Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nens77 schreef:MarlindeRooz schreef:Je zou je paard niet naar de slager hoeven te brengen als je hem niet zou kopen, waarom in godsnaam zou je een paard kopen als je niet een waardige stalling hebt.
Dan moet je maar je eigenbelang opzij zetten en verhuizen, verder rijden, minder luxe of ... geen paard.
Hij had inderdaad beter manegepaard kunnen blijven, dat was een stuk beter voor hem geweest.
In plaats van twee keer per dag eruit, sommige dagen helemaal niet of soms drie uur achter elkaar met trekkende en butsende ruiters een rondje lopen.
little_king schreef:Klopt ik heb ook een paard voor de ikke.
Maar als ikke er niet op zit mag hij ook nog paard zijn.
Dat is anders als ikke ikke en paard mag stikke.
little_king schreef:Wat is daar niet normaal?
Verkloot een kwoot kan best een keer, maar niet elk bericht. En door die smiley er achter te zetten wil ik het al luchtiger brengen.
Realiteit is dat die dieren zijn aangeschaft terwijl er geen goede huisvesting is.
En ik heb inlevingsvermogen in het paard, nee niet in de mens die het puur zo houd uit egoïstisch belang.
We zien hier genoeg mensen uit die regio reageren die het wel al jaren goed voor elkaar hebben.
Dus ja smoezen.
NatasjavE schreef:little_king schreef:Beter slacht dan levenslange opsluiting.
Als ik een paard geen dagelijks fatsoenlijk buiten zou kunnen houden elke dag had ik geen paard.
En die stallen zijn er ook hier in de regio meer dan de wel buiten kunnen stallen.
Allemaal met de smoes, ik wil een binnen bak, de kantine, het solarium, mijn kind en ikke.
En zou je aub 1 quote goed kunnen doen
Zou je normaal willen reageren?
Verder heb je echt een zeer beperkt inlevingsvermogen naar andere mensen toe.
Smoes?? Nee realiteit.
En je paard naar de slager doen omdat je de juiste stalling nog niet gevonden hebt...spaar me.
Dat zou wat zijn. Een gezond paard naar de slager brengen...nee dan staat de andere helft van bokt op z'n kop.
Ik heb er echt lang over gedaan om een goede stal te vinden. In 5 jaar tijd heb ik haar ook al weer 5 keer verkast.
Gewoonweg omdat er overal wat is wat ik voor het welzijn van mijn paard niet goed vond.
Ja soms blijkt dat pas als je er staat.
Nens77 schreef:En dat steeds moeten verkassen lijkt me zooooo zwaar (voor jezelf en je paard), daarom probeer ik nu te roeien met de riemen die we hebben en kijken we in de tussentijd rustig uit naar iets anders.
Ik blijf gewoon op de wachtlijst en laat me zeker door Bokt lui niet opjagen
En ondertussen is het sociale leven minder dan 0 want ik ga twee keer per dag naar mijn paard omdat ik zo verschrikkelijk egoistisch ben en altijd voor mezelf kies
MarlindeRooz schreef:Je zou je paard niet naar de slager hoeven te brengen als je hem niet zou kopen, waarom in godsnaam zou je een paard kopen als je niet een waardige stalling hebt.
Dan moet je maar je eigenbelang opzij zetten en verhuizen, verder rijden, minder luxe of ... geen paard.
MarlindeRooz schreef:Natuurlijk is hij nu "beter af" maar ik zou me dan alsnog schuldig voelen om hem daar te laten staan ipv hem te verplaatsen.
NatasjavE schreef:little_king schreef:Wat is daar niet normaal?
Verkloot een kwoot kan best een keer, maar niet elk bericht. En door die smiley er achter te zetten wil ik het al luchtiger brengen.
Realiteit is dat die dieren zijn aangeschaft terwijl er geen goede huisvesting is.
En ik heb inlevingsvermogen in het paard, nee niet in de mens die het puur zo houd uit egoïstisch belang.
We zien hier genoeg mensen uit die regio reageren die het wel al jaren goed voor elkaar hebben.
Dus ja smoezen.
Dus als jij je stal kwijt raakt die je nu hebt door,...laten we zeggen ontpoldering, en je zou niet optjd vervangende stalling vinden het dier onmiddellijk naar Nijkerk rijden?
Vindt ik behoorlijk idioot.
little_king schreef:nens je hebt mogelijkheden, maar je wilt ze niet (zien).
