alleen het TV Topic niet wat hier is geschreven.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:42

Maar wat maakt het uit, de "paardenwereld" is nu in ieder geval gewaarschuwd voor deze persoon dat lijkt me het belangrijkste. Hoe het dan met de gedupeerden afloopt zal de rechter bepalen maar denk dat ze niet veel hoeven te verwachten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:36

BMHP schreef:
Jolien87 schreef:

Ik moet je wel gelijk geven over het halve werk in de uitzending,

sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde alleen het TV Topic niet wat hier is geschreven.

Ah oké. Is er dan nog een ander topic of zit ik nu echt te dromen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:52

Jolien87 schreef:
:') :')
Nee hoor, je bent alleen een beetje in de war.

BMHP noemt het onderwerp dat in Opgelicht was over Judith Bok ook een topic.

En eigenlijk is het dat gewoon ook. Een topic in Opgelicht :j

Begrijp je het nog?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:53

BMHP bedoelt gewoon het item op TV, geen forum-topic.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:58

[***] schreef:
Jolien87 schreef:
:') :')
Nee hoor, je bent alleen een beetje in de war.

BMHP noemt het onderwerp dat in Opgelicht was over Judith Bok ook een topic.

En eigenlijk is het dat gewoon ook. Een topic in Opgelicht :j

Begrijp je het nog?

Oooh het kwartje valt. :o?

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:41

Allemaal leuk om te weten! Calisto is weer terug bij zijn rechtmatige eigenaar Linda!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:30

Volgens Fb is ie terug bij Judith Bok....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:18

Inderdaad heb de Facebook van haar opgezocht.
En daar staat vriendje weer thuis.
De foto van dat paard was dat de paard uit het programma?

Ik weet het niet meer.
Vond judith wel vreselijk is die uitzending.
lees op haar fb dat haar familie ook niet zo blij met haar is.

pff vreselijk allemaal.
zou wel fijn zijn als het paard wel een fijn en goed leven krijgt.

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:55

Het paard van de uitzending (calisto) is weer terug bij zijn eigenaar Linda, dit betekend inderdaad ook dat Judith hem weer mag rijden.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:06

Ik hoop van harte dat het goed is met het paard Calisto en dat alle problemen zijn opgelost rondom het dier. Maar dat zal best anders was hij niet teruggebracht, toch?