upendo schreef:[
En jij valt net zo goed in je rijtje uitspraken die erg propaganda-like ingesteld zijn onderhand zeg.
Krimp gewoon in als je het geld niet hebt en loop niet zo te bedelen om meer als je je zaken niet dermate goed op orde hebt. Zo moeilijk kan het niet wezen toch?
Je discusieert niet op een eerlijke manier.
je stelt dingen die niet zo zijn.
En je toont ook weinig empathie. Ik heb jou uitgelegd wat "nood" zou kunnen zijn. Maar je wilt het niet lezen. De stichting doet niets wat ze niet kan.
Maar de stichting wil méér kunnen doen, omdat de nood hoog is. De stichting zit zelf niet in nood maar betrekt de nood van anderen op zichzelf en doet een poging middels media daar iets aan te doen. Dat is empathie.
Cassidy schreef:Als je gevoel zegt dat je moet, en je verstand kan niet meekomen, dan is misschien controle van buitenaf noodzakelijk? En nee, ik heb het niet over onder curatele zetten. Maar als je een dergelijke wereldverbeteraar bent maar zo groot aan het denken bent dat je financiele middelen niet meekomen, zou je de paasei naar de nering kunnen zetten en gaan downsizen.
Waarom moeten ze downsizen?
Waarom moeten ze minder paarden helpen dan ze kunnen?
Ze helpen de paarden die ze kunnen.
Maar ze willen méér paarden kunnen helpen.
Hoe komt het dat ik dit kan begrijpen en sommige anderen niet?
Ik ben écht niet buitengewoon intelligent! Ik kan wel goed lezen wat er staat. Maar dat kan toch niet zo moeilijk zijn?