Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tieneke schreef:Daar kan ik geen antwoord op geven, daarvoor heb ik er te weinig irl gezien, misschien wel, misschien niet? Wel net nog ergens een foto tegengekomen van een new forest met een aalstreep, wèl vanuit de maantop.

.
, but I love it 
Een lichte, maar wel degelijk aanwezig. Rechtopstaande manen is niet ras afhankelijk. Die aalstreep bij fjorden vanuit de manen komend is voor zover ik weet wel rasspecifiek 
Maar aalstreep is voor zover ik weet niet specifiek voor een Fjord. Andere rassen hebben ook wildkleur 

. SienenIvo schreef:Tieneke schreef:Hoe als ik zo denk zal dat wel? Dat is zo, heeft niks te maken met wat ik denk... IS zo.
Dan IS het zo...
Maar ik heb nog nooit een Arabier gezien met een aalstreep en rechtopstaande manen.Zal wel aan mij liggen!
Daarbij, als je een arabier kaalscheert zal die ook recht opstaande manen krijgen
maar gezien arabieren wel dunnere manen hebben zullen ze eerder gaan hangen dan bij een fjord, die weer dikkere manen hebben. Wat betreft de aalstreep (nouja, in het geval bij arabieren is het countershade omdat dun niet voorkomt) kan ook bij arabieren voorkomen. 
IMJ schreef:Mooie foto!
Countershade is officieel geen aalstreep toch?
Iig doelde ik op de streep in de manen die zo typerend bij fjorden is.
je hebt wel eens arabieren die lichte plukken in de manen hebben, maar idd, echte dun kan niet bij een volbloed arabier, net zo min een fjord in een effen kleur voorkomt