Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarjanB schreef:Ik denk dat hier niemand inhoudelijk weet hoe het nou echt zit. Kan er zelf ook niks zinnigs over zeggen. Vind het wel heel opvallend dat mensen zich blind achter een stal scharen omdat ze er ooit een keer een week geweest zijn. Wie weet wat er voor en na 'openingstijd' gebeurt op een stal..
MarjanB schreef:Ik ken zelf een voorbeeld van een erg grote naam in de dresuurwereld die een paard reed voordat er ook maar iemand op stal was.Ook voordat het personeel/stagiaires er waren. Dus je hoeft echt niet altijd ergens wat van te zien. Paard was soms wat lastig en moest er even 'doorgereden' worden. Nu heb ik enorm veel respect voor deze persoon en ik weet dat er niks erstigs gebeurde maar wel dat het rijden er iets minder vriendelijk aan toe ging dan met de andere paarden die op 'normale'tijden de bak in kwamen. Ik was altijd erg vroeg en heb het dus een paar keer gezien. Diegene gaf toen ook gelijk aan waarom hij dat paard zo vroeg al pakte. Dus tja ze denken er echt wel over na met dit soort zaken.
Dat probeer ik duidelijk te maken. We maken allemaal aannames die we niet kunnen maken... MarjanB schreef:Je neemt het aan maar wie zegt dat het zo wasDat probeer ik duidelijk te maken. We maken allemaal aannames die we niet kunnen maken...

arie53 schreef:Het zou interessant zijn om eens een lijstje te maken van alle paarden die bij hen vroegtijdig het toneel hebben verlaten met blessures. Dat zijn er heel wat. [/i]
arie53 schreef:Een goede zaak is dat nu ook oudgevestigde klassieke instructeurs als Joost Smits zich publiek op Bokt en Horse over de LDR/rollkürmethode uitspreken en de kwalijke gevolgen van deze geforceerde rijstijl aan de kaak stellen.
We moeten blij zijn dat er uiteindelijk eens iemand stevig aan de bel trekt. Chapeau, Lonneke! Jij doet iets wat al veel eerder had moeten gebeuren. Sinds het in de paardenwereld vooral om geld gaat, is paardenleed onderdeel van het systeem.
Kijk eens hoeveel mensen tegenwoordig een dikke boterham verdienen aan het behandelen van blessures bij onze paarden.
Niemand vraagt zich af waar al deze blessures vandaan komen. Hopelijk zorgt de actie van Lonneke voor hervopening van het debat.
Dat zal niet meevallen. De familie Bartels weet als geen ander door haar eigen zeer professionele PR machine de meeste onnozele liefhebbers zand in de ogen te strooien. De kenners houden hun mond omdat ze graag uit de ruif mee eten.
De familie Bartels is altijd zeer opportunistisch te werk gegaan. En met succes. Ze hebben zelf nauwelijks in paarden geïnvesteerd. Zij rijden altijd paarden van anderen waar ze zich goed voor laten belonen. Het zou interessant zijn om eens een lijstje te maken van alle paarden die bij hen vroegtijdig het toneel hebben verlaten met blessures. Dat zijn er heel wat. Alleen vaak hebben de eigenaren , niet gehinderd door enige kennis , geen benul en denken dat ze gewoon pech hebben gehad. Daar denkt Lonneke duidelijk anders over.
http://horses.nl/algemeen/lonneke-engel ... t-serieus/
Citaat:Uit artikel:
“Drie jaar geleden heb ik een gezond paard weggebracht. Hij is gereden door Imke, Tineke en Mischa Koot, ook op shows. Ik heb veel geld betaald, dus daar mag ik kwaliteit voor verwachten. Als de schade er al was voordat U2 naar Academy Bartels ging, dan hadden zij dit moeten constateren en hem niet mogen rijden. Ze hadden de verantwoordelijkheid voor het paard. Het bewijs is gewoon: er ging een gezond paard naartoe en ik krijg een kapot paard terug. Ik had er vertrouwen in dat zij mijn paard goed zouden verzorgen.”
russel schreef:Dat vrouwtje zelf is een leek op paardengebied schat ik zo in?
We weten niet wie er in haar rug staat...
De alleswetende stokers zitten graag rondom paardenleken en die leken laten zich alles aanpraten
Overigens kan een paard met een breuk in de kaak nog steeds zijn rondjes lopen.
Je zult versteld staan wat een die hards er tussen de paarden zitten...
LBLGypsyCobs schreef:Merelbeke kan alleen de aandoeningen constateren en een vermoeden geven van oorzaak en wanneer ongeveer.
Ook de artsen van Merelbeke waren niet bij de trainingen van het paard.

Babootje schreef:LBLGypsyCobs schreef:Merelbeke kan alleen de aandoeningen constateren en een vermoeden geven van oorzaak en wanneer ongeveer.
Ook de artsen van Merelbeke waren niet bij de trainingen van het paard.Citaat:En de conditie van het paard was blijkbaar niet al te best, dat hij nu wordt getaxeerd op 2500. Als het paard op dat moment onder de hoede van Bartels is, is dat op zijn zachtst gezegd "raar".

Netje schreef:@Babootje: heb je dan al de stukken van Merelbeke ingezien?? Want het is wel knap dat je nu al zegt dat ze de handen in het vuur steken, terwijl er verder nog niets naar buiten gekomen is.
En Wensing een uitstekende advocaat??? Is dat meetbaar dan? Ken wel voorbeelden waar het behoorlijk fout gegaan is als meneer Wensing zich ermee bemoeide...