Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hengstveulen schreef:De " kenners" waar jullie op duiden hebben in dit topic nooit gezegd dat mensen die in de herhalingen kunnen vallen maar weer vrolijk op straat moeten lopen of dat "hun" probleem belangrijker is dan de slachtoffers, daar ging dit hele topic niet over.....Misschien toch iets beter lezen in het vervolg
hengstveulen schreef:De " kenners" waar jullie op duiden hebben in dit topic nooit gezegd dat mensen die in de herhalingen kunnen vallen maar weer vrolijk op straat moeten lopen of dat "hun" probleem belangrijker is dan de slachtoffers, daar ging dit hele topic niet over.....Misschien toch iets beter lezen in het vervolg
lieveli schreef:Ik zou het fijn vinden als sommige mensen zouden stoppen met hun sneren en lage opmerkingen. Iedereen verschilt van mening en dat is prima, we wonen in een vrij land. Maar we zijn allemaal volwassenen, laten we ons ook gedragen als volwassenen.
Victory-Boy schreef:Ik wilde me absoluut niet in deze discussie mengen, omdat ik het er heel moeilijk mee heb, maar doe het nu toch.
Ik ben het helemaal met LK eens, zo'n beetje woord voor woord. De dader krijgt steeds meer en meer aandacht, wordt zo'n beetje het slachtoffer genoemd en de aandacht voor de échte slachtoffers verdwijnt langzaam maar zeker. Zoals dat eigenlijk bijna altijd gebeurt, helaas.
Ben ik een deskundige, zoals sommige in dit topic zeggen te zijn? Nee. Ik werk niet met dit soort mensen en heb het ook nooit gedaan, geen ervaring mee dus. Mag ik mijn mening hier geven? Ik hoop het wel.
Een vriendin van mij is slachtoffer geworden van een TBS-er. Een vrijgelaten TBS-er, zo eentje die gezond en goed bevonden werd door de deskundigen. Goed genoeg om weer in de maatschappij te functioneren, zogezegd. Tja ... dat is gebleken.Hij heeft niet alleen mijn vriendin gruwelijk vermoord, maar ook nog iemand anders.
Hij wist precies hoe hij zich moest gedragen en wat hij moest zeggen om weer vrij te komen. En de deskundigen, die kwamen mat allerlei smoezen aan om hun eigen straatje schoon te houden: "Nee ... het lag niet aan hun dat hij weer terug viel in zijn oude gewoontes. Nee ... natuurlijk konden zij niet vermoeden dat hij geen medicijnen meer zou innemen zodra hij weer buiten was. Nee ... tegenover hun was het een hele lieve man, die de juiste lieve woordjes fluisterde. Zo iemand die geen vlieg kwaad zou doen, ondanks dat hij juist daarvoor TBS had gekregen. Ja ... natuurlijk verdiende hij een tweede kans."
Wat een geluk dat die deskundigen dat vonden, dat ie een tweede kans verdiende. Dankzij hun zijn 2 mensen hun leven kwijt. Ik zou dolgraag willen dat zijn slachtoffers óók een tweede kans zouden krijgen, maar helaas ... die zijn dood. De familieleden krijgen ook geen tweede kans, want hun geliefdes komen nooit meer terug. Maar ja hé ... de dader hé?
Ik zit me hier zooo vreselijk op te winden dat het beter is om dit topic gewoon te vermijden, want de deskundigen zullen hun mening niet bijstellen. Die zeggen alleen maar sorry voor het verlies van uw dochter/ zus/ vriendin. En gaan dan lekker verder met hun leventje wat níet verstoord is. In mijn ogen kleeft er bloed aan hun handen, in hun ogen is er mógelijk, ja ... mógelijk een foutje gemaakt en fouten maken is menselijk. Hopelijk denken ze ook nog zo als hún dochtertje gruwelijk vermoord wordt. Dat de dader dan ook een tweede kans verdiend. Mogelijk om dan ook hun zoontje te vermoorden?
pniekepnak schreef:lieveli schreef:Ik zou het fijn vinden als sommige mensen zouden stoppen met hun sneren en lage opmerkingen. Iedereen verschilt van mening en dat is prima, we wonen in een vrij land. Maar we zijn allemaal volwassenen, laten we ons ook gedragen als volwassenen.
Je hebt gelijk. Ik heb me er ook even schuldig aan gemaakt, liet me meeslepen door dit gedrag, maar ik hou er nu weer mee op. De telefoon weg leggen en éven iets anders gaan doen helpt met relativeren, dat is duidelijk. Excuus naar de mensen die ik beledigd heb.
little_king schreef:We kennen zeker de omstandigheden niet, maar dat is bij elke nieuwsbericht wat besproken wordt zo.
Dan kan eigenlijk elk nieuwsbericht na de OP wel op slot.
pipo schreef:Ook jij doet aan een aanname, want wie zegt er dat ie ziek is? En we weten niets, minder als zijn moeder en dat is maar goed ook.
Want al zouden we het weten zal de veroordeling wat de jongen aangaat alleen maar verergeren lijkt me, zelfs als zijn labeltje stoornis dit of dat is. Want dan wordt er heel vaak alle lijders aan.... over 1 kam geschoren. Niet elke psychopaat moord en niet elke adhder doet mega druk.