Isabell Werth plaatst spontane video van haar en Satchmo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Isabell Werth plaatst spontane video van haar en Satchmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:04

Ik kan best zuur uit de hoek komen soms. Maar jaloers ben ik niet. Je hebt het trouwens over afgunst. Maar dat heb ik niet. :D Als ik dat had dan koos ik niet voor wat ik beoefen :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:06

Van Wikipedia

Afgunst is een negatieve, pijnlijke emotie die men voelt wanneer men een ander geluk misgunt dat men zelf ontbeert. Men kan afgunst voelen wanneer men vindt dat de ander bijvoorbeeld meer succes heeft, of wanneer de ander gelukkig is met zijn materiële bezittingen, wanneer men zelf minder succesvol is of minder materiële bezittingen heeft. Men vergelijkt zich met een ander. Men is soms zelfs bereid zelf schade te lijden om de ander zijn bezit te kunnen ontnemen. Door afgunst kan het zelfs voorkomen dat men het eigendom van een ander vernielt. De afgunstige heeft daardoor de voldoening dat de ander niet meer heeft dan hijzelf, maar zelf wordt hij er niet beter van.

Dat is wat ik proef bij jou, het vernielen is natuurlijk virtueel....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:11

Als je hier over door wilt gaan, kan je beter verder via de pb. Beetje zonde van het topic als jij verkeerde dingen proeft :j

Altijd makkelijk om iemand jaloers te noemen (terwijl dat niet eens jaloezie is, maar afgunst ;)) als diegene gewoon kritisch kijkt naar iets en dan toevallig iets negatiefs heeft op te merken in plaats van iets positiefs :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:09

Je kunt je natuurlijk afvragen of dat echt wel "toevallig" is ;)

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:11

Zo het word hier steeds gezelliger geloof ik :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:20

Er worden nu ook al readings gegeven? :') Nooit geweten dat je dan iets proefde, ik dacht dat je dan altijd wat voelde :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:59

Je kunt helderhorend, helderziend, heldervoelend of helderproevend zijn?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 01:08

En als het hele privéleven van Isabell is uitgekauwd en uitgespuugd, alle ophoudingen in het filmpje door en door zijn geanalyseerd gaat het nu over de uitdrukking lol met je knol. Waar je je druk om kan maken zeg. Geryon zal een drukke job hebben met het helpen van onwetende mensen die niet weten of hun paard er wel lol in heeft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 01:11

Gulpje schreef:
En als het hele privéleven van Isabell is uitgekauwd en uitgespuugd, alle ophoudingen in het filmpje door en door zijn geanalyseerd gaat het nu over de uitdrukking lol met je knol. Waar je je druk om kan maken zeg. Geryon zal een drukke job hebben met het helpen van onwetende mensen die niet weten of hun paard er wel lol in heeft.

Ik zou wel graag een definitie horen van lol met je knol? Wie begint?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 01:57

Mensen mensen zeg....
En waar blijven die mods nou, dit is toch niet leuk meer...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 08:40

swartbeessie schreef:
Mensen mensen zeg....
En waar blijven die mods nou, dit is toch niet leuk meer...

Kijk, zelfs hier is het niet duidelijk wanneer er sprake is van lol en wanneer niet ;)
Ik vond het best leuk met een wijntje (van zure druiven) en wat popcorn erbij.... :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 10:30

Nou, sorry ik niet.
Dit is gewoon rellen en met z'n allen op 1 persoon. Ik heb zeker wel humor, maar dit gaat me te ver.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:14

swartbeessie schreef:
Nou, sorry ik niet.
Dit is gewoon rellen en met z'n allen op 1 persoon. Ik heb zeker wel humor, maar dit gaat me te ver.

Mij vraag is niet bedoeld om te rellen. Maar wat is lol met je knol? Daar verschillen de meningen over.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:22

Moderatoropmerking:
Zouden jullie ontopic, en op het onderwerp in plaats van de persoon willen reageren? Alvast bedankt!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:32

Electra63 schreef:
swartbeessie schreef:
Nou, sorry ik niet.

Mij vraag is niet bedoeld om te rellen. Maar wat is lol met je knol? Daar verschillen de meningen over.

