Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:20

Veel reacties hier zijn zieliger dan Totilas zelf vind ik. Vrijheid van meningsuiting betekend tegenwoordig gal spuwen op internet geloof ik...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:22

gummie schreef:
Maar goed dat paarden geen gezichtsuitdrukking hebben... _O-

Euh?
Voornamelijk pech voor de paarden dat zo veel ruiters niet eens de gezichtsuitdrukkingen van paarden kunnen lezen.

jovelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:25

Ik vind het knap dat ie zich weer herpakt heeft, na al de kritiek.
Wel ben ik van mening dat de rust in de proef nog wat meer getoond mag worden, onder Edward Gal was dat veel beter. Komt misschien ook omdat Rath behoorlijk wat groffer is in de hulpen waardoor ook vooral de (zigzag)gallopappuyementen wat slordig en gehaast zijn. Ik vind dat Totilas in het strekken af en toe het linker been verder zet dan de rechter, lijkt me niet goed. Meer mensen die dat op is gevallen of ben ik nou blind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:25

Ik hoop trouwens dat Charlotte Dujardin volgende keer ook haar eigen inrijterrein krijgt, ze heeft tenslotte een nieuw wereldrecord gereden. :j En weet je wat? Als Anky van Grunsven meedoet verdient zij ook haar eigen inrijterrein, want zij heeft al 3 olympische medailles. :j Als we dan toch bezig zijn dan ook nog maar een eigen inrijterrein voor Werth, vanwege het dopingschandaal. :j Want ook zij staan in de belangstelling altijd.

:7

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:28

Haha Wuis! :') :D

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:31

Wuis schreef:
Ik hoop trouwens dat Charlotte Dujardin volgende keer ook haar eigen inrijterrein krijgt, ze heeft tenslotte een nieuw wereldrecord gereden. :j En weet je wat? Als Anky van Grunsven meedoet verdient zij ook haar eigen inrijterrein, want zij heeft al 3 olympische medailles. :j Als we dan toch bezig zijn dan ook nog maar een eigen inrijterrein voor Werth, vanwege het dopingschandaal. :j Want ook zij staan in de belangstelling altijd.

:7

Ik hoor de andere ruiters niet klagen over het inrijden Van Rath op een ander terrein dus waar maakt Bokt zich druk om. Misschien vind de rest het wel fijn om rustig te kunnen inrijden zonder die heisa eromheen. Aangezien er camera's waren kan men moeilijk zeggen dat het "stiekem" was.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:31

Famke160301 schreef:
Fijn dat t nu goed gaat, voor zowel MAR als Totilas!

Over t stanggebruik. Als een stang ver doorslaat wil dat niet zeggen dat ie ook hard inwerkt. Hangt af van hoe strak de kinketting zit. Zit die heel los, dan werkt de stang pas heel laat in en slaat de stang dus ver door. Zit de kinketting heel strak, dan werkt ie bij t minste of geringste beweging van de teugel al in. Kijkt wel mooi zo'n stang die netjes recht blijft, maar misschien werkt ie dan wel veel harder in als een stang die doorslaat...

Vergeet je de druk achter de oren niet die door de hefboomwerking ontstaat? Die is veel groter als de kinketting los zit namelijk en die werkt wel direct in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:32

Het gaat gewoon om het principe. Rath is niet meer dan menig ander mens, en 'zijn' paard ook niet.

Stoof

Re: Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:38

Yes Totilas is back! *\o/*

en over de meeste reacties hier: de beste stuurlui... Ik hoef die zin niet af te maken, die wordt al genoeg op Bokt gezet. :roll:

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:44

Bandida schreef:
gummie schreef:
Maar goed dat paarden geen gezichtsuitdrukking hebben... _O-

Euh?
Voornamelijk pech voor de paarden dat zo veel ruiters niet eens de gezichtsuitdrukkingen van paarden kunnen lezen.