Fijn dat hij geen manegepaard meer is, maar jij kunt meer doen voor hem.
Ik hoop echt dat de regels gaan komen, voor alle mensen zoals jij. En nee dat is niet persoonlijk bedoeld, want er zijn gewoon te veel mensen die dit maar als gewoon zien. Terwijl het dat niet is.
Jammer dat het nu nog een eindeloze discussie is, dat kan ik niet begrijpen, want voor je geliefde viervoeter zou daar geen enkele discussie over horen te zijn.
Dus ik ga naar mijn bedje toe,morgen toch op tijd weer op om ze eten te geven.
Dat hoort er ook gewoon bij, niet blijven liggen omdat ik dat liever doe.
little_king schreef:nens je hebt mogelijkheden, maar je wilt ze niet (zien).
Fijn dat hij geen manegepaard meer is, maar jij kunt meer doen voor hem.
Ik hoop echt dat de regels gaan komen, voor alle mensen zoals jij. En nee dat is niet persoonlijk bedoeld, want er zijn gewoon te veel mensen die dit maar als gewoon zien. Terwijl het dat niet is.
Jammer dat het nu nog een eindeloze discussie is, dat kan ik niet begrijpen, want voor je geliefde viervoeter zou daar geen enkele discussie over horen te zijn.
Dus ik ga naar mijn bedje toe,morgen toch op tijd weer op om ze eten te geven.
Dat hoort er ook gewoon bij, niet blijven liggen omdat ik dat liever doe.
little_king schreef:Dat raak je niet nu kwijt, dat is al veel langer in het nieuws.
Dan heb je al veel eerder maatregelen kunnen treffen.
maar slaap lekker.
little_king schreef:NatasjavE schreef:
Dus als jij je stal kwijt raakt die je nu hebt door,...laten we zeggen ontpoldering, en je zou niet optjd vervangende stalling vinden het dier onmiddellijk naar Nijkerk rijden?
Vindt ik behoorlijk idioot.
Dat raak je niet nu kwijt, dat is al veel langer in het nieuws.
maar slaap lekker.
NatasjavE schreef:little_king schreef:Dat raak je niet nu kwijt, dat is al veel langer in het nieuws.
maar slaap lekker.
Nog een keer. Ik heb er 2 jaar over gedaan om de stal te vinden waar ze nu staat.
En dat gaat niet over een binnenbak, een kantine of wat voor een luxe dan ook.
Gewoon puur een stal voor de (winter)nacht en een begaanbare wei met uitwijkmogelijkheden.
De buitenbak is hier niet begaanbaar.
Verder was er hier niets te vinden....leuk als iets ergens speelt...maar het aanbod moet er wel zijn.
Is sta bijvoorbeeld al 5 jaar op allerlei wachtlijsten waar ze wel fatsoenlijke stalling hebben.
EskeGirl schreef:Dus Nens, als een veulen zijn hele leven alleen op stal staat is dat niet erg, want hij kent niet anders?
wolter schreef:little_king schreef:Klopt ik heb ook een paard voor de ikke.
Maar als ikke er niet op zit mag hij ook nog paard zijn.
Dat is anders als ikke ikke en paard mag stikke.
Dus hij/zij mag alleen nog paard zijn als IKKE er niet op zit?
Mss moet ikke er dan niet meer op gaan zitten, kan HET paard gewoon EEN paard zijn.
Nens77, respect je doet het beste wat mogelijk is voor je paard en wat ook nog binnen jou mogelijkheden ligt.
Trek je vooral niks aan van bovenstaande reacties van de moraalridders.
EskeGirl schreef:Dat is anders ja
Sorry was een klein beetje pissed en had reactie verstuurd voor ik nadacht.
Hoewel imo ieder paard recht heeft op weide of paddockgang met soortgenoten.
little_king schreef:Wat verder uit de buurt, maar dat wil je niet. (ook voor natascha)
Iedereen heeft mogelijkheden, jij ook. Maar dat kost wat meer moeite, dat is zo.
Nu ben ik echt weg
little_king schreef:Omdat er veel meer mensen hun paard zo stallen dan dat er nertsenhouderijen zijn.
200 mensen verbieden een beroep uit te oefenen is veel gemakkelijker dan duizenden mensen hun paard anders te stallen. En die hun eigenbelang belangrijker vinden.