Manege boos om 'levensgevaarlijke' luchtmachtoefeningen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:57

ariatje schreef:
Het leek meer op eens "lekker even stunten" dan serieus aan het werk zijn.

Nou ken ik jouw achtergrond verder niet, maar ik ben eigenlijk wel heel benieuwd op basis waarvan je dat beoordeelt?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:47

Als je HvN haalt is het bij voorbaat al een kansloos iets, die zenden het zelfs uit als in een of ander dorp een kat door de brandweer uit de boom gered moet worden.

Ik ben trots op onze defensie...en al dat gezeik om een paar helikopters...
Het waren nu Apaches en die zijn inderdaad een heel stuk stiller dan de Chinook.(zo'n helikopter met dubbele rotors)

Paarden wennen er echt wel aan....Zelfs die nerveuze Arabische volbloeden :7 :')

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:54

spicegirl schreef:
ik had ook al een foto gezien, waar ze pal boven een manege vliegen. een andere dan..

Deze kwamen ook bij WNL langs afgelopen vrijdag. Vond het wel stoer zo over de weg 8-) Paarden geen kik...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:09

10y schreef:
Maar beste mensen, om terug te komen op het topic. De vraag is nu, wat en wie was er eerst. Zolang als ik me kan herinneren en dat is al héél erg lang worden daar militaire oefeningen gehouden. Het is ook militair oefenterrein daar.

Van de website die eerder al genoemd is:

Na een jaar van plannen maken en het uitwerken hiervan, is het zover. Op 24 februari 2010 is mijn bedrijf officieel ingeschreven in het register van de Kamer van Koophandel. En hiermee is de start van Bemiddelingsbureau ZeP een feit.

De zorgboerderij bestaat dus bijna 3 jaar.

Ymke_Z

Re: Manege boos om 'levensgevaarlijke' luchtmachtoefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:12

Wat een aanstellers zeg. Dat paard aan de lounge loopt toch gewoon braaf door..
Overdrijven is ook een vak. Mogen ze voortaan ook niet meer met tractoren rond rijden ?

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:33

Airnt schreef:
het is wel een kwestie van niet dingen in eigen hand nemen en het gedrag van je paard afhankelijk maken van factoren buiten jezelf. dat is onhandig, onvielig, onvolwassen, irreel.

Defensie is VEEL te compromisgezind, helaas.

Ik ga hier helemaal in mee. Vooral de eerste zin vind ik volledig van toepassing. Pro of anti defensie vind ik ook niet van toepassing op de discussie. Inderdaad zijn ze bij defensie heel compromisgezind.

Het kan ook een tractor zijn met klapperende aanhanger, of een vrachtauto, of een trauma helicopter of weet ik veel wat.
Zie ook de reactie van a jockeys dream.
De zorgboerderij bestaat bijna drie jaar. En het laagvlieggebied vijftig jaar. Dus het had opgezocht kunnen worden dat het een laagvlieggebied was. Ze doen het vast niet voor het eerst, dat laagvliegen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:37

Hopen dat er hier snel wat aan gedaan wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:42

LisaFaded schreef:
Hopen dat er hier snel wat aan gedaan wordt.

Zoals wat?

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:44

FlyAway schreef:
Wat dacht je van de militaire oefenterreinen of de noordzee? Nederland oefent regelmatig in het buitenland, waar wel de ruimte is voor dit type oefeningen. Mogelijkheden genoeg om dit niet boven de dichtbevolkte gebieden in Nederland te doen.

En waar moeten ze dat dan van betalen ? Elke oefening even een paar teams over laten vliegen naar het buitenland met spullen en al.. ?
En dan maar zeuren (de meeste mensen) dat er te veel geld word uit gegeven aan Defensie, maar ze moeten wel maar even naar het buitenland voor een eendaagse oefening ?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:47

ajockeydream schreef:
FlyAway schreef:
Wat dacht je van de militaire oefenterreinen of de noordzee? Nederland oefent regelmatig in het buitenland, waar wel de ruimte is voor dit type oefeningen. Mogelijkheden genoeg om dit niet boven de dichtbevolkte gebieden in Nederland te doen.

En waar moeten ze dat dan van betalen ? Elke oefening even een paar teams over laten vliegen naar het buitenland met spullen en al.. ?
En dan maar zeuren (de meeste mensen) dat er te veel geld word uit gegeven aan Defensie, maar ze moeten wel maar even naar het buitenland voor een eendaagse oefening ?

Mensen die dit soort uitspraken doen snappen het doel niet van deze oefening :7
Namelijk Tactisch leren vliegen en dat heeft geen zin boven lege vlaktes...
Plus wat Ajockydream zegt: Kost nog meer geld..

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:48

was na t kijken van t filmpje helemaal in shock, Je.us waar maak je je druk om,kom lekker in de randstad wonen daar maak je wel meer mee als een helicopter die wat laagvliegt,dat we in bergen steeds duinbrand hadden vlogen helicopters ook zo laag,paarden hadden er allemaal niet veel van
*misschien een keer schriktraining doen?*

gr martijn

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:16

Barcelano schreef:
ajockeydream schreef:

Mensen die dit soort uitspraken doen snappen het doel niet van deze oefening :7
Namelijk Tactisch leren vliegen en dat heeft geen zin boven lege vlaktes...
Plus wat Ajockydream zegt: Kost nog meer geld..