Snap ik :o En dat is precies een goeie vraag om te stellen. Hoewel die discussie misschien alweer een beetje offtopic is, misschien een nieuw topic waard zelfs! Ik ben zeker niet tegen het trainen en het verder vragen aan je paard, dat kan zelfs heel plezierig zijn - ik denk dat veel paarden er juist wel van houden een beetje te zweten.
Maar of topsport paarden nog altijd helemaal gelukkig zijn, daar kun je over discussiëren. Wellicht kunnen deze beesten door mensen onderscheiden worden van 'huis tuin en keuken paarden', zoals eerder in dit topic. En ik denk zeker dat ze - zeker fysiek - zullen verschillen, zij het in lichaamsbouw, of in temperament.
Maar dat neemt naar mijn idee niet weg dat het nog altijd dieren zijn. Sommige sportpaarden zijn misschien zelfs stressgevoeliger dan gemiddeld, en daarmee wordt het misschien nog meer van belang om af en toe eens na te denken of het paard de training ook met plezier ondergaat!

Problematisch van je vraag is dat het een ethisch vraagstuk is, want dan kun je terechtkomen of topsport met dieren eigenlijk wel moreel ok is. Aangezien profi filosofen al worstelen met ethiek, weet ik niet of die discussie wel aan bokt besteed is. Als ik over dit soort dingen na denk, is dat ten dele gewoon om mezelf uit te dagen. De vanzelfsprekende thema's eens om te draaien, al is het alleen in theorie.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:53

Dan hadden we allemaal maar beter niet eens als beginners op een manegepaard kunnen gaan zitten om paardrijden te leren. Die hebben heel wat meer te verdragen. Als dit dan zo zielig is, hoe zit het dan met die manegepaarden? Al dat gehotseklots op die rug voordat er een beetje op een paardenrug gezeten kan worden.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 01:11

swartbeessie schreef:
Problematisch van je vraag is dat het een ethisch vraagstuk is, want dan kun je terechtkomen of topsport met dieren eigenlijk wel moreel ok is. Aangezien profi filosofen al worstelen met ethiek, weet ik niet of die discussie wel aan bokt besteed is. Als ik over dit soort dingen na denk, is dat ten dele gewoon om mezelf uit te dagen. De vanzelfsprekende thema's eens om te draaien, al is het alleen in theorie.

Ja prima natuurlijk om over zaken na te denken. Maar dan zou je je zeker ook moeten afvragen of beginners wel mogen paardrijden. Beginners hebben de meeste misverstanden met hun paard, in ieder geval veel meer misverstanden dan internationale dressuurruiters. En misverstanden schijnen volgens de huidige stand der wetenschap het minste lol voor de knol te zijn. Bovendien zijn er veel meer beginnende ruiters dan mensen van het niveau van Isabell, dus als je jezelf echt wilt uitdagen met ethiek zou ik daar beginnen met je iets af te vragen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 02:24

Electra63 schreef:
swartbeessie schreef:
Nou, sorry ik niet.

daar ben ik het helemaal met je eens , ik versta wat anders onder ''lol met je knol'' , dan veel andere
in dit topic , ik denk ook dat dit toch op een zinloze discussie uitloopt , juist omdar iedereen er wat anders onder verstaat.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:40

Dat betekent gewoon dat er geen "fout" of "goed" is, alleen maar dat we er allemaal onze eigen interpretatie van hebben. Dus als je de interpretatie van iemand anders respecteert dan is er geen probleem ;)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:43

_/-\o_

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:28

inderdaad !

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:04

horseyfries schreef:
Dat betekent gewoon dat er geen "fout" of "goed" is, alleen maar dat we er allemaal onze eigen interpretatie van hebben. Dus als je de interpretatie van iemand anders respecteert dan is er geen probleem ;)

Precies!!

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:30

AMEN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 02:16

Super Stoer!!

Hoe kan je nu in hemelsnaam praten over te veel teugeldruk, met een halster en halstertouw eraan rijdend, als het normaliter met stang en trens word gedaan en een paar sporen waar je u tegen zegt;

Zie het eerst maar eens te evenaren voor je gaat mauwen, klinkt zo jaloers...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:01

als de S&T is niet erg mits hij goed gebruikt word ,
ik zie liever een S&T die goed gebuikt word dan een
halster met te veel druk..