Ibbel schreef:En niemand die zich voor kn stellen dat iemand, die kennelijk 2 weken op 'tournee' is geweest, gewoon moe vies en vuil is en naar huis wil?
Nog afgezien van dat in Portugal vermoedelijk niet wordt gewaarschuwd dat er in Frankrijk 2 meter sneeuw wordt verwacht, dus je bént al onderweg en dán wordt er gewaarschuwd. Dan ben je het point of no return wel al voorbij hoor. Dan is het vrij logisch dat 'ik wil naar huis' gewoonweg belangrijk blijft, en 'niet van de snelweg af' net zo logisch. En ja, dan maak je een risicoafweging, en die bleek risicovoller dan ingeschat. Ik ben er vrij zeker van dat die afweging heel bewust is gemaakt. Een eventingruiter doet niets anders dan continu beslissingen en risicoafwegingen maken, lijkt me.
De eerste 30 uur had ze ook nog geen problemen met water en voer volgens mij, die had ze ruim in voorraad mee genomen voor de paarden, dus ze was in principe ook gewoon heel goed voorbereid. Pas daarna begon het lastig te worden.
Vind het heel knap hoe ze er mee is omgegaan. Zou zelf echt gek worden, uitzichtloos vast zitten zonder voorzieningen en hulp met je paarden en elke keer als je denkt dat het niet langer kan duren, duurt het toch langer.

Nee lees dat ze almost home is of al thuis? Gelukkig maar!