Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urielle schreef:Ik denk eigenlijk dat dat gewoon een beetje 'paardentaal' is en dat je dat te zwaar oppakt![]()
Netjes gezegd hebben ze hem even flitsend aan de hulpen gezet.
vur schreef:Iemand nog gisteren de NDR-uitzending gezien waar Danielle nog even in beeld was met haar rollkür?
En dat zal ook wel de reden zijn waarom Andreas rijdt zoals hij rijdt verwacht ik. vur schreef:Ik let altijd op mijn woordgebruik ook vanwege het feit dat ik vind dat ik een voorbeeldfunctie heb als instructeur. Ik vind het ook vanwege het uiten van respect voor het paard niet kunnen. Het is even de vraag of het echt gemeend was, want ik was er natuurlijk zelf niet bij.
Iemand nog gisteren de NDR-uitzending gezien waar Danielle nog even in beeld was met haar rollkür?
meiske1577 schreef:Ik vind het wel mooi dat als je zegt dat je je paard even hij elkaar hebt getrapt het gewoon paardentaal is maar stel je zegt ik heb mijn kind even bij elkaar getrapt toen hij niet luisterde het toch ineens heel anders klinkt...
Misschien ben ik raar dat ik paarden met kinderen vergelijk, maar het is even om de toon aan te geven van zo'n zin. Zo praat je niet over anderen en ook niet over dieren. En zeker niet als je ook nog een voorbeeldfunctie uitvoert. En vergis je niet, iedereen voert in deze sport een voorbeeldfunctie uit, van laag tot hoog niveau. Als je als enige op de manege m dressuur rijdt kijkt iedereen al tegen je op.
Je moet er niet eens aan willen denken je paard bij elkaar te willen trappen, laat staan erover praten, laat staan het zelfs daadwerkelijk doen.
En ik vind het ook helemaal niet stoer klinken, als ik met iemand sta te praten die verteld hoe goed hij zijn paard wel niet even heeft aangepakt begint het bij mij al te kriebelen....
Willen we echt naar een sport toe waarin paard en ruiter in harmonie samenwerken moeten we met zijn allen die mentaliteit willen veranderen. En dat begint met met respect over je paard te praten.
LBLGypsyCobs schreef:Maar als ik terug denk aan iets wat ik jaren terug op een wedstrijd opving, waar iemand werd gefeliciteerd met het winnen van de Pavo-cup.
Diegene vertelde vervolgens vrolijk dat ze daar veels te laat aankwamen, het zadel op dat dier kwakten en op weg naar de ring 'die bok even bij elkaar trapten' en zo die Pavo-cup wonnen.
En dat de omstanders het verhaal helemaal prachtig vinden en die persoon nog eens wat complimenten geven en dat de jury op die dag blijkbaar niet gemerkt heeft dat er een 'bij elkaar getrapte bok' in de ring liep.
Als die jury het wel gemerkt heeft, mag ik hopen dat het paard puur op zijn eigen kwaliteit heeft gewonnen en niet omdat het een ruiter heeft die goed paarden bij elkaar kan trappen.
meiske1577 schreef:Ik vind het wel mooi dat als je zegt dat je je paard even hij elkaar hebt getrapt het gewoon paardentaal is maar stel je zegt ik heb mijn kind even bij elkaar getrapt toen hij niet luisterde het toch ineens heel anders klinkt...
Misschien ben ik raar dat ik paarden met kinderen vergelijk, maar het is even om de toon aan te geven van zo'n zin. Zo praat je niet over anderen en ook niet over dieren. En zeker niet als je ook nog een voorbeeldfunctie uitvoert. En vergis je niet, iedereen voert in deze sport een voorbeeldfunctie uit, van laag tot hoog niveau. Als je als enige op de manege m dressuur rijdt kijkt iedereen al tegen je op.
Je moet er niet eens aan willen denken je paard bij elkaar te willen trappen, laat staan erover praten, laat staan het zelfs daadwerkelijk doen.
En ik vind het ook helemaal niet stoer klinken, als ik met iemand sta te praten die verteld hoe goed hij zijn paard wel niet even heeft aangepakt begint het bij mij al te kriebelen....
Willen we echt naar een sport toe waarin paard en ruiter in harmonie samenwerken moeten we met zijn allen die mentaliteit willen veranderen. En dat begint met met respect over je paard te praten.
gehalte voor me. I'm so sorry.
nou als mijn paard niet vlug genoeg op mijn been reageert,
boodschap meteen weer duidelijk!