Mensen die dit soort posts plaatsen, gaan veel te veel uit van hun eigen gelijk, doen een beetje teveel aannames en lezen verdomde slecht :7

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:24

Ik denk dat mensen die dit posten misschien iets meer ervaring hebben met defensie ;)

Als je in de buurt van een basis/kazerne (gaat) wonen/ woont. Weet je dat dit kan gebeuren.
Hier rijden wij ook gewoon tussen 10 tonners door (en toen ze nog tanks hadden tussen de tanks door), moeten ze maar aan wennen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:26

ajockeydream schreef:
Ik denk dat mensen die dit posten misschien iets meer ervaring hebben met defensie ;)

Nog zo`n aanname. Je weet het toch, assumption is the mother of?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:32

Fly away, en de pro-defensie mensen zijn de enigen die aannames doen? Van een gekleurde bril gesproken. ;)

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:35

Het is wel naar dat iemand gewond is geraakt, het heeft wel een paar keer in de krant heeft gestaan en mensen zijn gewaarschuwd dat die oefening eraan kwam.
Dus dat ongeva; ( om het zo even te noemen ) kon voorkomen worden

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:37

Gini schreef:
Fly away, en de pro-defensie mensen zijn de enigen die aannames doen? Van een gekleurde bril gesproken. ;)

Wie heeft het hier over een gekleurde bril dan? En waar zeg ik dat de pro-defensie mensen de enigen zijn die aannames doen? Je hebt mij overigens nergens labeltjes zien plakken of mensen in hokjes zien duwen. Dat doe jij nu met jouw post in ieder geval wel. Dat is altijd zo jammer als mensen dat doen vind ik.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:38

Ik heb het niet specifiek over jou. Heel dit topic druipt van de aannames, van beide zijden. Alleen tik je daarvoor de pro-defensie mensen op de vingers.

PS: Excuseer mij voor het hokjesdenken, maar is even makkelijk in de verwoording.

Edit: heel leuk, FlyAway, dat je je berichten naderhand nog veranderd.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:40

Gini schreef:
Ik heb het niet specifiek over jou. Heel dit topic druipt van de aannames, van beide zijden. Alleen tik je daarvoor de pro-defensie mensen op de vingers.

PS: Excuseer mij voor het hokjesdenken, maar is even makkelijk in de verwoording.

Nee, ik tik de mensen op de vingers die verkeerde aannames doen over mij en die mijn posts niet goed gelezen hebben maar daar vervolgens wel uitspraken over gaan doen die dus niet kloppen. Nogmaals, ik plak nergens labels op dus ik tik ook geen "pro-defensie mensen" op de vingers.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:41

Wat een aanstellers zeg... er gebeurt helemaal niks op die video, beetje hobbelende paardjes in een paddock... nou nou nou, lévensgevaarlijk die helicopters! :')
Inderdaad, ongeluk hadden ze zélf kunnen voorkomen. Maak die paarden wat meer bomproof (zou ook wel handig zijn op een zorgboederij, daar moet je geschikte paarden voor hebben anders ben je zelf gevaarlijk bezig) en klaar. Ik vind de oefeningen die defensie doet een béétje belangrijker dan een paar zeikerds op een stalletje hoor.

Gini

Ik lees jouw posts zeer zeer zeer goed, FlyAway, maar ik kan er niets aan doen als jij die posts in korte tijdspanne verandert. ;)
Laatst bijgewerkt door Gini op 12-02-13 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Gini schreef:

Edit: heel leuk, FlyAway, dat je je berichten naderhand nog veranderd.

Toen ik mijn post aanpaste stond jouw post er nog niet onder. Kan het zijn dat je jouw post aan het tikken was terwijl ik de mijne aanpaste?

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:42

ariatje schreef:
Oh zie nu dit topic pas....

Kennelijk ben ik niet de enige gedupeerde.
Hoewel ze bij ons niet zó laag overvliegen is het laag genoeg om de paarden angst aan te jagen.
Normaal gesproken niet zo'n ramp maar wel als de bodem strak bevroren is.

Gevolg! Hier een hengst aan de kletter ( die echt niet snel ergens van onder de indruk is ) gaat onderuit en staat nu (fijn dank u wel) met een peesblessure! Nu ben ik niet iemand die meteen bij de luchtmacht op de stoep staat om verhaal te halen, maar dit laagvliegen was wel een beetje te absurd. Het leek meer op eens "lekker even stunten" dan serieus aan het werk zijn.

Wat betreft de manegehoudster, werkelijk te zot voor worden zoals ze daar overvliegen. Geen idee of ze "direct" aan de vliegbasis woont maar als dat niet het geval is heeft ze wat mij betreft alle recht van protesteren!

Ja lekker even stunten en dan je baan kwijtraken omdat je niet volgens je draaiboek werkt.. Die jongens kunnen echt niet zomaar doen waar ze zin in hebben hoor..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:43

Ja, idd, maar ik reageerde dus op jouw eerste bericht. Normaal zet je dan edit als je iets verandert of wordt dit gemeld onderaan het bericht bv. bij het verbeteren van een typo (zoals ik daarnet ;) ). Ik vind het niet erg als je een bericht verandert, maar pak mij dan ook niet op mijn antwoord daarop.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:43

Gini schreef:
Ik lees jouw posts zeer zeer zeer goed, FlyAway, maar ik kan er niets aan doen als jij die posts in korte tijdspanne verandert. ;)

Nu doe je volgens mij een aanname dat ik jou bedoel, met het niet goed lezen van mijn posts. Maar dat is een aanname die ik niet onderschrijf. Mijn post over het niet lezen van mijn posts was gericht aan Barcelano en ajockeydream, daarom heb ik die ook gequote in mijn betreffende post.