Ah, ik zie dat een enkeling al begint met het "de les lezen" ;)
Maar begin eens met het lezen van de opmerking als reactie op de vorige, en in die context :D

En voor het overige:
Ik merk dat het verboden is mening te hebben als:
1. je zelf nooit op Totilas hebt gezeten
2. je zelf geen grand prix hebt gereden

Dus ik stel voor het topic te sluiten _O-

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:46

Rath zou met Toot m.i. op zijn sloffen moeten kunnen winnen deze middag (als ie net zo rijdt als gisteren), want wat ik tot nu toe gezien heb ... ben niet erg onder de indruk eerlijk gezegd. Nog geen één gezien waarbij de hele kür vlekkeloos verliep. Heb wederom wel van van Patrick Kittel genoten, vind die gozer zo fijn rijden.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:49

MAR moet om 14:18, ben benieuwd :j

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:50

Ik denk dat ie met twee vingers in de neus kan winnen :) De methode werkt dus wel! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:51

staat bij jullie ook het beeld stil of is dat alleen bij mij???

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:51

jovelas schreef:
Ik vind het knap dat ie zich weer herpakt heeft, na al de kritiek.
Wel ben ik van mening dat de rust in de proef nog wat meer getoond mag worden, onder Edward Gal was dat veel beter. Komt misschien ook omdat Rath behoorlijk wat groffer is in de hulpen waardoor ook vooral de (zigzag)gallopappuyementen wat slordig en gehaast zijn. Ik vind dat Totilas in het strekken af en toe het linker been verder zet dan de rechter, lijkt me niet goed. Meer mensen die dat op is gevallen of ben ik nou blind?

Nee je bent niet blind. ;)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:52

@Gummie, je mag altijd een mening hebben, maar ik heb nooit op Totilas gereden en ik heb evenmin grand prix gereden zoals waarschijnlijk 99% van Bokt. Daarom vindt ik het nogal fel van sommigen om zulke hevige reacties te plaatsen. Ik bedoel als ik de kans heb om met mijn miljoenen hengst in een ander veldje rustig te gaan inrijden dan doe ik dat ook. :+

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:53

Shit, je moest dus ff refreshen op clipmyhorse.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:55

Ik ben blij dat we weer eens iets van Totilas zien. Hij is gewoon een geweldig paard! <3
Maar eerlijk gezegd is het kippenvel-gevoel bij mij wel weg nu...

En het onregelmatige beeld tijdens het uitstrekken is me inderdaad ook opgevallen.

En van dit soort losrij-foto's word ik nou ook niet bepaald vrolijk... ;(
Afbeelding

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:56

ashley1 schreef:
1 van de (Duitse) reacties van die facebookpagina: Die Rollkur neu erfunden. Hier setzt sich eindeutig die holländische Handschrift durch. Peinlicher geht es nicht mehr. Wenn es soweit ist, sollte man aus dem internationalen Sport abtreten. Das ist der Beweis, dass Rath keinen Rat mehr weiß im Umgang mit Totilas.

Dat was (helaas) dus ook mijn gedachte.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:57

Ik kan geen duits, wat staat er ongeveer? :+

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:59

Van mij mag ie een heel voetbalveld voor zichzelf hebben hoor :) Als hij dat prettig vindt, prima! Nieet moeilijk doen! ;)

Ps. Jovelas: nee je bent niet blind. Zowel voor als achter is treedt Totilas niet even hoog, en niet even ver met de beentjes :)

Ik heb trouwens een feitelijke vraag (objectief dus, niet subjectief):
Zou Rath op deze manier slagen voor een ORUN 2-cursus? Of is alleen op basisniveau een bepaalde basiszit en -houding gewenst, een basisaanleuning, en een basis takt en regelmaat? Ofwel: zijn de topruiters gewoon zo goed dat ze zich niet meer aan de basis hoeven te houden zoals de beginners en toekomstige lesgevers/ juryleden die dienen te hanteren? Of wordt er voor topruiters slechts een uitzondering gemaakt op wat in beginsel voor iedereen geldt als het gaat om aanleuning, takt, regelmaat, houding en zit?

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:01

En nu weten we dus ook waarom hij zijn proef 1 dag verzet heeft............ Charlotte Dujardin and Valegro!!
Zwak....

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:02

Ik zit nu te kijken....hoop dat ik niet de enige waus ben die precies weet welke film en scene bij het Harry Potter-deuntje hoort...:p

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 13:05

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:06

waar wordt het uitgezonden?